تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

مکتب شهادت امانتی گرانبها

  • کد خبر : 47730
  • 20 فروردین 1393 - 12:03

  بهروز پیری / میرملاس نیوز : مکتب شهادت امانتی گرانبها محرم قلب تپنده تاریخ,عاشورا روزی به درازای هستی,کربلا سرزمینی به وسعت زمین و اسمان,اربعین قیامتی از عشق و مستی,شهادت گران تر و عظیم تر و شهید رنگین ترین,ناب ترین,حیات بخش ترین,تپنده ترین,درازترین,وسیع ترین,عاشق ترین و مست ترین واژه در جغرافیای بشریت. شهید پرورش یافته […]

بهروز پیری 1 (2)

 

بهروز پیری / میرملاس نیوز :

مکتب شهادت امانتی گرانبها

محرم قلب تپنده تاریخ,عاشورا روزی به درازای هستی,کربلا سرزمینی به وسعت زمین و اسمان,اربعین قیامتی از عشق و مستی,شهادت گران تر و عظیم تر و شهید رنگین ترین,ناب ترین,حیات بخش ترین,تپنده ترین,درازترین,وسیع ترین,عاشق ترین و مست ترین واژه در جغرافیای بشریت.
شهید پرورش یافته مکتب شهادت است.عظمت و منزلت شهید را هنگامی میتوان به خوبی دریافت که در مکتب شهادت مشق اموختن نمود.
شهادت اکادمی مردان بزرگ و انسانهای کاملیست که در مکتب وحی درس اموخته اند.این مردان بزرگ همانها هستند که خداوند متعال با فرستادنشان بر بشریت منت نهاد و انها را از یوغ استعمار فرعونها رهانید.
درس مکتب شهادت درس پیروزیست در زمان و نه در مکان.مستی عشق است در ملکوت اسمانها.برافراشتن پرچم مظلومیت حق است در برابر پرچم ظلم باطل.روشنایی نور است در مقابل تاریکی ظلمت.و انتخاب است از نوع اگاهی با تمام شعور.
راهی که شهادت فراروی شهید میگشاید ادامه راه وحی است در شاهراه عشق و پرواز اندیشه است در ملکوت عقل.
شهادت به خون شهید رنگ حقیقت میدهد,جسم او را زنده جاوید,ارمانش را غایت انسانیت,راهش را پاینده ترین,نیتش را خالصترین,و اندیشه اش را متکامل ترین قرار میدهد و در عمل به اثبات میرساند توانستن را در اوج نتوانستن.
شهادت معراج گاه کمال اندیشه است در جهان بینی توحید.تنها پایگاه تحقق تمامی ارمانهای انسانی و اخلاقی بشریت,اوردگاه نبرد تاریخی حق علیه باطل و ایده ال ترین و مطلق ترین مکتب در زمان و تکامل انسان.
شهادت محبوب خداوند است که شهید ان را انتخاب میکند و مگر مقامی بالاتر و والاتر از رضای خدا میتوان بدست اورد؟
تنها انسانی که در مکتب شهادت عشق و ایمان,انسان بودن و اگاه بودن را دریافته است شایستگی دست یافتن به چنین محبوبیتی را پیدا میکند و امام حسین نمونه اعلای چنین انسانیست.
تحصیل دانش در مکتب شهادت انسان شهید را به درجه ای از کمال میرساند که می اموزد مرگ به چه معناست و او زیباترین نوع مردن را انتخاب میکند.انسان شهید اموخته است که چه بخواهد و چه نخواهد مرگ به سراغ او خواهد امد.بنابراین مردن را بر زندگی با ذلت و خواری ترجیح میدهد و برخلاف دشمن که میپندارد شهادت شهید به منزله باختن اوست,شهید میداند که شهادت انتخاب میباشد و اینچنین است که مصمم و با اراده به استقبال مرگ میرود و با نثار خونش نه تنها باعث سرنگونی علم ظلم و ستم میشود بلکه نام خود را تا قیام قیامت در صفحات درخشان تاریخ حک مینماید و چه گواهی بهتر از قیام عاشورا بر این مدعا.
امروز به برکت خون شهدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی و مذهب شیعه ما صاحب فرهنگی هستیم که عزیزترین گوهرهای بشریت و مکتبی به نام شهادت که تحصیل در ان انسان را تا خدا و ملکوت بالا میببرد در ان وجود دارد.
اگاهی یافتن نسبت به چنین حقیقتی نوعی مسئول بودن و احساس مسئولیت داشتن را در ما بوجود می اورد,تا در یابیم ما وارث گرانبهاترین امانتهایی هستیم که انسانهای بزرگ با جهاد و شهادت در کنار ارزشهای والا ان را فراهم اورده و بدست ما رسانیده اند.وما مسئولیم از این امانت گرانبها به خوبی حراست و پاسداری نمائیم و اصول این فرهنگ را در تمامی اجزای زندگی فردی و اجتماعی ما جاری و ساری باشد و به خوبی ان را به نسلهای بعدی منتقل نمائیم تا شاید حداقل کاری در مقابل حرکت بزرگ شهیدا انجام داده باشیم.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=47730

