تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
10

گردهمایی همرزمان شهدا بر مزار آیت الله مروجی/ مرور خاطرات یادگاران دوران جنگ

  • کد خبر : 46961
  • 08 فروردین 1393 - 11:48

    مراسم تجدید دیدار همرزمان شهدا عصر چهار شنبه ششم فروردین ۱۳۹۳ در بهشت زهرای کوهدشت مرقد مطهر مرحوم آیت الله مروجی(ره)  برگزار گردید و در این همایش حاج  حسن باقری از فرماندهان ارشد دفاع مقدس   را ارائه فرمودند. به گزارش خبرنگار میرملاس نیوز ، در این گردهمایی که با حضور  همرزمان شهدا […]

0-(26)
 
 
مراسم تجدید دیدار همرزمان شهدا عصر چهار شنبه ششم فروردین ۱۳۹۳ در بهشت زهرای کوهدشت مرقد مطهر مرحوم آیت الله مروجی(ره)  برگزار گردید و در این همایش حاج  حسن باقری از فرماندهان ارشد دفاع مقدس   را ارائه فرمودند.

به گزارش خبرنگار میرملاس نیوز ، در این گردهمایی که با حضور  همرزمان شهدا ،رزمندگان دوران جنگ ،خانواده شهدا  و وبلاگ نویسان کوهدشتی برگزار شد، چند تن از رزمندگان و بستگان شهدا به بیان خاطراتی از شهدای گرانقدر کوهدشتی پرداختند.

حجت الاسلام هادی قبادی مدیر مجتمع فرهنگی – هنری جماران تهران و از رزمندگان کوهدشتی  در جمع همرزمان خود گفت: در مسیر  فرهنگ و اندیشه شهیدان کارهایی صورت گرفته است. راه اندازی وبلاگ ها ،جمع آوری آثار شهدا،چاپ جزوات ،و کتاب ها و..

 

0-(3)

 

حجت الاسلام قبادی ادامه داد: دو سه سال است که جمعی از رزمندگان دفاع مقدس، همرزمان شهدا و وبلاگ نویسان مصمم شده اند تا تصاویر و خاطرات و آثار شهدا را منتشر کنند.

ایشان اشاره داشتند به  قبل سال  ۹۰ که در این سال فعالیت هایی در زمینه یاد و اندیشه شهدا صورت گرفته است ولی در سال ۹۰ جمع آوری آثار شهدا و خاطراتشان انعکاس بیشتری گرفته است و برای مثال  این انعکاس در سرویس شهدای سایت میرملاس نیوز انعکاس چشمگیری داشته است که از مدیر این سایت امین آزادبخت و دبیر سرویس سعید بالنگ به خاطر تلاشهایشان سپاسگذاریم ،این صفحه در خرداد سال ۹۲ راه اندازی شده که بحمدالله رونق بسیار خوبی داشته است.

قبادی در ادامه اشاره های به سرویس جدید منتظران که در این سایت راه اندازی شده است ،داشتند و این که دبیر این سرویس  بهزاد باقری می باشند که قرار است به معرفی و انتشار تصاویر و خاطرات همرزمان شهدا بپردازد.

مدیر مجتمع فرهنگی – هنری جماران گفت: می توان گفت طلایی ترین دوره تاریخ ایران ،۸ سال دفاع مقدس می باشد.

ایشان در ادامه از ساخت یک موسسه فرهنگی شهدای کوهدشت در آینده نزدیک خبر داد و بیان داشت بزودی  یک سایت  مخصوص شهدای کوهدشت  راه اندازی شده  و در آخر این سایت به یک نرم افزار جامع شهدای کوهدشت  تبدیل می شود .

