- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

دکتر کریمی فر : آموزش و پرورش لرستان میزبان ۴۷ هزار و ۸۱۹ مسافر بود

 

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: ستادهای اسکان این نهاد در هفته نخست تعطیلات نوروزی میزبان ۴۷ هزار و ۸۱۹ نفرمسافر و گردشگر نوروزی در قالب هشت هزار ۵۵۷ خانوار بوده است.

گودرز کریمی روز جمعه افزود: وی تصریح کرد: لرستان به لحاظ دارا بودن جاذبه های مختلف گردشگری پایتخت ژئو توریسم کشور معرفی شده و تاریخ کهن این سرزمین و یادمان های به جای مانده از آن مانند قلعه ها، پل ها، سنگ نوشته ها، غارهای مسکونی پیش از تاریخ و غارهای منقوش همگی جزو جاذبه های توریستی این استان به شمار می آیند.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش لرستان تعداد ۱۴۷ مرکز آموزشی، فرهنگی و رفاهی را با هزار و ۵۰۰ اتاق با تجهیزات متعارف برای اسکان مهمانان نوروزی فراهم کرده است.

وی با اشاره به اضافه شدن پنج مرکز آموزشی در قالب ۵۶ اتاق به مراکز اسکان گفت: بر همین اساس لرستان در پذیرش و اسکان مسافرین نوروزی رده یازدهم کشوری خود را حفظ کرده است.

کریمی فر ادامه داد : وجود آبشارهای طبیعی خروشان ،چشمه های جوشان ، اماکن تاریخی و آب و هوای معتدل در لرستان سبب شده تا آمار مسافرین تا امروز نسبت به سال قبل ۱۳درصد رشد داشته باشد .

وی میزان ماندگاری مسافرین نوروزی را در لرستان دو ۲ روز عنوان کرد و گفت: تلاش برای رفاه هرچه بیشتر مسافران در دستور کار قرار دارد.