تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
12

حلقه وصل

  • کد خبر : 48301
  • 29 فروردین 1393 - 14:12

     نادر آزادبخت/سرویس منتظران /میرملاس نیوز:     بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم   مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا احزاب/ ۲۳ از میان مؤمنان مردانى ‏اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند […]

IMG_2063f

 

   نادر آزادبخت/سرویس منتظران /میرملاس نیوز:

 

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

 

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

احزاب/ ۲۳

از میان مؤمنان مردانى ‏اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند

 

ای شهید! ای آنکه بر کرانه ازلی و ابدی وجود برنشسته ای، دستی برآر و ما قبرستان نشینان عادات سخیف را نیز از این منجلاب بیرون کش

 (شهید سید مرتضی آوینی) 

اکنون بیش از ۲۵ سال از روزهای جانفشانی و آتش و خون و پاکبازی مردم غیرتمند، وظیفه شناس، وطن پرست و دیندار کشور عزیزمان سپری شده است. روزها یا بگو لحظه هایی بی مانند که به راستی راههای آسمان و زمین به هم پیوسته و یکی  شده بود. اکنون با دریغ و افسوس فراوان در عصری به سر می بریم که  مراد و مقتدای شهیدان امام خمینی (ره) به معراج نشسته و در حلقه وصال ایشان بر سفره ی کرامت جانان روزی خوار است. و طالبان عزت، کرامت و رستگاری را به اندوهی بس بزرگ نشانده است اما راه کمال بسته نشده و همراه و همگام شهیدان، رهبری کاروان آیت الله خامنه ای از جنس آن مراد یگانه فراروی ماست و خدای شهیدان شاهد نیز همچون همیشه ما را به بندگی خالصانه واخوانده است.

هرچند ناگزیر روز و روزگاری دیگر رخ نموده تو گویی آن روزها به تاریخ پیوسته و قطعه ای از سرنوشت ملت، سپری شده است اما بی هیچ تردید و تأمل، چه دیروز و چه امروز ضروری ترین و مهم ترین نیاز و خواسته حقیقی ملت ما، اخلاق و هنجارهای اخلاقی- اسلامی است که می توان چونان مشعلی پر فروغ با آن ها راه را شناخت و فرجام نیک را به مدد نفس پاک و مظلومیت راه و مرام آنان در میان این همه بیراهه و تلخی ها بازجست.

آن روز فرزندان پاکباز همین آب و خاک، گوهر جان عزیز خود را معبر تحقق خواسته های پیشوای بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی (ره) خواستند و برای اثبات مراتب ارادت و دین ورزی خویش بدون هیچ گپ و گفتی، وطن پرستی، شرافتمداری، ولایت گرایی خود را در عمل با نثار خون سرخ و مقدس خویش به نمایش گذاردند. آنان بر تعهد و باورهای خویش صادقانه جامه عمل پوشاندند و اکنون کمترین انتظار و توقع از سرداران آن روزها به ویژه حاج حسن باقری، سیروس لرستانی، حاج مرتضی کشکولی، حاج روح الله نوری، حاج مرادعلی محمدی و .. نیز جانبازان سر افراز و شهیدان زنده ای که داغ شرف و آزادگی بر جان عزیز خویش به یادگار دارند و آزادگان سر افراز و دیگر عزیزانی که شاهد ریزش آیه آیه سرخ شهیدان بوده اند آن است روایت و نگاه زلال خویش از همفکران و همراهان خود را که اکنون به عالم غیب پیوسته اند در حد توان و امکان خود بیان کنند و با ما در میان گذارند به عبارتی زبان از کام و خامه از نیام برگیرند و به پاس نعمت گرانسنگ هم نفسی و همراهی با شهیدان، کام و جان نسلِ نو کشور و استانمان را به «ذکر» مقدس روایت از شهیدان معطر سازند.

