تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

یادگار امام

  • کد خبر : 46442
  • 26 اسفند 1392 - 10:51

   حجت الاسلام هادی قبادی :  به مناسبت ۲۶ اسفند نوزدهمین سالگرد ارتحال یادگار امام نوزده سال از ارتحال باورنکردنی مردی می گذرد که جلوه‌ای روشن از حقیقت وجود خمینی کبیر بود. فقدان او بسیار غیرمنتظره بود و همگان را در بهت و حیرت فرو برد. آنان که پس از رحلت جانسوز بنیانگذار جمهوری اسلامی […]

Image0058

 

 حجت الاسلام هادی قبادی :

 به مناسبت ۲۶ اسفند نوزدهمین سالگرد ارتحال یادگار امام

نوزده سال از ارتحال باورنکردنی مردی می گذرد که جلوه‌ای روشن از حقیقت وجود خمینی کبیر بود. فقدان او بسیار غیرمنتظره بود و همگان را در بهت و حیرت فرو برد.

آنان که پس از رحلت جانسوز بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی ( قدّس سرّه )، با وجود غم جانکاه فقدان او، دلخوش به وجود یادگار همیشه ماندگار امام ، حجه الاسلام والمسلمین حاج سید احمد خمینی بودند ، این دلخوشی چند سالی بیشتر تداوم نیافت و با عروج آن «گنجینه اسرار انقلاب» ۱ حزن و اندوه زائد الوصفی تمامی وجود یاران راستین امام و انقلاب را فرا گرفت.

 

07276796489483368535

 

گرچه غرض اصلی از نگارش این یادداشت ، اشارتی به جایگاه و شخصیت مرحوم حاج احمدآقا خمینی با استفاده از سخنان امام است اما قبل از ورود به اصل سخن، به بخشی از نوشتار فرزند برومند یادگار حضرت امام یعنی آیه الله حاج‌ سید حسن خمینی در مقدمه کتاب «وعده دیدار» می پردازم که می فرمایند:

«بارها – و شاید بیش از ده بار – حضرت امام خمینی – سلام‌الله‌علیه – در مواقف و موارد متعدد به من می فرمودند: «حسن ! پدر داری را از بابایت یاد بگیر» به گمان من همین یک جمله کوتاه که بیانگر رضایت تمام و کمال آن حضرت از فرزند عزیزشان می باشد کافی است تا رمز و راز رابطه عاشقانه آن دو سفر کرده را دریابیم»

 اگر بخواهیم به نحو جامع به تمامی نظرات و دیدگاه‌های حضرت امام پیرامون یادگار عزیزش دست یابیم قطعاً علاوه بر آثار مکتوب به بررسی خاطرات تمامی افراد مرتبط ، اعم از منسوبان، شاگردان امام، اعضا دفتر امام در ادوار مختلف، دوستان یادگار امام که به نحوی توفیق درک حضور حضرت امام را داشته‌اند، مسئولان مملکتی و … پرداخته شود و اما در این مجال صرفاً با بهره‌مندی از مکاتباتی که فی مابین آن دو عزیز سفر کرده جریان داشته، استناد می نمائیم که در همین نوشته‌ها، نکاتی بس عمیق در اوج اعتماد حضرت امام به فرزند عزیزش را شاهدیم.

در فاصله سال‌های ۱۳۴۷ هجری شمسی که در آن زمان مرحوم حاج ‌احمد آقا جوانی ۲۳ ساله بود تا سال ۱۳۵۶ (حدود ده سال) که مربوط می شود به دوران تبعید حضرت امام در نجف اشرف، حدود هشتاد مورد نامه‌های ارسالی ایشان به یادگار عزیزش در کتاب وعده دیدار (نامه‌های حضرت امام خمینی به حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج‌ سید احمد خمینی) آمده است که همه آنها با عناوین : احمد عزیز، احمد عزیزم، پسر عزیزم، احمدم و فرزند عزیزم نگارش یافته است.

نور چشم حضرت امام ، آیه الله حاج ‌سید حسن خمینی در بخشی از مقدمه همان کتاب ، درمورد اینگونه مکاتبات فرموده‌اند:

«. . . در لا به‌ لای سطور همین نامه‌ها، نکات فراوان تربیتی و اخلاقی و تذکراتی وجود دارند که حاکی از دقت‌ها، حساسیت‌ها، صمیمیت‌ها و صداقت‌های حضرت امام می باشد.»

