تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

بارش باران در لرستان آغاز شد / هشدار هواشناسی در خصوص آبگرفتگی

  • کد خبر : 47120
  • 10 فروردین 1393 - 11:00

  بارش باران از بامداد امروز در لرستان آغاز و تا فردا ادامه دارد. مدیرکل هواشناسی لرستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد با اشاره به موج جدید بارش باران در لرستان از امروز و فردا گفت: بارش باران و در برخی ارتفاعات به صورت برف پراکنده از امروز در لرستان آغاز شده […]

 

بارش باران از بامداد امروز در لرستان آغاز و تا فردا ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی لرستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد با اشاره به موج جدید بارش باران در لرستان از امروز و فردا گفت: بارش باران و در برخی ارتفاعات به صورت برف پراکنده از امروز در لرستان آغاز شده است.

نورالدین سپهوند افزود: این سامانه از بامداد امروز استان لرستان را فرا گرفته و بر اثر آن لغزندگی جاده‌ها و آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی لرستان اظهار داشت: براساس تحلیل و بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی این سامانه بارشی از امروز و فردا شاهد بارش باران از نیمه غربی کشور و استان لرستان هستیم.

سپهوند یادآور شد: همراهی هوای سرد با این امواج پایدار منجر به وقوع رگبار برف و در مناطق کوهستانی و گردنه‌ها و مناطق مساعد شاهد ریزش تگرگ هستیم.

مدیرکل هواشناسی لرستان متذکر شد: طی سه روز آینده شاهد کاهش محسوس دما بین ۵ تا ۱۰ درجه در سطح لرستان هستیم.

این مسئول در پایان تصریح کرد: متوسط بارش باران طی سال زراعی در لرستان تا روز گذشته ۳۲۲ میلی‌متر بوده که این رقم نسبت به مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش و نسبت به دوره آماری بلندمدت پنج درصد کاهش داشته است.

براساس این گزارش، اداره کل هواشناسی لرستان در این خصوص اطلاعیه‌ای به این شرح صادر کرده است: به دنبال اطلاعیه شماره یک مبنی بر بارش باران طی روزهای یکشنبه و دوشنبه و در پی آن نفوذ هوای سرد عرض‌های شمالی پیش‌بینی می‌شود، طی روزهای دوشنبه و سه شنبه شاهد کاهش دمایی بین ۵ تا ۱۰ درجه درسطح استان لرستان باشیم.

با توجه به شدت بارش‌ها آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و اختلال در تردد جاده‌ای دور از انتظار نیست.

بر همین اساس توصیه می‌شود، مسافران نوروزی تا حد امکان از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و همچنین تمهیدات لازم در جهت فراهم کردن وسایل گرمایشی مناسب در مسافرت در نظر گرفته شود.

 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=47120

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.