تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
6

زبان احساس ما / بمناسبت شهید جمشید دانایی فر مرزبان کشورمان‏

  • کد خبر : 47126
  • 10 فروردین 1393 - 14:08

زبان احساس ما / حجت الاسلام دکتر محمد مهدی بهداروند   دو روز پیش خبر شهادت یکی از سربازان در مرز پاکستان تیتر اول خبرها شد. واکنش های متفاوتی از سوی مسئولین و مردم دیده شد و هر کدام به شکلی احساس خود را به نمایش گذاشتند. فارغ از تلاش های دیپلماتیک و بررسی موضوع […]

IMAGE634951938789409682

زبان احساس ما / حجت الاسلام دکتر محمد مهدی بهداروند

 

دو روز پیش خبر شهادت یکی از سربازان در مرز پاکستان تیتر اول خبرها شد. واکنش های متفاوتی از سوی مسئولین و مردم دیده شد و هر کدام به شکلی احساس خود را به نمایش گذاشتند. فارغ از تلاش های دیپلماتیک و بررسی موضوع از حیث وضعیت فعلی محل نگهبانی آنها و موضع گیری وزارت امور خارجه بایستس به چند نکته در این باره توجه نمود:

۱-چگونه است که برای چندمین بار ،سربازان مدافع مرزهای ما را به راحتی دستگیر و روانه کشور پاکستان می کنند و برای جبران ضعف های پیش آمده کاری صورت نمی گیرد.

۲-اگر به حسب خبرهای نقل شده رد عناصر گروه جیش العدل را داشته ایم چگونه به آنها تا کنون این مقدار فرصت داده شده تا مرتکب این جنایت عظیم شوند؟

چگونه است که سربازان گمنام در عملیات های قبلی به راحتی اسرای دربند ما در زمان معاوضه آزاد و به کشورمان بر می گردانند ولی امروز…….؟

۳-کوتاهی در این امر را چه کسانی باید در پیشگاه مردم و خانواده این عزیزان پاسخگو باشند؟ مسئولیت اصلی این موضوع بر عهده کدام مجموعه امنیتی ،سیاسی ،نظامی است؟

۴-برخورد با کشور پاکستان به چه دلیل تاکنون به تاخیر افتاده و آن ها را مورد ملامت و عتاب قرار نمی دهیم؟

آیا سکوت ما در برابر این جنایت مقدمه ای برای رفتارهای بعدی آنها نخواهد شد؟

۵-چگونه است که گروهای سیاسی برای کوچکترین حرکت سیاسی رقیب ،زمین و زمان را بهم می دوزند و با طرح سوال در مجلس، سایت های خبری، سخنرانی های عمومی فضا را به نفع خود راهنمایی می کنند ولی اکنون گویی به لکنت زبان یا لال شدن مبتلا شده اند و هیچ گونه واکنشی در خور تقدیر از آنها دیده نمی شود؟ نکند حضرات در سفرهای تفریحی نوروزی هستند و فرصت دیدن اخبار کشور نیستند؟

۶-گروه های مردم نهاد بایستی در برابر این حرکت شوم گروهک معلوم الحال، در مقابل سفارت پاکستان و نمایندگی سازمان ملل تجمع کرده و به دفاع از این شهید موضع گیری نمایند. بی شک مسکوت ماندن موضوع از حیث نگاه مردمی ،عواقب جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

۷-از نیروهای خدوم نظامی و عناصر مومن اطلاعاتی انتظار می رود با رصد کردن فعالیت های این گروهک آمریکایی به آنها اجازه فعالیت نداده و همانند سابق با عملیات های اطلاعاتی خانه عنکبوتی آنها را بر سرشان آوار نمایند.

۸-از وزیر کشور و خصوصا رئیس محترم جمهور انتظار می رود با دلجویی از خانواده شهید جمشید دانایی فر  به آنها اطمینان دهند که مراقب اوضاع بوده و از هر تلاشی در جهت وضع آنها کوتاهی نخواهند کرد.

۹-مطبوعات،ارباب رسانه خصوصا رسانه ملی به جای پرداختن به فیلم های تکراری و برنامه ی طنز قدری به این موضوع حیاتی و ملی پرداخته و ابعاد مظلومیت این عزیزان را به تصویر بکشاند. دعا می کنم قصه سراوان و این پنج عزیز سرباز دیگر در هیچ نقطه مرزی ما تکرار نشود.   

