تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

زیر ساختهای لازم برای پذیرایی از مسافران نوروز در لرستان فراهم شد

  • کد خبر : 46541
  • 28 اسفند 1392 - 10:36

  سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: با هماهنگی دستگاههای اجرایی لرستان، زیر ساختها و امکانات لازم برای پذیرایی از مسافران نوروزی لرستان فراهم شده است. به گزارش میرملاس نیوز، ˈ محمد رضا امانیˈ عصر دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: در این راستا ۱۵۰ مدرسه با یک […]

 

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: با هماهنگی دستگاههای اجرایی لرستان، زیر ساختها و امکانات لازم برای پذیرایی از مسافران نوروزی لرستان فراهم شده است.

به گزارش میرملاس نیوز، ˈ محمد رضا امانیˈ عصر دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: در این راستا ۱۵۰ مدرسه با یک هزار و ۴۰۰ کلاس و یک هزار تخت در اماکن حمایت شده و تحت پوشش و امنیت دار برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین یکهزار مکان از مهمانسراها و هتلهای دولتی نیز برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

به گفته وی ۱۵۰ رستوران بین راهی و خدمات مسافرتی و سفره خانه نیز در لرستان آماده استقبال از مسافران هستند و اماکن مرتبط با این حوزه در بخش خصوصی نیز از استقبال کنندگان مسافران نوروز خواهند بود.

امانی به چاپ ۲۰۰ هزار قطعه بروشور راهنمای مسافران در لرستان اشاره کرد و گفت: این بروشورها شامل معرفی اثار و بناهای تاریخی، تفرجگاهها، اماکن اقامتی است.

وی اضافه کرد: اماکن تاریخی و موزه های استان نیز آماده شده و افراد راهنما و تورگردانها برای معرفی آثار به مسافران در آنها مستقر می شوند.

وی تاکید کرد: امیدواریم با تمهیدات در نظر گرفته شده و فراهم کردن زیر ساختها، امسال میزبان خوبی برای پنج میلیون مسافر نوروزی پیش بینی شده باشیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی لرستان افزود: با توجه به کمبود اعتبارت در این بخش توقع داریم کمک بیشتری از سوی مسوولان شده و برای اثبات فرهنگ و اماکن تاریخی و مناطق نمونه گردشگری سرمایه گذاران را جذب نماییم.

وی مرمت بناهای تاریخی شاخص استان و پیگیری برای ثبت تعدادی از بناها در یونسکو را از دیگر اقدامات این اداره در سال ۹۳ دانست.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=46541

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.