تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
11

فرمانده دلاور گردان محبین حاج یونس قبادی

  • کد خبر : 47969
  • 22 فروردین 1393 - 20:52

جناب سرهنگ پاسدار یونس قبادی / میرملاس نیوز :     یونس قبادی فرزند حاج چراغعلی متولد ۱۳۴۴کوهدشت فرزند پنجم خانواده حاج یونس دوران تحصیلات خود را تا مقطع اول دبیرستان در کوهدشت گذراند.باشروع انقلاب اسلامی یکی از فعالان  در تظاهرات و راهپیمائی بود.و در حراست  و امنیت شهر فعالیت می نمود بعد از پیروزی […]

301

جناب سرهنگ پاسدار یونس قبادی / میرملاس نیوز :

 

 

یونس قبادی فرزند حاج چراغعلی

متولد ۱۳۴۴کوهدشت فرزند پنجم خانواده

حاج یونس دوران تحصیلات خود را تا مقطع اول دبیرستان در کوهدشت گذراند.باشروع انقلاب اسلامی یکی از فعالان  در تظاهرات و راهپیمائی بود.و در حراست  و امنیت شهر فعالیت می نمود بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جز اولین داوطلبان گذراندن آموزش بوده که جهت تامین امنیت شهر انجام وظیفه نمود.حاج یونس  پس از شروع جنگ تحمیلی در حالی که هنوز ۱۵ روز از جنگ نگذشته بود در مورخه ۱۵/۷/۵۹ بصورت انفرادی به همراه همرزمش مرتضی دیناری با تحمل مشکلات فراوان خود را به خرمشهر رسانید وچند روز را در این شهر به دنبال تهیه سلاح جهت نبرد مستقیم با دشمن بود لذا چون موفق به تهیه سلاح نگردید مدتی را در تهیه وتدارک وسایل رزمندگان مشغول گردید. بعداز مدتی یونس به کوهدشت برگشت .با تشکیل بسیج مستضعفین سپاه کوهدشت جز اولین نفراتی بود که به عضویت بسیج این شهردرآمد و پس از طی مراحل سخت آموزش نظامی  در سال ۱۳۶۰ جز۷ نفر بسیج ویژه ای بود که به منطقه عملیاتی غرب کشور (میمک) اعزام شدند و شرایط سخت منطقه میمک را پشت سر گذاشتند.بعد از مدت ۲۰روز بر اثر اصابت ترکش خمپاره در جوار همرزمان شهیدش محمد مراد نجاتی و محمد مراد کرمی از ناحیه پای چپ مجروح گردید و دوران نقاهت را در بیمارستان ایلام سپری نمود .حاج یونس بعد از اتمام مداوا مجدداٌ به مناطق عملیاتی جنوب اعزام و در عملیات های طریق القدس و رمضان بعنوان آر پی جی زن بصورت ویژه شرکت نمود . در عملیات آزادسازی بستان چند تانک را از فاصله نزدیک مورد اصابت موشک آرپی جی قرار داد و منهدم نمود. سال ۶۱به عضویت رسمی سپاه پاسداران در آمد و مدت ۳ماه در پادگان غیور اصلی اهواز مشغول گذاراندن دوره آموزش نظامی شدند. پس ازاتمام دوره آموزشی با توجه به شرایط  خا ص کوهدشت ایشان به عنوان محافظ امام جمعه کوهدشت مشغول انجام وظیفه شدند. سپس بعنوان مسئول سازماندهی بسیج کوهدشت منصوب گردید .با توجه به روحیه سلحشوری ایشان در سال ۶۲به جبهه های میانی منطقه عمومی زبیدات اعزام و بعنوان فرمانده گروهان اطلاعات عملیات تیپ ۱۲ حنین منصوب گردید در همین منطقه براثر انفجار مین ضد نفر از ناحیه دست چپ مجروح ومنجر به قطع دو انگشت دست او گردید.در سال ۶۳به تیپ مستقل ۵۷اعزام و بعنوان جانشین محور عملیاتی تیپ در خدمت سردار شهید حاج عبدالحسین کردی انجام وظیفه نمودند پس از گذشت چند ماه در اوایل سال ۶۴ به معاونت عملیات تیپ مامور و در عملیات سرتک ,والفجر ۹, تک در بندیخان و عملیات حاج عمران شرکت نمودند. در عملیات حاج عمران در خدمت شهید حجت سرتیپ نیا و جمشید سلیمانی شناسایی عمق خاک عراق را انجام دادندودر شب بعد از شناسایی بر اثر انفجار خمپاره ۶۰ از ناحیه گردن و دست مجروح شدند که به بیمارستان تبریز اعزام و پس از ۴۸ساعت بستری به قصد ورود به منطقه عملیاتی بدون هماهنگی با کادر پزشکی  بیمارستان را ترک نمود. چون در همان زمان برادر ایشان زنده یاد حمید قبادی فرمانده دلیر اطلاعات عملیات تیپ ۵۷مجروح گردیده بود ایشان مدت چند ماه در شهرستان کوهدشت انجام وظیفه نمودند.و سپس در اوایل سال ۶۶ مجدداٌ به تیپ ۵۷ اعزام و در عملیاتهای  والفجر ۱۰-نصر ۸- بیت المقدس ۲-تک عراق به قمیش و عملیات مرصاد شرکت نمودند .  سال ۶۶ با تشکیل گردان عاشورا بعنوان جانشین گردان منصوب و پس از اتمام جنگ همچنان در تیپ ۵۷ درسمت های مختلف از جمله

۱-فرمانده گردان مالک اشتر

۲-فرمانده گردان محبین

۳-فرمانده گردان انبیا

یونس در مناطق غرب کشور درعملیاتهای ایزای با ضد انقلاب حضور چشم گیری داشت و آخرین ماموریت ایشان در سال ۸۰-۸۱  منطقه عمومی بانه بود که لطمات فراوانی به  ضد انقلاب در نقطه صفر مرزی وارد کرد. و نهایتاٌاین فرمانده دلاور در سال ۱۳۸۶ باز نشسته شدند . 

