کد خبر : 46442
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 869 بازدید

یادگار امام

   حجت الاسلام هادی قبادی :  به مناسبت 26 اسفند نوزدهمین سالگرد ارتحال یادگار امام نوزده سال از ارتحال باورنكردنی مردی می گذرد كه جلوه‌ای روشن از حقيقت وجود خمينی كبير بود. فقدان او بسيار غيرمنتظره بود و همگان را در بهت و حيرت فرو برد. آنان كه پس از رحلت جانسوز بنیانگذار جمهوری اسلامی […]

Image0058

 

 حجت الاسلام هادی قبادی :

 به مناسبت 26 اسفند نوزدهمین سالگرد ارتحال یادگار امام

نوزده سال از ارتحال باورنكردنی مردی می گذرد كه جلوه‌ای روشن از حقيقت وجود خمينی كبير بود. فقدان او بسيار غيرمنتظره بود و همگان را در بهت و حيرت فرو برد.

آنان كه پس از رحلت جانسوز بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی ( قدّس سرّه )، با وجود غم جانكاه فقدان او، دلخوش به وجود يادگار هميشه ماندگار امام ، حجة الاسلام والمسلمین حاج سید احمد خمینی بودند ، اين دلخوشي چند سالی بيشتر تداوم نيافت و با عروج آن «گنجينه اسرار انقلاب» 1 حزن و اندوه زائد الوصفی تمامی وجود ياران راستين امام و انقلاب را فرا گرفت.

 

07276796489483368535

 

گرچه غرض اصلی از نگارش اين يادداشت ، اشارتی به جايگاه و شخصيت مرحوم حاج احمدآقا خمينی با استفاده از سخنان امام است اما قبل از ورود به اصل سخن، به بخشی از نوشتار فرزند برومند يادگار حضرت امام يعنی آیة الله حاج‌ سيد حسن خمينی در مقدمه كتاب «وعده ديدار» می پردازم كه می فرمايند:

«بارها – و شايد بيش از ده بار – حضرت امام خمينی – سلام‌الله‌عليه – در مواقف و موارد متعدد به من می فرمودند: «حسن ! پدر داری را از بابایت ياد بگير» به گمان من همين يك جمله كوتاه كه بيانگر رضايت تمام و كمال آن حضرت از فرزند عزيزشان می باشد كافی است تا رمز و راز رابطه عاشقانه آن دو سفر كرده را دريابيم»

 اگر بخواهيم به نحو جامع به تمامی نظرات و ديدگاه‌های حضرت امام پيرامون يادگار عزيزش دست يابيم قطعاً علاوه بر آثار مكتوب به بررسی خاطرات تمامی افراد مرتبط ، اعم از منسوبان، شاگردان امام، اعضا دفتر امام در ادوار مختلف، دوستان يادگار امام كه به نحوی توفيق درك حضور حضرت امام را داشته‌اند، مسئولان مملكتی و … پرداخته شود و اما در اين مجال صرفاً با بهره‌مندی از مكاتباتی كه فی مابين آن دو عزيز سفر كرده جريان داشته، استناد می نمائيم كه در همين نوشته‌ها، نكاتی بس عميق در اوج اعتماد حضرت امام به فرزند عزيزش را شاهديم.

در فاصله سال‌های 1347 هجری شمسی كه در آن زمان مرحوم حاج ‌احمد آقا جوانی 23 ساله بود تا سال 1356 (حدود ده سال) كه مربوط می شود به دوران تبعيد حضرت امام در نجف اشرف، حدود هشتاد مورد نامه‌های ارسالی ايشان به يادگار عزيزش در كتاب وعده ديدار (نامه‌های حضرت امام خمينی به حضرت حجت الاسلام والمسلمين حاج‌ سيد احمد خمينی) آمده است كه همه آنها با عناوين : احمد عزيز، احمد عزيزم، پسر عزيزم، احمدم و فرزند عزيزم نگارش يافته است.

نور چشم حضرت امام ، آیة الله حاج ‌سيد حسن خمينی در بخشی از مقدمه همان كتاب ، درمورد اينگونه مكاتبات فرموده‌اند:

«. . . در لا به‌ لای سطور همين نامه‌ها، نكات فراوان تربيتی و اخلاقی و تذكراتی وجود دارند كه حاكی از دقت‌ها، حساسيت‌ها، صميميت‌ها و صداقت‌های حضرت امام می باشد.»

 و در وصيت‌نامه‌ ای كه حضرت امام به تاريخ پانزدهم دی ماه 1356 و پس از شهادت فرزند بزرگشان مرحوم حاج‌ آقا مصطفی نگاشته‌اند ، وصی خود را مرحوم حاج‌ احمد آقا با تعبير «نور چشم مكرم» تعيين نموده‌اند.

