کد خبر : 47808
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۲
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 1,538 بازدید

غزل

حجت الله علي پور

download

 

می رسد این چشمه به رود آخرش

 

می گذرد هرچه که بود آخـــــــــرش

 

می وزد آن دست نوازش گرت

 

بر سر این زخم کبود آخـــــرش

 

مطمئن مطمئنــــــم دست تو

 

می شکند مرز و حدود آخرش

 

هیچ کسی رو به دل تنگ ما

 

پنجره ای را نگشود آخــــرش

 

هیچ کسی مثل تو ای خوب من!

 

حرف دلم را نســــرود آخـــــــرش

 

ای غزل! ای یار صمیمی بگو!

 

جان تو تقصیر که بود آخــرش

درج شده توسط : امین آزادبخت (مدیر سایت )

دیدگاه ها

جالب بود استاد عزیز . ای غزل! ای یار صمیمی بگو !
جان تو تقصیر که بود آخرش

[پاسخ]

حجت علی پور پاسخ در تاريخ دوشنبه ۲۵ فروردین , ۱۳۹۳ ۱۴:۳۸:

بسیار سپاس عزیز

[پاسخ]

حجت علی پور پاسخ در تاريخ دوشنبه ۲۵ فروردین , ۱۳۹۳ ۱۵:۲۲:

ممنون از بزرگواریتان.

[پاسخ]

طبق شنیده هام و اونیکه بین مردم میگن بایستی اساتیدی مثل آقای علیپور کاراشون طوری باشه که انتظارات و توقعات رو جوابگو باشه!!!!!من که خوشم نیومد!!!صادقانه بگم چون اسم حجت علیپور پشت این غزل بود وانتظاراتم بالا بود به دلم نچسبید!!!!استاد گرامی منتظر غزل های معرکه ت می مونم؟ فقط حواست به عذاب انتظارمون باشه؟؟!!!!همیشه باش!!!!

[پاسخ]

حجت علی پور پاسخ در تاريخ دوشنبه ۲۵ فروردین , ۱۳۹۳ ۱۴:۴۰:

درست می فرمایید عزیز این غزل از تجربیات حسی درست بیست سال پیش بنده است که خانم آزاده ی عزیز لطف نموده و درج کرده و حتمن به دیگر اشعار بنده دسترسی نداشته

[پاسخ]

حجت علی پور پاسخ در تاريخ دوشنبه ۲۵ فروردین , ۱۳۹۳ ۱۴:۵۷:

درست می فرمایید. این غزل از تجربیات حسی بیست سال پیش بنده است. احتمال زیاد آزاده خانم عزیز دیگر اشعار بنده را در دست نداشته اند.

[پاسخ]

بیژن گراوند در گفته :

سلام به استاد خوبم حجت علیپور .به وجود شاعرانی مثل شما افتخار می کنم . غزل های لکی شما شاهکار هستند . من حجت علیپور را با غزل های لکی شناخته ام .در این غزل فارسی از اعجاز زبانی حجت علی پور خبری نیست .
تو نیین و مئ چن روژه حالم ئه خنه که خو نییه
شاوار مل شون گرتمه سی دنگ روژ نیمه رو نییه
……

[پاسخ]

حجت علی پور پاسخ در تاريخ دوشنبه ۲۵ فروردین , ۱۳۹۳ ۱۴:۵۹:

جواب ک1 را بخوانید. ممنون از لطفتون

[پاسخ]

مجید ولی زاده در گفته :

سلام استاد دمت گرم باعث افتخارمونی.زنده باشی

[پاسخ]

حجت علی پور پاسخ در تاريخ دوشنبه ۲۵ فروردین , ۱۳۹۳ ۱۴:۴۵:

سپاسی به زیبایی و فراوانی انار سیاو

[پاسخ]

حجت علی پور پاسخ در تاريخ دوشنبه ۲۵ فروردین , ۱۳۹۳ ۱۵:۰۳:

انار سیاو و گونات نماو عزیز. سپاس فراوان

[پاسخ]

هادی آدینه وند{1290} در گفته :

سلام استاد دمت گرمو لبت خندان بماند برایت عمرجاویدان بماند خدارا میدهم سوگند برخویش هر ان خواهی برایت ان بماند. {خورزا عزیزه}

[پاسخ]

حجت علی پور پاسخ در تاريخ دوشنبه ۲۵ فروردین , ۱۳۹۳ ۱۵:۰۱:

سپاس .معرفت چیده ام ازشاخه ی نامکول بلند/نامشان کول شده تکیه گهم همچو سهند

[پاسخ]

انارسیاو در گفته :

درود بر استاد حجت علی پور .مثل همیشه عالی بود دست مریزاد.

