تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
6

تحویل پیکر شهید دانایی‌فر به‌همراه ۴ مرزبان ایرانی به رابط جمهوری اسلامی ایران

  • کد خبر : 47448
  • 16 فروردین 1393 - 1:58

  میرملاس نیوز/ سرویس سیاسی: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پیکر شهید دانایی‌فر یکی از ۵ مرزبان ایرانی که توسط گروهک تروریستی جیش‌العدل ربوده و به شهادت رسیده به‌همراه ۴ مرزبان کشورمان تحویل رابط ایرانی در پاکستان شد. اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با ایسنا؛ درباره آخرین وضعیت سربازان ربوده […]

13615_361

 

میرملاس نیوز/ سرویس سیاسی:

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پیکر شهید دانایی‌فر یکی از ۵ مرزبان ایرانی که توسط گروهک تروریستی جیش‌العدل ربوده و به شهادت رسیده به‌همراه ۴ مرزبان کشورمان تحویل رابط ایرانی در پاکستان شد.

اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با ایسنا؛ درباره آخرین وضعیت سربازان ربوده شده گفت: مرزبانان ربوده شده ایرانی امروز به رابط جمهوری اسلامی ایران در پاکستان تحویل داده شده‌اند، اما هنوز وارد کشور نشدند.

 وی تاکید کرد: تعداد مرزبانان تحویل داده شده به رابط ایران چهار مرزبان است. کوثری همچنین اظهار کرد: ما حتما به دنبال تحویل جنازه یکی از سربازان هستیم.
 

تحویل پیکر شهید دانایی‌فر به مقامات ایرانی

 

m_img

 
 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تحویل پیکر شهید دانایی‌فر به مقامات ایرانی در پاکستان خبر داد.

 سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت  با تایید تحویل ۴ مرزبان ربوده شده به مقامات ایرانی در پاکستان، از تحویل پیکر  شهید جمشید دانایی‌فر به مقامات ایرانی خبر داد.

 
 

 

جمشید دانایی‌فر متولد ۱۳۶۶ اهل سیستان (محمد آباد- شیب آب) و دارای مدرک دیپلم بود و امسال بیست و پنجمین بهار عمر خود را بدون خانواده در نا کجا آباد سپری کرد. او فرزند ششم یک خانواده ۱۱ نفره از طبقه متوسط بود که سه خواهر و ۴ برادر داشت و سانحه تصادف سایه مادرش را سه سال بود که از سر او برداشته بود.
پدرش یک سالی می شود که بازنشسته شده اما بر اثر ناراحتی های روحی، مریض احوال است و خبر ربوده شدن جمشید مریضی وی را تشدید کرده است.

جمشید مدت دو سال سربازی‌اش را در کرمانشاه گذراند و بعد از دوران سربازی به استخدام نیروی انتظامی در آمد و برای آموزش به چالوس رفت. حدود یک سال در چالوس دوره‌هایی را گذراند و طبق گفته خانواده اش با قبول شدن در دوره‌ها با او قرارداد ۵ ساله بستند و به عنوان گروهبان دوم در مرز مشغول به خدمت شد و پس از سه سال به مرزهای سیستان و بلوچستان آمد.
از مرزبانی او در سیستان و بلوچستان دو ماه می گذشت که توسط گروهک تروریستی جیش الظلم به همراه ۴ سرباز دیگر ربوده شد.
هنوز یک ماه از ربوده شدن جمشید نگذشته بود که فرزندش به دنیا آمد و همسرش برای او نام انتخاب نکرد تا جمشید باز گردد و او نام پسرش را برگزیند.
هفدهم بهمن ماه، اعضای هنگ مرزی نگور و جکیگور در سیستان و بلوچستان متوجه شدند چهار سرباز و یک گروهبان جمعی این هنگ که در قالب ایست بازرسی مشغول انجام وظیفه بودند،ناپدید شده‌اند، شاید کمتر کسی انتظار داشت که سلاخان مزدور گروهک جیش العدل (!) آن‌ها را ربوده و به پاکستان منتقل باشند چراکه شبیخون‌های این تروریست‌ها پیشتر تنها با هدف کشتار سربازان ایرانی صورت می‌گرفت.
فردای آن روز، زمانی که گروه‌های تجسس به همراهی تیم‌های اعزامی به منطقه تلاش داشتند تا نشانه‌ای از این مرزبانان گم شده پیدا کنند، خبر ناپدید شدن این پنج تن رسانه‌ای شد و البته فردای آن سرانجام معلوم شد که جیشی‌های مزدور، دستور جدیدی دریافت کرده و گروگانگیری هم به کارنامه کاریشان افزوده شده است؛ اما هنوز کسی نمی‌دانست که خواسته این گروگان گیران گستاخ چیست؛ هرچند قابل حدس بود که نیت به معاوضه داشته باشند.
از آن روز به بعد دیگر نه خبری از آن مزدوران بود و نه اطلاع‌رسانی از روند کار از طرف مسئولان داخلی تا اینکه چند روز پیش فیلمی منتشر شد که در آن مرزبانان خطاب به مقامات کشورمان از سلامت خود خبر داده و می‌خواستند که خواسته گروگان گیران را برآورده کنند؛ خواسته‌ای که حرف‌های ناگفته زیادی در بطن آن نهفته است.
جیشی‌ها خواسته‌اند که چهارصد تن به ازای این مرزبانان آزاد شوند؛ پنجاه تن از اعضای ایشان، سیصد زندانی دیگر و البته پنجاه زندانی که در سوریه اسیر هستند. این شرط و شروط البته تأیید نشده اما جالب اینجاست که تروریست‌ها مدعی شده‌اند پنجاه تن از نیرو‌هایشان به اسارت مأموران ایرانی در‌آمده و احتمالا در زندان‌های کشورمان هستند
سرانجام در ۴ فروردین ۹۳ خبر شهادت جمشید دانایی فر یکی از ۵ مرزبانان گروگان گرفته شده ایرانی توسط گروهک تروریستی تایید شد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=47448

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. اگر آه تو از جنس نیاز است
    در باغ شهادت باز باز است
    درود خدا بر شهدائیکه با نثار جان خود مایع افتخار اسلام و ایرانند .

  2. جناب آقای آزادبخت چون سایت جنبه عمومی وحتی فرامنطقه ای دارد به نگارش واملای کلمات دقت بیشتری داشته باشید مثلا در کامنت جوزیپور مایه افتخار صحیح است که اصلاح فرمایید

  3. … بمیرم برای پسر جمشید که پدر ندیده و نخواهد دید… او که هنوز اسم هم ندارد…
    بمیرم از بی کسی دلاوری که در غربت خونش چون خون سیاوش به ناحق ریخته شد …
    وای بر اسیری کز یاد رفته باشد ****** در دام مانده صیدو صیاد رفته باشد …

  4. فبای ذنب قتلت …

  5. سلام
    وای اخبرا دیشب اعلام کرد هنو زهیچ مدرکی دال بر کشته شدن مرزبان ایرانی وجود نداره اما چهار نفر دیگه آزاد شدند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.