 

 

200908011252

 

 

 

IMG_0238k

 

 

 

IMG_f0472

 

 

 

ff0s2regzg9s1hlymxw

 

 

 

85649725234569813795g

 

 

 

Unknown0g00427

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=47969

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 62در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۶۱
  1. درود برحاج یونس عزیز، بهترین خاطره ای که ازایشان دارم زمانی بودکه درمنطقه زبیدادعراق مسیر گردان رو اشتباه رفتم ودرمیدان مین دشمن گرفتار شدم با بیسمی که همراه داشتم خبردادم که گم شدم ،شهیدفیروز سرتیپ نیا وحاج یونس سراغم آمدن وبا مشکلات زیادی ،حاج یونس موفق شدکه مرا نجات دهد
    اگرراهنمایی های ایشان نبود هیچگاه ازآن مهلکه خارج نمیشدم. با سپاس از حاج بهزاد گرانسنگ بخاطر درج این مطلب زیبا وخواندنی. مانا باشید

    • سلام بر استاد عزیز:
      یقیناٌخاطرات حضرتعالی برای نسل جوان بسیار جذاب خواهد بود بی صبرانه در انتظارم

  2. دست مریزاد حاج بهزاد خدا قوت
    همچنین برای حاج یونس عزیز هم آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون دارم
    قبلا خدمت جناب سرهنگ قبادی تماس گرفتم درباره خاطراتی که از شهدا و جبهه دارند و الان هم اینجا ازشون درخواست همکاری دارم
    حاج یونس منتظریم

    • انشاا.. بصورت مستمر و در حد بضاعت هر انچه را که در حافظه خود سراغ داشته باشم برای انتقال به مخاطبین عزیز و دوست داشتنی و جوانان برو مند این دیار تقدیم خواهم کرد . مجددأ اژ بذل توجه و عنایت شما و دیگر دوستان صمیمانه سپاسگزارم .

  3. درود بر حاج یونس عزیز و شجاع

  4. سلام حاجی جان حضرتعالی که ازافتخارات دفاع مقدس می باشیدبرایتان ازایزدمنان سلامتی وتوفیق خواهانم

  5. با سلام . سپاسگزارم از جناب آقاى باقرى و سایت میرملاس که این کار زیبا رو شروع کردند.این بزرگوارانى رو که معرفى میکنید همه سرمایه هاى گران سنگى هستند براى شهر و دیار ما. شهدا و همرزمان شهدا مدال افتخار این شهرستان هستند و ما همیشه به آنها افتخار میکنیم.امیدوارم این روند رو با صلابت ادامه بدین.

    • سلام یاسر جان یقیناٌ همین طور است که حضرتعالی فرموده اید.انشاا… بتوانیم در این حوزه اثر بخش باشیم

  6. باسلام بر یادگار گرانقدر شهیدان حاج یونس عزیز
    در پنجم اردیبهشت ۱۳۹۲ یادداشتی با عنوان ” درباره شش شهید ” در وبلاگ « یاد نیکان » آوردم که بخشی از آنرا ذیلاً تقدیم مینمایم :

    چند روز قبل آقای حاج یونس قبادی از یادگاران دوران پرافتخار دفاع مقدس تماس گرفته ، از حضورش در تهران خبر داد واظهار داشت به وعده ای که در ایام تعطیلات نوروزی داده عمل نموده و خاطراتی را در مورد برخی از شهدا والامقام به رشته تحریر در آورده و تعدادی از تصاویر شهدا ، علاوه بر موارد قبلی که ارائه داده بود را نیز به همراه دارد .

    با هم قراری گذاشته و ضمن نگاهی اجمالی به تصاویر که با توضیحات و یادآوری بخشی از خاطرات همراه بود ، متن خاطراتش از شهیدان : محمدمرادنجاتی ، علی حاتمی ، حمیدرضا ابراهیمی ، اسدمراد بالنگ ، حجت سرتیپ نیا و حاتم آزادبخت را ارائه نمود .

    هم مجموعه عکس ها و هم خاطرات ، بسیار جالب و دیدنی بود . به رغم وجود عوارض ناشی از مجروحیت ها و فراموش نمودن بسیاری از خاطرات ، خوشبختانه نکاتی قابل توجّه در آنها وجود دارد و با مشاهده برخی از تصاویر خاطرات دیگری نیز برایشان تداعی می شد و لذا از او قول گرفتم تا در فرصتی دیگر مابقی خاطرات را اخذ نماییم .

    درملاقات ایام نوروز به او گفته بودم که تشکیل جلساتی مشترک باحضور همرزمان و ملاحظه تصاویر به یادگار مانده ازآن دوران حماسه و ایثار ، می تواند در تداعی خاطرات ، بسیار مؤثر باشد که امیدوارم به زودی زمینه چنین نشست هایی نیز فراهم گردد .