[پاسخ]

حجت علی پور پاسخ در تاريخ دوشنبه ۲۵ فروردین , ۱۳۹۳ ۱۵:۰۵:

روشن روشن چوی آو سیاو . انار سیاو و گونات نماو. وختی هور می ار برزی بالات . خاو خسی مکی ویزنیار ای سات.

[پاسخ]

دله شر در گفته :

سلام ودرود فراوان…استاد عليبور بزرگ واقعا عالي بود مثل هميشه***همان باد بان اغوش گشوده در باد مسافر هر چه باداباد…………………. مانا باشيد

[پاسخ]

حجت علی پور پاسخ در تاريخ دوشنبه ۲۵ فروردین , ۱۳۹۳ ۱۵:۰۷:

هنوز همانم . همان فواره که دست رد به سینه ی آسمان می زند همان بادبان…….سربلندیتان مستدام

[پاسخ]

انارسیاو در گفته :

چه خوش گفتی : شعرم از تنگه ی دلتنگ سیاب آمده است/روحم از سبزترین سمت گراب آمده است/معرفت چیده ام ازشاخه ی نامکول بلند/نامشان کول شده تکیه گهم همچو سهند … شاعر حجت اله علی پور

[پاسخ]

انارسیاو در گفته :

باز گفتی : عشقم ازآب سیاب است واناری زیبا-نسلم ازمشک به دوشان و بناری زیبا -اهل آبادی من یکسره آدم بودند – صبح ها تازه تراز خنده ی شبنم بودند- اهل آبادی من یکسره عاشق بودند-یا نمکدارترین زخم شقایق بودند شاعر حجت اله علی پور

[پاسخ]

بیژن گراوند پاسخ در تاريخ جمعه ۲۲ فروردین , ۱۳۹۳ ۱۶:۵۹:

اهل آواره بی منزل عاشق ماییم .- کدخدا زاده این ایل شقایق ماییم.

[پاسخ]

صمد بلورانی در گفته :

استاد امیدواریم ک اشعار لکی ک سروده ایی را در سایت بذارید ک دوستان بیشتر
استفاده کنن…. ممنون

[پاسخ]

حجت علی پور پاسخ در تاريخ دوشنبه ۲۵ فروردین , ۱۳۹۳ ۱۵:۰۹:

چشم عزیز. گیس دریژ تو که کوتا نمای … ای دل قپیا منه ای جا نمای. خوب بود؟

[پاسخ]

صمد بلورانی پاسخ در تاريخ جمعه ۱۹ اردیبهشت , ۱۳۹۳ ۱۱:۴۹:

درود بر استاد عزیز

[پاسخ]

بهروز پیری در گفته :

