- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ملکشاهی در مجلس : اجرای پروژه سد معشوره از دستور شورای عالی آب خارج شود

57800_orig
 
 
 
نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اجرای پروژه سدمعشوره توسط شورای عالی آب کشور گفت: متأسفانه علی رغم پیگیری های مداوم همچنان پروژه احداث این سد در دستور شورای عالی آب کشور به طور غیر قانونی قرار گرفت.

به گزارش میرملاس به نقل از خانه ملت، اللهیار ملکشاهی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۰ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکری شفاهی با بیان اینکه وضعیت نامطلوب جاده های منتهی به شهرستان کوهدشت به ویژه جاده اسلام آباد غرب به کوهدشت که روزانه با ترافیک سنگین ۲ هزار نفتکش عراقی مواجه است موجب نارضایتی شدید مردم نیز شده است.

 نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی همچنین به وضعیت نامطلوب برخی از جاده های بخش های مختلف شهرستان کوهدشت اشاره کرد.

وی در تذکری به وزیر کشاورزی گفت: سرمازدگی بخشی از کشاورزی استان لرستان به ویژه بیش از ۲ هزار هکتار انارستان ها را با خسارت جدی مواجه کرده است که تقاضا می کنم کارشناسانی در محل حضور یافته تا خسارات مردم به نوعی جبران شود.

 رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در ادامه در تذکری به وزیر درباره احداث سد معشوره گفت : متأسفانه علی رغم پیگیری های مداوم همچنان پروژه احداث این سد در دستور شورای عالی آب کشور به طور غیر قانونی قرار گرفت؛ پروژه ای که تمام مراحل مطالعات و اخذ مجوز آن صادر شده و به مدت ۳ سال پیاپی در بودجه عمومی کشور دارای ردیف است.

ملکشاهی تصریح کرد: وزیر نیرو هر چه زودتر این پروژه را از دستور شورای عالی آب کشور خارج و قبل از ۲۵ فروردین توضیح لازم را به مردم ارائه دهد تا شاهد حادثه ناگوار نباشیم.

وی از هیأت رئیسه مجلس نیز درخواست کرد تا در این موضوع دخالت کند تا مانع از ناامنی در منطقه کودهشت شود.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس در تذکر دیگری به وزیر کار خواستار رفع بیکاری در استان لرستان شد و گفت: این استان که چند برابر میانگین کشور از بیکاری رنج می برد نیازمند توجه جدی مسئولان است.