  7. ان شالله در ان دنیا با شهدا محشور شن

  8. دایی جان
    یکی دو سال گذشته مملو از اندوه بود و همه ما با بند بند استخوانمان فراق را حس کردیم. حاج حمید آن مرد آسمانی و آن ستون خانواده رفت و با رفتنش چشم امید همه ما به نصایح حکیمانه تان و دلگرمی ما حضور شماست. میدانم که میدانید مسئولیتتان سنگینتر شده، همیشه سلامت باشید…

  9. سلام ودرود بر حاج بهزاد عزیز وحاج یونس بزرگوار ، تحقیقا پست منتظران هم دریچه ای ارزشمند وتاثیر گذار در حوزه دفاع مقدس است که امیدواریم با همتی شبیه حضور در هشت سال دفاع مقدس مدیریت و مستدام باشد ،انشاالله شرح حال فرماندهان ویادگارانی مثل حاج حمید وحاج یونس میتواند کلاس درسی برای نسل تشنه امروز باشد.موفق باشید

    • سلام جناب آقای جعفری :
      اگر قرار باشد تاثیر گذار باشیم در حوزه دفاع مقدس با همکاری دوستان و امثال حضرتعالی
      و یاران دفاع مقدس بهتر تحقق خواهد یافت

  10. برادر عزیزم حاج بهزاد
    بابت اقدام جناب عالی به این کار زیبا و خداپسندانه حفظ آثار یاد و خاطره شهدا و زنده نگه داشتن آن در ذهن همگی مان کمال تشکر و قدر دانی را دارم
    حاج یونس عزیز جز آن دسته از رزمندگانی بود که با شجاعت بی وصف خود تا آخر جنگ ماند و هم اکنون نیز یاد و خاطره تمام دوستان شهیدمان را با خود دارد بدون شک هیچ یک از رزمندگان آن دوران جنگ رشادت های سردار حمید قبادی را از یاد نبرده و نخواهد برد افسوس که دست تقدیر او را زا میان ما برد وهمگی مان یک بار دیگر بر مرثیه جدایی یار و هم رزم زیبای آن دوران جنگ نشستیم و گریستیم و تا ابد نیز بر این داغ جدایی دوستان مان خواهیم گریست باشد که خدای منان همگی مان را به دوستان شهید مان برساند.

    • برادر عزیز جناب آقای رضایی اطلاعات و عملیاتی جنوب: تخریبچی دلیر :

      توی که تمام معبرهای جنوب ردپایت را می شناسد.جفیر.بستان……
      دست نوشته های جنابعالی تا کی باید خاک بخورد بی صبرانه منتظرم

  11. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت حاج یونس و اقای بالنگ
    تشکر!

  12. سلام ودرود خدا بر جمیع ایثارگران ۸سال دفاع مقدس .
    از دلاوریهای حاج یونس هرچه گفته اند وشنیده اید وشنیده ایم کم گفتند.
    ایشان در سال ۶۶به عنوان معاون گردان عاشورا هم پای شهید حمید ابراهیمی از عده ای بسیجی بی سابقه وآموزش ندیده گردان عاشورا را تشکیل دادند که در همان آغاز تشکیل بیش از ۱۰۰روز بدون مرخصی درصیانت از ارتفاعات گمو، قمیش وعملیات نصر ۸ شرکت داشتند .شاید سردار به یادشان باشد سنگر ما ۱۰نفر بودند وهمه از خیابان بوعلی ونسبت فامیلی وهمسایگی به ایشان داشتیم حتی یکی ازما ناشنوا بود .
    همه غر ولندزدنهایمان بر سر ایشان بود که چرا ما را به مرخصی نمی فرستید وایشان در کمال مهربانی ضرورت های دفاع و ماندن در میدان نبرد را برایمان به گونه ای جا می انداختند که در پایان از ایشان عذر خواهی می کردیم .
    وچه بسیار مواقعی که ایشان ساعت های متوالی با ما در سنگر نگهبانی می ماند تا مبادا تصورتنهایی واجبار به سراغمان بیاید .
    یادش بخیر ارتفاعات گموی عراق وآن همه سردی وبرف زمستان وباز هم جان فشانی های ایشان در تهیه لباس گرم وپوتین وغذا ونان .
    در همان ارتفاعات گمو بود که ایشان سهم نان خود را به ما می داد تا ما گرسنه نباشیم وما غافل از اینکه ایشان سهم خود را به ما می داد می گفتیم فرماندهان سهم بیشتری دارند اما نداشتند سهم بیشتر آنها فقط در تحمل سختی ها بود وچه آسان آن دوران به بوته ی فراموشی سپرده شده است .آیا اکنون کسی سهم خود را به دیگری می دهد .
    یادش بخیر عملیات نصر ۸ وارتفاعات بسیار بلند گرده رش وسختی های آن روز ما حتی بعد از عملیات هم به مرخصی نرفتیم وبه عنوان پدافند منطقه در همان جا ماندیم وهمه ی اینها صرفاًبه خاطر خاطر عزیز این دلاور خستگی ناپذیر بود.
    ما نوجوان بودیم وبی تجربه؛ اما ایشان جوانی رعنا رزمنده دلاوربا کوله باری از تجربه وبا یادگارانی از انواع عملیات ها بر بدن که بارها نصیحت ها وخواهش های دلسوزانه اش مرحمی بود بر دوری ما از خانواده ویاد سردار هم رزمش شهید حمید ابراهیمی وبرادر شان مرحوم حمید قبادی هم به خیر .
    اجر این همه ازجان گذشتگی را به چه کلماتی می توان ادا کرد نه ادا شدنی نیست جز ذات لایزال الهی کسی استحقاق دادن اجر به این از جان گذشتگان را ندارد .
    سعی کنیم یادشان را گرامی بداریم .
    ممنون از جناب حاج بهزاد باقری / دبیر سرویس منتظران ” میرملاس نیوز ” به خاطر درج این مطلب امید است از دیگر فرماندهان هم استفاده شود.