این عزیزان خود بهتر از این کمترین می دانند که حفظ و پاسداشت آن روزهای مظلومیت و شرف در دفاع مقدس در این برهه از زمان کمتر از جانفشانی شهیدان نیست ای بسا بهانه ها و وسوسه هایی چون ریا، خودنمایی، خدایی ناکرده سستی و فتور و اینکه دل مشغولی ها و روزمرگی ها کارساز افتد و راه خونرنگ شهیدان و آفتاب پرفروغ ارزش های انسانی – الهی آن روزها با مظلومیت دوچندان تاریخی، به فراموشی دچار گردد. سروران و عزیزانم! امروز نسلی نو، به شدت تشنه شنیدن و درک کردن آن روزها و پیروی از شهیدان و آرمان های بلند آنان اند. بیش از این درنگ و تأمل سزاوار و جایز نیست. وظیفه می داند از عزیزانی چون سعید بالنگ که به حکم  فطرت پاک و غیرت جوانمردانه خود و امین آزادبخت به واسطه رسالت و آگاهی بخشی و خبر رسانی در حوزه شهیدان و ایثارگران نیز حجت الاسلام حاج شیخ هادی قبادی که گشاینده راه نویی در فضای رسانه ای هستند و در ادامه برادر عزیزم حاج بهزاد باقری قدرشناسی می نمایم و از خدا بخواهیم ما را در راه اسلام ناب محمدی (ص) و ارزش های ناب و جاودانه شهیدان بیش از پیش صبر و شکیبایی، آگاهی و دانایی و ایثار بی منت ارزانی فرماید. بی تردید امروز منتظر واقعی امام زمان بودن و خوشحال نمودن دل آن عزیز در جامه عمل پوشاندن به آرمان های مقدس انسانی – اسلامی شهیدان و ایثارگران و قدرشناسی از یادگارهای معنوی آن عزیزان است.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=48301

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 29در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۹
  1. باسلام و سپاس از متن زیبایتان
    ارائه خاطرات و آرشیو تصاویر امثال شما عزیزان ، بیشتر ما را به آن فضای نورانی برده و برای نسل امروز آموزنده تر است .

    • برادر عزیزم، جناب آقای حاج شیخ هادی قبادی
      سپاسگزار از محبت و تلاش دلسوزانه و صادقانه شما. خداوند از همه ما این کمترین تلاش ها را بپذیرد

  2. جناب آقای آزادبخت سلام
    امیدوارم همیشه سلامت و سر زنده باشید
    سرور گرام سردار عزیز آقای باقری، خوشا به سعادت شما که هم در کنار شهدا بودی و هم بعد از عروج ملکوتیشان در اشاعه افکار و منش آن بزرگمردان همراه و همرازشان هستی

    • جناب آقای جمشیدی
      با آرزوی کامیابی، سربلندی و بهروزی بیش از پیش برای شما و همه رهروان راه شهیدان و ایثارگران. سپاسگزارم. به امید آن که خداوند همه مارا با صفای باطن و آگاهی و خردورزی رهرو آرمانهای بلند شهیدان و ایثارگران قرار دهد.

  3. با سلام و عرض ادب محضر سرور بزرگوارجناب آقای آزادبخت و با تشکر بابت متن زیبا وبجایتان ، یاد شهدا را زنده نگه داشتن در عرصه ی امروز کاری است بس نکو ،من به شخصه با خواندن خاطرات هریک از این شهدای عزیز به خودم میبالم که در سرزمینی زندگی میکنم که به معنای واقعی عندربهم یرزقون رسیده اند ،ایثار وفداکاری هریک از این عزیزان انقدر بزرگ و بی نهایت است که ما را تاابد بدهکار خود نموده اند.

    • برادر گرانسنگ
      سپاسگزار حسن توجه و عنایت شما،امید آنکه همه به ویژه شما در امور فردی و اجتماعی شادکام و کامیاب باشید.

  4. بنازم به اقای دکتر بهداروند که این سفره را پهن کرد و ما از نعمت سخنان سردارانمان بهره مند شدیم

  5. باعرض سلام وادب واحترام . ازآقای مهندس آزادبخت عزیز که خودازیادگاران گرانقدرجبهه وجنگ می باشند بخاطر متن جذابشان تقدیروتشکرمی شود. امیداست که درتمامی مراحل زندگی موفق ومویدباشند انشاالله.
    ازحاج آقای باقری نیزبخاطرزحمات بیدریغ شان دراین زمینه تقدیروتشکرمی شود.انشاالله درمسیری که قدم برداشته اند پیروز وسرافراز باشند.

