- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

سوغات بهار برای کودکان

20140327121417492 [1]

 

میرملاس نیوز / سرویس سلامت:

در بهار بعضی ازبیماری‌ها شیوع بیشتری پیدا می‌کند.آبله مرغان یکی از این بیماری‌هاست که اواخر زمستان و اوایل بهار بیشتر شاهد بروز آن هستیم.آبله مرغان از بیماری‌های پوستی ویروسی است که باعلائمی شبیه سرماخوردگی و ایجاد ضایعات تاولی خارش‌دار نمایان می شود
آبله مرغان یکی از بیماری‌های پوستی ویروسی است که با علائمی شبیه سرماخوردگی و ایجاد ضایعات تاولی خارش‌دار نمایان می‌شود. آبله مرغان از بیماری‌های شایع دوران کودکی است و معمولا اواخر زمستان و اوایل بهار شیوع بیشتری پیدا می‌کند.

آبله مرغان
اگر کودک شما هم این روزها بی‌حال است و دانه‌های قرمز رنگی روی پوستش ظاهر شده، ممکن است آبله مرغان گرفته باشد؛ البته نگران نباشید، چون در اغلب موارد آبله مرغان بیماری خطرناکی نیست، اما در شرایطی خاص نیاز به رسیدگی‌های بیشتر و دقیق‌تری دارد که حتما باید با پزشک مشورت کنید.
ویروس این بیماری از فردی به فرد دیگر و از طریق تنفس و تماس انتقال می‌یابد و معمولا ۲ تا ۳ هفته پس از تماس کودک با ویروس، علائم بیماری خود را نشان می‌دهد. ویروس این بیماری از حدود دو روز قبل از بروز ضایعات پوستی تا زمانی که تمام ضایعات کاملا خشک شوند، قابل انتقال به دیگران است.
آبله مرغان یک بیماری مسری است که در بیشتر سنین کودکی ایجاد می‌شود و در صورت باقی ماندن و فعال شدن مجدد‌ آن باعث بروز زونا‌ در بزرگسالی می‌شود.

 آبله مرغان یک بیماری مسری است که با تب خفیف شروع می‌شود. تب، ‌سردرد، بی‌اشتهایی و دانه‌های قرمز از علائم این بیماری است.
این بیماری بیشتر در بهار ایجاد می‌شود و بیشتر در سنین کودکی رخ می‌دهد. آبله مرغان نیاز به درمان خاصی ندارد اما در صورت داشتن تب در فرد باید از درمان دارویی استفاده کرد.