اما مكاتبات حضرت امام با يادگار عزيزشان پس از پيروزی انقلاب اسلامی كه در كتاب «وعده ديدار» مشتمل بر يازده فقره است داستان ديگری دارد.

در اين خصوص نيز نوه گرامی حضرت امام حاج‌ حسن‌آقا نكته‌ای را در مقدمه همان كتاب آورده‌اند كه نشانگر عظمت مقام يادگار عزيز حضرت امام در نزد او بوده است، آنجا كه فرموده‌اند:

 « در ميان نوشته‌های امام خمينی خطاب به يادگار عزيزش كه بعد از پيروزی انقلاب نگارش يافته و در اثر حاضر منتشر شده‌اند چندين نامه مفصل، حاوی ژرف‌ترين مباحث عرفانی و اخلاقی به چشم می خورد كه قطع نظر از صدها درس و نكته آموزنده، خود بيانگر آن است كه حضرت امام ظرفيت و قابليت لازم را برای دريافت اين اسرار و معانی اخلاقی و عرفانی در وجود يادگار خويش می ديده است. »

 ايشان در ادامه فرموده‌اند:

« شهادت‌ نامه‌های صريح حضرت امام در دفاع از مواضع و راه و رسم سياسی فرزند گراميش – كه در چندين مورد از نامه‌های اين مجموعه به چشم می خورد – آنجا اهميت خويش را آشكار می سازد كه كُنه شخصيت وارسته امام خمينی و عمق بيی اعتنایی او را به هرگونه سخن و موضعی خارج از چارچوب صداقت و تكليف شرعی می توان دريافت »

 و اينك نمونه‌هایی  از توصيف مرحوم حاج‌ احمد آقا در كلام حضرت امام خمينی 2

1 –  احتمال قوی می دهم كه پس از من برای انتقام جويی از من به بعض نزديكان و دوستانم تهمت‌ها كه من آنها را ناروا می دانم بزنند و به آتشی كه بايد مرا بسوزانند آنان را بسوزانند و احياناً به صورت دفاع از من، انتقام مرا از آنها بگيرند… يكی از آنان كه بيش از همه احتمال انتقام جويی از من در باره او می رود احمد خمینی فرزند اینجانب است .

 اينجانب در پيشگاه مقدس حق شهادت می دهم كه از اول انقلاب تاكنون و از پيش از انقلاب، در زمانی كه وارد اين نحو مسائل سياسی شده است از او رفتار يا گفتاری كه برخلاف مسير انقلاب اسلامی ايران باشد نديده‌ام و در تمام مراحل از انقلاب پشتيبانی نموده و در مرحله پيروزی شكوهمند انقلاب، معين و كمك‌كار من بوده و است. (23/8/61)

2-  من اعلام می كنم كه احمد در هيچ بانك داخلی و خارجی و هيچ موسسه‌ای وجهی و سهمی ندارد و در هيچ‌ جا در خارج و داخل، زمين مزروعی و غير آن و ساختمان و امثال ذلك ندارد و…(23/8/61)

3 –  از اموری كه تذكرش خوب بلكه لازم است آن است كه يكی از تهمت‌ها كه به او زدند اين بود كه موزه عباسی را ربوده و به پاريس برده و چندی – علی المحكی – مخالفان، وقت خود را صرف آن نمودند ، پس از آن معلوم شد خلاف آن. (23/8/61)

4 –  و در امور سياسی، مدتی تهمت‌ها زده شد كه احمد طرفدار منافقين است و من در طول مدت انقلاب، مخالفت‌هايی از او می ديدم كه ديگران بر آن شدت و قاطعيت نبودند. (23/8/61)

 5 –  من اميدوارم كه احمد به خدای تبارك و تعالی اتكال نمايد و از غير او از هيچ كس نهراسد و در خدمت به خالق و خلق به واسطه تهمت‌ها و مخالفت‌ها، به خود تزلزل و ترديد راه ندهد و… (23/8/61)

 6 –  من شهادت می دهم كه احمد فرزند اينجانب از موقعی كه در مسائل روز وارد شده است و تماس با كارهای اينجانب داشته است تا حال تحرير اين كلمات از او خلاف دستورات اينجانب مشاهده نكرده‌ام… (3/9/63)

7 –  پسرم! تو با آنكه در هيچ شغلی از شغل‌های سران اسلامی – ايدهم‌الله‌ تعالي – وارد نيستی، اين سيلی های طاقت‌ فرسا را كه می خوری برای آن است كه فرزند منی و به حسب فرهنگ غرب و شرق، بايد من و هركس به من نزديك و به ويژه تو كه از هركس نزديك‌ تری مورد تهمت و آزار و افتراء واقع شود و… (28/9/66)

