تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

حداقل حقوق کارگران، ۷۲۴هزارتومان/ جزئیات جدید از افزایش دستمزدها

  • کد خبر : 47478
  • 16 فروردین 1393 - 11:29

  به گزارش میرملاس نیوز ، با تصویب افزایش حقوق ۲۵ درصدی امسال کارگران و مشمولان قانون کار، از پایان فروردین ماه جاری تغییرات جدیدی در فیش های حقوقی حدود ۱۲ میلیون نفر شاغل کشور اعمال خواهد شد. طبق مصوبه شورای عالی کار، حداقل دستمزد امسال کارگران نباید از ۶۰۸ هزار و ۹۰۰ تومان در هر […]

image52411

 

به گزارش میرملاس نیوز ، با تصویب افزایش حقوق ۲۵ درصدی امسال کارگران و مشمولان قانون کار، از پایان فروردین ماه جاری تغییرات جدیدی در فیش های حقوقی حدود ۱۲ میلیون نفر شاغل کشور اعمال خواهد شد. طبق مصوبه شورای عالی کار، حداقل دستمزد امسال کارگران نباید از ۶۰۸ هزار و ۹۰۰ تومان در هر ماه کمتر باشد.

بر پایه این گزارش، مبلغ ثابت افزایش ماهیانه دستمزد امسال حداقل بگیران دستمزد ماهیانه ۱۲۱ هزار و ۷۷۵ تومان خواهد بود که باید همزمان با حقوق فروردین ماه مشمولان قانون کار به پایه های حقوقی افزوده و پرداخت شود. بنابراین مجموع افزایش حداقل دستمزد ۱۲ ماهه مشمولان قانون کار ۱ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۳۰۰ تومان خواهد بود که این رقم جدا از مزایای جانبی قانون کار است.

همچنین پس از ۸ سال از آخرین افزایش مبلغ حق مسکن کارگران، این رقم از ابتدای امسال ۲۰ هزارتومان در نظر گرفته شده که تا پایان اسفندماه سال گذشته ماهیانه ۱۰ هزارتومان محاسبه و پرداخت می شد. علاوه بر این، به حق بن نقدی ماهیانه کارگران نیز ۳۰ هزارتومان افزوده شده است.

افزایش ۱.۴ میلیونی حداقل مزد ۹۳

حق اولاد یک فرزند برای متاهلین در سال جاری ماهیانه ۱۲ هزار و ۱۷۶ تومان افزایش یافته و این مبلغ برای حداکثر ۲ فرزند تا ۲۴ هزار و ۳۵۲ تومان قابل پرداخت است. به صورت کلی، مبلغی که باید در فیش های حقوقی کارگران به ازاء یک فرزند محاسبه و پرداخت شود، ۶۰ هزار و ۸۸۸ تومان و برای دو فرزند نیز ۱۲۱ هزار و ۷۷۶ تومان خواهد بود.

طبق قانون، سنوات ماهیانه کارگران در سال جاری نیز ۶ هزارتومان افزایش یافته که اجرای آن در حال حاضر از سوی کارفرمایان به روش های مختلفی صورت می گیرد. برخی کارفرمایان ماهیانه، فصلی و یا سالیانه رقم سنوات را به نیروهای خود می پردازند و یا ارقام آن را برای پرداخت در پایان دوره همکاری افراد با بنگاه ذخیره می کنند.

بنابراین از پایان ماه جاری، حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار حداقل ۱۶۷ هزار و ۷۷۵ تومان افزایش خواهد یافت که این رقم برای متاهلان ۱۷۳ هزار و ۹۵۱ تومان و حداکثر ۱۸۶ هزار و ۱۲۷ تومان است. بر این اساس، دریافتی ماهیانه شاغلان مجرد مشمول قانون کار بدون محاسبه اضافه کاری ها، پاداش و یا ارقام احتمالی دیگری که از سوی برخی کارفرمایان پرداخت می شود، از ۵۵۶ هزار و ۱۲۵ تومان سال ۹۲ به ۷۲۳ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش می یابد.

مجموع افزایش حقوق بدون اضافه کاری؛ بین ۲.۱ تا ۳.۴ میلیون تومان

همچنین دریافتی افراد متاهل دارای یک فرزند نیز از ۶۰۴ هزار و ۸۳۷ تومان سال گذشته به ۷۸۴ هزار و ۷۸۸ تومان افزایش خواهد یافت. برای شاغلان متاهل دارای دو فرزند نیز رقم پرداختی ماهیانه از ۶۵۳ هزار و ۵۴۹ تومان به ۸۴۵ هزار و ۶۷۶ تومان افزایش می یابد.

در مجموع علاوه بر رقم ۱ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۳۰۰ تومانی که به حداقل دستمزد مشمولان قانون کار در ۱۲ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزوده می شود، رقم ۲۴۰ هزارتومان نیز به عنوان حق مسکن (۱۲۰ هزارتومان افزایش) و ۹۶۰ هزارتومان نیز حق بن نقدی (۳۶۰ هزارتومان افزایش نسبت به سال گذشته) پرداخت می شود.

از سویی، علاوه بر ارقام یادشده به کارگران متاهل دارای یک فرزند تا پایان امسال ۷۳۰ هزار و ۶۵۶ تومان (۱۴۶ هزار و ۱۱۲ تومان افزایش نسبت به ۹۲) و برای افراد دارای دو فرزند نیز مجموعا ۱ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۳۱۲ تومان (۲۹۲ هزار و ۲۲۴ تومان افزایش نسبت به سال قبل) پرداخت خواهد شد.

کل افزایش حداقل دستمزد، حق مسکن، حق بن نقدی و حق سنوات در سال جاری نسبت به سال گذشته رقم ۲ میلیون و ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان است که این رقم برای کارگران متاهل دارای یک فرزند ۲ میلیون و ۷۴۳ هزار و ۹۵۶ تومان و برای شاغلان دارای دو فرزند نیز ۳ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۶۱۲ تومان می شود که بدون اضافه کاری ها و دریافتی های دیگر محاسبه شده است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=47478

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. ببینم واسه این سالیانه حساب میکنن که مبلغ زیاد باشه ؟؟!!

  2. چرا برای مشمولان قانون کار برای حق اولاد فقط دو فرزند محاسبه میشود

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.