تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

آیت‌الله جنتی: سنگر شورای نگهبان نفوذناپذیر است

  • کد خبر : 47145
  • 11 فروردین 1393 - 10:24

      عده‌‍‌ای از هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی برای تصرف مجلس خبرگان هستند./در نظام جمهوری اسلامی ایران نقطه شروع باید مسئله فرهنگی قرار گیرد/امیدوارم در راستای تحقق شعار سال گام‌های خوبی برداشته شود. دبیرشورای نگهبان گفت: تنها نهادی که درباره رهبری می‌تواند تصمیم بگیرد مجلس خبرگان است؛ در حال حاضر عده‌ای می‌خواهند با نفوذ […]

index
 
 
 
عده‌‍‌ای از هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی برای تصرف مجلس خبرگان هستند./در نظام جمهوری اسلامی ایران نقطه شروع باید مسئله فرهنگی قرار گیرد/امیدوارم در راستای تحقق شعار سال گام‌های خوبی برداشته شود.

دبیرشورای نگهبان گفت: تنها نهادی که درباره رهبری می‌تواند تصمیم بگیرد مجلس خبرگان است؛ در حال حاضر عده‌ای می‌خواهند با نفوذ به مجلس خبرگان این سنگر را فتح کنند، با وجود این مسئله وظیفه شورای نگهبان سنگین‌تر می‌شود.

به گزارش میرملاس به نقل از ایلنا، آیت‌الله احمد جنتی در همایش مسئولان نظارتی شورای نگهبان در مشهد اظهار کرد: فردی که بصیرت دارد باید بداند چه اتفاقاتی در کشور می‌افتد و چه دست‌هایی در داخل و خارج به دنبال ضربه زدن به نظام هستند، چه افرادی که خارج از کشور سیلی خورده از این مملکت بوده و چه آنانی که در داخل کشور جلوی غارت‌گری و شهوت‌رانی‌شان گرفته شده و در صدد انتقام هستند؛ همه ما باید به این موضوع واقف باشیم.

وی افزود: ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ از سوی برخی از اشخاصی که انتظار نمی‌رفت مطرح شد و سبب فریب عده‌ای در کشور شد و و بعد از اینکه طوفان‌ها در کشور خوابید مشخص شد نظارت شورای نگهبان درست بوده و ناظران با صداقت و به درستی کار خود را انجام داده‌اند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر ناظر شورای نگهبان در سراسر کشور با روشنگری و بصیرت فعالیت می‌کنند تأکید کرد: برگزاری انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری با دوره دهم تفاوتی نداشت شورای نگهبان فقط به قانون پایبند بوده است؛ سنگر شورای نگهبان نفوذناپذیر است.

وی با تاکید بر مسئله فرهنگ در جامعه و نیاز توجه عموم مردم به آن خاطرنشان کرد: فرهنگ از زمان کودکی شروع می‌شود و تا هنگام مرگ ادامه می‌یابد. به تازگی خبری مبنی براینکه یونیسف بر روی روحیه، عقاید و علایق کودکان کار می‌کند شنیدم و این در حالی است که ما در غفلت مطلق به سر می‌بریم متأسفانه هنوز فرهنگ به این عظمت مورد توجه قرار نگرفته به طوری که حتی ممکن است که برخی از افراد ایثارگر و جهادگر هم اهمیت فرهنگ را به خوبی درک نکرده باشند.

آیت الله جنتی حل تمام مشکلات را از طریق فرهنگ دانست و افزود: از آنجا که فرهنگ از خداشناسی شروع می‌شود انبیا نیز از همین نقطه کار خود را آغاز کردند، سپس مسئله پیغمبرشناسی، بهشت و جهنم، معارف اسلامی و شناخت اولیای الهی و ائمه معصوم(ع) و اخلاق و رفتار اسلامی که شاخه‌های فرهنگ اسلامی را تسهیل می‌کند وجود دارند.

دبیر شورای نگهبان افزود: یک مسلمان نمی‌تواند بی تفاوت به مسائل خود باشد چون فرهنگ اسلامی به انسان می‌گوید که در مقابل حتی نفس کشیدن مسئول است، همه چیز در این جهان حسابی دارد و هر انسانی نگهبانی دارد که در آخرت باید پاسخگوی اعمال خود در مقابل پروردگار باشد.

وی با بیان این مطلب که مسئله فرهنگ یک امر عمومی است به وضعیت کشورهای سوریه و افغانستان اشاره و تصریح کرد: عده‌ای هم اکنون در دنیا خونریزی می‌کنند و بیگناهان را می‌کشند و با قتل و غارت بسیاری از انسان‌ها را از هستی ساقط کرده‌اند که در واقع مشکل در فرهنگ، باعث این اتفاق شده است.زیرا آنان به قیامت و حساب و کتاب اعتقاد ندارند. همچنین این انسان‌ها به اخلاق و پیمان‌های بین المللی پایبند نیستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران نقطه شروع باید مسئله فرهنگی قرار گیرد تأکید کرد: درحال حاضر فرهنگ از بین رفته است و درک این امر با بصیرت کامل محقق می‌شود. مسئولان فرهنگی نیز باید به این امر توجه کافی داشته باشند. چون مردم ما سختی بسیاری کشیده‌اند و فرزندان خود را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند؛ بنابراین نباید از کنار مسئله فرهنگ به راحتی عبور کنیم.

آیت الله جنتی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: امیدوارم در راستای تحقق شعار سال گام‌های خوبی برداشته شود. به طوری که در پایان سال گزارشی از عملکرد خود ارائه دهند که سبب خشنودی مقام معظم رهبری شود.

وی با بیان اینکه باید موضوع فرهنگ را از مدارس نهادینه کنیم خاطرنشان کرد: تصور کنید اگر در این دانشگاه‌ها فرهنگ حاکم نباشد آینده کشور چگونه می‌شود؟ در جریان فرهنگی عده‌ای همچون روحانیون، طلاب، ائمه جمعه و اساتید دانشگاهی در صف مقدم هستند و دانشگاه‌ها کادرپروری می‌کنند و نماینده مجلس و وزیر آینده کشور را می‌سازند.

دبیر شورای نگهبان به انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره و تأکید کرد: انتخابات خبرگان رهبری بسیار مهم است چون به رهبری و ستون انقلاب مربوط می‌شود و عده‌‍‌ای از هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی برای تصرف مجلس خبرگان هستند. بنابراین نیازمند یک بیداری و بصیرت هستیم تا مسئولیت سنگین شورای نگهبان را به خوبی اجرایی کنیم.

 

 

 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=47145

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. زنده باد شیر پیر عرصه صیانت از آرمانهای انقلاب اسلامی و اصل اصیل ولایت مطلقه فقیه

  2. خداوند همۀ ما را عاقبت بخیر بگرداند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.