8 –  پسر عزيزم! بارها به من گفتی كه درباره تو صحبتی كه دال بر تبرئه تو از اين تهمت‌ها است نكنم و اين را برای اسلام و مصلحت جمهوری اسلامی گفتی. لكن من اگر در اين ورقه برخلاف آنچه گفتی درباره تو چيزی بگويم برای ادای تكليف الهی است كه يك نفر مسلمان يا بنده خدا برای من، مورد اين همه تهمت و آزار باشد و من آنچه می دانم درباره او نگويم. (28/9/66)

9 –  من خدای قاهر حاضر منتقم را شاهد می گيرم كه احمد از آن روزی كه در كمك اينجانب در بيرونی، مشغول اداره امور من بوده تا الان كه اين ورقه را می نويسم قدمی يا قلمی برخلاف گفتار و نوشتار من برنداشته و با وسواس عجيب در كليه گفتارهای من يا نوشته‌های من سعی نموده كه حتی يك كلمه بلكه گاهی يك حرف را كه به نظر او محتاج به اصلاح است بدون اذن من تصرف نكند. (28/9/66)

10 – احمد تاکنون برای مصارف خود ، ديناری از بيت‌المال صرف نكرده و من از مال شخصی خودم زندگی او را اداره می کنم . (28/9/66)

11 –  پسرم! خود را مهيا كن كه پس از من بر تو جفاها رود و نگرانی ها كه از من دارند به حساب تو گذارند. اگر حساب خود را با خدای خود صاف كنی و پناه به ذكرالله بری، هراسی از خلق به خود راه مده كه حساب خلق زودگذر است و آنچه ازلی است، حساب در پيشگاه حق است. (25/9/63)

12 –  خداوندا ! من با آنكه نمی خواهم از بستگانم چيزی كه بوی مدح و ثنا می آيد بگويم يا بنويسيم، لكن تو می دانی كه ساكت ماندن در مقابل تهمت‌ها جرم و گناه است، اينجانب از دوستانی كه در دفتر هستند خلافی كه موجب نارضايتی من باشد ندارم، اينان سابقه ممتد با من دارند و… (28/9/66)

13 –  فرزند عزيزم احمد حفظه الله ‌وايده – از آنجا كه شما را بحمدالله در مسائل سياسی و اجتماعی صاحب‌ نظر می دانم و در تمامی فراز و نشيب‌ها در كنار من بوده‌ای و هستی و با صداقت و كياست، امور سياسی و اجتماعی اينجانب را متصدی هستی، لهذا شما را برای تنظيم و تدوين كليه مسائل مربوط به خود – كه بسا در رسانه‌های گروهی اختلافات و اشتباهاتی رخ داده است – انتخاب می نمايم. (17/6/67)

 14 –  بارالها! احمد و تبارش و متعلقاتش كه از بندگان تو و تبار رسول اكرمند، اينان را در دنيا و آخرت سعادتمند فرما و دست شيطان رجيم را از آسيب به آنها كوتاه فرما. (25/9/63)

—————————————————————————————-

1 –  تعبيري كه آیة الله حاج ‌سيد حسن خمينی در مراسم خاكسپاری پدر بزرگوارشان داشتند.

2 –  تمامی فرمايشات منقول از حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) در صحيفه امام و كتاب وعده ديدار موجود است

 

 

درج شده توسط : امین آزادبخت (مدیر سایت )

دیدگاه ها

ناشناس در گفته :

احسنتم بسیارعالی بود ولی نمیتونه برای کاندید شدن شماکمکی باشه

[پاسخ]

/ پاسخ در تاريخ دوشنبه ۲۶ اسفند , ۱۳۹۲ ۱۶:۴۴:

جای بسی تأسف است برای جناب ناشتاس
دیگر به این رویه پایان دهید .
تاکی می خواهید همچنان به این رفتارها ادامه دهید .
خسته نمی شوید .

[پاسخ]

میثم پاسخ در تاريخ دوشنبه ۲۶ اسفند , ۱۳۹۲ ۱۸:۳۲:

انسانها گاهی آنقدراحمقند که مثل عروسکهای خیمه شب بازی روزی هزار بار

دستهای خود را بر سر میرسانند ولی نخهای را که از ان اویزانند را نمی یابند

[پاسخ]

سید مجتبی حسینی پاسخ در تاريخ سه شنبه ۲۷ اسفند , ۱۳۹۲ ۱۰:۴۶:

ناشناس محترم! ای کاش این صحبت شما درست باشه، حداقل یک انسان درست و خدا ترس در راس کارها قرار میگیره… شما بهتره در جهت بهتر شدن طرز فکر و نحوه ی صحبت کردنتون تلاش کنید. (تناقض بین «احسنتم بسیارعالی بود»! شما و «ولی نمیتونه برای کاندید شدن شماکمکی باشه» نشون میده هنوز با خودتون به توافق نرسیدید!)