 و در وصیت‌نامه‌ ای که حضرت امام به تاریخ پانزدهم دی ماه ۱۳۵۶ و پس از شهادت فرزند بزرگشان مرحوم حاج‌ آقا مصطفی نگاشته‌اند ، وصی خود را مرحوم حاج‌ احمد آقا با تعبیر «نور چشم مکرم» تعیین نموده‌اند.

اما مکاتبات حضرت امام با یادگار عزیزشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی که در کتاب «وعده دیدار» مشتمل بر یازده فقره است داستان دیگری دارد.

در این خصوص نیز نوه گرامی حضرت امام حاج‌ حسن‌آقا نکته‌ای را در مقدمه همان کتاب آورده‌اند که نشانگر عظمت مقام یادگار عزیز حضرت امام در نزد او بوده است، آنجا که فرموده‌اند:

 « در میان نوشته‌های امام خمینی خطاب به یادگار عزیزش که بعد از پیروزی انقلاب نگارش یافته و در اثر حاضر منتشر شده‌اند چندین نامه مفصل، حاوی ژرف‌ترین مباحث عرفانی و اخلاقی به چشم می خورد که قطع نظر از صدها درس و نکته آموزنده، خود بیانگر آن است که حضرت امام ظرفیت و قابلیت لازم را برای دریافت این اسرار و معانی اخلاقی و عرفانی در وجود یادگار خویش می دیده است. »

 ایشان در ادامه فرموده‌اند:

« شهادت‌ نامه‌های صریح حضرت امام در دفاع از مواضع و راه و رسم سیاسی فرزند گرامیش – که در چندین مورد از نامه‌های این مجموعه به چشم می خورد – آنجا اهمیت خویش را آشکار می سازد که کُنه شخصیت وارسته امام خمینی و عمق بیی اعتنایی او را به هرگونه سخن و موضعی خارج از چارچوب صداقت و تکلیف شرعی می توان دریافت »

 و اینک نمونه‌هایی  از توصیف مرحوم حاج‌ احمد آقا در کلام حضرت امام خمینی ۲

۱ –  احتمال قوی می دهم که پس از من برای انتقام جویی از من به بعض نزدیکان و دوستانم تهمت‌ها که من آنها را ناروا می دانم بزنند و به آتشی که باید مرا بسوزانند آنان را بسوزانند و احیاناً به صورت دفاع از من، انتقام مرا از آنها بگیرند… یکی از آنان که بیش از همه احتمال انتقام جویی از من در باره او می رود احمد خمینی فرزند اینجانب است .

 اینجانب در پیشگاه مقدس حق شهادت می دهم که از اول انقلاب تاکنون و از پیش از انقلاب، در زمانی که وارد این نحو مسائل سیاسی شده است از او رفتار یا گفتاری که برخلاف مسیر انقلاب اسلامی ایران باشد ندیده‌ام و در تمام مراحل از انقلاب پشتیبانی نموده و در مرحله پیروزی شکوهمند انقلاب، معین و کمک‌کار من بوده و است. (۲۳/۸/۶۱)

۲-  من اعلام می کنم که احمد در هیچ بانک داخلی و خارجی و هیچ موسسه‌ای وجهی و سهمی ندارد و در هیچ‌ جا در خارج و داخل، زمین مزروعی و غیر آن و ساختمان و امثال ذلک ندارد و…(۲۳/۸/۶۱)

۳ –  از اموری که تذکرش خوب بلکه لازم است آن است که یکی از تهمت‌ها که به او زدند این بود که موزه عباسی را ربوده و به پاریس برده و چندی – علی المحکی – مخالفان، وقت خود را صرف آن نمودند ، پس از آن معلوم شد خلاف آن. (۲۳/۸/۶۱)

۴ –  و در امور سیاسی، مدتی تهمت‌ها زده شد که احمد طرفدار منافقین است و من در طول مدت انقلاب، مخالفت‌هایی از او می دیدم که دیگران بر آن شدت و قاطعیت نبودند. (۲۳/۸/۶۱)

 ۵ –  من امیدوارم که احمد به خدای تبارک و تعالی اتکال نماید و از غیر او از هیچ کس نهراسد و در خدمت به خالق و خلق به واسطه تهمت‌ها و مخالفت‌ها، به خود تزلزل و تردید راه ندهد و… (۲۳/۸/۶۱)