    • جناب آقای فلاح یقیناٌ خاطرات حضرتعالی برای مخاطبین منتظران جذاب خواهد بود. منتظر خاطرات نابتان هستم

      • جناب حاج باقری عزیز سلام وخسته نباشید
        وقتی به گوشه ای از رشادت های سردارانی چون وجود نازنین شما وسردار قبادی وآن همه سردار بی سری که اینک در دامن خاک سرد خفته اند می اندیشم ،حقیقتاً احساس خجلت می کنم .که حتی خاطره ای از خود بیان کنم .
        ما نوجوان بودیم و بیشتر اوقات جنگ را به بازی می گرفتیم واگر توفیقی نصیبمان می شد از جانب شما ها بود . شما ها وآن شهیدان اینک خفته در تابوت خاک می دانستید که جنگ است ومی جنگیدید.شما با آگاهی می جنگیدید
        یاد شهیدان فرمانده ام شهید حمید ابراهیمی شهید حاتم آزادبخت مرحوم حمید قبادی که لحظه لحظه خاطراتمان پر از دلاوریهای ایشان است همیشه به خیر باد.

        • عرض ارادت بنده خدمت حضرتعالی یقیناٌخاطرات ناب شما برای مخاطبین منتظران خواندنی و شنیدنی خواهد بود
          .بنده بی صبرانه منتظر دل نوشته تان هستم
          همیشه بمانی

  13. برادر بزرگوار جناب باقری عزیز سلام
    از زمانیکه کودک بودم تا کنون که صاحب دو فرزند هستم خوب به یاد دارم که حاج یونس در خانواده همیشه به دو خصلت معروف بود ، اول شجاعت زاید الوصفی که انصافا” مثال زدنی بود و دیگری توان و استقامت بالای بدنی که بی غلو بگویم اگر او در شرایط دیگری قرار میگرفت شاید ورزشکاری بسیار مشهور میشد و در عرصه قهرمانی مدالها می آورد ، که البته دایی مدالهایی بس بزرگتر به دست آورد.
    اما خوب به یاد دارم که حوالی سال ۷۳ یا ۷۴ یک شب همین دایی یونس که توان بدنیش زبانزد بود از شدت جراحت و ناراحتی از ناحیه سر که بر اثر جراحات جنگی به او وارد شده بود توان ایستادن روی پاهایش را نداشت به صورتی که من و برادر بزرگترم وقتی او را به بیمارستان شهر بردیم مجبور شدیم به او کمک کنیم .
    آری اینان( و شما) مردانی بودند که ارزشمندترین گوهرشان را که همان جانشان بود را با کمال شجاعت و اخلاص در طبق گذاشتند تا امثال ما (من حقیر)درس مردانگی را فراموش نکنیم
    من همیشه افتخار کرده ام و خواهم کرد که در کنار این مردان بزرگ بوده ام و دعا میکنم که خداوند دایی یونس و تمام دایی یونس ها را در پناه الطاف رحمانیش برای نسل امروز حفظ کند

    • سلام امین جان یکی از گزینه های رفاقت با دایی بزرگوار شما همین شجاعت ایشان بودو……

  14. سلام . خسته نباشید آقا بهزاد عزیز .
    حاج یونس مشتاق دیداریم و برایتان آرزوی سلامتی و سربلندی داریم و دعا میکنم با شهدای همرزمت قرین و همنشین شوید

    • متشکر از حضورتان: دکتر جان در ارسال مطالب کمکمان کن کمیل و ابوذر را هم راهی منتظران کن انشاا… بتوانیم از نظراتشان استفاده کنیم

  15. نقش و سهم مردم خطه دلاورخیز لرستان که دارای سوابق درخشانی در دوران دفاع مقدس بر هیچ کس پوشیده نیست و با آغاز جنگ تحمیلی مردم این خطه در قالب نیروهای مردمی‌ ابتدا به صورت پراکنده و در قالب یگانهایی مختلف در مناطق عملیاتی حضور یافته و در خلق حماسه‌های جاویدانی همچون شکستن حصر آبادان، عملیات محرم در پاییز ۶۱، فتح خرمشهر، عملیات رمضان در تابستان سال ۶۱،عملیات فتح المبین درغرب شوش، والفجر۶ در تنگه چزابه ،طریق القدس و فتح بستان، والفجر مقدماتی در منطقه عملیاتی فکه و… ایفای نقش کردند .
    یاد وخاطره همه دلامردان کوهدشتی وحا ج یونس را پاس می داریم.