[پاسخ]

ناشناس پاسخ در تاريخ سه شنبه ۱۹ فروردین , ۱۳۹۳ ۱۴:۱۱:

به ته دل مراجعه کنید مطئنم چنین قصدی دارید،

[پاسخ]

امیدوار پاسخ در تاريخ دوشنبه ۲۶ اسفند , ۱۳۹۲ ۲۲:۰۳:

عزیز دوست داشتنی به نظر حقیر حاج اقا نیاز به کاندیداتوری ندارد اگر هم باشد لایق وبرازنده ایشان میباشد

[پاسخ]

امین جمشیدی پاسخ در تاريخ پنج شنبه ۲۹ اسفند , ۱۳۹۲ ۱۲:۵۸:

بسم الله الرحمن الرحیم
دیر بازی است که این باب برای بعضی افراد باز شده است که اگر هر شخصی با هر نیتی حرکتی انجام دهد انگشت اتهام کاندید شدن برای مجلس به سمت او اشاره میرود.
آری اگر از اتهام به کاندیداتوری سخن می گویم بی دلبل نیست ، زیرا متأسفانه این مقوله به مقوله ای نامأنوس و حل نشدنی تبدیل شده است گویی دیگر هیچ چیزی در این فقیرستان اهمیت ندارد الا نماینده بودن.
جای بسی تأسف است که اگر انسانهای خداترس هم قصد انجام و آغاز حرکتی در جهت رشد فرهنگی و اندیشه ای شهرمان داشته باشند ، گروهی با نامهای مستعار و با تفکراتی که عقلا دانند از کجا سرچشمه میگرد عباراتی می نگارند که از ابتدا تا انتهایش را نمی توان به هم ربط داد.
لیکن به خود و شما جناب ناشناس و مستعار نویسان عزیر پیشنهاد میکنم به خاطر عقبای خودمان هم که شده کلماتی ننویسیم که حتی خودمان نیز از صحت و سقم آن اطلاعی نداریم.
دوست عزبز همه مقوله ها را نمی توان با هم مخلوط نمود و در هر مبحثی بایستی در همان مبحث ایراد نطر نمود که از گذشته بزرگان گفته اند ((هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد))
خوب است که حد اقل روزی یکبار آیه شریفه: فمن یعمل مثقال ذرة خیرا” یره**و من یعمل مثقال ذرة شرا” یره را با خود بخوانیم و خود را حلاجی کنیم

[پاسخ]

ع م امرایی در گفته :

برادر ارجمندم حاج آقا قبادی سلام ، کار ارزشمند جنابعالی در پرداختن به شخصیت والای حاج احمد آقا ستودنی وقابل تقدیر است انشاا… همچنان سافراز و سر بلند باشید

[پاسخ]

اسدالله آزادبخت در گفته :

۱۱ – پسرم! خود را مهیا کن که پس از من بر تو جفاها رود و نگرانی ها که از من دارند به حساب تو گذارند. اگر حساب خود را با خدای خود صاف کنی و پناه به ذکرالله بری، هراسی از خلق به خود راه مده که حساب خلق زودگذر است و آنچه ازلی است، حساب در پیشگاه حق است. (۲۵/۹/۶۳)
باسلام به حاج آقا قبادی
دست مریزادکه بهره بردم ،قلمتان همواره پویا.

[پاسخ]

ناشناس پاسخ در تاريخ سه شنبه ۵ فروردین , ۱۳۹۳ ۱۴:۱۱:

آقای آزادبخت منبع را ذکر بفرمایید

[پاسخ]

عباس شمس الله زاده در گفته :

برادر بزرگوارم جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج اقا قبادی حفظکم الله

شما همواره از بزرگان و دلسوزان نظام جمهوری اسلامی بوده وخواهید بود بیاد دارم روزی که ازادگان عزیز به میهن عزیزمان برگشتند تنها خانواده ای که با انها ارتباط صمیمانه برقرار کرد خانواده حضرتعالی وشخص بزرگوار بودید در حالی که باهیچ کدام از دوستان ازاده ارتباط نسبی نداشتیند ومن هیچگاه این مهر ومحبت شما را فراموش نمیکنم واز اینکه شما در زنده نگه داشتن یاد یادگار امام ویاران شهید امام قلم زنی کنید تعجبی ندارد واین بزرگواری که به حالتی خاص احسنت گفته اند شما را نشناخته اند امیدوارم خداوند همه مارا در مسیر هدایت قزار دهند

[پاسخ]

علی محمد امرایی در گفته :

آهِ مظلومــان بـه بـالا پـَـر زَ نَـد /// اُ سـتُن هفت آسمان را بَـر کَنَـد

این جهان با کفر و کافر ماندنیست /// لیک از ظُلمَت زِ هم پاشیدنیست

…………………………………………………..