 ۶ –  من شهادت می دهم که احمد فرزند اینجانب از موقعی که در مسائل روز وارد شده است و تماس با کارهای اینجانب داشته است تا حال تحریر این کلمات از او خلاف دستورات اینجانب مشاهده نکرده‌ام… (۳/۹/۶۳)

۷ –  پسرم! تو با آنکه در هیچ شغلی از شغل‌های سران اسلامی – ایدهم‌الله‌ تعالی – وارد نیستی، این سیلی های طاقت‌ فرسا را که می خوری برای آن است که فرزند منی و به حسب فرهنگ غرب و شرق، باید من و هرکس به من نزدیک و به ویژه تو که از هرکس نزدیک‌ تری مورد تهمت و آزار و افتراء واقع شود و… (۲۸/۹/۶۶)

۸ –  پسر عزیزم! بارها به من گفتی که درباره تو صحبتی که دال بر تبرئه تو از این تهمت‌ها است نکنم و این را برای اسلام و مصلحت جمهوری اسلامی گفتی. لکن من اگر در این ورقه برخلاف آنچه گفتی درباره تو چیزی بگویم برای ادای تکلیف الهی است که یک نفر مسلمان یا بنده خدا برای من، مورد این همه تهمت و آزار باشد و من آنچه می دانم درباره او نگویم. (۲۸/۹/۶۶)

۹ –  من خدای قاهر حاضر منتقم را شاهد می گیرم که احمد از آن روزی که در کمک اینجانب در بیرونی، مشغول اداره امور من بوده تا الان که این ورقه را می نویسم قدمی یا قلمی برخلاف گفتار و نوشتار من برنداشته و با وسواس عجیب در کلیه گفتارهای من یا نوشته‌های من سعی نموده که حتی یک کلمه بلکه گاهی یک حرف را که به نظر او محتاج به اصلاح است بدون اذن من تصرف نکند. (۲۸/۹/۶۶)

۱۰ – احمد تاکنون برای مصارف خود ، دیناری از بیت‌المال صرف نکرده و من از مال شخصی خودم زندگی او را اداره می کنم . (۲۸/۹/۶۶)

۱۱ –  پسرم! خود را مهیا کن که پس از من بر تو جفاها رود و نگرانی ها که از من دارند به حساب تو گذارند. اگر حساب خود را با خدای خود صاف کنی و پناه به ذکرالله بری، هراسی از خلق به خود راه مده که حساب خلق زودگذر است و آنچه ازلی است، حساب در پیشگاه حق است. (۲۵/۹/۶۳)

۱۲ –  خداوندا ! من با آنکه نمی خواهم از بستگانم چیزی که بوی مدح و ثنا می آید بگویم یا بنویسیم، لکن تو می دانی که ساکت ماندن در مقابل تهمت‌ها جرم و گناه است، اینجانب از دوستانی که در دفتر هستند خلافی که موجب نارضایتی من باشد ندارم، اینان سابقه ممتد با من دارند و… (۲۸/۹/۶۶)

۱۳ –  فرزند عزیزم احمد حفظه الله ‌وایده – از آنجا که شما را بحمدالله در مسائل سیاسی و اجتماعی صاحب‌ نظر می دانم و در تمامی فراز و نشیب‌ها در کنار من بوده‌ای و هستی و با صداقت و کیاست، امور سیاسی و اجتماعی اینجانب را متصدی هستی، لهذا شما را برای تنظیم و تدوین کلیه مسائل مربوط به خود – که بسا در رسانه‌های گروهی اختلافات و اشتباهاتی رخ داده است – انتخاب می نمایم. (۱۷/۶/۶۷)

 ۱۴ –  بارالها! احمد و تبارش و متعلقاتش که از بندگان تو و تبار رسول اکرمند، اینان را در دنیا و آخرت سعادتمند فرما و دست شیطان رجیم را از آسیب به آنها کوتاه فرما. (۲۵/۹/۶۳)

—————————————————————————————-

۱ –  تعبیری که آیه الله حاج ‌سید حسن خمینی در مراسم خاکسپاری پدر بزرگوارشان داشتند.