    وبلاگ گردان محبین

  16. رزم دیدنی و جانانه رزمندگان سلحشور لرستان در قالب لشکر همیشه پیروز ۵۷ ابوالفضل (ع) و یگان ۱۱۰ قائم (عج) نام و آوازه فرزندان لر را بر صفحه‌های زرین تاریخ سراسر حماسه انقلاب اسلامی‌تا بدانجا ثبت و ضبط نمودند که رهبر معظم انقلاب زبان به تمجید این دلاوران گشوده و فرمودند: رزم فرزندان لر قبل از آنکه شنیدنی باشد دیدنی است.
    گرامب مب داریم دلاور مردی های رزمندگان کوهدشتی ، خصوصا حاج بونس قبادی

    • مرتضی عزیز میدانم که در بیشتر مناطق حضور داشته اید با این قلم شیوایت جریان بمباران حلبچه را می توانی به نگارش در آوری یا موارد دیگر از دفاع مقدس :پس شروع کن تا منتظران کوی دوست را بیشتر به جامعه بشناسانیم

  17. خیلی دلاوری سردار

  18. باعرض سلام وادب واحترام خدمت حاج یونس بزرگوار ، این دلاورمرد جبهه های غرب وجنوب.
    دروصف حاج یونس ها گفتنی زیاد است اما کسانی باید دراین مورد بگویند که زبانی گویا وقلمی رسا داشته باشند .یونس وامثالهم را بایستی فرماندهان لشکرهمیشه پیروز حضرت ابوالفضل (ع) وهمرزمان آنها معرفی کنند که جوانان ونوجوانان بدانند یاران واقعی امام عصر خود ، چه کسانی هستند.شاید با بیان این خاطرات جوانان امروزی یاران صدیق وباوفای امام عصر خودرا ازیاران دروغین وریاکاران امروزی شناسایی کنندوگرنه اینقدر ریا ودروغ وچندرنگی جامعه را پر کرده که شناسایی افرادمخلص وفادار ، متاسفانه کاربسیار مشکلی است.
    ازجناب آقای حاج بهزادعزیز که خودایشان نیز ازیاران صدیق وباوفای امام عصر خودمی باشد بخاطر این زحمت بزرگی که درجهت شناسایی وپیوند یاران رزمنده قدیمی ، متحمل شده است تقدیر وتشکر می شود .امیداست که خداوند متعال ازتمامی ماها راضی وخشنود باشد.
    خدایا چنان کن که سرانجام کار توخشنودباشی وما رستگار.

  19. با درود بر روح پاک شهدا بخصوص شهید حمید قبادی و آرزوی سلامتی برای سردار یونس قبادی عزیز

  20. گرامی باد یاد وخاطره سردار شهید الیاس سوری که در آستانه بیستمین سال عروجش قرار داریم امیدست که از این شهید والامقام وایثارگر عملیات نصر۸ یاد شود. اجرکم عندالله

  21. اینان همه از آن پاکدلانند که ز کس کینه ندارند . . . . اقتضای زمان آن دلاوران به میدان توپ و باروت دود و خون کشاند و چه از جان گذشتگیها که به جوانان امروز نمیآید از خند نشان دادن . حالا مطمئنأ چشم به ایثار جوانان امروز ی دارند . انشاا.. چنین باشد

  22. مقام معظم رهبری :
    اگر همین حالا قطعه های متفرقی از زندگی پاسداران فداکار را در کتابی جمع و به زبانهای دیگر ترجمه کنند، کسانی که در حال و هوای مسائل ایران و هشت سال جنگ تحمیلی و حوادث کردستان و این حجله های شهادت و خانواده های شهدا نبوده اند ،چنانچه این کتاب را بخوانند،به احتمال زیاد از هر ده نفر ، هشت، نه نفر خواهند گفت که اینها افسانه و مبالغه است،در حالی که افسانه نیست:واقعیت است
    حاج یونس عزیز از انگشت شمار پاسدارانی بود که تا پایان جنگ همچون شیر ایفای نقش نمودند .
    یاد و خاطره سردار گمنام ،دلاورمرد جبهه های نبرد شهید بزرگوار حاج حمید قبادی را گرامی میداریم

  23. با تشکر از همه خصوصأ سایت میرملاس نیوز و دبیر منتظران . منتظر کارهای بعدیتا هستیم

  24. درافسانه های کهن واساطیری این سرزمین شنیده ایم که پهلوانان ورادمردانی تا آخرین قطره خونشان ازکیان وناموس وطن دفاع کردندتا نامشان درتاریخ کهن ایران زمین بدرخشد،اما دلاورمردان عرصه ی هشت سال دفاع مقدس سینه ی خودرا چنان سپر تیردشمنان اسلام کردندتا رسالتشان برای تمام بشریت به اثابت برسد وبارسنگین این رسالت براستی که بردوش همگان است وحراست از این رسالت کاری بس دشواراست. ما ازقافله ی یاران جاماندیم تا پیامشان را به گوش بشریت برسانیم ما جا ماندیم تا رفتار شهدا رادرهمه ی امورسرلوحه قرار داده وکوچکترین فرصتی به دشمنان قسم خورده ی نظام ندهیم. قهرمانان وشیرمردان عرصه پیکار براستی که سرمشقی شدند برای همه ی اعصار. دلاوان افسانه ای هیچگاه قابل قیاس با شیرمردان عرصه ی پیکار نیستند. ضمن سپاس فراوان ازمدیریت سایت میرملاس جناب آزادبخت وبرادربزرگوارم حاج بهزادباقری از تمام دوستان وهمرزمانم نهایت تشکر وقدردانی را دارم که اینگونه بذل محبت نموده اند. امیدوارم دیگرهمرزمان هشت سال دفاع مقدس دراین خصوص از ارسال مطلب و خاطره کوتاهی نکنند.پایدار باشید.

