تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

محمد زاده : دومین اجلاس اتحادیه مطبوعات جهان اسلام آبان برگزار می‌شود

  • کد خبر : 4747
  • 06 خرداد 1391 - 8:57

    به گزارش میرملاس نیوز ؛ به نقل از روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد، محمد جعفر محمد زاده در حاشیه چهارمین اجلاس بررسی چالش‌های مطبوعات ایران در دیدار با مهمانان خارجی این مراسم گفت: ما از هر فرصتی برای افزایش ارتباط خود با برادران فارسی زبانمان در اقصی نقاط […]

 

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ به نقل از روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد، محمد جعفر محمد زاده در حاشیه چهارمین اجلاس بررسی چالش‌های مطبوعات ایران در دیدار با مهمانان خارجی این مراسم گفت: ما از هر فرصتی برای افزایش ارتباط خود با برادران فارسی زبانمان در اقصی نقاط دنیا استقبال می‌کنیم، چرا که اشتراکات فرهنگی و تاریخی ما فراوان است و تنها به سبب قراردادهای مرزی از یکدیگر جدا شده ایم. این اشتراکات، زمانی آشکارتر می‌شود که یک عنصر مشترک و قوی به نام زبان فارسی را به عنوان نقطه تلاقی و پیوند یکدیگر بشناسیم.

وی با اشاره به اوضاع کنونی جهان و نقش رسانه‌های نظام سلطه در مناسبات ناعادلانه جهانی تصریح کرد: رسانه های غرب مأموریت بسیار حساسی را برای نظام سلطه ایفا می‌کنند. در حالی که نظام سلطه تمام توانش را برای دور شدن جهان از صلح و عدالت به کار گرفته و با جنگ افروزی و آدمکشی تلاش می‌کند که حرکت جهان مسیر یادشده را مختل سازد، رسانه‌های غربی وظیفه دارند جنایات آنها را توجیه کنند.

محمدزاده اضافه کرد: با تجاوز به کشورهایی چون عراق و افغانستان و کشتار مردم به بهانه‌های واهی و دروغین آرامش ملتهای مظلوم را بر هم، منابع ملی و ثروتهای آنها را به غارت می‌برند و در عین حال با دستگاه‌های تبلیغاتی و ابزارهای رسانه‌ای که در اختیار دارند می‌کوشند واقعیات را در غبار تحریف و جهل پنهان کنند و قضایا را وارونه جلوه دهند.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد با اشاره به تحریم های یک جانبه آمریکا و غرب علیه ملت ایران گفت: نظام سلطه به بهانه مبارزه با تروریسم و تسلیحات اتمی به دشمنی با ملت ایران و برنامه صلح آمیز هسته‌ای رو آورده و با تحریم‌های اقتصادی سعی در مانع تراشی بر سر راه در مسیر پیشرفت و استقلال این ملت دارد. اینها فقط و فقط به این خاطر است که ملت آزاده ایران تنها می‌خواهد روی پای خود بایستد و به هیچ کشور بیگانه‌ای وابسته نباشد.

وی افزود: ما بر اساس فتوای رهبر فرزانه انقلاب استفاده از سلاح اتمی را حرام می‌دانیم و این در حالی است که در تاریخ هسته‌ای جهان تنها کشوری که تا کنون از سلاح کشتارجمعی اتمی استفاده کرده است آمریکاست. جهان تجربه وحشتناک هیروشیما و ناکازاکی را در خاطر دارد و همه می‌دانیم که غیرقابل اعتمادترین کشور برای در اختیار داشتن سلاح هسته‌ای خود آمریکاست.

محمدزاده ادامه داد: کارکرد دیگری که نظام سلطه برای رسانه هایش تعریف کرده است، تفرقه افکنی در میان ملت های آزادیخواه جهان، به ویژه مسلمانان است. فرقی هم نمی‌کند که این تفرقه افکنی میان شیعه و سنی باشد یا غرب و شرق. آنها صرفا به دنبال بهانه هستند و از هر اختلاف ساده‌ای ابزاری قوی برای تفرقه افکنی استفاده کنند.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد ادامه داد: نظام سلطه با بهره‌گیری از سه ضلع مثلث ثروت، لابی صهیونیسم و رسانه با دروغ پردازی و سیاه نمایی تلاش کرده است که افکار عمومی جهان را علیه ملت ایران و دیگر ملتهای آزاده جهان سمت و سو دهد. البته نظام سلطه و رسانه‌هایش هدفی جز کسب سود و ثروت بیشتر ندارند، به طوری که اغلب رسانه های قدرتمند نظام سلطه یا مستقیماً تحت مالکیت آژانس یهودند یا توسط سرمایه داران یهودی خریداری شده اند.

وی ادامه داد: نظام سلطه نمی داند که آرمان ملت های آزاده عالم تحقق عدالت است و به خواست و وعده خداوند روزی عدالت و آزادیخواهی در جهان جاری خواهد شد. تا آن روز وظیفه ما رسانه های مسلمان و برادر است که با پیوند دادن دلهایمان به یکدیگر و مبارزه برای برقراری صلح و عدالت در مقابل نظام سلطه بایستیم. بر اساس وعده الهی آینده جهان روشن است و از آن مظلومان و مستضعفان خواهد بود. ما سلاحی قویتر از بمب اتم در اختیار داریم و آن ایمان به خداست.

محمدزاده با اشاره به تأسیس اتحادیه مطبوعات جهان اسلام و برگزاری دومین اجلاس آن در آبان اظهار امیدواری کرد که همه اهالی رسانه و مطبوعات کشورهای اسلامی با عضویت در این اتحادیه به یگانگی و همدلی رسانه‌ای میان مسلمانان جهان کمک کنند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=4747

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. از تلاش های صادقانه دکتر محمدزاده برای ارتقا کیفی نشریات سپاسگزارم.
    امیدوارم تمام مسؤلانی که دغدغه موفقیت مردم شریف ایران را دارند و در این خصوص تلاش می کنند موفق و سربلند باشند.

  2. بد نیست بدانید با گذشت سی از انقلاب اسلامی حدود ۲۰ نشریه در لرستان اخذ مجوز داشته ایم، این در حالی است که تنها در زمان مسولیت آقای محمد زاده به عنوان معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد مجوز بیش از ۲۰ نشریه به این استان اختصاص یافته است.
    این خدمتگزاری به لرستان یک برگ زرینی از وی محسوب می شود که در تاریخ مطبوعات استان به جای گذاشته است.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.