۲ –  تمامی فرمایشات منقول از حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) در صحیفه امام و کتاب وعده دیدار موجود است

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=46442

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 38در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳۸
  1. احسنتم بسیارعالی بود ولی نمیتونه برای کاندید شدن شماکمکی باشه

    • جای بسی تأسف است برای جناب ناشتاس
      دیگر به این رویه پایان دهید .
      تاکی می خواهید همچنان به این رفتارها ادامه دهید .
      خسته نمی شوید .

      • انسانها گاهی آنقدراحمقند که مثل عروسکهای خیمه شب بازی روزی هزار بار

        دستهای خود را بر سر میرسانند ولی نخهای را که از ان اویزانند را نمی یابند

      • ناشناس محترم! ای کاش این صحبت شما درست باشه، حداقل یک انسان درست و خدا ترس در راس کارها قرار میگیره… شما بهتره در جهت بهتر شدن طرز فکر و نحوه ی صحبت کردنتون تلاش کنید. (تناقض بین «احسنتم بسیارعالی بود»! شما و «ولی نمیتونه برای کاندید شدن شماکمکی باشه» نشون میده هنوز با خودتون به توافق نرسیدید!)

      • به ته دل مراجعه کنید مطئنم چنین قصدی دارید،

    • عزیز دوست داشتنی به نظر حقیر حاج اقا نیاز به کاندیداتوری ندارد اگر هم باشد لایق وبرازنده ایشان میباشد

      • بسم الله الرحمن الرحیم
        دیر بازی است که این باب برای بعضی افراد باز شده است که اگر هر شخصی با هر نیتی حرکتی انجام دهد انگشت اتهام کاندید شدن برای مجلس به سمت او اشاره میرود.
        آری اگر از اتهام به کاندیداتوری سخن می گویم بی دلبل نیست ، زیرا متأسفانه این مقوله به مقوله ای نامأنوس و حل نشدنی تبدیل شده است گویی دیگر هیچ چیزی در این فقیرستان اهمیت ندارد الا نماینده بودن.
        جای بسی تأسف است که اگر انسانهای خداترس هم قصد انجام و آغاز حرکتی در جهت رشد فرهنگی و اندیشه ای شهرمان داشته باشند ، گروهی با نامهای مستعار و با تفکراتی که عقلا دانند از کجا سرچشمه میگرد عباراتی می نگارند که از ابتدا تا انتهایش را نمی توان به هم ربط داد.
        لیکن به خود و شما جناب ناشناس و مستعار نویسان عزیر پیشنهاد میکنم به خاطر عقبای خودمان هم که شده کلماتی ننویسیم که حتی خودمان نیز از صحت و سقم آن اطلاعی نداریم.
        دوست عزبز همه مقوله ها را نمی توان با هم مخلوط نمود و در هر مبحثی بایستی در همان مبحث ایراد نطر نمود که از گذشته بزرگان گفته اند ((هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد))
        خوب است که حد اقل روزی یکبار آیه شریفه: فمن یعمل مثقال ذره خیرا” یره**و من یعمل مثقال ذره شرا” یره را با خود بخوانیم و خود را حلاجی کنیم

  2. برادر ارجمندم حاج آقا قبادی سلام ، کار ارزشمند جنابعالی در پرداختن به شخصیت والای حاج احمد آقا ستودنی وقابل تقدیر است انشاا… همچنان سافراز و سر بلند باشید

  3. ۱۱ – پسرم! خود را مهیا کن که پس از من بر تو جفاها رود و نگرانی ها که از من دارند به حساب تو گذارند. اگر حساب خود را با خدای خود صاف کنی و پناه به ذکرالله بری، هراسی از خلق به خود راه مده که حساب خلق زودگذر است و آنچه ازلی است، حساب در پیشگاه حق است. (۲۵/۹/۶۳)
    باسلام به حاج آقا قبادی
    دست مریزادکه بهره بردم ،قلمتان همواره پویا.

  4. برادر بزرگوارم جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج اقا قبادی حفظکم الله

    شما همواره از بزرگان و دلسوزان نظام جمهوری اسلامی بوده وخواهید بود بیاد دارم روزی که ازادگان عزیز به میهن عزیزمان برگشتند تنها خانواده ای که با انها ارتباط صمیمانه برقرار کرد خانواده حضرتعالی وشخص بزرگوار بودید در حالی که باهیچ کدام از دوستان ازاده ارتباط نسبی نداشتیند ومن هیچگاه این مهر ومحبت شما را فراموش نمیکنم واز اینکه شما در زنده نگه داشتن یاد یادگار امام ویاران شهید امام قلم زنی کنید تعجبی ندارد واین بزرگواری که به حالتی خاص احسنت گفته اند شما را نشناخته اند امیدوارم خداوند همه مارا در مسیر هدایت قزار دهند

  5. آهِ مظلومــان بـه بـالا پـَـر زَ نَـد /// اُ سـتُن هفت آسمان را بَـر کَنَـد

    این جهان با کفر و کافر ماندنیست /// لیک از ظُلمَت زِ هم پاشیدنیست

    …………………………………………………..