 

105850

شهید جمشید دانایی فر و کودک ده روزه اش که پدر را ندید
 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=47126

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. خدا رحمتش کنه

  2. آهِ مظلومان به بالا پـَـر زَ نَــد **** اُستُنِ هفت آسمان را بَـر کَنَد

    واقعا غیر قابل تحمل و درد آور است، خداوند روح این شهید مظلوم را با شهدای کربلا محشور بگرداند،وبه خانواده این عزیز از دست رفته صبر واجر عنایت بفرماید

  3. بسم رب الشهداء و الصدیقین صفایی ندارد ارسطو شدن …………… خوشا پرکشیدن و پرستو شدن
    ضمن عرض تبریک و تسلیت بمناسبت شهادت مرزبان دلاور ایران زمین شهید جمشید دانایی فر
    پروردگار جهانیان یکی را پرورش تن روزی و یکی را پرورش دل روزی ، یکی تن پرور به نعمت ، یکی تن پرور به ولی نعمت ، نعمت بهر کسی است که از کوشش در خدمت خلق فرو گذار نکند ، طمع دیدار دوست ( منظور از دوست خود خداست ) صفت مردان بزرگ است و پیروزی از آن بنده است که دوست او را عیان است .
    خداوندا نام تو مارا جواز ، مهر تو مارا جهاز ، شناخت تو ما را امان ، و لطف تو ما را عیان ، خداوندا ، ضعیفانرا پناهی ، قاصدان را بر سر راهی و مومنان را گواهی چه عزیز است آن کس را که تو خواهی ؟!
    کریما : گرفتار آن دردم که تو درمان آنی ، بنده ی آن ثنایم که تو سزای آنی ، من در تو چه دانم که تو خود دانی ، حال دوستم در زمان اعزام حال جوان مردی بود که او را شراب شوق دادند و با شرم او را با صاحب نعمت هم دیدار کردند تا از خود فانی شد . ذکر حق شنید ، چراغ آشنایی دید ، اجابت لطف شنید ، توقع دوستی دید و بدوستی لم یزل رسید . اون جوان مرد نخست نشانی یافت بی دل شد ، پس بار یافت همه دل شد ، پس دوست دید ، بر سر دل شد
    تروریست ملازاده ما حرکت بی شرمانه و حرفهای مفت شما را دیدیم و شنیدیم . اقدامات تروریستی آن گروه اسلام گرا بخصوص حادثه تلخ منطقه ی سراوان و گروگانگیری مرزبانان عزیزمان را نه فراموش میکنیم و نه خواهیم کرد همانا که زنده نگه داشتند یاد و خاطره شهیدان کمتر از شهادت نیست . اما این بار در ۳ فروردین ماه ۱۳۹۳ جسارت کردی و بازهم مرتکب خطایی بزرگ و نابخشودنی شدی و محکوم به مرگ هستید .
    بدان تو و اعضای گروه جیش العدل نه تنها اهل سنت بلکه مسلمان هم نیستید و همیشه به دنبال تفرقه افکنی و ایجاد دردسر و ترور و گشتار مردم بی گناه و به دنبال آن عزادار کردن خانواده ها هستید .
    بر خلاف حرکات و عرایضتان ، که نشان دهنده گیچی و سردرگمی شمارا به وضوح میتوان دید سرنوشت تک تک ایرانیان بخصوص آن مرزبانان عزیز برای همه مردم و دولت مردان مهم است و لاغیر …. اما دلیل برآن نمیشود به پیشنهادات و خواسته های شوم شما تن دهیم بترسید از آن روزی که کاسه صبر و شکیبای این مردم لبریز شود .
    زیاد هم به پشتیبانی مالی و لجستیک دولتمردان غرب و وهابیون وغیره د… لگرم و امیدوار نباشید . مگر یادتان رفته بر سر صدام و رژیم اشغالگر بعثی که روزی جسارت کردند و بر این اب و خاک و ملت چشم نامحرم دوخته بودند چه آمد . جهت یاد آوری به یاد می آورم ی و اد آور میشوم نحویه ی دستگیری و سرنوشت شوم عبدالمالک ریگی و گروهش جنداالله را . حمله ور شدن به نفر بی سلاح و به بند کشیدن و مورد ضرب و شتم قرار دادن اسمش عملیات نیست بزار جور دیگری به زبان ساده بگویم تا درک و فهمش برایتان سهل و اسان شود . در بازی شطرنج هم زدن سرباز افتخاری ندارد .
    در اخر این را بدانید ما از خون شهدای خود نمیگذریم و اگر یک مو از سر عزیزانمان کم شود به والله به حکم شرع و عقل جهاد خواهیم کرد و زندگیتان را به خاک سیاه تبدیل میکنیم نترس از آن که های و هوی دارد بترس از آن که سربه زیر دارد .

  4. واقعاً خبرفوق در رسانه ها دل هرانسانی را بدرد می آورد وخداوند نگذردازمسئولی که بفکر این عزیزان نیست ودر حال گذراندن تعطیلات نوروزی است وسعی وتلاشش اینست که درطول این ایام خوش بگذراند،خداوند به این عزیزان وخانواده محترمشان صبرعنایت نمایدومسئولین ذیصلاح را نیز از خواب بیدارنماید.آمین یا رب العالمین

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.