تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

بنزین ۱۰۰۰ تومان می‌شود

  • کد خبر : 46400
  • 26 اسفند 1392 - 9:11

  با وجود اختلاف نظر مسئولان دولت تدبیر و امید در تعیین ساز و کار عرضه بنزین در سال ۹۳، اما ۲۹ اسفند امسال سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی خودروهای شخصی، عمومی و خدماتی بدون هیچگونه تغییری در سهمیه واریز خواهد شد. به گزارش میرملاس نیوز ، همزمان با افزایش گمانه زنی های مسئولان مختلف دولتی […]

 

با وجود اختلاف نظر مسئولان دولت تدبیر و امید در تعیین ساز و کار عرضه بنزین در سال ۹۳، اما ۲۹ اسفند امسال سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی خودروهای شخصی، عمومی و خدماتی بدون هیچگونه تغییری در سهمیه واریز خواهد شد.

به گزارش میرملاس نیوز ، همزمان با افزایش گمانه زنی های مسئولان مختلف دولتی درباره سرنوشت قیمت و نحوه عرضه بنزین در سال ۹۳، دولت تصمیم گرفته است که برای فروردین ماه سال آینده ۶۰ لیتر سهمیه بنزین با قیمت نیمه یارانه‌ای ۴۰۰ تومانی را به کارت‌های هوشمند سوخت واریز کند.

پیگیری مهر از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور حاکی از آن است که سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای فروردین ماه تا ساعت ۲۴ بامداد پنج شنبه ۲۹ اسفند ماه به کارت‌های هوشمند سوخت خودروها واریز می‌شود.

فروردین ماه سال آینده هر لیتر بنزین نیمه یارانه‌ای با قیمت ۴۰۰ تومان و بنزین آزاد با نرخ ۷۰۰ تومان عرضه می‌شود، ضمن آنکه ۲۵ لیتر بنزین به کارت سوخت موتورسیکلت‌‌ها با نرخ نیمه یارانه‌ای اختصاص می یابد.

همچنین در نخستین ماه فصل بهار سهمیه بنزین آزاد خودروهای شخصی بدون محدودیتی، در صورت اتمام سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای ۴۰۰ تومانی خودروها از طریق کارت هوشمند سوخت خودرو قابل برداشت است.

از سوی دیگر، با وجود افزایش ظرفیت تولید و ذخیره سازی بنزین در سطح کشور، با مخالفت وزارت نفت اختصاص سهمیه ویژه بنزین نوروزی منتفی شده است.

در این بین با وجود قطعی شدن افزایش قیمت بنزین برای سال ۹۳ هنوز اختلاف نظرهایی بین مسئولان دولتی در نحوه ساز و کار عرضه بنزین وجود دارد.

محمدباقر نوبخت سخنگوی اقتصادی دولت تدبیر و امید هفته جاری با بیان اینکه درباره ادامه نظام سهمیه‌بندی بنزین در حال تصمیم‌گیری نهایی هستیم، گفته است: از طرف دیگر کارشناسان می‌گویند در صورت دو نرخی شدن قیمت، فساد زیادی ایجاد می‌شود و اگر به سمت تک نرخی شدن پیش برویم سهمیه چندان معنا نخواهد داشت.

در همین حال محمد شریعتمداری معاون رئیس جمهور در پیامی نسبت به اخبار منتشر شده در خصوص تک نرخی شدن قیمت بنزین واکنش نشان داد و بیان کرد: اینکه سخنگوی دولت صحبت از احتمال تک نرخی شدن قیمت بنزین کرده اند منظورشان این بوده که در جمع پیشنهادات مختلف به عنوان یکی از گزینه ها چنین پیشنهادی هم وجود دارد.

شریعتمداری، تاکید کرده است: ملت شریف باید بدانند که درهر صورت سهمیه بنزین موجود در کارت‌های سوخت بدون محدودیت خاص در کارتهایشان معتبر است.

این در حالی است که پیش از این بیژن زنگنه وزیر نفت از آمادگی مجموعه وزارت نفت برای عرضه بنزین تک نرخی برای سال ۹۳ خبر داده بود.

در حال حاضر بنزین به صورت ۲ نرخی شامل بنزین معمولی یارانه ای ۴۰۰ تومان، بنزین معمولی آزاد ۷۰۰ تومان، بنزین سوپر نیمه یارانه ای ۵۰۰ تومان و بنزین سوپر آزاد ۸۰۰ تومان در سطح جایگاه‌های کشور عرضه می‌شود.

با این وجود پیش بینی می‌شود از بهار سال آینده برای نخستین بار پای بنزین ۱۰۰۰ تومانی به جایگاه‌های سوخت کشور باز شود.

       

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=46400

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. با رفتار این ملت در مصرف بی رویه وحیف ومیل سوخت چاره ای جز این نیست به اعتقاد اینجانب اگر دارندگان خودرو شخص در حد ضرورت از خودرو شخصی خود استفاده کنند هم از بار ترافیک کاسته میشود وهم محیط زست و زندگی پاکیزه تر میشود . مصرف روزانه ۶۰تا ۷۰ میلیون لیتر بنزین خود یکی از عوامل اطلاف سرمایه ملی محسوب میشود هزینه ای که دولت بابت این مقدار سوخت پرداخت میکند می تواند بخشی از مشکلات درمانی را حل کند متاسفانه خودمان بدست خودمان هم هوا را آلوده میکنیم هم آۀودگی صوتی ایجاد میکنیم هم با ایجاد ترافیک سنگین برای همدیگر تنشهای عصبی بوجود می آوریم ومتاسفانه باید عرض کنم که اکثریت دارندگان خودرو بدلیل عدم تحرک مبتلا به قند خون بالا چربی خون بالا والبته اعصابی خراب ومتشنج میباشند

  2. کو تدبیر کوامید ماکه هرچه می بینیم بی تدبیری وهرچه می شنویم ناامیدی است .
    سال آینده یارانه قطع می شود= ناامیدی
    توزیع سبد کالا =بی تدبیری
    اعلام سود بانکی چندگانه سردرگمی تیم اقتصادی =بی تدبیری
    نرخ بنزین ۱۰۰۰تومان =بی تدبیری وناامیدی
    به هر حال در هاله ای از شک وظن وگمان وتردید ودلواپسی به سر می بریم
    انصاف بدهید این تدبیر وامید است؟

  3. کاش اگه گران میکردند حداقل مبلغ کمتری اضافه میشد آخه بنزین گران بشه روی تمام اجناس تاثیر میگذاره
    بنزین ۴۰۰تومانی ۱/۵برابر کنید ۶۰۰تومان
    بنزین ۱۰۰۰تومانی اقتصاد زیرو رو میکنه مشکلات مردم چند برابر میشه کجای این کار تدبیره .تدبیر وامید یعنی بیچاره کردن مردم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.