- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ملکشاهی : اتحادیه اروپا نمی‎تواند در ایران دفتر داشته باشد

31971_orig

 

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: افرادی که به‎واسطه ارتکاب جرم در ایران مجازات می‎شوند از سوی غربی‎ها مجرمان سیاسی قلمداد می‎شوند.

 الهیار ملکشاهی در گفت‎وگو با ایسنا ، با انتقاد از اینکه نمی‎دانیم چرا کشورهای غربی و اروپایی نظیر انگلیس، بحث حقوق بشر در ایران را غیرواقعی می‎دانند، اضافه کرد: این در حالی است که مصادیق نقض حقوق بشر در فرانسه زیاد بوده و همین موضوع باعث شده برخی از دانشجویان رشته دکتری در فرانسه موضوع تز خود را در این رابطه قرار دهند.

وی با بیان اینکه استکبار و کشورهای غربی با توجه به عنادی که با جمهوری اسلامی ایران دارند به دنبال این هستند که دنیا از آنها تبعیت کند و هر جا احساس شکست کنند به این ترفند و روش‎ها متوسل می‎شوند، افزود: غربی‎ها به‎خاطر تحت تأثیر قرار دادن مذاکرات ایران و ۱+۵ به این ترفندها روی می‎آورند.

 نماینده مردم کوهدشت در مجلس با بیان اینکه افرادی که به‎واسطه ارتکاب جرم در کشور مجازات می‎شوند از سوی غربی‎ها مجرمان سیاسی قلمداد شده‎اند، یادآور شد: این گزارش‎ها اصلاً پایه و اساس حقوقی ندارند بلکه گزارش‎های آنان سیاسی است.

ملکشاهی همچنین با اشاره به درخواست اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه آنها خواهان راه‎اندازی دفتری از اتحادیه در ایران هستند، اضافه‎ کرد: این اتحادیه در جایگاهی نیست که در هر کشوری بخواهد دفتر داشته باشد و تنها می‎تواند در حوزه اروپا صاحب دفتر باشد.