- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

معشوره مجوز کمیسیون ماده ۲۱۵ دارد یا ندارد ؟ استاندار : هنوز ابلاغ نشده / توکلی : مجوز دارد !

Untitled-1

 

 

به گزارش اختصاصی میرملاس نیوز ؛ با توجه به گفتگوی استاندار با خبرگزاری ایرنا و گفت و گوی دکتر توکلی نماینده الیگودرز و عضو ناظر مجلس در شورای عالی آب  با خبرگزاری خانه ملت گفته هایی در مورد داشتن مجوز کمیسیون ماده ۲۱۵ مطرح شده است که نظر استاندار بر این است که هنوز این مجوز ابلاغ نشده است و دکتر توکلی ادعا کرده اند که معشوره دارای مجوز کمیسیون ماده ۲۱۵ می باشد و مشکلی از این لحاظ ندارد.

 

کمیسیون ماده ۲۱۵ چیست :

پروژه های عمرانی که داری مجوز کمیسیون ماده ۲۱۵ هستند به این معناست که از لحاظ تخصیص بودجه  ردیف ملی دارند و داری سقف اجرا هم می باشند که بعضی پروژه حتی تا بیشتر از ۲۰ سال سقف اجرا دارند در صورتی که سقف اجرای پروژه احداث معشوره ۷ سال تعیین شده است و از قرارگاه خاتم هم اعلام شده که در سقف تعیین شده توانایی به پایان رساندن پروژه را دارد.

 

مصاحبه مهندس بازوند با خبرگزاری ایرنا :

بازوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا : با وجود بازدید چندین باره مقامات ارشد دولت گذشته از این پروژه، مجوز ماده ۲۱۵ پروژه و قرارداد اجرای آن صادر و ابلاغ نشده است.

استاندار لرستان با اشاره به پیگیری های انجام شده برای ابلاغ قرارداد اجرای این طرح اظهار کرد: مقامات وزارت نیرو علت عدم ابلاغ قرارداد اجرای طرح را نداشتن توجیه اقتصادی عنوان می کنند.

لینک خبر فوق  :  اینجا کلیک کنید [1]

 

مصاحبه دکتر توکلی عضو ناظر مجلس در شورای عالی آب  با خبرگزاری خانه ملت :

توکلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با بیان اینکه پروژه راه اندازی سد معشوره در منطقه کوهدشت از مجوزهای قانونی فنی و تخصیص آب برخوردار است، گفت: این پروژه دارای مجوز تخصیص آب و کمیسیون ماده ۲۱۵ است بنابراین طرح مجدد آن در شورای عالی آب مانعی ندارد و این شورا تصمیم بر اجرایی شدن پروژه سد معشوره دارد.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به مجوز کمیسیون ماده ۲۱۵ سد معشوره کوهدشت، تصریح کرد: هر طرحی که از مجوز کمیسیون ماده ۲۱۵ برخوردار باشد به معنای این است که از تمامی توجیحات فنی و اقتصادی و زیست محیطی مورد تایید برخوردار است.

لینک خبر فوق  :  اینجا کلیک کنید [2]

________________________________

 

معشوره و نمایندگان ادوار کوهدشت

  شنیده های میرملاس حاکی از این است که رایزنی هایی از برخی نمایندگان ادوار شهرستان کوهدشت جهت به ثمر رسیدن پروژه معشوره در طی چند روز اخیر صورت گرفته است .

شنیده میشود علی اصغر اسفندیار پور از نمایندگان ادوار شهرستان تماسهایی با مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی و  معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و  رییس سازمان محیط زیست کشور داشته و در مورد روند بررسی پروژه معشوره در شورای عالی آب صحبت های خوبی صورت گرفته است.

گفتنی است حجت الاسلام شاهرخی قبادی نماینده اسبق شهرستان نیز با قائم مقام وزیر کشور ، برخی از اعضای هیات رییسه مجلس و رییس دیوان محاسبات کشور گفت و گو و در مورد استنکاف دولت را از پروژه ای که کمیسیون ماده ۲۱۵  دارد  غیرقانونی دانسته و درخواست پیگیری نموده است .