سلام
امیدوارم که گستاخی حقیر را به حساب نقد پذیری بگذارید
احساسی که با خواندن این غزل به خواننده دست میدهد حکایت از این دارد که نگارنده غزل خواسته یا ناخواسته قدم در وادی مکتب واسوخت نهاده که بزرگانی همچون وحشی بافقی و میرزاده عشقی مرکب احساسشان را به خوبی در این وادی به حرکت دراورده اند.
اما به روشنی و وضوح میتوان دریافت فاصله بین اوج و نقطه شروع را.
درست که در این مکتب احوالات زمینی عاشق و معشوق به برهنگی بیان میشود,اما چنین امری هرگز نمیتواند بدین معنا باشد که نگارنده با به کار بردن وازگان عامیانه و سستی همچون (مطمئن مطمئنم)قداست و حرمت مجازی که میتواند انسان را به حقیقت رهنمون سازد,بی ارج نهد.
اگر چه توفیق سعادت دیدار چهره به چهره جناب علی پور هنوز میسر نشده ,اما شنیده ها گواهی میدهد که باید انتظار داشت سروده های ایشان بسیار مستحکمتر و پخته تر از چنین سرایشی باشد.
چنین بر می اید که سه تابلوی مریم میرزاده عشقی حتما از نظر جنابتان گذشته باشد.استدعا دارم یک بار دیگر ان را در مقابل دیدگان قرار دهید و سروده اتان را در ترازوی سنجش با ان بنهید.انوقت پی خواهید برد که تا چه اندازه در پیروی از این سبک موفق بوده اید.
در پایان تکرار مینمایم که غرض از این گستاخی تنها سببی بود به جهت رونق بخشیدن به نقد و نقد پذیری.و تنها بیان فرضیه ای که ممکن است درست و یا نادرست باشد و اگر اندیشه حقیر به خطا مایل شده ,مرا از اگاه شدن به خطایم محروم نفرمائید

[پاسخ]

حجت علی پور پاسخ در تاريخ دوشنبه ۲۵ فروردین , ۱۳۹۳ ۱۵:۱۶:

از اظهار نظرتون بسیار ممنونم . اما من انسان امروزم نه سیصد سال پیش انسان امروز با تمام تمایلات و دغدغه هاش که البته همه ی این دغدغه ها را دوست دارم چه زمین و چه آسمان. قبول دارم شعر سستی است و در جواب دوستان دیگر عرض کرده ام که از تجربیات جوانیست. بازم سپاسگزارم از نقد و نظرتون

[پاسخ]

ب گراوند در گفته :

حجت جان غزلت همچون درون خودت زيبا بود و دوست داشتني .مدتي بود نبودي . بودن دوباره ات بمارك بو . و دل خوش . بنيش و بنويس وخير

[پاسخ]

حجت علی پور پاسخ در تاريخ دوشنبه ۲۵ فروردین , ۱۳۹۳ ۱۴:۴۹:

قربونت بزرگ. هیچم و هیچ که بر هیچ نظر فرمایی

[پاسخ]

حجت علی پور پاسخ در تاريخ دوشنبه ۲۵ فروردین , ۱۳۹۳ ۱۴:۵۰:

قربونت بزرگ. هیچم و هیچ که بر هیچ نظر فرمایی.

[پاسخ]

بیرانوند از پلدختر در گفته :

سلام آقا حجت .منم بیرانوند از پلدختر دانشجوی همدوره ای شما در دانشگاه شهید چمران اهواز .خیلی دوست داشتم خبری ازت داشته باشم.شاید یادت نیاد ولی من شمارو یادمه دانشکده شب شعر خوابگاه و همه روزهایی که در اهواز درس میخواندیم.از محمد رضا یاری چه خبر ؟از سیروس قربانی و محمد بازوند که زبان انگلیسی میخوندند چه خبر؟هر جا هستید موفق باشد دوستان خوب من

[پاسخ]

حجت علی پور پاسخ در تاريخ سه شنبه ۲۶ فروردین , ۱۳۹۳ ۲۳:۵۸:

سلام آقای بیرانوند عزیز امیدوارم هرجا هستی گل وجودت برشاخسار حیات شاداب و خندان جلوه گر باشد.
همه را یادمه درسته پیر شدیم اما نه شعر و نه دوست از یاد آدم نمی روند.از یاری خبر دارم سالم و سرحال است اما از دوستان دیگر خبر ندارم.
از لطفتون بسیار سپاسگزارم مانا و سربلند باشید

[پاسخ]

عزت اله بیرانوند از پلدختر در گفته :

سلام حجت عزیز خوبی ؟

[پاسخ]

samira azadbakht در گفته :

استاد اسمتون رو که دیدم بسیار شوق زده شدم، بیصبرانه منتظر کارهای بیشتر و بهتر در سایت هستم. اگر خودتون سایت اختصاصی دارید لطفا” معرفی بفرمایید.با سپاس شاگرد سالهای گذشته

[پاسخ]