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 25در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۵
  1. زیبا
    روان
    پر از معنا
    درود بر این احساس

  2. خدا نگهدار شما جوانان برومند این اب وخاک باشد .مفید بود

  3. با سلام و قدردانی از برادر عزیزمان آقای پیری
    که به زیبایی در وصف شهید و شهادت قلم زده اند بهتر از این کلام امام شهیدان خمینی کبیر چیز دیگری را نیافتم :
    درباره ی شهید آنقدر از اسلام و اولیاء اسلام روایات وارد شده است بر فضل شهید که انسان متحیر می شود. در روایتی از رسول اکرم(ص) نقل شده است که برای شهید هفت خصلت است که اولی آن عبارتست از اینکه اولین قطره ای که از خون او بر زمین برزید، تمام گناهی که کرده است آمرزیده می شود و مهم این آخرین خصلتی است که می فرماید که بر حسب این روایت که شهید نظر می کند به وجه الله و این نظر به وجه الله راحت است برای هر نبی و هر شهید.
    این آخر چیزی است برای انسان، آخرین کمالی است که برای انسان است. در این روایتی که در کافی نقل شده است، در این روایت انبیاء را مقارن شهدا قرار داده است که در جلوه ای که حق تعالی می کند بر انبیائ، همان جلوه را بر شهدا می کند. شهید هم ینظر الی وجه الله حجاب را شکسته است همانطور که انبیاء حجاب را شکسته بودند و آخر منزلی است که برای انسان ممکن است باشد. مژده داده اند که برای شهدا، این آخر منزلی که برای انبیاء هست، شهدا هم بر حسب حدود وجودی خودشان به این آخر منزل می رسند.
    اینطور مطلبی که برای شهید گفته شده است برای کم کسی هست. آنها را قرینه ی انبیاء قرار داده اند. در روایتی هست که هر خوبی بالاتر از او هم خوبی هست تا برسد به قتل در راه خدا، شهادت در راه خدا بالاتر از او دیگر خوبی در کار نیست.

    • عرض سلام و ادب به محضر مبارک شما جناب قبادی
      از حضور همیشگی شما تشکر ویژه دارم .حضور فعال شما در سرویس شهدا مایه دلگرمی و ایجاد انگیزه برای حقیر و قلم ناچیزم میباشد تا شاید بتوانم قطره ای کوچک باشم در برابر دریای عظمت شهدا.
      امیدوارم خداوند توفیق ادامه را ه شهیدان و امام شهیدان را به همگی ما عنایت فرماید

  4. عالی بود

  5. باسلام
    تا حالا شده کسی را دوست داشته باشی و توسط دیگران برایش پیغام ارادت و علاقه بفرستی یا نهایتا با تلفن با او حرف بزنی ؟دراین حالت چه احساسی خواهی داشت ؟
    حالا فکرش را بکن کسی را خیلی دوست داری و او را حضوری ملاقات کنی چه احساسی پیدا میکنی ؟
    موضوع شهید و شهادت این است که به خاطر ارزشی که انسان پیدا میکند به ملاقات بهترین دوست ومحبوب برود .فقط انان که به این راه رفته اند می دانند چه خبر است وچه لذتی دارد .ماها در حد فکر و ظرف کوچک خود برداشتی کوچک از این موضوع مهم داریم.

