- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

“اچ‌پی” در آستانه ورود به بازار ایران

2173622_913 [1]
 
به گزارش سرویس فناوری ودانلود/میرملاس نیوز: به نقل از پایگاه اینترنتی گلف نیوز، نمایندگان بسیاری از شرکت های غربی با امید به کاهش هر چه بیشتر تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، برای بررسی فرصت‌های موجود بارها به این کشور سفر کرده اند. 
 
“متیو توماس”، مدیر کل سامانه های چاپگر و شخصی در شرکت اچ پی میدل ایست گفت:  ما منتظر چراغ سبز سازمان تجارت جهانی و اچ پی ورلدواید برای شروع فعالیت در این بازارها هستیم. ما در حال حاضر اجازه سفر به ایران و امکان بررسی وضعیت بازار در این کشور را داریم.
 
وی گفت: این دو بازار به بازارهای مهمی برای شرکت اچ پی تبدیل خواهد شد و گشایش بازارهای آنها به روی اچ پی فرصت بزرگی برای این شرکت فراهم خواهد کرد. 
 
توماس گفت: ما از نزدیک مشغول بررسی برای گشایش دفتری در عراق هستیم. امیدوارم امسال اتفاق خوبی در این مورد رخ دهد. من با همه شرکت های آمریکایی و دیگر شرکای خود در تماس هستم و به دقت اوضاع را زیر نظر داریم تا ببنیم آیا امکان هیچ گونه پیشرفتی برای حضور مستقیم در این بازار وجود دارد یا خیر.
 
این مقام شرکت اچ پی اطمینان دارد این شرکت به زودی جایگاه خود را در بازار تولید رایانه های شخصی بازیابد. این در حالی است که شرکت چینی تولید رایانه لنوو موجب شده است اچ پی جایگاه خود را در بازار از دست بدهد.
 
بنا بر اعلام مؤسسه تحقیقاتی گارتنر، میزان صادرات رایانه های شخصی (پی سی) در اروپا، خاورمیانه و آفریقا در سه ماهه نخست امسال بالغ بر ۲۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دستگاه بوده است که نسبت به مدت مشابه پارسال رشدی سه دهم درصدی نشان می‌دهد. 
 
شرکت اچ پی در سه ماه نخست امسال بزرگترین صادرکننده رایانه های شخصی در بازار اروپا، خاورمیانه و آفریقا بود و  میزان صادرات آن در این دوره سه ماهه در این مناطق ۱۵.۳ درصد افزایش یافت. این در حالی است که سهم شرکت لنوو در بازارهای مزبور از ۱۱.۳ درصد در سه ماهه نخست پارسال به ۱۵.۲ درصد در سه ماهه نخست امسال افزایش یافت.