- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

بارندگیهای کم سابقه لرستان را طراوت بخشید/ بارش برف بهاری در برخی شهرستانها

1-25 [1]

بارشهای فروردین ماه در استان لرستان ضمن خوشحالی کشاورزان، به طبیعت بهاری این استان طراوت بخشید به طوریکه حتی برخی شهرستانهای استان شاهد بارش برف بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، طی ۲۴ ساعت گذشته استان لرستان شاهد بارشهای مناسب برف و باران بود که این بارشها با توجه به خشکسالی های یک دهه اخیر در این استان کم سابقه گزارش شده است.

وقوع این بارندگی ها در لرستان موجب طراوت مراتع و جنگلهای لرستان شد و به مزارع کشاورزی این استان جان دوباره بخشید تا نویدبخش سالی خوب برای کشاورزان لرستان باشد.

مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان در گفتگو با خبرنگار مهر بارشهای فروردین ماه امسال در لرستان را بی سابقه ارزیابی کرد و بیان داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته شهرستانهای دورود، ازنا، الیگودرز، الشتر، نورآباد، دشت سیلاخور و ارتفاعات خرم آباد شاهد بارش برف بهاری بودند.

رضا آریایی پیک بارندگیها را در شهرستان دورود با ۴۲ میلی متر باران اعلام کرد و افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستانهای کوهدشت، نورآباد، الشتر، پلدختر، رومشگان، بروجرد، ازنا و الیگودرز به ترتیب ۲۲، ۱۵، ۲۲، ۳۹،۳۳، ۳۳، ۳۱ و ۲۸ میلی متر بارندگی گزارش شده است.

وی میزان بارندگی ها در مرکز لرستان را ۲۸ میلی متر عنوان کرد و ادامه داد: همچنین در گردنه های استان بارش برف تا ۱۵ سانتی متر گزارش شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان با بیان اینکه گشت های راهداری، پلیس راه و راه و ترابری استان در طول ۲۴ ساعت گذشته فعالیت و تلاش خوبی داشتند، یادآور شد: در حال حاضر همه محورهای مواصلاتی استان باز است و تردد در آنها جریان دارد.

آریایی با اشاره به برخی خسارات بارندگیهای ۲۴ ساعت گذشته در استان عنوان کرد: برآورد خسارات احتمالی طی دو روز آینده و با توجه به جمع بندی و گزارش فرمانداران صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه طی اسفند و فروردین ماه سال گذشته بارندگیها در لرستان نزدیک به صفر بوده است، عنوان کرد: این در حالیست که بارشهای فروردین ماه امسال از میانگین بلندمدت نیز پیشی گرفته است.

مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان با بیان اینکه این بارشها هم به موقع و هم به شکل برف بوده است، افزود: این بارندگیها موجب تقویت سفره های آب زیرزمینی استان که سالها درگیر خشکسالی بوده اند خواهد شد.

آریایی با اشاره به مشکل آبگرفتگی معابر در برخی شهرهای استان طی ۲۴ ساعت گذشته عنوان کرد: در عمده شهرهای استان با این مشکل مواجه بودیم که خوشبختانه با همکاری آتش نشانی و پرسنل شهرداری بخشی از مشکلات رفع شد.

وی با اشاره به مسدود کردن پلهای موقت شهر خرم آباد طی شب گذشته به دلیل شدت بارشها و افزایش دبی رودخانه خرم آباد بیان داشت: خوشبختانه تاکنون مشکل جدی به دنبال بارندگیها در شهرستانهای مختلف استان گزارش نشده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان همچنین با بیان اینکه به دنبال بارندگیهای ۲۴ ساعت گذشته هیچ مسافری در جاده های استان گرفتار نشده است، ادامه داد: با توجه به اطلاع رسانی صورت گرفته عمده مسافران شب را در شهرها اقامت کردند و از امروز سفر خود را برای بازگشت به شهرهایشان ادامه دادند.