 

 

0-(7)

 

سردار حسن باقری در مراسم تجدید دیدار رزمندگان کوهدشتی در مرقد آیت الله مروجی(ره)  به بیان دو مقطع زمانی در طول تاریخ اسلام پرداخت و فرمود:آن مقطعی که پیامبر اکرم(ص) به پیامبری نائل آمدند در آن مقطع اولیه خیلی از افراد بودند که با پیامبر همراهی می کردند ،مردانی ماندنی و ماندگار؛

ایشان دو تجربه دوران اوایل اسلام و دیگری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را مهم تلقی کرد وگفت : این قصه ها که از حال و هوای جبهه و شهدا می باشد، مبالغه نیست ؛ بلکه می توان گفت چیزی در آن فضا موجود بود که هر کسی حسرت می خورد که جامانده است.

سردار باقری در پاسخ فرزند شهیدی که می گفت پدر من چه بی معرفت بود و ما رو تنها گذاشت و رفت و نیز در پاسخ افرادی از نسل امروز که این سوال برایشان پیش آمده است که چگونه یک شخصی ۳ماه ،۳ماه بر می گشت و در جبهه ها حضور می یافت و خانواده را تنها می گذاشت؟! بیان داشت : پاسخ این است که واقعیت چیز دیگری می باشد. اگر فرزندان شهدا ان زمان نیز در جایگاه پدرانشان باشند نیز این کار را می کردند.

  وی در ادامه با یادی از شهید محمد علیم عباسی  اظهار داشت : محمد علیم می گشت،هرجا که عملیات می بود شرکت کند ؛همچون ،تشنه ای که سراغ آب روان شود. ایشان در ادامه فرمود: شهدا انتخابی بودند، چه چیز باعث شده که که همه چیز را رها کنند؟! ما جز تجلیل و یادشان چه چیز دستمان می آید .ما بازماندگان شرمنده دل و خدا هستیم، ماندیم و آنان رفتند و یقینا این طور است که انان به لذت تمام معنوی رسیدند.

در پایان این گردهمایی رزمندگان دفاع مقدس با حضور بر مزار شهدای همرزمشان بار دیگر یاد آنها را گرامی داشتند.

 

0-(17)

 

 گزارش : حمید آدمی   — عکاس : یاسر منصوری / میرملاس نیوز

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=46961

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 9در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۹
  1. سلام باز هم با تشکر از امین آزادبخت عزیز
    اما …………… این جایی که تجمع فرمودید بی شک مزار یکی از پاک ترین انسانهای زمان ماست که بارها سعادت دست بوسی ایشان را پیدا نموده ایم به نظر میرسد عزیزان بانی این کار دو مطلب را فراموش کرده اند
    ۱- اولا برای احترام به مقام شامخ حضرت آیت الله مروجی چرا از خیل عظیم رزمندگان دوران دفاع مقدس دعوت بعمل نیامده و چرا رسانه ای نشده بطور کامل وتعداد معدودی از بزرگان حضور دارند که آنهم انگشت شمارند بطوریکه همگان اطلاع کامل دارید ظرفیت رزمندگان کوهدشتی خیلی بیشتر از این حرفهاست .

    ۲- دوما اگر همایش سیاسی بوده است که ظاهر قضیه اینطور وانمود میکند (باتوجه به حضور اکثر عزیزان از جناح خاص) باید عرض کنم شان و منزلت حضرت ایشان خیلی بالاتر از این جلسه کوچک است . امیدوارم دوستان بانی این تجمع در جلسات بعدی مراعات مسائلی که به فرا جناحی بودن این خانواده بزرگ لطمه وارد میکند توجه کافی داشته باشند
    در پایان برای همه عزیزان آرزوی موفقیت دارم

  2. جناب آقای جوزیپور با سلام تجمع جمع کثیری از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بر مزار عالم ربانی حضرت ایت الله مروجی رحمت الله علیه حرکتی جدید و فراجناحی است از اینکه بنده وجنابعالی سعادت حضور در گردهمایی را نیافته ایم نباید اصل گردهمایی که سالم و بی نقص است را زیر سوال ببریم و با اتهامات پوسیده ومندرس (جناحی)سدراه تجدید دیدار ایثارگران عزیز در آینده شویم .
    همرزم عزیزم لازم است عینک سیاسی از روی چشمهات برداری تا برادران رزمنده اصولگرا واصلاح طلب کوهدشتی را درگردهمایی را ببینی.