[پاسخ]

جمشیدی در گفته :

عرض ادب و احترام به محضر حاج آقا قبادی
حاج آقا این نوع نوشته ها تشنگان بسیاری دارد. نظر به شغل شما و دسترسیتان به منابع قابل توجه، لطفاً از بذل عنایت دریغ نفرمایید. همواره پیروز و سربلند باشید.

[پاسخ]

امیرهوشنگ در گفته :

سلام و عرض ادب خدمت حاج اقا قبادی روشنفکر خط امام به به چه قلم زیبایی خدا قوت …

[پاسخ]

کریم دوستی. در گفته :

بسیار زیبا وشایسته ،حاج اقا قبادی .دستتون درد نکند.اشاره به این مناسبت واین شخصیت بسیار ضروری بود چون کمتر در این مورد صحبت شده است. درودبرشما.
.یادگار گرامی امام چون رهبر کبیر انقلاب (ر ه) محبوب ودر قلب ملت است .شخصیتی آرام ومتین وهمراه امام وانقلاب .یاد وخاطره اش درخیل عاشقان فراموش مباد.
خداوند یادگار یادگار امام آقاسید حسن خمینی راعزت وسربلندی بیشتر وسلامتی عنایت فرماید .

[پاسخ]

احسان امید در گفته :

حاج آقا سلام . خسته نباشید . و تشکر از مطالب بسیار ارزنده تان .باعث افتخار ما هستید . انشاالله اینگونه موارد را ادامه دهید .
نسل امروز نیاز به اطلاعات ارزنده شما دارند

[پاسخ]

کوهدشتی در گفته :

سلام حاج آقای عزیز.کاشکی بیشتر درمورد ولایت پذیری و ولایتمداری حاج احمد می نوشتید که متاسفانه امروزه در اطرافیان بیت امام (ره) کمتر دیده میشه.

[پاسخ]

با سلام و تشکر از نوشته جنابعالی در اینکه حضرت امام ره این بیانات بسیار زیبا در وصف فرزند دلبندشان فرمودند و واقعیت بوده شکی نیست اما تعجب از این نوشته ان است که شما بارها سید حسن خمینی را ایت الله خطاب کردید به وجدانتان مراجعه نمایید آیا این خطاب شما صحیح است ؟براساس کدام اجازه اجتهاد و تأیید مراجع عظام شما دیگران را اینچنین بزرگ می دانید

[پاسخ]

ناشناس پاسخ در تاريخ سه شنبه ۲۷ اسفند , ۱۳۹۲ ۱۲:۵۷:

سواد و علم فقهي و سياسي سيد حسن خميني از بسياري از كساني كه شما آيت الله مي ناميدشان بيشتر است . حالا چون جوان است آيت الله ناميده نشود ؟! مگر به جواني و پيري است ؟

[پاسخ]

به حسن و برادرانش اين توصيه را مي نمايم كه هميشه سعي كنند در خط رهبري حركت كنند و از آن منحرف نشوند كه خير دنيا و آخرت در آن است و بدانند كه ايشان موفقيت اسلام و نظام و كشور را مي خواهند. هرگز گرفتار تحليل هاي گوناگون نشوند كه دشمن در كمين است

[پاسخ]

ع م امرایی پاسخ در تاريخ سه شنبه ۲۷ اسفند , ۱۳۹۲ ۰۹:۲۲:

سید جان علمای تراز اول مملکت اجتهاد نوۀ برومند امام (ره) را خیلی وقت پیش تایید نموده اند و آیت ا… به کسی گفته میشود که وقتی او را ببینی یاد خدا بیفتی از شما چه پنهان وقتی ما حسن آقا را میبینیم حقیقتایاد خدا میفتیم البته این ملت هیچگاه آن همه بی حرمتیها را در حق خانواده امام فراموش نخواهد کرد

[پاسخ]

بسيجي پاسخ در تاريخ سه شنبه ۲۷ اسفند , ۱۳۹۲ ۱۱:۴۵:

برادر! اين چه تحليلي است مي كني همه عالم از زشت وزيبا گرفته تا كوچك وبزرگ آيت خدا هستند مي شود به همه آيت الله گفت؟ ضمنا آيت الله در عرف حوزه هاي علميه تعريف شده است نمي شود براي آن تعريف جديد ارايه كرد مگر دنبال هدفي انحرافي باشيم .اگر قبول داريد ما هم ازين پس براي شما بنويسيم آيت الله علي محمد امرايي دامت بركاته.
ضمنا نوشته هاي آقاي قبادي با همه خوبيشان معمولا خالي از نيش وكنايه سياسي نيست اين به نوشته و هدفشان آسيب مي زند.

