- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

افزایش ۲۷ درصدی بازدید از اماکن تاریخی و موزه‌های لرستان

 

مدیر مجموعه قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد گفت: از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تاکنون بازدید از اماکن تاریخی و موزه‌های لرستان ۲۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از فارس، مسعود نعمتی‌نیا گفت: از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تاکنون بیش از ۳۰ هزار نفر از موزه‌های باستان‌شناسی و مردم‌شناسی قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد دیدن کرده‌اند.

وی ادامه داد: آمار بازدیدکنندگان موزه‌های قلعه فلک‌الافلاک نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

مدیر مجموعه قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد ابراز داشت: روز گذشته ۱۰ هزار و ۷۶۶ نفر از موزه‌های باستان‌شناسی و مردم‌شناسی مجموعه فلک الافلاک بازدید کرده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته در روز ۲۹ اسفند ۸۰۰ نفر بازدید کننده وجود داشت، این در حالی است که امسال بیش از دو هزار و۵۰۰ نفر از این مجموعه بازدید کرده است.

نعمتی‌نیا متذکر شد: در راستای معرفی آثار باستانی لرستان موزه باستانشناسی این مجموعه بعد از انجام مراحل تعمیرات بازگشایی شده است و تابوت مفرغی و سرباز اشکانی و مفرغ‌های سایت سنگ تراشان در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.

وی با اشاره به استفاده از گچ‌بری‌های سیمره در موزه باستانشناسی، اظهار داشت: در این ایام اشیاء متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته در این موزه‌ها چیدمان شده است.

مدیر مجموعه قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد در پایان اضافه کرد: در حال حاضر ۱۲۰ راهنمای نوروزی فارغ‌التحصیل رشته‌های مرتبط در قلعه فلک الافلاک در دو شیفت کاری مشغول راهنمایی بازدیدکنندگان هستند.