  3. سلام بر بخشدار محترم شهر آفتاب و خادم حرم حضرت امام (ره) توجه آن رزمنده گرانقدر را به نکات زیر جلب مینمایم
    ۱- اولا بنده با دیدی با ز و واقعا فرا جناحی به آقای دکتر روحانی رای داده و برای این انتخاب بخود میبالم البته نه باین خاطر که پیروز شده ام بلکه بخاطر آن دید باز خانوادگی و در راستای شعارهای درست و موزون جناب دکتر روحانی و در ادامه عملکرد خوب و قابل قبول ایشان . پس بنده عینک جناحی را قبل از خیلی از دوستان بر داشته ام .
    ۲- دوما اینجانب عرض کردم جمع قلیلی حضور پیدا کرده اند با ید اطلاع رسانی بیشتری میشد باز هم میگویم شان حضرتش خیلی بالاتر از این جمع کوچک است که میبایست پر شور تر بهتر از این برگزار میشد ۳-اما………..من اعتقاد دارم کم و زیاد در جبهه حضور پیدا کردن مهم نیست ، مهم لبیک به فرمان پیر جماران امام عزیز در ان برهه حساس از زمان بود که جنابعالی و بنده دعوت ایشان را لبیک گفتیم و سر بلند از آن امتحان بزرگ ، بیرون آمدیم و جهت ادامه راه آن بزرگ معمار انقلاب باید چشمها را باز کرد و با پیروی از مقام معظم رهبری و ادامه راه شهدا از اسلام و انقلاب پاسداری نمود و در این را ه جان خویش را تقدیم نمائیم حال نوبت شماست که این عینک تار بدبینی و باند بازی کذایی سالهای نه چندان دور را از چشم خود بر داشته و همه با هم در راستای پیشبرد اهداف دولت تدبیر و امید گام برداریم تا این مملکت به سر منزل مقصود برسد در پایان برای آن همسنگر عزیز قدیمی و همفکر ……….. در پست جدید آرزوی موفقیت و سر بلندی و برای خانواده محترم سالی پر از سلامتی و نشاط آرزومندم

  4. با سلام و عرض ادب به محضر همه دوستان و تبریک حلول سال نو
    و تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها
    اینجانب به نمایندگی از آن جمع محدود نکاتی را تقدیم می دارم
    ۱- از اظهار نظر عزیزان که نشان از عنایت شان به اهمیت موضوع دارد ، بی نهایت سپاسگزاریم .
    ۲- از سال گذشته یک گردهمایی فراگیر با حضور همه همرزمان شهدای شهرمان در دستور کار قرار گرفته که زمان پیشنهادی آن اواخر خردادماه و یا اوائل تیرماه ، قبل از ماه مبارک رمضان است که امیدواریم تا پایان فروردین قطعی شود .
    ۳- در خصوص نشست ۶ فروردین دو نظر وجود داشت : یکی این که با اطلاع رسانی گسترده و حضور جمع کثیری باشد و دوم این که به سبب عدم امکان حضور بسیاری از عزیزان در تعطیلات نوروزی ، نشست بصورتی محدود و در حد یک تجدید دیدار بدون نیاز به رسانه ای شدن باشد . (حتی تأخیر میرملاس هم در گزارش آن در همین راستا بود اما وقتی برخی از سایت ها منعکس نمودند آنها هم ناچار شدند .)
    در جمع بندی ، نظر دوم پذیرفته و عملی گردید که در همین مورد نیز یکی از اشکالات ، عدم دسترسی به شماره تماس برخی عزیزان بود ولذا در نشست مذکور یکی از عزیزان تقبل نمود در اولین فرصت ممکن شماره تلفن تمامی رزمندگان کوهدشتی را جمع آوری نماید ضمن آنکه برای آن گردهمایی اصلی ، از تمامی امکانات اطلاع رسانی استفاده خواهد شد .
    ۴- مناسب است که درفرصت باقیمانده تمامی عزیزان دارای هر سلیقه ای که هستند در مورد برنامه های آن پیشنهاد ارائه فرمایند .
    ۵- تقاضای عاجزانه آن است که همگان از پرداختن به حاشیه ها اجتناب نموده و این حرکت را با مسائل درد آور سیاسی شهرمان خلط ننمایند . بدیهی است اگر کسانی با اهداف سیاسی کارانه به این وادی وارد شوند دیری نخواهد گذشت که عواقبش را نظاره گر خواهند بود .

