- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

بدون حضور ملکشاهی ؛ “معشوره ” به دفتر استاندار کشیده شد

 

 

در راستای پیگیریهای مردم کوهدشت جهت راه اندازی مجدد عملیات احداث سد معشوره، امروز چهارشنبه ۲۸ اسفند ماه گروهی از مردم کوهدشت در جلسه ای با استاندار در محل استانداری ، ضمن بیان درد دل مردم کوهدشت خواستار امضای قرارداد و راه اندازی مجدد عملیات اجرایی پروژه معشوره شدند.

به گزارش میرملاس نیوز ؛ نمایندگان مردم در این جلسه ضمن تشکر از پیگیریهای استاندار محترم و امام جمعه و فرماندار ، فعال شدن سد معشوره را بسیار ضروری و لازم دانستند و تاکید کردند که اگر این پروژه اجرا نشود در سالهای آینده حتی برای آب شرب هم ، منطقه دچار مشکل خواهد شد و نقش سد معشوره را برای کوهدشت بین النهرین ، همانند اکسیژن برای بدن بیان کردند و مطالبه سد معشوره را یک مطالبه عمومی که متعلق به گروه یا دسته ای خاص نیست دانستند و تاکید کردند که استاندار محترم زبان حال مردم را به هیات دولت منتقل نمایند. و تاکید کردند که زمزمه های حرکت مردمی مردم کوهدشت در ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ و عدم توجه مسئولین و ندادن یک پاسخ قانع کننده ممکن است مسائلی ناخواسته را به بارآورد که خوشایند هیچ کس نباشد. یکی از حضار بیان داشت که این آخرین داد ماست که میزنیم تا دولت به داد ما برسد.

نمایندگان افکار عمومی کوهدشت با بیان اینکه از ۵ لیوان آب یک لیوان را هم به خودمان(کوهدشت) بدهید خواستند که از کوچ و مهاجرت مردمان این دیار جلوگیری شود و شایسته نیست سرزمینی با قدمت چندین هزار ساله در اثر بی آبی متروکه شود و یا فاجعه انسانی به بار آید.

مهندس بازوند استاندار لرستان نیز در این دیدار ضمن اشاره به مکاتباتی که در این خصوص با وزارتخانه ها داشته است تاکید کرد که با حساسیت ویژه این پروژه را پیگیری خواهد کرد. استاندار شعاع اثر گزاری این سد را بیش از حد معمول توصیف کرد و توضیحاتی در خصوص پیگیری های خود و صحبتهایی که با اعضای شورای عالی آب داشته است بیان نمود و به نمایندگان افکار عمومی کوهدشت قول داد که پیگیری ها ادامه خواهد داشت.

در این جلسه علاوه بر نمایندگان مردم، حجت الاسلام والمسلمین طهماسبی امام جمعه کوهدشت، فرماندار، ریاست دادگستری و آقای محمدی نژاد در خصوص مسئله بیاناتی ایراد نمودند.

گفتنی است در حاشیه این جلسه طوماری که در خصوص سد معشوره  به امضای مردم کوهدشت رسیده بود به استاندار تحویل شد.