مریم شفیع زاده در گفته :

آقای علی پور مهربان،همیشه ازخوانش شعرهای شما لذت می برم.ممکنه این شعر به قوت دیگر اشعارتون نباشه اما همینکه هستین ونام شما و آثارتون در این سایت درج میشه برای ما دوستان قدیمی شوق انگیز و شادی بخشه.پیروز باشید و تندرست

[پاسخ]

حجت علی پور پاسخ در تاريخ جمعه ۱۲ اردیبهشت , ۱۳۹۳ ۱۲:۳۲:

بسیارسپاس عزیز

[پاسخ]

مجيد ولي زاده در گفته :

قسم به سروده هاي نابت . به متن هاي زيبايت. به كلام شيرينت.به نواختن زيباي ساز تنبورت و…

[پاسخ]

ريوياري در گفته :

گل و دمت

[پاسخ]

صمد ابراهیمی در گفته :

سلام……طبق معمول خیلی قشنگ بود

[پاسخ]

قادری در گفته :

درود بر استاد علیپور.مثل همیشه بسیارعالی و صمیمی.

ای غزل! ای یار صمیمی بگو!

جان تو تقصیر که بود آخــرش

[پاسخ]

فتحعلی شهبازی در گفته :

سلام بر حجت عزیز هرچه از دل براید لاجرم بر دل نشیند عشق و شورتان مستدام

[پاسخ]

مسلم ترکاشوند-نهاوند در گفته :

سلام بردوست و همکار ارجمندم آقای علیپور ،با دیدن هر کدوم از شعرهای زیباتون خاطره سرودن مثنوی کم نظیرتون در کوهنانی میافتم.یادش بخیر.

[پاسخ]

سلام حجت عزیز
سروده ات را خواندم و لذت بردم انتظار دارم که خوانندگان میر ملاس را از سروده های جدید و نغزت بی بهره نگذاری.
خوشحالم که حداقل در فضای مجازی می تونم باهات ارتباطی داشته باشم. به هر روی هر جا هستی به قول سهراب “کوچه باغی پر موسیقی”برات آرزو مندم و امیدوارم هماره سبز باشی و سربلند.

[پاسخ]

مهدی زاده در گفته :

سلام به دوست نازنینم جناب علی پور

لطافت شعر علی پور همیشه و همه جا آشنا ست…این شعر شاید جزو اولین سروده های نسلی از دانشجویان و دوستانی است که ارمغان زبان شعر معاصر را برای بخشی از غرب کشور به همراه داشتند…همان نسلی که زبان معاصر شعر را با دل و جان نوشیدند و جناب علی پور به نوعی پرچمدار این حرکت بوده اند… و یادش به خاک، سه شنبه روزهای دانشکده ی کشاورزی چمران و عصر شعرهایی که به شب های شعر خوشه می مانست… یادش به خاک جناب علی پور … یادش به خاک…

[پاسخ]

نصرت منصوری نیا در گفته :

باسلام خدمت استاددوران دبیرستانم اقای علیپورعزیز.غزل خوبی سرودی ممنون سپاسگزاریم.

[پاسخ]

ع نورمحمدی در گفته :

سلام برشاعرمحبوب ودوست داشتنی جناب علی پورعزیز
مثل همیشه شعرت زیبابود ومثل همیشه ازخواندن سروده پرمغزت لذت بردم

[پاسخ]

حجت جان تورا من چشم در راهم . استاد گرانقدر حقیقتا جوابم را گرفته ام و نظرم با ک 1 است ولی با شناختی که از ایده و مرام و ادب و ادبیات تو دارم چشم بر در می مانم و منتظر تیر کمون برملتم .
و چلچراغ چملت – و تاج تاب گیسلت
نار دلم کرته نشون – و تیرکمون برملت –
مستدام و مانا سرفراز باشی

[پاسخ]

علی دوست رضایی فرد در گفته :

سلام بر استاد ارجمند علیپور عزیز از دلسروده هایتان لذت میبریم انشاالله همیشه ی روزگار پایا و مانا باشید.