  25. قربون بابای عزیزم برم که از وقتی یادم میاد همیشه باعث افتخار منو خانوادم بوده.
    گاهی وقتا از دیدن یادگاریای دوران دفاعش دلم میگیره اما همینا بیشتر بهم ثابت میکنن که پدر من خیلی با اون پدرایِ دوستام فرق داره
    فرقی ک باعث افتخاره
    بابایِ مهربونم و باباهای مهربونم دیدنِ شما بودن شما واسه ما یه نعمته
    الهی من قربون اون انگشتات برم.

  26. در بیست و هفتمین سالگرد شهید هادیان (۲۵ فروردین)
    خاطراتی از آن یار سفر کرده در وبلاگ یاد نیکان آمده است .

  27. پدر درجنگ جان خوش کرد تا جوانی مادر ازقلم نیوفتد تا تو بمانی وترکش بغض های عمل نکرده وریش سفیدی میان بهانه های با تصاعد هندسی تکثیرشده…پدر تنها درحد یک نام باقی میماند برسردر کوچه پس کوچه هایی که جای خالی اش را به رخ دلتنگی ات میکشد تا تودرحسرت آغوشش یتیم آرزویی شوی که حکم مرگش را ازبهشت صادر کرده اند…
    جای خالی کسیکه مدام در زوق آرزوهایت بخورد… وحسرتی زیر پوست روزهایت ذوق ذوق کند…
    همیشه آتش جنگ دردلت شعله ور خواهد بود…

  28. اقا بهزاد سلام.
    خسته نباشید.
    از اقدام بسیار خوب شما در رابطه با معرفی اسوه ها و پیشکسوتان جهاد و شهادت به مردم عزیز و نسل جدید تقدیر و تشکر می شود امیدوارم که این اقدامات مورد توجه حق تعالی قرار گیرد.
    در سال ۶۰ بعد از آزاد سازی شهر بستان ازلوث دژخیمان بعثی،نیروهای عراقی اقدام به تک سنگینی برعلیه مواضع نیروهای ایرانی نمود.که درآن شرایط تعدادی ازنیروهای سپاه وبسیج به محل درگیری به منظور مقابله بانیروهای بعثی به کمک ارتش جمهوری اسلامی اعزام شدند.دربین این نیروها تعدادی ازبچه های کوهدشت هم حضورداشتند.بنده وشهیدایرج میرزایی باحاج یونس قبادی نیز همراه این نیروهابودیم،شدت درگیری بسیارسنگین بود.بنده وشهیدایرج میرزایی علاوه براینکه تک تیرانداز بودیم گلوله آرپی جی برای حاج یونس که درآن موقع آرپی جی زن بودمهیامی کردیم،فاصله نیروهای عراقی چه زرهی وچه پیاده با نیروهای خودی بسیارکم بود.حاج یونس تانک های عراقی راهدف گلوله های آتشین خودقرارمی دادوشاهدانهدام تانک ها بودیم،هرچه زمان می گذشت شدت درگیری بیشترمی شد،نیروهای عراقی ازسمت چپ نفوذ کرده بودندوتاحدودی نیروهای ماداشت درمحاصره قرارمی گرفت،فرمانده خط که یک سرهنگ ارتشی بودشجاعانه علی رغم اینکه مجروح شده بودوروی برانکارد بودبا روحیه ای عالی فرماندهی می کردومنطقه راخالی نکرد.حاج یونس شجاعانه درنوک خاکریز درمیان آن همه آتش ودود آر پی جی شلیک می کردوتانک های عراقی شکار می نمود.تمام سرو صورتش سیاه شده بودواینقدر گلوله آرپی جی شلیک کرده بود چوب دور قبضه آرپی جی در حال سوختن بودوخون از گوش حاج یونس سرازیرشده بود،هیچ وقت آن همه شجاعت ،ایستادگی ومردانگی رافراموش نخواهم کردوچه خوب است شجاعت این عزیزان درصفحات زرین تاریخ دفاع مقدس برای نسل های آینده ثبت وضبط گردد.
    امیدوارم که خداوند اجرشهیدمجاهدان فی سبیل الله به این برادر رزمنده عطا فرماید.

