- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

آیا شرکت مخابرات حقوق کاربران اینترنتی خود را نادیده می گیرد؟

به گزارش سرویس فناوری ودانلود/میرملاس نیوز:به نقل از باشگاه خبرنگاران شرکت مخابرات بزرگترین ارائه‌دهنده سرویس اینترنت (ISP) در ایران است و اکثر کاربران اینترنت پر‌سرعت از این شرکت اینترنت پر‌سرعت خود را خریداری کرده‌اند. شرکت مخابرات تا چندی قبل فقط سرویس‌های نا‌‌محدود با هزینه‌های ثابت داشت که حال سرویس حجمی نیز به خدمات و طرح آن افزوده شده است و می‌توان گفت بیش از ۸۰ درصد کاربران از اینترنت نامحدود مخابرات بهره می‌برند.
 
 
 
 
گلایه‌های کاربران را ابتدا بخوانید:
ماه قبل چند روزی اینترنت پر سرعتی که از مخابرات خریدم قطع بود و مشکل قطعی هم از طرف مخابرات بود، با خودم فکر کردم که حتما هزینه ی این چند روز قطعی از قبض تلفن کم می شود، اما پس از دریافت قبض تلفن متوجه شدم که هزینه ی اینترنت به صورت کامل برای من محاسبه شده است، بعد از این که برای پیگیری این مسئله با مخابرات تماس گرفتم، آن ها در جواب بنده گفتن که هزینه اینترنت به صورت کامل محاسبه می شود.

در صورتی که می خواهید هزینه روزهایی که اینترنت قطع بوده است از قبض تلفن کم شود باید به مخابرات مراجعه کنید و با در خواست کتبی خواستار پیگیری این موضوع باشید.  پس از این که با این جواب رو شنیدم از درخواست خودم پشیمان شدم زیرا هرینه و زمانی که بنده برای مراجعه به مخابرات صرف می کنم بیشتر از هزینه اینترنت است، پس با خودم گفتم بهتر است به جای مراجعه حضور به مخابرات هزینه آن را به صورت کامل پرداخت کنم تا حداقل دیگر از نظر زمانی ضرر نکنم.

همان طور که می دانید قطعی اینترنت مخابرات در سال برای چند روز عادی است، شاید هزینه وارده به هر کاربر مبلغی نا چیز و محدود باشد اما برای درک عمیق مسئله و نادیده گرفتن شدن حقوق کاربران باید هزینه وارده بر هر کاربر را به صورت میانگین برای تمامی کاربران برابر بدانیم و عدد مشخص شده را بر تعداد کل کاربران اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات ضرب کنیم تا معلوم شود، عدد به دست آمده چقدر بزرگ است و مخابرات تا چه میزان حقوق کاربران اینترنت خود را….

حال یک محاسبه ساده برای درک بهتر شرایط:
اگر اینترنت هر کاربر در سال ۵ روز قطع باشد و به طور میانگین کاربران از سرعت ۲۵۶ استفاده کنند و به فرض این که مخابرات هم یک میلیون کاربر داشته باشد، جواب حاصل زیرا است.
 
 
حال اینجا ما باید انتقاد را متوجه کدام شرکت یا سازمان کنیم؟
قطعا در اینجا باید “سازمان حمایت از مصرف کنندگان” نقش به سزایی دارد، چرا که وظیفه اصلی این سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده است.
اگر شما هم از اینترنت مخابرات استفاده می کنید لطفا تعداد روزی های قطعی در سال یا ماه را در بخش
بنویسید.