- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

استاندار لرستان: عملکرد دستگاههای اجرایی در سال ۹۳ بر مبنای برنامه ریزی مدون و کارشناسی است

 

استاندار لرستان گفت: مبنای عملکرد و فعالیت دستگاههای اجرایی استان در سال آینده، برنامه ریزی های مدون و کارشناسی شده در حوزه های مختلف اجرایی خواهد بود.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایرنا، ˈهوشنگ بازوندˈ روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان افزود: ۳۰ برنامه اجرایی و عملیاتی برای سال آینده در لرستان تهیه شده که این برنامه ها به همه دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود.

وی با اشاره به فعال سازی شورای آسیب شناسی و شناسایی ظرفیت های استان، ادامه داد: تصمیم گیری ها باید بر مبنای خرد جمعی و با محوریت منافع استان و حرکت بر مبنای رسیدن به چشم انداز ۲۰ ساله و رعایت حقوق شهروندی باشد تا شرایط رشد و توسعه استان فراهم شود.

وی گفت: ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی نیز بر اساس این برنامه ها خواهد بود که یکی از اصلی ترین عوامل در ارزیابی ها، توانایی مدیران در جذب اعتبارات وزارتخانه های مربوطه است.

وی با اشاره به افزایش ۲۱ درصدی اعتبارات عمرانی لرستان در سال آینده ، تصریح کرد: بودجه عمرانی استان لرستان در سال گذشته دو هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال بوده که این میزان در سال ۹۳ به سه هزار و ۳۲۸ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی میزان افزایش اعتبارات عمرانی استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: جایگاه استان لرستان به لحاظ میزان بودجه عمرانی از رتبه ۲۲ کشور در سال ۹۲ به رتبه ۹ استان های کشور در سال ۹۳ ارتقا یافته است.

استاندار لرستان همچنین جذب سرمایه گذار بخش خصوصی را از اولویت های اصلی مدیریت ارشد استان عنوان کرد و گفت: مدیران دستگاههای اجرایی نیز باید تمام تلاش خود را به منظور جذب اعتبارات بیشتر بکار گیرند.

بازوند افزود: در شش ماهه نخست امسال تنها یک جلسه شورای برنامه ریزی با شش مصوبه در لرستان برگزار شده، در حالی که در شش ماهه دوم امسال ۱۲ جلسه با ۱۶۴ مصوبه در این زمینه برگزار شده است.

بازوند همچنین با اشاره به برگزاری چهار جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان در شش ماهه نخست سالجاری گفت: این در حالی است که در شش ماهه دوم امسال ۱۰ جلسه این کارگروه با چهار هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مصوب شده است.