- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

معاون عمرانی استاندار لرستان: پروژه‎های زیر ۵۰ درصد پیشرفت، اعتبار نمی‎گیرند

 

معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: پروژه‎هایی با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در اولویت تخصیص اعتبار قرار دارند.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایسنا، مجید کیان‎پور در جلسه شورای فنی استان  بیان کرد: شورای فنی محلی است که پروژه‎های دارای ایراد فنی در آن مطرح و بررسی می‎شوند.

وی با بیان اینکه شورای فنی بازوی اجرایی و فنی برای مدیران است، اظهار کرد: این شورا کمک حالی است تا پروژه‎هایی که دارای نقص و مشکل هستند مطرح و پیمانکار و ناظرینی که از وظایف خود قصور کرده‎اند بعد از تذکرات لازم اگر رفع نقص انجام ندادند جهت برخورد قانونی به دستگاه‎های نظارتی معرفی شوند.

مهندس کیان‎پور با تأکید بر اینکه آنقدر پولدار نیستیم که هر پروژه‎ای را چندین بار اجرا کنیم، اضافه کرد: در پروژه‎ها دانش فنی و مصالح ساختمانی، یکی است اما در نحوه اجرا مشکل داریم و این مشکلات شاید به‎دلیل عدم دقت مهندسان ناظر، استفاده از کارگر غیرماهر و یا عدم تسلط پیمانکار روی روش‎های اجرای کار است.

معاون عمرانی استاندار لرستان با بیان اینکه پیمانکاران باید خود را ملزم به اصلاح کار کنند، تصریح کرد: وقتی پی و فنداسیون خوب کار نشده باید شاهد نشست پروژه‎ها باشیم. مدیران دستگاه‎های اجرایی باید در این راستا نظارت کافی داشته باشند چراکه شورای فنی در کنار شماست و باید همه اعضا با فناوری‎های جدید آشنا و در طرح‎ها این فناوری‎ها را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه سال آینده سیاست بودجه‎ای صرفاً یک انضباط مالی خاصی گرفته و بر این اساس پروژه‎هایی که بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند در اولویت تخصیص منابع قرار می‎گیرند تا زودتر به بهره‎برداری برسند، یادآور شد: اولویت دوم تخصیص نیز با پروژه‎هایی با پیشرفت فیزیکی بین ۵۰ تا ۸۰ درصد است.

کیان‎پور گفت: پروژه‎هایی که زیر ۵۰ درصد فیزیکی دارند به آنها اعتباری تخصیص داده نمی‎شود و نیاز است که این طرح‎ها را به بخش خصوصی واگذار کرد تا از توان این بخش استفاده شود.