  6. عرض ادب و احترام به محضر حاج آقا قبادی
    حاج آقا این نوع نوشته ها تشنگان بسیاری دارد. نظر به شغل شما و دسترسیتان به منابع قابل توجه، لطفاً از بذل عنایت دریغ نفرمایید. همواره پیروز و سربلند باشید.

  7. سلام و عرض ادب خدمت حاج اقا قبادی روشنفکر خط امام به به چه قلم زیبایی خدا قوت …

  8. بسیار زیبا وشایسته ،حاج اقا قبادی .دستتون درد نکند.اشاره به این مناسبت واین شخصیت بسیار ضروری بود چون کمتر در این مورد صحبت شده است. درودبرشما.
    .یادگار گرامی امام چون رهبر کبیر انقلاب (ر ه) محبوب ودر قلب ملت است .شخصیتی آرام ومتین وهمراه امام وانقلاب .یاد وخاطره اش درخیل عاشقان فراموش مباد.
    خداوند یادگار یادگار امام آقاسید حسن خمینی راعزت وسربلندی بیشتر وسلامتی عنایت فرماید .

  9. حاج آقا سلام . خسته نباشید . و تشکر از مطالب بسیار ارزنده تان .باعث افتخار ما هستید . انشاالله اینگونه موارد را ادامه دهید .
    نسل امروز نیاز به اطلاعات ارزنده شما دارند

  10. سلام حاج آقای عزیز.کاشکی بیشتر درمورد ولایت پذیری و ولایتمداری حاج احمد می نوشتید که متاسفانه امروزه در اطرافیان بیت امام (ره) کمتر دیده میشه.

  11. با سلام و تشکر از نوشته جنابعالی در اینکه حضرت امام ره این بیانات بسیار زیبا در وصف فرزند دلبندشان فرمودند و واقعیت بوده شکی نیست اما تعجب از این نوشته ان است که شما بارها سید حسن خمینی را ایت الله خطاب کردید به وجدانتان مراجعه نمایید آیا این خطاب شما صحیح است ؟براساس کدام اجازه اجتهاد و تأیید مراجع عظام شما دیگران را اینچنین بزرگ می دانید

    • سواد و علم فقهی و سیاسی سید حسن خمینی از بسیاری از کسانی که شما آیت الله می نامیدشان بیشتر است . حالا چون جوان است آیت الله نامیده نشود ؟! مگر به جوانی و پیری است ؟

  12. به حسن و برادرانش این توصیه را می نمایم که همیشه سعی کنند در خط رهبری حرکت کنند و از آن منحرف نشوند که خیر دنیا و آخرت در آن است و بدانند که ایشان موفقیت اسلام و نظام و کشور را می خواهند. هرگز گرفتار تحلیل های گوناگون نشوند که دشمن در کمین است

    • سید جان علمای تراز اول مملکت اجتهاد نوۀ برومند امام (ره) را خیلی وقت پیش تایید نموده اند و آیت ا… به کسی گفته میشود که وقتی او را ببینی یاد خدا بیفتی از شما چه پنهان وقتی ما حسن آقا را میبینیم حقیقتایاد خدا میفتیم البته این ملت هیچگاه آن همه بی حرمتیها را در حق خانواده امام فراموش نخواهد کرد

      • برادر! این چه تحلیلی است می کنی همه عالم از زشت وزیبا گرفته تا کوچک وبزرگ آیت خدا هستند می شود به همه آیت الله گفت؟ ضمنا آیت الله در عرف حوزه های علمیه تعریف شده است نمی شود برای آن تعریف جدید ارایه کرد مگر دنبال هدفی انحرافی باشیم .اگر قبول دارید ما هم ازین پس برای شما بنویسیم آیت الله علی محمد امرایی دامت برکاته.
        ضمنا نوشته های آقای قبادی با همه خوبیشان معمولا خالی از نیش وکنایه سیاسی نیست این به نوشته و هدفشان آسیب می زند.