[پاسخ]

ع م امرایی پاسخ در تاريخ سه شنبه ۲۷ اسفند , ۱۳۹۲ ۱۴:۰۷:

لباس عزت مند کارگری هم برقامت همچون من حقیر بلند است تاچه رسد به ….

[پاسخ]

بسيجي در گفته :

بعدهم آقاي قبادي عزيز شما چطور مرحوم حاج احمد آقا را با آن همه مقام و جايگاه نزد امام و انقلاب حجه الاسلام والمسلمين ميدانيد وفرزند ايشان را كه خيلي هم محترم و عزيز هستند وسن وسالش از خود شما هم كمتر است خلاف عرف آيت الله مي ناميد اين گونه تبليغ كردن به حال حاج سيد حسن آقا ضرر هم دارد.البته حسن آقا از اميد هاي انقلاب اسلامي است. خواستم شما را اندرزي دوستانه داده باشم.

[پاسخ]

س.م.والی پور در گفته :

پسرم! خود را مهیا کن که پس از من بر تو جفاها رود و نگرانی ها که از من دارند به حساب تو گذارند. اگر حساب خود را با خدای خود صاف کنی و پناه به ذکرالله بری، هراسی از خلق به خود راه مده که حساب خلق زودگذر است و آنچه ازلی است، حساب در پیشگاه حق است. (۲۵/۹/۶۳)
بارالها! احمد و تبارش و متعلقاتش که از بندگان تو و تبار رسول اکرمند، اینان را در دنیا و آخرت سعادتمند فرما و دست شیطان رجیم را از آسیب به آنها کوتاه فرما. (۲۵/۹/۶۳)
ضمن عرض سلام وخسته نباشید خدمت حاج آقا قبادی که خود ازیادگاران جبهه وجنگ وهمچنین یادگار ماندگار از شهدای عزیزمان هستند.
آقایان محترم را به مطالعه مجدد این دو قسمت از نامه ی حضرت امام (ره) توصییه می کنم .
واز مخاطبین عزیز می خواهم که دست از این کارها که دل هرمسلمانی را به درد میاورد بردارند. آیا بنظر شما اگه حاج آقا قبادی ایدهم الله تعالی ، اقدام به نشر این سخنان حضرت امام (ره) نموده قصد ومنظور خاصی داشته ؟ با اینکار می خواهد چیکارکند ؟ چرا بعضی ازاین همشهریان عزیز چشم دیدن وترقی همدیگر را نداریم ؟ گیرم که حاج آقا قبادی هم قصد کاندید شدن درشهرمان یا درهردیار دیگری داشته باشد . وجدان خود راقاضی کن . آیا از حاج آقا قبادی که فردی مومن ومعتقد، رزمنده وعلاوه براینها همه ی ما خانواده محترم ایشان را می شناسیم ، بهتر چه کسی هست برای کاندید شدن شهرمان . چرا همیشه سنگ جلوی پای هم نوعان خود می اندازیم ؟و……..
البته میدانم حاج آقا قبادی هیچ وقت راضی به این نوشته ناقص من نیستند واز ایشان عذرخواهی می کنم ولی انسان گهی اوقات مجبور می شود جلوی تندروی وندانم کاری بعضی از دوستان را بعنوان یادآوری نه بعنوان چیز دیگری ، بگیرد . انشاالله خداوند متعال عاقبت همه ی مارا ختم بخیرکند.آمین یارب العالمین
پسر عزیزم! بارها به من گفتی که درباره تو صحبتی که دال بر تبرئه تو از این تهمت‌ها است نکنم و این را برای اسلام و مصلحت جمهوری اسلامی گفتی. لکن من اگر در این ورقه برخلاف آنچه گفتی درباره تو چیزی بگویم برای ادای تکلیف الهی است که یک نفر مسلمان یا بنده خدا برای من، مورد این همه تهمت و آزار باشد و من آنچه می دانم درباره او نگویم. (۲۸/۹/۶۶)
به امید آنروز که ،واقعا درس بگیریم از این سخنان پر بار حضرت امام (ره)

[پاسخ]

رهگذر در گفته :