[پاسخ]

هادی درویشی در گفته :

درود و سپاس

[پاسخ]

فریدساکی در گفته :

سلام به استاد گرامی و ارزشمند جناب آقای علی پور
اشعار زیبای شما روح انسان را زنده میکند ، امیدوارم درتمامی مرحل زندگیتان پیروز و سربلند باشید
ارادتمند شما مهندس ساکی-مسکن مهر

[پاسخ]

حجت علی پور پاسخ در تاريخ جمعه ۱۲ اردیبهشت , ۱۳۹۳ ۰۰:۰۸:

قربونت بزرگ. هیچم و هیچ که بر هیچ نظر فرمایی.

[پاسخ]

زلیخا همتی در گفته :

غزل هایتان سرشارازصمیمیت است زیباودلنشین بودمثل همیشه ماناباشی

[پاسخ]

حجت على ىور پاسخ در تاريخ یکشنبه ۱۴ اردیبهشت , ۱۳۹۳ ۲۰:۳۰:

نوربخش عزىزم

[پاسخ]

علی رضایی در گفته :

بیا بنشین کنارم بی بهانه به چشمانم نگه کن شاعرانه
که تا خوانم ز دیوان نگاهت دو بیتی های ناب و عاشقانه

سلام استاد.این دو بیتی رو با دستای مبارکتون تو گوشه یکی از صفحه های کتاب ادبیاتم نوشتید ومن بعد از 9 سال هنوز اون کتاب رو یادگاری نگه داشتم.ایشالا همیشه پایدار باشید.

[پاسخ]

مرضیه کوشکی در گفته :

اقای علیپور من اولین باره که با اشعار شما آشنا میشم ولی وصفتان از دوستان شنیدم واقعا دست مریزا.ان شعرت درباره زیرتنگ بسیار عالی بود.خوشحال شدم که از ولایتم با زبان شعر صحبت کردی.

[پاسخ]

رستمی بخش کوهنانی در گفته :

سلام بر استاد بزرگوار جناب علیپور عزیز

خدا رو شکر چهره ات همچنان جوان و بشاش و همون خنده های همیشگی بر صورتت جاری است. یاد اون روزهایی افتادم که در بخش کوهنانی دبیر ادبیات بنده بودی از دیدنت در این فضای مجازی بسیار خوشحال و خرسند شدم و از شعرت همچنان. خیلی دوستون داریم خداوند نگهداتون

[پاسخ]

سلام بردوست قديمي وعزيزم آقاي علي پور ، اين سرده ات خيلي شبيه شعرهايي است كه پشت پنجره خوابگاه تو خرم آباد مي سرودي( نمي دانم يادت مياد يانه ) ، شعر معروف استاد شهريار كه يادت هست ،يادش بخير ، مستدام وسرافراز باشيد .

[پاسخ]

mohamad asadian در گفته :

Salam bar aghayealipoor
ziba bood

[پاسخ]

علی آدینه وند در گفته :

باسلام عالی بود . استاد علیپور

[پاسخ]

سبزی در گفته :

سلام بر استاد ادبیاتم در دوران دبیرستان در کوهنانی . بسیار عالی بود

[پاسخ]

با سلام آرزوی بهروزی برای استاد عزیز و بزرگوار :
از فعایتهای فرهنگی وتلاش بی وقفه شما عزیز دوستداشتنی کمال تشکر و قدر دانی را دارم، خیلی خوشحال شدم از اینکه کلام دل نشین سما را بار دیگر دیدم امیدورارم همیشه سالم وسر حال باشی،انشاالله موفق باشی.

[پاسخ]

امیرحسین مشکاتیان در گفته :

سلاممممممم… استاد عزیزم اشعارتون مثل همیشه عالین و باعث مسروریت ما میشن . از اینکه معلممونین خیلی خوشحالم امیدوارم موفق باشین.

[پاسخ]

شایان آزادبخت در گفته :

سلام استاد امیدوارم حالتون خوب باشه اشعارتون عالی هستن

[پاسخ]

عزیزعلی حسن پور در گفته :

استاد علی پوری عزیز
سلام
هم از دیدن عکس شما و هم از خواندن شعرتان لذت بردم.

[پاسخ]