  5. سلام حاج آقا : ازراهنمائی و توضیح کامل حضرتعالی سپاسگزارم ارادتمند شما ، بامید دیدار

  6. حاج آقا سلام، زیارت قبول ، من فکرکردم دسترسی به اینترنت براتون سخته وگرنه زودترازاینا کامنت میزاشتم.چندبارزنگ زدم اما گوشیتون خاموش یود. التماس دعا

  7. جناب آقای قبادی متاسفانه همه مسئولین فکر می کنید چند نفر که دارای قدرت سیاسی بیشتری هستند فقط در جبهه وجنگ بودن وفقط عزیزانی مثل آقایان ایکس وایگرگ فاتحان صحنه جنگ بودند گردهمایی مختص آنهاست درجه وغیره به آنها تعلق می گیرد نه به خدا گمنام ها چند صد برابر ترند خدا رحمت کند پدر ومادر کارگردان اخراجی ها چه خوب به تصویر کشانده صحنه گردانهای امروزی را که به خاطر نشان دادن خودی بر سر قبر شهدا وبزرگان عکس اختصاصی می گیرند وبقیه را فراموش می کنند آقایان کار قلع وقم دشمن بر عهده بسیجی ها ی گم نام بود وامروز افتخارش را عده ای با نام …..می برند

  8. باسلام این جلسات فعلا مقدماتی است و فرا گیری و با برنامه جامعی صورت نگرفته .از این رو ایرادات دوستان بدون اطلاع از کاستی ها وارد است . اما اگر از شرایط اطلاع یابید این تذکر قابل قبول است و انشاا… در آینده مقدمات و امکانات بیشتری فراهم می شود وا یرادات به مرور مرتفع خواهد شد . و برداشتی از عکس ها برای مختص بودن و یا اطلاع و حضور در جلسه به نشان محدودیت فاتحان رفع خواهد شد. پس به نظرم انتظار است از این دوستان که قدمی برداشته اند تشکر شود .تا با دلگرمی بیشتر گامهای بعدی برداشته شود . انشا ا…

  9. باسلام وعرض ادب به محضر همه دوستان
    متأسفانه بعضی ها شایددر دفاع مقدس حضور نداشته ویا اگرهم بوده اند درحاشیه و خیلی کم رنگ حالا صاحبنظر شده ویا اینکه شخصا خودرا قیم و همرزم شهدامی دانند،
    برادرمن خیلی از بچه های جبهه جنگ زنده اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    گردهمایی بسیجیان با فرمانده دلاور و افتخارشهرمان،سرداربی ادعاوگمنام حاج حسن باقری درآن فضای معنوی کار بسیاربسیارارزشمند و درستی بود. درضمن عکس یادگاری از قبور شهداافتخاراست …..ولایتمداری افتخار است…..
    چرا چرا چرا حرفهای بی ربطه می زنید،نسل جوان بعداز جنگ چه از گذشته می دانند.
    باهمین حرکتهای ارزشمند معنوی سوالات بی پاسخ جواب داده می شود؛
    دوست عزیزخدا را ناظر بر همه چیز بدانیم . مظلومیت بچه های بسیجی وشهدا را به نسلهای آینده بگوییم؛تا آیندگان بدانند با چه سختی و کمبودهای جنگ را به پیروزی رساندیم.
    قدردان شهدا وخانواده آنها وشهدای زنده باشیم.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.