    • سلام حسین جان حقیقتاٌ بنده با توکل بر خداوند منان و به پشت گرمی امثال حضرتعالی پا پیش گذاشته ام اگر همکاری یاران دفاع مقدس نباشد مطمعناٌ به هدف نخواهیم رسید امید وارم در این میسر همراه خوبی برای این حقیر باشید. یقیناٌ شما که در بیشتر عملیاتهاشرکت داشته اید میتوانید خاطرات تیپ امام حسن(ع) را برای مخاطبین به نگارش در آورید. یا عملیات بستان, خیبر و در گیریهای کردستان خلاصه موارد زیادی هست حسین جان. اگر همت کنی که میکنی میتوانی اشاعه دهنده خوبی از فرهنگ دفاع مقدس باشی به امید آنروز

  29. من چندسال بعدازجنگ بدنیا آمدم وچیزی از نبودن های پدر وتحمل های مادر ندیدم ولی بعدها فهمیدم که پدر من یک دلاور دوران جنگ بود و یک قهرمان… درست است که قهرمان میدانهای ورزشی نبود که مدالهای رنگارنگ برگردنش بیاویزند ولی زمانی پدرم وهمزمانش فاتح کوههای سر به فلک کشیده کردستان بودند ودر دشتهای گرم وسوزان جنوب پوزه دشمن را بخاک میمالیدن و بعداز هرحمله ای ترکشی یادگاری ب. بدنش جان خوش کرده و اینها مدال های افتخار اوست واکنون اومانده با انبوهی از دردهای روحی وجسمی وگاه گاهی یادی از یاران وهمزمانش…
    آری ما به چنین پدرانی افتخار خواهیم کر…

  30. درود بر پسر عموی عزیزم حاج یونس دلاور و یاد عزیزان سفر کرده حاج خلیل و حاج حمید را گرامی میدارم.
    درود بر همه دلاورمردان ایران زمین… کسانی که حتی امروز هم خواب راحت را از چشم دشمنان گرفته اند.
    دست همه شما عزیزان را میبوسم.

  31. دفاع مقدس نشان دهنده تمام رشادتهای رزمندگان دلاوریست که علیه استکبار به پا خاستند و توانستند
    با دفاع جانانه و شجاعت و از جانگذشتگی دشمنی را که چشم طمع به خاک پاک ایران اسلامی داشت را ناکام گذاشته و درسی به آنان و نوکر آنان صدام و ارتش رژیم بعث بدهند که تا ابد عبرتی باشد برای تمامی استکبار و اربابان صدام.

    با عرض سلام خدمت برادر بزرگوارم جاج بهزاد باقری دلاور به یادگار مانده از غافله شهدا که با این اقدام پسندیده خویش همه را غافلگیر نمودند و با انتخاب زیبای خویش و معرفی حاج یونس قبادی که خود از قدیمی ترین رزمندگان دلاور شهر کوهدشت هستند و شک ندارم نام ایشان یادآور بسیاری از رشادتهای دوران دفاع مقدس است تداعی کننده نام سردار جبهه ها (حاج حمید قبادی فرمانده غیور اطلاعات عملیات لشگر ۵۷ ابولفضل )شدند و باعث شدند به این بهانه با آرزوی سلامتی برای برادر گرامی حاج یونس قبادی یاد و خاطر حاج حمید قبادی عزیز را گرامی بداریم. روحش شاد و یادش گرامی.

    با تشکر از شما حاج بهزاد باقری عزیز و دوستان میرملاسی.

    • سلام برادر عزیزم جناب مرادی خدایش خیلی منتظرت بودم در منتظران. همین که ابراز لطف فرموده ای بسیار به خودم
      می بالم کار نو و جدیدی است که شروع شده انشاا… با همکاری حضرتعالی و دیگر دوستان مورد رضائ خداوند منان قرار گیرد

      • سلام و عرض ادب مجدد خدمت برادر بزرگوارم حاج بهزاد
        با عرض شرمندگی من دیر متوجه شدم. خاطرم بود که به دوستان وعده بخش منتظران را داده بودید اما با اینکه مدام هم به سایت سر میزدم اما دیر متوجه آغاز به این صفحه شدم. در هر صورت تبریک عرض میکنم که وعده خود را عملی کردید. اینشالاه به زودی به اون جایگاهی که دوست دارید میرسد و مورد توجه همه قرار خواهد گرفت. بنده هم ضمن اینکه پیگیر مطالبتون خواهم بود هر کمکی هم بتونم و شما امر بفرمایید با کمال میل در خدمتتون هستم

  32. با سلام در مورد فرماندهان و رزمندگان گردان عاشورا هم اگر مطلبی دارید در سایت بگذارید .
    حقیقتاً دیر به دیر مطلبی در خصوص شهیدان و رزمندگان در سایت گنجانده می شود .این روزها عجب حال وهوای جبهه وجنگ در سرمان افتاده است .
    دیگر جایی برای درد ودل نیست وکمتر گوشی از جوانان برای شنیدن آماده است واین همان شبیخون فرهنگی است که آقا فرمودند.
    یک روز برای یکی از بچه ها خاطره ای از جنگ تعریف می کردم می دانید چه گفت : شما یک سال به جنگ رفتید و۳۰سال است آن را تعریف می کنید بعد از آن دیگر از جبهه وجنگ حرف نزدم …

    • دفاع مقدس ، دوره طلایی و پر افتخارترین برهه تاریخ کشور ماست .
      ۳۰ سال که سهل است اگر ۳۰۰ سال هم از آن بگوییم و بنویسیم و … و… و … باز هم نمی توانیم حق مطلب را ادا کنیم و این بحث مجال بیشتری می طلبد که در موعدش به آن خواهم پرذاخت .

