تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم طهماسبی : افزایش ۲ برابری زکات جمع‌آوری شده در کوهدشت

  • کد خبر : 46407
  • 26 اسفند 1392 - 9:59

  امام جمعه کوهدشت گفت: میزان زکات جمع‌آوری شده در کوهدشت دو برابر افزایش داشته است.  به گزارش میرملاس نیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم طهماسبی  در دیدار با کارکنان کمیته امداد این شهرستان افزود: کار امداد امام (ره) مجموعه کاملی از کار سایر دستگاه‌های فرهنگی و دستگاه‌های حمایتی در کشور است. […]

 

امام جمعه کوهدشت گفت: میزان زکات جمع‌آوری شده در کوهدشت دو برابر افزایش داشته است.

 به گزارش میرملاس نیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم طهماسبی  در دیدار با کارکنان کمیته امداد این شهرستان افزود: کار امداد امام (ره) مجموعه کاملی از کار سایر دستگاه‌های فرهنگی و دستگاه‌های حمایتی در کشور است.

وی با تقدیر از فعالیت‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی امدادگران کمیته امداد امام (ره) در راستای رفع فقر و محرومیت در جامعه افزود: کمیته امداد امام (ره) با خدمات همه جانبه خود به محرومان جامعه توانسته است بسیاری از نابسامانی‌ها و معضلات خانواده‌های تحت حمایت را کاهش داده و آنان را در مسیر صحیح و درستی هدایت کند، از این‌رو می‌توان کار امداد را مجموعه کاملی از کارهای فرهنگی و همچنین امور حمایتی دستگاه‌های اجرایی دیگر دانست.

امام جمعه شهرستان کوهدشت در ادامه سخنان خود کار فرهنگی امداد را از اهم خدمات این نهاد عنوان کرد و اظهار داشت: برگزاری محافل انس با قرآن، مهدهای قرآنی، طرح قرآن‌آموزی به دانش‌آموزان در قالب برنامه‌های کانون‌های این نهاد و همچنین برپایی نمایشگاه‌های حجاب و عفاف از برنامه‌های فرهنگی ارزنده این نهاد است که موجب تقویت روحیه دینی و اعتقادی خانواده‌های تحت حمایت می‌شود.

وی در ادامه با تقدیر از زحمات امدادگران در بحث جمع‌آوری زکات در شهرستان و افزایش دو برابری زکات جمع‌آوری شده، امسال در سطح شهرستان نسبت به سال گذشته تصریح کرد: در راستای جمع‌آوری و مصرف زکات کار روحانیت مکمل کار امداد امام (ره) است و امدادگران امداد بازوی توانمند امام جمعه شهرستان در این راستا هستند.

در ادامه رئیس کمیته امداد شهرستان کوهدشت در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد در سال ۹۲ گفت: کمیته امداد شهرستان در ۱۱ ماهه گذشته از سال جاری در راستای ایجاد کسب و کار برای مددجویان کوهدشتی ۵۳۹ طرح اشتغال‌زایی با پرداخت ۳۰ میلیارد و ۱۸۸ میلیون ریال تسهیلات از محل منابع بانکی و منابع داخلی امداد اجرا کرده است.

مردان امرایی در ادامه پرداخت کمک معیشت به خانواده‌های تحت حمایت را گام دیگر این نهاد در راستای حمایت از جامعه هدف خود عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۶۸۱ خانوار کوهدشتی از کمک معیشت این نهاد بهره‌مند هستند و در این راستا از ابتدای سال جاری قریب به ۶۸ میلیارد ریال کمک معیشت به این تعداد خانوار در سطح شهرستان پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان کوهدشت ادامه داد: در ۱۱ماهه گذشته از سال جاری بیش از ۱۳ میلیارد ریال زکات در سطح شهرستان‌های کوهدشت و رومشگان جمع‌آوری شده که نسبت به سال گذشته رشد قریب به دو برابری داشته است.

وی در ادامه سخنان خود ارتقای سطح فرهنگی خانواده‌ها را از مهمترین اقدامات کمیته امداد امام (ره) عنوان کرد و افزود: اجرای طرح بزرگ نظام جامع آموزشی تربیتی خانواده، ارائه راهنمایی و مشاوره به گروه‌های مختلف جامعه هدف از قبیل زنان سرپرست خانوار، نوعروسان، دختران در آستانه ازدواج، برگزاری اردوهای تخصصی و برنامه‌های فرهنگی تربیتی کانون فرهنگی دائم کمیته امداد کوهدشت بخشی از خدمات فرهنگی ارائه شده از طریق این نهاد به مددجویان تحت حمایت است.

رئیس کمیته امداد شهرستان کوهدشت در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و ۳۸۱ دانشجو و ۵ هزار و ۸۴۵ دانش‌آموز تحت حمایت در شهرستان کوهدشت از تمام خدمات فرهنگی این نهاد بهره‌مند هستند، اذعان داشت: از ابتدای سال جاری بیش از ۴ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال جهت ارائه خدمات فرهنگی مختلف به خانواده‌های تحت حمایت از طریق این نهاد هزینه شده است.

 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=46407

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.