ای کاش این همه حساسیتی که در مورد مسائل پیش و پا افتاده بخرج می دهیم در مورد اختلاس وغارت بیت المال هم از خود عکس العمل نشان میدادیم و حساس میشدیم مزید اطلاع اختلاس در ایران خودرو به اختلاسها در دولت نهم ودهم اضافه شد

[پاسخ]

کوهدشتی در گفته :

جناب آقای قبادی
در فضای کوهدشت نمی شود هوش واستعداد مخاطبین را نادیده گرفت و به بهانه های مختلف کار سیاسی کرد این رفتار شما پیگیریتان راجع به شهدا را هم زیر سوال میبرد بهتر است در فضای حداقل کوهدشت شفاف باشید.معلوم است شما دنبال سیاسی کردن موضوع هستید و به صورت ناشیانه حتی در پاورقی هم خلاف عرف مقاله نوشتن ارجاع داده اید به آیت الله سید حسن. نشنیده اید بد ترین حمله به شخص دفاع بد والبته شیفته وار است.

[پاسخ]

هادی قبادی در گفته :

با سلام وتشکر از عزیزانی که اظهار نظر نموده اند
چند نکته :
1 – دوران تحصیل مرحوم حاج احمد آقا همراه با فراز و نشیب های دوران مبارزات این یادگار عزیز امام بزرگوار بود و بخاطر حضور مستمر ایشان در متن مبارزات و درکنار بنیانگذار انقلاب ، شخصیت علمی شان بروز نکرد و هماره با عنوان حجت الاسلام و المسلمین توصیف می شدند .
2- در بین نوادگان حضرت امام ، فرزندان برومند مرحوم حاج احمد آقا به ویژه آیة الله حاج سید حسن خمینی از نبوغ و برجستگی خاصی برخوردارند و البته در دوران تحصیل شان ممحّض در درس و بحث بوده اند به طوری که در سن سی و چند سالگی موفق به کسب درجه اجتهاد و أخذ اجازه اجتهاد از اساتید طراز اول گردیده اند و اینک درس خارج ایشان ، سال هاست که از دروس پر رونق حوزه می باشد .
3- در بین علمای منطقه ما هم آیة الله آقا شیخ محمد کریم مروّجی در 28 سالگی به درجه اجتهاد رسیده اند .
4- از امتیازات درس خارج آیة الله حاج سید حسن خمینی این است که روزانه به صورت پاورپوینت و نیز فایل صوتی و همچنین تقریرات عربی ودرس نامه ها در سایت اختصاصی شان (http://www.hasankhomeini.ir ) قرار می گیرد و جالب اینکه این سایت توسط اخوی محترمشان جناب حجة الاسلام والمسلمین آقا سید علی خمینی اداره می شود و دارای بخش های مختلفی است از جمله :
زندگی نامه و خانواده
فعالیت های حوزوی و اجتماعی
دیدگاه ها و تالیفات
آثار حضرت امام
اخبار و رویدادها
گالری تصاویر
از نگاه دیگران
پیوندها
نظرات شما
اگر مجالش بود توضیحات بیشتری تقدیم عزیزان می شد مع الوصف صاحب این قلم کماکان آمادگی استماع اندرزهای دوستان گرامی را دارد .

[پاسخ]

اسدالله آزادبخت در گفته :

باسلام خدمت سیدبزرگوار، سیدعزیز!من یک سوال از محضرحضرتعالی دارم که انتظار پاسخ درست ازجانب شما ست: شخصی که درحوزه علمیه درس خارج تدریس میکند چه درجه ای ازرتبه بندی های رواج دربین روحانیون رادارا می باشد؟ چون با قاطعیت درجریان تدریس درس خارج توسط حاج حسن خمینی هستم. سپاس ازشما برادرارجمندم. پایدار باشید

[پاسخ]

آقابگ در گفته :

سلام آقای قبادی بسجی فرهیخته و ارجمند امیدوارم سربلند باشید : اولا دست مریزاد با قلم رسای خود نسل جوان را با بیت حضرت امام بیشتر آشنا کرده و راه را از چاه برای این نسل سردر گم در این دنیای پر از گرگهای میش خوار نشان میدهید اما متا سفانه آن آیت ا… نیمه بومی که به اسمش اشاره فرمودید آیا همانی نیست که با شهادت دروغ باعث ابطال انتخابات معروف کوهدشت و اخراج ناحق قبادی از مجلس شد ؟ ؟ راستی نامبرده به جهت از بین بردن حق الناس از مردم طلب حلالیت کردند ؟؟ آیا حق الناس خوردنی است یا پس دادنی ؟؟؟ اگه ممکنه و به ایشان دسترسی دارید بفرمائید قبادی هنوز زنده است تا دیر نشده نسبت به طلب حلالیت از قبادی اقدام فرمایند چرا که معلوم نیست فردا چه پیش خواهد آمد …!!!!!!!!!!!!!!!!
یا غیاث ا………