  13. بعدهم آقای قبادی عزیز شما چطور مرحوم حاج احمد آقا را با آن همه مقام و جایگاه نزد امام و انقلاب حجه الاسلام والمسلمین میدانید وفرزند ایشان را که خیلی هم محترم و عزیز هستند وسن وسالش از خود شما هم کمتر است خلاف عرف آیت الله می نامید این گونه تبلیغ کردن به حال حاج سید حسن آقا ضرر هم دارد.البته حسن آقا از امید های انقلاب اسلامی است. خواستم شما را اندرزی دوستانه داده باشم.

  14. پسرم! خود را مهیا کن که پس از من بر تو جفاها رود و نگرانی ها که از من دارند به حساب تو گذارند. اگر حساب خود را با خدای خود صاف کنی و پناه به ذکرالله بری، هراسی از خلق به خود راه مده که حساب خلق زودگذر است و آنچه ازلی است، حساب در پیشگاه حق است. (۲۵/۹/۶۳)
    بارالها! احمد و تبارش و متعلقاتش که از بندگان تو و تبار رسول اکرمند، اینان را در دنیا و آخرت سعادتمند فرما و دست شیطان رجیم را از آسیب به آنها کوتاه فرما. (۲۵/۹/۶۳)
    ضمن عرض سلام وخسته نباشید خدمت حاج آقا قبادی که خود ازیادگاران جبهه وجنگ وهمچنین یادگار ماندگار از شهدای عزیزمان هستند.
    آقایان محترم را به مطالعه مجدد این دو قسمت از نامه ی حضرت امام (ره) توصییه می کنم .
    واز مخاطبین عزیز می خواهم که دست از این کارها که دل هرمسلمانی را به درد میاورد بردارند. آیا بنظر شما اگه حاج آقا قبادی ایدهم الله تعالی ، اقدام به نشر این سخنان حضرت امام (ره) نموده قصد ومنظور خاصی داشته ؟ با اینکار می خواهد چیکارکند ؟ چرا بعضی ازاین همشهریان عزیز چشم دیدن وترقی همدیگر را نداریم ؟ گیرم که حاج آقا قبادی هم قصد کاندید شدن درشهرمان یا درهردیار دیگری داشته باشد . وجدان خود راقاضی کن . آیا از حاج آقا قبادی که فردی مومن ومعتقد، رزمنده وعلاوه براینها همه ی ما خانواده محترم ایشان را می شناسیم ، بهتر چه کسی هست برای کاندید شدن شهرمان . چرا همیشه سنگ جلوی پای هم نوعان خود می اندازیم ؟و……..
    البته میدانم حاج آقا قبادی هیچ وقت راضی به این نوشته ناقص من نیستند واز ایشان عذرخواهی می کنم ولی انسان گهی اوقات مجبور می شود جلوی تندروی وندانم کاری بعضی از دوستان را بعنوان یادآوری نه بعنوان چیز دیگری ، بگیرد . انشاالله خداوند متعال عاقبت همه ی مارا ختم بخیرکند.آمین یارب العالمین
    پسر عزیزم! بارها به من گفتی که درباره تو صحبتی که دال بر تبرئه تو از این تهمت‌ها است نکنم و این را برای اسلام و مصلحت جمهوری اسلامی گفتی. لکن من اگر در این ورقه برخلاف آنچه گفتی درباره تو چیزی بگویم برای ادای تکلیف الهی است که یک نفر مسلمان یا بنده خدا برای من، مورد این همه تهمت و آزار باشد و من آنچه می دانم درباره او نگویم. (۲۸/۹/۶۶)
    به امید آنروز که ،واقعا درس بگیریم از این سخنان پر بار حضرت امام (ره)

  15. ای کاش این همه حساسیتی که در مورد مسائل پیش و پا افتاده بخرج می دهیم در مورد اختلاس وغارت بیت المال هم از خود عکس العمل نشان میدادیم و حساس میشدیم مزید اطلاع اختلاس در ایران خودرو به اختلاسها در دولت نهم ودهم اضافه شد

  16. جناب آقای قبادی
    در فضای کوهدشت نمی شود هوش واستعداد مخاطبین را نادیده گرفت و به بهانه های مختلف کار سیاسی کرد این رفتار شما پیگیریتان راجع به شهدا را هم زیر سوال میبرد بهتر است در فضای حداقل کوهدشت شفاف باشید.معلوم است شما دنبال سیاسی کردن موضوع هستید و به صورت ناشیانه حتی در پاورقی هم خلاف عرف مقاله نوشتن ارجاع داده اید به آیت الله سید حسن. نشنیده اید بد ترین حمله به شخص دفاع بد والبته شیفته وار است.

