تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

کلاهبرداری و سرقت اطلاعات متقاضیان ثبت نام در مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها

  • کد خبر : 47919
  • 22 فروردین 1393 - 0:12

در راستای اجرایی شدن مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها و ثبت نام از متقاضیان استفاده از یارانه نقدی این احتمال وجود دارد که برخی از افراد سودجو و فرصت طلب از اعتماد بیش از حد مردم عزیز سوءاستفاده کرده و اقدام به سرقت اطلاعات کاربران و کلاه برداری از هموطنان عزیز نمایند.

 
2157788_226
 
 

به گزارش سرویس فناوری و دانلود/میرملاس نیوز: به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان مطلب فوق گفت: با توجه به آغاز ثبت نام اینترنتی از متقاضیان دریافت یارانه نقدی، ممکن است افراد کلاهبردار با راه اندازی سایت هایی جعلی اطلاعات حساس و مهم بانکی هموطنان عزیز را به سرقت برده و در فرصتی مناسب اقدام به برداشت های غیر مجاز از حساب های بانکی قربانیان نمایند. 
یکی از رایج ترین روش های کلاهبرداری این حوزه phishing بوده که با راه اندازی سایت های جعلی با آدرسی مشابه به آدرس سایت اصلی همراه می باشد. لذا پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا از هموطنان عزیز درخواست دارد آدرس سایت را در آدرس بار تایپ نمایند و  از رفتن به دیگر سایت هایی که با عنوان های مختلف اقدام به ثبت نام می کنند جداً خودداری کرده و موارد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir گزارش نمایند.
سرهنگ دوم مهندس علی نیک نفس در انتها به کاربران توصیه کرد:

  1. از کپی کردن و رفتن به لینک هایی که در سایت های مختلف ارائه شده خودداری نموده و آدرس سایت مورد نظر را حتماً خودتان وارد نمایید.
  2. بهترین و مطمئن ترین منبع اطلاع رسانی رسانه های رسمی کشور می باشند.
  3. در صورت امکان خودتان مراحل ثبت نام را کامل کنید و در غیر این صورت جهت ثبت نام به مکان های مجاز و دارای مجوز از قبیل پست بانک ها و کافی نت هایی که تحت نظارت پلیس فتا می باشند مراجعه نمایید.

 در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی Cyberpolice.ir  بخش ثبت گزارشات مردمی گزارش نمایند .

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=47919

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.