[پاسخ]

صرفا جهت اطلاع! در گفته :

آقای شیخ هادی قبادی سلام.
یک سوال: ماجرای انتشار عکس بنی صدر خائن با تیتر ” دکتر ابوالحسن بنی صدر”(!) در سایت حجت الاسلام سیدحسن خمینی چیست؟انتشار عکس یک فرد خائن به انقلاب و خون شهدا ، در این سایت چه توجیهی می تواند داشته باشد؟
پیشاپیش ممنونم از توضیحات احتمالی شما.
لینک :
http://www.hasankhomeini.ir/index.php?persian=content&categoryID=361

[پاسخ]

با سلام و تشکر از همه دوستان که نظرات کارشناسانه خود را مطرح نموده اند به نکات ذیل توجه فرمایید
1. آیت الله در عرف حوزه به کسی گفته می شود که دارای اجازه نامه از اساتید طراز اول یعنی مراجع تقلید باشد
2. علمای بزرگ صاحب فضل و جایگاه حوزوی اورا با آیت الله خطاب کنند
3.قوه اجتهاد را در خود به فعلیت رسانده باشد
4. دارای کرسی درس عالمانه و اجتهادی باشد
5. صرف یادگار امام و نوه آن بزرگ مرد بودن دلیل بر آیت الله بودن ایشان نیست
6. در ضمن تعداد زیادی درس خارج در قم برگزار است اما نه دیگران آن اساتید را آیت الله خطاب می کنند نه خود آنها داعیه ی آیت الله بودن را دارند
در پایان این جایگاه عظیم و رفیع حوزوی را حفظ کنیم و به هر کسی خطاب ایت الله نگوییم جهت حفظ شأن و جایگاه واقعی مراجع بزرگ تقلید

[پاسخ]

رهگذر پاسخ در تاريخ چهارشنبه ۲۸ اسفند , ۱۳۹۲ ۱۲:۴۷:

برای سلامتی فخر ایران آیت ا… سید حسن خمینی صلوات

[پاسخ]

محسن قبادی از اصفهان در گفته :

بخشی از شعر مرحوم پدرم درباره ارتحال جانسوز یادگار امام
پور روح الله ذریه زهرا بی
او بی باک ژ مرگ، عبد خدا بی
حاج احمد الحق نسل احمد بی
پیرو قرآن حی و صمد بی
ای پیرو حسین ای جانثاره
در وقت قضا ای علی واره
ای مطیع امر خالق جباره
یار مومنین دشمن کفاره
ناگا رحلت کرد یوسف ثانی
و شوق ودا کرد ای دنیه فانی
و دعوت حق لبیک وات آنی
غرق ماتم کرد خلق ایرانی
و محفل امام چو دسته گل بی
در نطق و بیان وینه بلبل بی…
ضمن همدردی با بیت امام(ره) و حاج حسن عزیز
و با تشکر از پسر عموی عزیزم حاج هادی قبادی

[پاسخ]

منوچهر در گفته :

عرض ادب و احترام به محضر حاج آقا قبادی
همواره پیروز و سربلند باشید واقعا” ازتون ممنون هستیم مطالب عالی بود لطف کنید ادامه دهید .

[پاسخ]

رضوان خدا در بهشت اعلا بر بزرگ احياگر اسلام و عزتبخش مسلمين ، خورشيد بي غروب ايران زمين امام امت خميني كبير ( روحي فداه )
درود و تحيت و تهنيت سال نو بر اميد آينده اسلام و ايران و انقلاب ” آيت الله ” سيد حسن مصطفوي خميني
و خالصانه ترين ارادت ها و بهترين آرزوها در آستانه سال نو براي مجسمه تقوا ، اسوه رياضت و خودسازي و جنگ با ريا ، مرد مراقبه مدام و محاسبه لا يُنام ، آبروي فقر و قناعت ، حيثيت زهد و شرافت ، مصداق روحانيت خسته دل روشن ضمير، سجاده نشين محراب وصل ، محبوب هزاران جوان مسلمان كوهدشت در دهه جاوداني ٦٠ ، رايحه اي از شميم دل انگيز خميني در خطه لرستان ، شيخنا و مولانا حضرت آيت الحق ” محمد كريم مروجي ” كه در آسمانها معروف تر از زمين است .
و آرزوي سلامتي و سربلندي براي همه اصحاب صديق انقلاب و نظام

[پاسخ]