- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

گردهمایی همرزمان شهدا بر مزار آیت الله مروجی/ مرور خاطرات یادگاران دوران جنگ

0-(26)
 
 
مراسم تجدید دیدار همرزمان شهدا عصر چهار شنبه ششم فروردین ۱۳۹۳ در بهشت زهرای کوهدشت مرقد مطهر مرحوم آیت الله مروجی(ره)  برگزار گردید و در این همایش حاج  حسن باقری از فرماندهان ارشد دفاع مقدس   را ارائه فرمودند.

به گزارش خبرنگار میرملاس نیوز ، در این گردهمایی که با حضور  همرزمان شهدا ،رزمندگان دوران جنگ ،خانواده شهدا  و وبلاگ نویسان کوهدشتی برگزار شد، چند تن از رزمندگان و بستگان شهدا به بیان خاطراتی از شهدای گرانقدر کوهدشتی پرداختند.

حجت الاسلام هادی قبادی مدیر مجتمع فرهنگی – هنری جماران تهران و از رزمندگان کوهدشتی  در جمع همرزمان خود گفت: در مسیر  فرهنگ و اندیشه شهیدان کارهایی صورت گرفته است. راه اندازی وبلاگ ها ،جمع آوری آثار شهدا،چاپ جزوات ،و کتاب ها و..

 

0-(3)

 

حجت الاسلام قبادی ادامه داد: دو سه سال است که جمعی از رزمندگان دفاع مقدس، همرزمان شهدا و وبلاگ نویسان مصمم شده اند تا تصاویر و خاطرات و آثار شهدا را منتشر کنند.

ایشان اشاره داشتند به  قبل سال  ۹۰ که در این سال فعالیت هایی در زمینه یاد و اندیشه شهدا صورت گرفته است ولی در سال ۹۰ جمع آوری آثار شهدا و خاطراتشان انعکاس بیشتری گرفته است و برای مثال  این انعکاس در سرویس شهدای سایت میرملاس نیوز انعکاس چشمگیری داشته است که از مدیر این سایت امین آزادبخت و دبیر سرویس سعید بالنگ به خاطر تلاشهایشان سپاسگذاریم ،این صفحه در خرداد سال ۹۲ راه اندازی شده که بحمدالله رونق بسیار خوبی داشته است.

قبادی در ادامه اشاره های به سرویس جدید منتظران که در این سایت راه اندازی شده است ،داشتند و این که دبیر این سرویس  بهزاد باقری می باشند که قرار است به معرفی و انتشار تصاویر و خاطرات همرزمان شهدا بپردازد.

مدیر مجتمع فرهنگی – هنری جماران گفت: می توان گفت طلایی ترین دوره تاریخ ایران ،۸ سال دفاع مقدس می باشد.

ایشان در ادامه از ساخت یک موسسه فرهنگی شهدای کوهدشت در آینده نزدیک خبر داد و بیان داشت بزودی  یک سایت  مخصوص شهدای کوهدشت  راه اندازی شده  و در آخر این سایت به یک نرم افزار جامع شهدای کوهدشت  تبدیل می شود .

 

 

0-(7)

 

سردار حسن باقری در مراسم تجدید دیدار رزمندگان کوهدشتی در مرقد آیت الله مروجی(ره)  به بیان دو مقطع زمانی در طول تاریخ اسلام پرداخت و فرمود:آن مقطعی که پیامبر اکرم(ص) به پیامبری نائل آمدند در آن مقطع اولیه خیلی از افراد بودند که با پیامبر همراهی می کردند ،مردانی ماندنی و ماندگار؛

ایشان دو تجربه دوران اوایل اسلام و دیگری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را مهم تلقی کرد وگفت : این قصه ها که از حال و هوای جبهه و شهدا می باشد، مبالغه نیست ؛ بلکه می توان گفت چیزی در آن فضا موجود بود که هر کسی حسرت می خورد که جامانده است.

سردار باقری در پاسخ فرزند شهیدی که می گفت پدر من چه بی معرفت بود و ما رو تنها گذاشت و رفت و نیز در پاسخ افرادی از نسل امروز که این سوال برایشان پیش آمده است که چگونه یک شخصی ۳ماه ،۳ماه بر می گشت و در جبهه ها حضور می یافت و خانواده را تنها می گذاشت؟! بیان داشت : پاسخ این است که واقعیت چیز دیگری می باشد. اگر فرزندان شهدا ان زمان نیز در جایگاه پدرانشان باشند نیز این کار را می کردند.

  وی در ادامه با یادی از شهید محمد علیم عباسی  اظهار داشت : محمد علیم می گشت،هرجا که عملیات می بود شرکت کند ؛همچون ،تشنه ای که سراغ آب روان شود. ایشان در ادامه فرمود: شهدا انتخابی بودند، چه چیز باعث شده که که همه چیز را رها کنند؟! ما جز تجلیل و یادشان چه چیز دستمان می آید .ما بازماندگان شرمنده دل و خدا هستیم، ماندیم و آنان رفتند و یقینا این طور است که انان به لذت تمام معنوی رسیدند.

در پایان این گردهمایی رزمندگان دفاع مقدس با حضور بر مزار شهدای همرزمشان بار دیگر یاد آنها را گرامی داشتند.

 

0-(17)

 

 گزارش : حمید آدمی   — عکاس : یاسر منصوری / میرملاس نیوز