  17. با سلام وتشکر از عزیزانی که اظهار نظر نموده اند
    چند نکته :
    ۱ – دوران تحصیل مرحوم حاج احمد آقا همراه با فراز و نشیب های دوران مبارزات این یادگار عزیز امام بزرگوار بود و بخاطر حضور مستمر ایشان در متن مبارزات و درکنار بنیانگذار انقلاب ، شخصیت علمی شان بروز نکرد و هماره با عنوان حجت الاسلام و المسلمین توصیف می شدند .
    ۲- در بین نوادگان حضرت امام ، فرزندان برومند مرحوم حاج احمد آقا به ویژه آیه الله حاج سید حسن خمینی از نبوغ و برجستگی خاصی برخوردارند و البته در دوران تحصیل شان ممحّض در درس و بحث بوده اند به طوری که در سن سی و چند سالگی موفق به کسب درجه اجتهاد و أخذ اجازه اجتهاد از اساتید طراز اول گردیده اند و اینک درس خارج ایشان ، سال هاست که از دروس پر رونق حوزه می باشد .
    ۳- در بین علمای منطقه ما هم آیه الله آقا شیخ محمد کریم مروّجی در ۲۸ سالگی به درجه اجتهاد رسیده اند .
    ۴- از امتیازات درس خارج آیه الله حاج سید حسن خمینی این است که روزانه به صورت پاورپوینت و نیز فایل صوتی و همچنین تقریرات عربی ودرس نامه ها در سایت اختصاصی شان (http://www.hasankhomeini.ir ) قرار می گیرد و جالب اینکه این سایت توسط اخوی محترمشان جناب حجه الاسلام والمسلمین آقا سید علی خمینی اداره می شود و دارای بخش های مختلفی است از جمله :
    زندگی نامه و خانواده
    فعالیت های حوزوی و اجتماعی
    دیدگاه ها و تالیفات
    آثار حضرت امام
    اخبار و رویدادها
    گالری تصاویر
    از نگاه دیگران
    پیوندها
    نظرات شما
    اگر مجالش بود توضیحات بیشتری تقدیم عزیزان می شد مع الوصف صاحب این قلم کماکان آمادگی استماع اندرزهای دوستان گرامی را دارد .

  18. باسلام خدمت سیدبزرگوار، سیدعزیز!من یک سوال از محضرحضرتعالی دارم که انتظار پاسخ درست ازجانب شما ست: شخصی که درحوزه علمیه درس خارج تدریس میکند چه درجه ای ازرتبه بندی های رواج دربین روحانیون رادارا می باشد؟ چون با قاطعیت درجریان تدریس درس خارج توسط حاج حسن خمینی هستم. سپاس ازشما برادرارجمندم. پایدار باشید

  19. سلام آقای قبادی بسجی فرهیخته و ارجمند امیدوارم سربلند باشید : اولا دست مریزاد با قلم رسای خود نسل جوان را با بیت حضرت امام بیشتر آشنا کرده و راه را از چاه برای این نسل سردر گم در این دنیای پر از گرگهای میش خوار نشان میدهید اما متا سفانه آن آیت ا… نیمه بومی که به اسمش اشاره فرمودید آیا همانی نیست که با شهادت دروغ باعث ابطال انتخابات معروف کوهدشت و اخراج ناحق قبادی از مجلس شد ؟ ؟ راستی نامبرده به جهت از بین بردن حق الناس از مردم طلب حلالیت کردند ؟؟ آیا حق الناس خوردنی است یا پس دادنی ؟؟؟ اگه ممکنه و به ایشان دسترسی دارید بفرمائید قبادی هنوز زنده است تا دیر نشده نسبت به طلب حلالیت از قبادی اقدام فرمایند چرا که معلوم نیست فردا چه پیش خواهد آمد …!!!!!!!!!!!!!!!!
    یا غیاث ا………

