- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

استاندار لرستان : همراهی و همکاری نخبگان برای دستیابی به توسعه استان لرستان ضروری است

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛  هوشنگ بازوند در مراسم تجلیل از نخبگان شاهد، ایثارگر و جانباز استان لرستان ، افزود: نخبگان و دانشگاهیان از سرمایه های اصلی و مهم کشور برای رشد و توسعه اقتصادی و بی نیازی به بیگانگان در حوزه های مختلف اقتصادی، صنعتی و تولیدی هستند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، گفت: نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه نقش مهمی در رشد و اعتلای بیش از پیش ایران اسلامی در عرصه های ملی و بین المللی دارد.

وی تصریح کرد: توجه جدی به فرهنگ ایثار و شهادت در دوران هشت ساله دفاع مقدس از عوامل موثر برای پیروزی رزمندگان اسلام در برابر استکبار جهانی شد.

استاندار لرستان گفت: برهمین اساس، تجلیل از نخبگان شاهد، ایثارگر و جانباز در حقیقت تجلیل از یادگاران هشت سال دفاع مقدس است.

بازوند اظهار کرد: نخبگان یک ظرفیت بزرگ برای کشور محسوب می شوند که باید از این ظرفیت عظیم در راستای تحقق اهداف و آرمان های والای انقلاب به خوبی استفاده کرد.

وی با تاکید بر اجرای برنامه ها براساس معیارهای علمی و کارشناسی، اظهار کرد: انتظار داریم جامعه علمی و دانشگاهی به عنوان قشر پیشتاز مشارکت فعالی در روند رشد و توسعه استان داشته باشند.

استاندار لرستان با اشاره به شناسایی معضلات و مشکلات زیرساختی استان لرستان در حوزه اقتصادی، گفت: با اجرای برنامه های علمی و کارشناسی و همراهی و همکاری نخبگان، دانشگاهیان و سرمایه گذاری بخش خصوصی، شرایط مناسب برای بهبود شرایط اقتصادی و تامین رفاه و آسایش مردم را فراهم خواهیم کرد.

وی با اشاره به اصل مهم اقتصاد مقاومتی نیز گفت: نخبگان و دانشگاهیان باید با ورودی حدی به این بحث، شرایط لازم برای اجرا و تحقق اهداف و برنامه های پیش بینی شده دراین مقوله مهم را فراهم کنند.

بازوند افزود: باید خودباوری را به یک فرهنگ تبدیل کنیم همان‌طوری که شهدا در جنگ خودباوری ایجاد کردند و با توکل به خدا و بهره مندی از توان داخلی، موجب شکست دشمنان اسلام و قدرت های زورگو و استعماری جهان شدند.