- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مکتب شهادت امانتی گرانبها

بهروز پیری 1 (2)

 

بهروز پیری / میرملاس نیوز :

مکتب شهادت امانتی گرانبها

محرم قلب تپنده تاریخ,عاشورا روزی به درازای هستی,کربلا سرزمینی به وسعت زمین و اسمان,اربعین قیامتی از عشق و مستی,شهادت گران تر و عظیم تر و شهید رنگین ترین,ناب ترین,حیات بخش ترین,تپنده ترین,درازترین,وسیع ترین,عاشق ترین و مست ترین واژه در جغرافیای بشریت.
شهید پرورش یافته مکتب شهادت است.عظمت و منزلت شهید را هنگامی میتوان به خوبی دریافت که در مکتب شهادت مشق اموختن نمود.
شهادت اکادمی مردان بزرگ و انسانهای کاملیست که در مکتب وحی درس اموخته اند.این مردان بزرگ همانها هستند که خداوند متعال با فرستادنشان بر بشریت منت نهاد و انها را از یوغ استعمار فرعونها رهانید.
درس مکتب شهادت درس پیروزیست در زمان و نه در مکان.مستی عشق است در ملکوت اسمانها.برافراشتن پرچم مظلومیت حق است در برابر پرچم ظلم باطل.روشنایی نور است در مقابل تاریکی ظلمت.و انتخاب است از نوع اگاهی با تمام شعور.
راهی که شهادت فراروی شهید میگشاید ادامه راه وحی است در شاهراه عشق و پرواز اندیشه است در ملکوت عقل.
شهادت به خون شهید رنگ حقیقت میدهد,جسم او را زنده جاوید,ارمانش را غایت انسانیت,راهش را پاینده ترین,نیتش را خالصترین,و اندیشه اش را متکامل ترین قرار میدهد و در عمل به اثبات میرساند توانستن را در اوج نتوانستن.
شهادت معراج گاه کمال اندیشه است در جهان بینی توحید.تنها پایگاه تحقق تمامی ارمانهای انسانی و اخلاقی بشریت,اوردگاه نبرد تاریخی حق علیه باطل و ایده ال ترین و مطلق ترین مکتب در زمان و تکامل انسان.
شهادت محبوب خداوند است که شهید ان را انتخاب میکند و مگر مقامی بالاتر و والاتر از رضای خدا میتوان بدست اورد؟
تنها انسانی که در مکتب شهادت عشق و ایمان,انسان بودن و اگاه بودن را دریافته است شایستگی دست یافتن به چنین محبوبیتی را پیدا میکند و امام حسین نمونه اعلای چنین انسانیست.
تحصیل دانش در مکتب شهادت انسان شهید را به درجه ای از کمال میرساند که می اموزد مرگ به چه معناست و او زیباترین نوع مردن را انتخاب میکند.انسان شهید اموخته است که چه بخواهد و چه نخواهد مرگ به سراغ او خواهد امد.بنابراین مردن را بر زندگی با ذلت و خواری ترجیح میدهد و برخلاف دشمن که میپندارد شهادت شهید به منزله باختن اوست,شهید میداند که شهادت انتخاب میباشد و اینچنین است که مصمم و با اراده به استقبال مرگ میرود و با نثار خونش نه تنها باعث سرنگونی علم ظلم و ستم میشود بلکه نام خود را تا قیام قیامت در صفحات درخشان تاریخ حک مینماید و چه گواهی بهتر از قیام عاشورا بر این مدعا.
امروز به برکت خون شهدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی و مذهب شیعه ما صاحب فرهنگی هستیم که عزیزترین گوهرهای بشریت و مکتبی به نام شهادت که تحصیل در ان انسان را تا خدا و ملکوت بالا میببرد در ان وجود دارد.
اگاهی یافتن نسبت به چنین حقیقتی نوعی مسئول بودن و احساس مسئولیت داشتن را در ما بوجود می اورد,تا در یابیم ما وارث گرانبهاترین امانتهایی هستیم که انسانهای بزرگ با جهاد و شهادت در کنار ارزشهای والا ان را فراهم اورده و بدست ما رسانیده اند.وما مسئولیم از این امانت گرانبها به خوبی حراست و پاسداری نمائیم و اصول این فرهنگ را در تمامی اجزای زندگی فردی و اجتماعی ما جاری و ساری باشد و به خوبی ان را به نسلهای بعدی منتقل نمائیم تا شاید حداقل کاری در مقابل حرکت بزرگ شهیدا انجام داده باشیم.