  33. سلام و درود خدا بر سردار عاشورایی حاج یونس قبادی، انشاالله به حرمت خون پاک شهیدان روز به روز بر مراتب ایشان افزوده شود. با آرزوی توفیق و سربلندی روز افزون برای ایشان و خانواده محترمشان

  34. عرض سلام وادب خدمت حاج بهزاد باقری عزیز و تشکر بابت راه اندازی سرویس منتظران.
    سپاسگزاری و تشکر ویژه جهت درج خاطرات و معرفی دلاور خستگی ناپذیر جبهه های غرب و جنوب سردار متین ،حاج یونس قبادی.
    جان بر کفی و رشادت ایشان و برادر بزرگوارشان زنده یاد حاج حمید قبادی بر کسی پوشیده نیست.شک ندارم حاج بهزاد باقری تنها به گوشه ای از آنچه از دوست و همرزمش حاج یونس قبادی در سینه دارد اشاره نموده است.برای این قهرمان پاسداری از عزت و شرف ملت ایران و تمامی همرزمانش آرزوی سلامتی و موفقیت را دارم.

    • درود بر یادگار شهید دلاور حاتم آزادبخت از بذل محبتتان بسیار سپاسگزارم

  35. با تشکر از برادر ارجمند بهزاد باقری /خاطرات برادر عزیز و دلاور یونس قبادی در کنار شهید بزرگوار حمید ابراهیمی در دره الاق لو عراق ودر کوه گمو فراموش نشدنی است /آرامش و متانت ایشان زبانزد رزمندگان بود .از خدای متعال عاقبت بخیری و سلامتی برای ایشان و برادر محبوب باقری خواستارم واین روش ورویه خوبی است /انشا.الله که دوستان به معرفی بقیه زحمت کشان ودلاوران دفاع مقدس ادامه بدهند .

    • دکتر جان سلام :
      شیرینی کامنتهای حضرتعالی با نوشتن خاطراتتان شیرین تر خواهد شد. با مشغله کاری که وجود داردشاید کمتر میسر شود. ولی نسل امروز ما تحقیقاٌ تشنه مطالب دفاع مقدس هستند. حضرتعالی هم هر وقت حضور پیدا مینکی جریانی را برای مخاطبین بیان میکنیدو چه زیبا میشود که تکمیل کننده دلنوشته هایتان باشید :متشکرم همیشه بمانی

  36. سلام بر شهیدان وهم رزم شهیدان حاج یونس قبادی دلیر مرد جبهه های غرب وجنوب

  37. درود بر حاج یونس قبادی دلیر جبهه های نبرد حق علیه باطل یاد سردار شجاع زنده یاد حمید قبادی گرامی باد. براستی قاصر از گفتن و نوشتنم درود ایزد منان بر تمامی شیران و شهیدان ۸ سال دفاع مقدس کسانیکه جان خود را بر طبق اخلاص نهادند بدون انتظارات دنیوی. بنده افتخار خدمت سربازی را در خدمت حاج یونس داشتم شنیدن کی بود مانند دیدن. یادشهیدان و همرزمانش گرامی باد مردان بی ادعا…

  38. موسی قاسمی از الشتر من بعد از اینکه از کردستان تسویه کردم به لرستان امدم ومورد بی مهری برخی ازمسئولین کشوری ولشگری قرارگرفتم مدتی خدمت حاج یونس عزیز بودم بخدا قسم جز مرام ومعرفت واخلاص از ایشان چیزی ندیدم

  39. با سلام و دورود فراوان بر رزمندگان هشت سال دفاع مقدس وسلام بر سرداری که هنوز هم برای ما بوی جنگ و دفاع وغیرت میدهد
    به نظر بنده حقیر حاج یونس عزیز نه تنها یک فرمانده با غیرت و نه تنها پدری دلسوز بلکه یک دوست و رفیقی است که قلم از نوشتن ان ها ناتوان است. اقا یونس با علمدار وفا و مردانگی حضرت ابوالفضل(ع) محشور شوی. حلالمان کن

  40. سلام و عرض ادب و احترام به محضر محتشم اسوه ی صبر و بردباری،سرهنگ پاسدار حاج یونس قبادی که یادگار معلم اخلاقم(مرحوم استاد خلیل قبادی) و مرحم زخم دل فرزندان ایشان(علی آقا و ……) می باشند.

  41. چوخواهی که نامت رود در جهان مکن نام نیک بزرگان نهان

    باسلام وارادت
    بنده به عنوان یکی از سربازان حاج یونس قبادی که در سال ۱۳۸۲ در تیپ ۵۷ لرستان افتخار آشنایی با ایشان را داشته ام ،برخود می بالم که شهرمان هیچ گاه بیشه هایش خالی از شیر نبوده ودلاورمردانی همچون حاج یونس قبادی در سال های نه چندان دور و به خاطر حفاظت از ارزشها و برای برقراری امنیت وآزادی مردم ،بهترین ایام زندگیشان ،جوانی خود را با سخترین شرایط تحمیلی از جانب دشمن گذرانده اند.
    وامروز به پاس مجاهدت های ارزشمند آنان ،مردم این ملت ترسی از حضور بیگانگان ودشمنان ندارند ،ودلاوریهای این سرداران یکی از دوران طلایی ملت ایران خواهد بود که هیچ گا ه گرد وغبار روزگار این ارزشها را کهنه نخواهد کرد

  42. باسلام وارادت یادوخاطره زنده یاد حاج حمید هرگز فراموش نخواهدشد .یونس برادر از جان عزیزترم ای بازمانده ازسرداران شهیدشهرم کوهدشت دوستان همه خوبیهایت راگفتند .داداش گلم خسته نباشی انشاالله عاقبت بخیرشوید

  43. خسته نباشی دلاورمرد لرستان

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.