تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
8

رهبر انقلاب : لُرها و قوم بختیاری به صفت صداقت، شجاعت و پایداری بر عقائد اسلامی و شیعی شناخته می‌شوند

  • کد خبر : 46780
  • 02 فروردین 1393 - 20:31

  به گزارش میرملاس نیوز ؛  امروز(شنبه) متن بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد نکوداشت شیر علیمردان خان بختیاری که در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ برگزار شده بود، در مراسمی که به منظور تجلیل از این شخصیّت قوم بختیاری در شهرستان مسجد سلیمان برگزار گردید، با حضور آیت […]

19055_107

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛  امروز(شنبه) متن بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد نکوداشت شیر علیمردان خان بختیاری که در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ برگزار شده بود، در مراسمی که به منظور تجلیل از این شخصیّت قوم بختیاری در شهرستان مسجد سلیمان برگزار گردید، با حضور آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، منتشر شد.
رهبر معظم انقلاب در دیدار دست اندرکاران ستاد نکوداشت شیر علیمردان خان، معرفی و تجلیل از شخصیتهای تاریخیِ برجسته، فداکار و مجاهد در میان اقوام ایرانی را که خالصانه و صادقانه علیه استبداد مبارزه کرده‌اند، کاری بسیار بجا و شایسته خواندند و تأکید کردند: آنچه که در معرفی این شخصیتها اهمیت دارد برجسته‌سازی جهت‌گیریها و عقاید و انگیزه‌های دینی در حرکت‌ها و قیام‌های ضد استبدادی است.
ایشان، تنوع اقوام و اقلیتها را یک ویژگی ممتاز برای ایران دانستند و با اشاره به همبستگی کامل اقوام ایرانی و وفاداری آنها به کشور افزودند: قوم بختیاری و لُرها جزء بهترین و باوفاترین اقوام ایرانی هستند و به صفت صداقت، شجاعت، غیرت، صفا و پایداری بر عقائد اسلامی و شیعی شناخته می‌شوند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به گمنام ماندن بسیاری از شخصیتهای برجسته ی بختیاری نظیر مرحوم علیمردان خان و ضرورت شناسایی و معرفی این شخصیتها خاطرنشان کردند: ویژگی برجسته علیمردان خان مبارزه علیه استبداد رضاخانی با الهام گرفتن از عقاید و احساسات دینی است.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=46780

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. زقوم لر صد هزار افتخار /همین است آیین ایل بختیار باشد که مردمان نیک کردار لرستان هم یاد دلاورمردانشان راکه در مبارزه با مغولها و قزاقهاو قزلباشها و انگلیسها وروسها واستبدادگران از جان خویش گذشتند گرامی بدارند وهر گز فراموش نکنند دورود بی پایان ما مردم لر بر رهبر انقلاب

  2. درود بر هر کسی که قدمی در مبارزه با استعمار و استبداد برداشته

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.