  20. آقای شیخ هادی قبادی سلام.
    یک سوال: ماجرای انتشار عکس بنی صدر خائن با تیتر ” دکتر ابوالحسن بنی صدر”(!) در سایت حجت الاسلام سیدحسن خمینی چیست؟انتشار عکس یک فرد خائن به انقلاب و خون شهدا ، در این سایت چه توجیهی می تواند داشته باشد؟
    پیشاپیش ممنونم از توضیحات احتمالی شما.
    لینک :
    http://www.hasankhomeini.ir/index.php?persian=content&categoryID=361

  21. با سلام و تشکر از همه دوستان که نظرات کارشناسانه خود را مطرح نموده اند به نکات ذیل توجه فرمایید
    ۱. آیت الله در عرف حوزه به کسی گفته می شود که دارای اجازه نامه از اساتید طراز اول یعنی مراجع تقلید باشد
    ۲. علمای بزرگ صاحب فضل و جایگاه حوزوی اورا با آیت الله خطاب کنند
    ۳.قوه اجتهاد را در خود به فعلیت رسانده باشد
    ۴. دارای کرسی درس عالمانه و اجتهادی باشد
    ۵. صرف یادگار امام و نوه آن بزرگ مرد بودن دلیل بر آیت الله بودن ایشان نیست
    ۶. در ضمن تعداد زیادی درس خارج در قم برگزار است اما نه دیگران آن اساتید را آیت الله خطاب می کنند نه خود آنها داعیه ی آیت الله بودن را دارند
    در پایان این جایگاه عظیم و رفیع حوزوی را حفظ کنیم و به هر کسی خطاب ایت الله نگوییم جهت حفظ شأن و جایگاه واقعی مراجع بزرگ تقلید

  22. بخشی از شعر مرحوم پدرم درباره ارتحال جانسوز یادگار امام
    پور روح الله ذریه زهرا بی
    او بی باک ژ مرگ، عبد خدا بی
    حاج احمد الحق نسل احمد بی
    پیرو قرآن حی و صمد بی
    ای پیرو حسین ای جانثاره
    در وقت قضا ای علی واره
    ای مطیع امر خالق جباره
    یار مومنین دشمن کفاره
    ناگا رحلت کرد یوسف ثانی
    و شوق ودا کرد ای دنیه فانی
    و دعوت حق لبیک وات آنی
    غرق ماتم کرد خلق ایرانی
    و محفل امام چو دسته گل بی
    در نطق و بیان وینه بلبل بی…
    ضمن همدردی با بیت امام(ره) و حاج حسن عزیز
    و با تشکر از پسر عموی عزیزم حاج هادی قبادی

  23. عرض ادب و احترام به محضر حاج آقا قبادی
    همواره پیروز و سربلند باشید واقعا” ازتون ممنون هستیم مطالب عالی بود لطف کنید ادامه دهید .

  24. رضوان خدا در بهشت اعلا بر بزرگ احیاگر اسلام و عزتبخش مسلمین ، خورشید بی غروب ایران زمین امام امت خمینی کبیر ( روحی فداه )
    درود و تحیت و تهنیت سال نو بر امید آینده اسلام و ایران و انقلاب ” آیت الله ” سید حسن مصطفوی خمینی
    و خالصانه ترین ارادت ها و بهترین آرزوها در آستانه سال نو برای مجسمه تقوا ، اسوه ریاضت و خودسازی و جنگ با ریا ، مرد مراقبه مدام و محاسبه لا یُنام ، آبروی فقر و قناعت ، حیثیت زهد و شرافت ، مصداق روحانیت خسته دل روشن ضمیر، سجاده نشین محراب وصل ، محبوب هزاران جوان مسلمان کوهدشت در دهه جاودانی ۶٠ ، رایحه ای از شمیم دل انگیز خمینی در خطه لرستان ، شیخنا و مولانا حضرت آیت الحق ” محمد کریم مروجی ” که در آسمانها معروف تر از زمین است .
    و آرزوی سلامتی و سربلندی برای همه اصحاب صدیق انقلاب و نظام

  25. سید بیشتر تحقیق کند

  26. مرحوم حاج احمدآقا خمینی با استفاده از سخنان امام است اما قبل از ورود به اصل سخن، به بخشی از نوشتار فرزند برومند یادگار حضرت امام یعنی آیه الله حاج‌ سید حسن خمینی …. ؟؟؟؟؟؟؟؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.