تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

کلنگ نخستین مرکز درمان سرطان لرستان

  • کد خبر : 47244
  • 12 فروردین 1393 - 1:55

  میرملاس نیوز/ سرویس سیاسی: به گزارش میرملاس نیوز به نقل از وب دا لرستان ، کلنگ نخستین مرکز تخصصی درمان سرطان در لرستان با حضور مهندس بازونداستاندار ،دکتر عبدی نماینده مردم شریف خرم آباد در مجلس شورای اسلامی ،مهرابی شهردار ،دکتر دلفان معاون غذا و داروی دانشگاه وتنی چند از مسئولین استان در خرم […]

93-1-KOLANGRADIOTRAPI000002

 

میرملاس نیوز/ سرویس سیاسی:

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از وب دا لرستان ، کلنگ نخستین مرکز تخصصی درمان سرطان در لرستان با حضور مهندس بازونداستاندار ،دکتر عبدی نماینده مردم شریف خرم آباد در مجلس شورای اسلامی ،مهرابی شهردار ،دکتر دلفان معاون غذا و داروی دانشگاه وتنی چند از مسئولین استان در خرم آباد بر زمین زده شد.

براساس آخرین آمارهای سازمان بهداشت جهانی  در مورد روند جهانی بروزسرطان و مرگ و میر ناشی از آن ،میزان سرطان در دنیا در حال رسیدن به وضعیت هشدار است و نیازمند اقدام عاجل در اتخاذ استراتژی های موثرپیشگیرانه است تا این بیماری تحت کنترل در آید.

در حال حاضر میزان بروز سرطان در ایران نود هزار مورد در سال میباشد که سهم استان لرستان دو هزار و دویست مورد در سال میباشد و دومین عامل مرگ ومیر پس از بیماریهای قلبی و عروقی میباشد.

متاسفانه تا کنون امکانات درمانی جامع بیماران مبتلا به سرطان در استان وجود نداشت و بیماران ناچارا به استانهای همجوار یا تهرا ن مراجعت داشتندکه علاوه بر هزینه های درمان هزینه های رفت و آمد و اسکان در استان مقصدرا بر بیماران تحمیل می نمود.

 باعنایات الهی و توجه خاص مسوولین استان در سال اخیر جهت مهیا نمودن مرکزی جامع وکامل که شامل بخش رادیوتراپی ،شیمی در مانی ،کنترل و پیشگیری از سرطان و آزمایشگاه ژنتیک باشد در دستور کار قرار گرفت و در تاریخ دهم فروردین ۹۳ مراسم کلنگ زنی و اعلام عملیات اجرایی با حضور استاندار محترم ،،معاونت سیاسی امنیتی محترم ، نماینده ی مردم خرم آباد جناب آقای دکترعبدی ، شهردار محترم و جمعی از مقامات ارشد استان و با حضور خیرین ،مدعووین و پزشکان استان بودند رسما آغاز گردید.

 این پروژه در دو فاز طراحی شده است که در فاز یک ،باتوجه به نیاز اورژانس استان به وجود مرکز رادیو تراپی ،اولین دستگاه رادیو تراپی استان باسرمایه یی  بالغ بر پنجاه میلیارد ریال  طی شش ماه آینده راه اندازی میشود.

در این طرح از سازه یی خاص با حجم بتن ریزی هفتصد متر مکعب  جهت تامین ضخامت استاندارد دیواره های اتاق در مان با قطر ۲.۷ متر در اطراف و سقف استفاده میشود که به تنهایی پنج هزار میلیون ریال هزینه در بر دارد.

 فازدوم پس از اشباع دستگاه رادیوتراپی اول با ساخت محل شیمی درمانی و نصب و راه اندازی دستگاه رادیوتراپی دوم  ونیز آزمایشگاه ژنتیک و راه اندازی مرکز کنترل و پیشگیری سرطان با سرمایه یی بالغ بر هفتاد تا هشتاد میلیاردریال در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 پیش بینی می شود این پروژه سالانه پنجاه تا هشتاد هزار سفر و اسکان را به خارج از استان جهت درمان سرطان کاهش دهد.

 مهندس بازوند در مراسم کلنگ زنی این مرکز که روز یکشنبه و در دهمین روز از سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی برگزار شد ضمن تبریک ایام نوروز  و تقدیر ویژه از موسسین آن اظهار داشت: احداث مرکز تخصصی درمان سرطان یکی از اقدامات خوب و ارزشمند و نیاز ضروری و اساسی مردم لرستان در حوزه ی سلامت است که خوشبختانه ، امروز با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال تحقق است.

ایشان تلاش بخش خصوصی در ایجاد این مرکز را ارزنده و در خور تحسین دانسته و اظهارامیدواری کردند که این پروژه ارزشمند در حداقل زمان ممکن که وجود آن در لرستان بسیارضروری است به بهره برداری برسد و دیگر شاهد اعزام بیماران سرطانی لرستان به خارج از استان نباشیم و دستورات لازم در جهت تسریع احداث این مرکز رابه دستگاه های مربوطه صادر کردند.

دکتر فرزان عضو موسس این مرکزنیز از تلاش های بی وقفه دکتر عبدی نماینده مردم شریف خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی که زمینه ایجاد نخستین مرکز تخصصی درمانی سرطان در لرستان را فراهم آورده اند تقدیر کرده و تحقق این مطالبه بحق مردم را ستودنی و حاصل پیگیری های مستمر ایشان دانستند و قول مساعد دادند که طی شش ماهه نخست سالجاری این مرکز تکمیل و راه اندازی گردد.

دکترایرج عبدی نمانیده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی یادآور شد که به علت آمار قابل توجه بیماران سرطانی استان و نیاز آنها به خدمات رادیوتراپی ، ایجاد این مرکز به یکی از مطالبات بحق مردم تبدیل شده بود که الحمدلله بامشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در آینده ای نه چندان دور شاهد بهره برداری و راه اندازی آن خواهیم بود تا بیماران عزیز سرطانی دیگر نیاز به مراجعه به سایر استان ها در زمینه درمان سرطان نداشته باشند.

گفتنی است این مرکز ،نخستین مرکز تخصصی درمان سرطان و رادیوتراپی در لرستان است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۱۸۰۰ متر مربع دردو فاز احداث می گردد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=47244

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. کتر فرزان عضو موسس این مرکزنیز از تلاش های بی وقفه دکتر عبدی نماینده مردم شریف خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی که زمینه ایجاد نخستین مرکز تخصصی درمانی سرطان در لرستان را فراهم آورده اند تقدیر کرده و تحقق این مطالبه بحق مردم را ستودنی و حاصل پیگیری های مستمر ایشان دانستند و قول مساعد دادند که طی شش ماهه نخست سالجاری این مرکز تکمیل و راه اندازی گردد.

  2. خوب است مرکزی هم برای درمان سرطان مدیریتی که لرستان را گرفتار کرده بشود

  3. خدا قوت دکــــتر ایـــــــــــرج عـبـــــــــدی.خسته نباشید به خدا مردم این استان شایسته خدمت هستن پس تلاش خود را مضاعف بفرمایید ای ابر مرد

  4. خدا سلامتی و سربلندی بهتون بده که واقعا زحمت میکشید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.