  6. تقدیرمیکنیم از شما دوستان عزیز بابت مطلب جالبی که در موردشهدا نوشتید خیلی عالی بودبازم از این مطلباب زارید

  7. شهادت واژه ای زیبا که نهایت عشق را می سراید
    و شهید یعنی پرواز تا عروج ، یعنی ترجمان خلیفه اللهی بر زمین
    خون شهید ناب ترین مایع جوشش در شریان ملتی است که بت های زمانه را در هم شکست و در امتداد فریاد مظلومانه حسین فاطمه بیرق برافراشت .
    و چه زیبا نوشته شهیدان را … سپاس.

  8. سلام
    بدون شک ما هر چه داریم از شهدا داریم
    قلمتان ماندگار

  9. سلام، رسول خدا ص میفرماید # شهید درد کشته شدن را احساس نمیکند، مگر در حدی که یکی از شما پوست دست خود را بین دو انگشت فشار دهد. کنزالمعال ج۴ ص ۳۹۸ حدیث ۱۱۱۰۳ آقای پیری حضور در عرصه شهید وشهادت واهداء قلم ناچیز یه آن توفیقی ارزشمند و سعادتی کم نظیر است واحساس وتخیل شما هم ستودنی است موفق باشید وتشکر از آقا امین آزادبخت

    • سلام و درود
      از لطف و حسن نیت شما نسبت به حقیر کمال تشکر و قدر دانی را دارم
      خود را بسیار کمتر و کوچکتر از انی میدانم که شما فرموده اید.
      سربلند و پایدار بمانید

  10. با تشکر …………اما نوشته شما را بارها از رسانه ها شنیده ایم چیز جدیدی بگو که به اطلاعات ما اضافه کنه در ضمن اقای پیری مریضاد اشتباهه اون مریزاده دلبندم

    • سلام بر شما دوست عزیز
      ابتدا به عرض برسانم که بنده برای نوشتن این مطلب از هیچ رسانه ای کمک نگرفتم و اگر پاراگراف یا عبارتی که عین حرف رسانه باشد وجود دارد خوشحال میشوم که مرا اگاه نمایید.
      اما دوست عزیز خیلی موارد وجود دارد که ما نسبت به ان اگاهی کامل داریم ولی در عمل……….
      در ثانی شهادت که تنها منحصر به یک عصر و دوره خاص نیست؟
      بنده از شما سوال میکنم ایا ما امروز به کتاب مقدس قران محتاج هستیم یا نه؟بدون شک خواهید گفت محتاجیم.شهادت نیز چنین حالتی دارد دوست عزیز.
      همه اینها به کنار, انچه که در این مطلب کوتاه مقصود میباشد تحلیل مکتب شهادت که در زیر سایه عظمت واژه شهید گم شده و اگاهی یافتن به این موضوع که بدنبال خود برای ما مسئولیت ایجاد میکند و ما متعهد به پاسداشت از ان میباشیم.

  11. اینهمه شهید دادیم که پس ازان جرات گفتن ساده ترین حرفها رانداشته باشیم ؟

  12. زیباوخواندنی بود.شهدازیباترین وسبزترین وکوتاهترین مسیررابرای رسیدن به محبوب انتخاب کردندوهمه ی هستی خویش رادرطبق اخلاص نهاده وبه محضرجانان تقدیم نمودندحقاکه برمحفل شهدا الله نظردارد شهدا مصداق ایه ی انعمت علیهم هستند کسانی که خداوندسبحان به انها نعمت داده نعمت بهترین انتخاب یعنی مرگ سرخ ….

  13. سلام
    خواستم بهتون خبری بدم شاید اصلاعات بیشتری تهیه کنید و برای دوستان بگذارید داخل سایت ما که دوریم فقط میتونیم از شهید یادی کنیم اما شما ها شهرستانید برا تمام دوستان و همکاران عکس تهیه کنید اگه امکان داره چند روز دیگه سالگرد شهادت تکنسین اورزانس ۱۱۵ شهید باقر ولیبور از روستای چهارقلعله است اگه امکان دارد از این مراسم عکسهای برامون بفرستید این شهید بزرگوار سال گذشته در حین ماموریت جان خودشو از دست داده محل کار شهید شهرستان دورود بوده اما خودش کوهدشتی بودش شماره مرکز ۱۱۵ که اطلاعات بیشتری از این شهید بگیرید.
    باتشکر

    • سلام بر دوستان عزیز شهید دوست
      من نیز همچون شما از اقای سعید بالنگ دبیر محترم سرویس شهدا خواهشمندم که تمامی سعی و تلاش خود را جهت اجابت خواسته شما انجام دهد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.