تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

قائدرحمت : جلسات ویژه‌ای برای حل چالش بیکاری و واقعی کردن نرخ اشتغال برگزار می‌شود

  • کد خبر : 47474
  • 16 فروردین 1393 - 11:36

    عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: شاید در کشوری فردی جراح با دو ساعت کار در هفته بتواند زندگی خود را اداره کند ولی وضعیت اقتصادی ایران به گونه‌ای است که به دلیل تورم فزاینده مردم حتی با دو شغل هم نمی‌توانند از پس هزینه‌ها و مخارج خانواده برآیند. به گزارش میرملاس […]

43358_orig
 
 
عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: شاید در کشوری فردی جراح با دو ساعت کار در هفته بتواند زندگی خود را اداره کند ولی وضعیت اقتصادی ایران به گونه‌ای است که به دلیل تورم فزاینده مردم حتی با دو شغل هم نمی‌توانند از پس هزینه‌ها و مخارج خانواده برآیند.

به گزارش میرملاس به نقل از خانه ملت؛ عباس قائید رحمت گفت: بیکاری یکی از اساسی‌ترین مشکلات کشور است. متاسفانه مدیران دولت قبل در این زمینه فاقد عمق و نگرش لازم برای تدوین برنامه‌های جامع بودند و به همین دلیل سیاست‌های ضد بیکاری این دولت جواب نداد.

نماینده مردم درود و ازنا افزود: برخی از ادعاهای دولت قبل برای رفع بیکاری و اشتغال جوانان صرفا تبلیغاتی و شعاری بود به طور مثال ایجاد ۲.۵ میلیون فرصت شغلی در سال شعار فاقد پشتوانه‌ای بود. مرکز آمار ایران در پایان تابستان سال ۱۳۹۲ متوسط نرخ بیکاری کشور را ۱۰.۴ درصد اعلام کرد اما بنده معتقدم آمار رسمی دولت به مراتب نرخ بیکاری کمتری را نسبت به حقایق جاری شهرها و روستاها اعلام کرد.

وی ابراز تاسف کرد: دولت قبل با دستکاری شاخص‌ها و معیارهای اشتغال به نحوی آمارسازی کرد که گویی وضعیت اشتغال کشور خوب است. مدیران این دولت با دستکاری مبانی محاسبه نرخ اشتغال، نرخ بیکاری را به صورت مصنوعی و غیرواقعی پایین نشان دادند.

قائدرحمت ادامه داد: تعریف مرکز آمار دولت قبل از اشتغال، تغییر کرد. روی این تعریف حرف و حدیث زیادی به وجود آمد. از نظر مدیران دولت قبل و مرکز آمار ایران، اگر فردی یک ساعت در هفته شاغل باشد، چنین فردی جزو جامعه شاغلان کشور به حساب می‌آید. آمارهای اقتصادی باید دقیق و حقیقی شود تا بتوان نرخ بیکاری را به درستی محاسبه و اعلام کرد. فردی که یک یا دو ساعت در هفته کار موقت انجام می‌دهد را نمی‌توان جزو شاغلان به حساب آورد. از نظر بنده شاغل کسی است که بتواند هزینه‌های زندگی‌اش را تامین کند. در حالی که این استدال به هیچ وجه با واقعیات کشور مطابقت ندارد. اگر استدلال و فرمول محاسبه نرخ اشتغال مرکز آمار ایران از سوی مراکز آماری بین‌المللی هم تایید شود، واقعیات کشور حکایت از وضعیت نامناسبی دارد.

به گفته این عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس، نرخ بیکاری در استان‌های کشور نوسان شدیدی دارد به نحوی که در برخی استان‌ها این نرخ ۲.۵ برابر متوسط کشوری است.

وی از برگزاری جلسات ویژه دولت یازدهم برای حل چالش بیکاری و واقعی کردن نرخ اشتغال سخن گفت.

نماینده مردم درود و ازنا متذکر شد: کمیته اشتغال و کارآفرینی کمیسیون اجتماعی مجلس تعریف مرکز آماری ایران را به هیچ وجه قبول ندارد و بارها در جلسات مشترک با مدیران این مرکز این مسئله را گوشزد کرد ولی نتیجه‌ای به دست نیاورد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=47474

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. دست مریزاد آقای قائد رحمت به امید پیروزی در دور بعد

    • جناب آقای قائدرحمت از بین بردن چالش بیکاری استان پیشکش/اگه شما دلسوز جوانهای بیکارید لااقل این ۸۰۰نفر آزمون استانداری رو بعد دو سال سر کار ببرید تا دل خانواده هاشون شاد شه/به جای شعار خواهشا عمل کنید مسئولین

  2. خدا طول عمر با عزت بهتون بده آقای قائد رحمت. من یکی از قبول شدگان بیچاره ی آزمون استانداری هستم و قریب به ده ماهه که هنوز بلاتکلیفم شما رو به خدا یه کاری کنید آخه مگه ما چه گناهی کردیم که واسه هر چیزی باید این همه بدبختی و انتظار و دو دلی بکشیم.

  3. این آقای قائد رحمت هم ید بیضایی در وعده ووعید دارد

  4. با سلام، من بعنوان نماینده از طرف برخی از قبول شدگان آزمون استانداری که هنوز بلاتکلیف مانده اند به مسئولین ارشد استان هشدار میدهم در صورت عدم همکاری، کار را از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری خواهیم کرد. خصوصا اینکه عده ای را بدون آزمون جذب کرده اند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.