- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ورزش لرستان در خط پایان

y2647_124

 

مهران مریدی / میرملاس نیوز :

ورزش لرستان در خط پایان

یواش یواش به روزهای آخر سال نزدیک می‎شویم و بهار نم‎نمک از راه می‎رسد- بهاری که با خودش تازگی و سبزی می‎آورد و خزان و زمستان را پشت سر می‎گذارد اما خبری از این تازگی در ورزش لرستان نیست که نیست.

در اواخر سال ۹۱ در یاداشتی با عنوان “یک سال گذشت، ورزش لرستان رفت و برنگشت” به پاره‎ای از مشکل‎ها اشاره کردم که همان‎ها در سال‎جاری هم وجود داشتند و بی‎گمان توشه آینده نیز هستند. راستش از بس در این موارد قلم زده‎ایم که برای خودمان هم ملال‎آور شده اما باز قلم یقه‎ی کاغذ را می‎گیرد و بی‎اختیار از درد ورزش می‎نویسد.

****

ورزش لرستان در حالی نفس‎های آخر سال ۹۲ را می‎کشد که باز هم در این سال، موفقیت آنچنانی به‎دست نیاورد و فقط تقویمش پر شد. “روزمرگی و پول نداریم” رایج‎ترین حرفی است که روزی چندین بار از اهالی ورزش استان به گوش می‎رسد و تمامی ندارد.

ورزشکارهای لرستانی در بیشتر رشته‎ها به فعالیت در تیم‎های لیگی می‎پردازند اما دریغ از یک تیم لیگ برتری در استانی که توانایی داشتن تیم‎های لیگ برتری زیادی دارد. والیبال، هندبال، هاکی، جودو، دوچرخه‎سواری، بوکس، کشتی، گلف، سوارکاری و… از جمله مهم‎ترین رشته‎های ورزشی هستند که لرستانی‎ها حرف اول را در کشور می‎زنند اما استان خودمان فاقد تیم لیگی است. بیشتر این ورزشکارها بارها اعلام کرده‎اند که حاضرند با مبالغی خیلی پایین برای تیم‎های لرستانی بازی کنند اما چه فایده که از داشتن هرگونه تیم معذوریم!

برخی هیأت‎ها فقط دنبال گرفتن اعتبار از اداره کل ورزش و جوانان هستند اما در آن طرف مسوولان این اداره می‎گویند هیأت‎ها بخش خصوصی هستند و باید اسپانسر جذب کنند که کمتر در این راستا گام برمی‎دارند.

در استان ما برخی منتظرند کسی مقامی بیاورد و بنر بزنند تا درخشش آنها را به اسم خودشان ثبت کنند اما حتی به استقبال آن ورزشکارها هم نمی‎روند! حتی برای کسانی که در میادین مختلف بین‎المللی افتخار کسب می‎کنند از گرفتن یک مراسم تجلیل در پایان سال عاجز و کوچک‎ترین کاری برای آنها صورت نمی‎گیرد.

شهرداری‎های لرستان با ورزش و تیم‎داری بیگانه هستند و رغبتی برای هزینه در ورزش ندارند. کارخانه‎های بزرگی در استان وجود دارند که فقط ضرر آنها به مردم می‎رسد و وقتی اسم هزینه در ورزش می‎آید پنبه در گوش می‎گذارند و خودشان را به خواب می‎زنند. خیران زیادی هستند که در همه بخش‎ها هزینه می‎کنند الا ورزش.

****

ورزش لرستان مشکل‎های زیادی دارد که بیان همه آن‎ها از حوصله این مطلب خارج است و گذرا به چند مورد اشاره کردیم.

به نظر نگارنده ورزش در استان ما با حرکت لاک‎پشتی به خط پایان رسیده و با خیال راحت در آن جلوس کرده و هرگز با این شرایط تغییر مدیریت در رأس ورزش لرستان هیچ دردی را دوا نمی‎کند.