    • برادر عزیزم آقای س.م.والی پور
      از دقت نظر و محبت شما سپاسگزارم. خداوند به شما و خانواده محترم، سربلندی و بهروزی ارزانی فرماید.

  6. سلام و ارادت خدمت جناب مهندس آزادبخت
    خدا قوت یادداشت زیبایی بود انشاالله که دوستان بیشتر همکاری نمایند ولی همچنان منتظر تصاویر و خاطرات تان هستیم

    • برادر گرانسنگ آقای بالنگ سپاسگزارم
      امید آنکه پر نشاط، پر تلاش و پر از امید و نویدهای تازه تا مقام خشنودی خدای شهیدان، رهرو و گامزن ارزش های آن ها باشیم.

  7. سلام بر آزادبخت عزیز

  8. برای حفظ و طراوت و استحکام انقلاب باید یاد شهدا را زنده نگه داریم ، امروز زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست.

    جناب مهندس آزادبخت سپاس از متن دلنشینتان، پیروز و سربلند باشید.

    • ش.احمدی سرور گرانمایه از توجه شما به راه و مرام شهیدان و محبت نسبت به این کمترین بسیار سپاس گزارم امید آنکه هماره در پیمایش بیش از پیش آرمانها و اهداف نورانی و بلند شهیدان سربلند و شادکام باشید.

  9. با سلام و عرض ارادت خدمت برادر عزیز مهندس نادر آزادبخت که از رزمندگان و افراد پرتلاش وباهوش و زحمت کش واز مفاخر علمی دیارمان می باشد. به خاطر متن زیبا وهمچنین از زحمات ایشان در امر تحقیق و مقالات علمی که خود افتخار بزرگی است قدردانی می نماییم .وبا تشکر فراوان از برادر باقری به خاطر ابتکارشان.

    • برادر عزیز و بسیار ارجمندم جناب آقای دکتر مراد سوری
      با تقدیم بهترین سلام و عرض ادب به ساحت بلند و نورانی شهیدان و ایثارگران دفاع مقدس و همه رهروان پاکباز امام حسین (ع) در طول تاریخ و شما که عمر جوانی خود را در سالهای دفاع مقدس در پی انجام وظیفه، سخاوتمندانه در میدان عمل ارزانی داشتید. امید آنکه در خدمت به آرمانها، اهداف و ارزشهای شهیدان در عمل بتوانیم گامی درخور تحقق خونهای سرخ آن عزیزان برداریم.

  10. سلام بر مهندس نادر عزیز
    مثل همیشه گرم ؛دوست داشتنی ,وپویا به قول حضرت مولانا کار مردان روشنی وگرمی است/کار دونان سردی وبی شرمی است- مانا باشی وبرقرار

    • برادر عزیز واندیشه ورزم فریبرز جان ؛سلام وارادت بنده به حضور شما وخانواده ی گرانقدرتان .چه بگوئیم این قدر هست که (دلخوش از آنیم که غم دوست داریم /هیچیم وهرچه نکوست از آن غمی داریم)

  11. نادرجان سلام یادآن روزگاران بخیردوست داشتنی بودی وهستی یادم میادباخواندن دعادربین صلاطین صفای خوبی به نمازجماعتها می دادی خدانگهدارت عاقبت بخیرشوی انشاءاله

    • برادر عزیزم حسن جان! یاد آن روزهای الهی بخیر. از بذل نگاه و توجه شما سپاسگزارم. خداوند فرجام همه را به نیکی و خوشبختی پایان بخشد.

  12. سلام بر استاد عزیز
    با سپاس از شما که زیبایی را با قلم زیبایتان به زیبایان بخشیدید
    با آرزوی سربلندی شما امیدواریم این مطالب درسی باشد برای کسانی که مدیون شب حمله شهدا و جانبازانن .مثل آب ندیده اند و آبی شده اند یا بی جبهه و جنگ انقلابی شده اند یا بر سر سفره ها آفتابی شده اند

    • خواهر عزیزم، از لطف و نگاه زیبای شما سپاسگزارم و برای شما سربلندی و رهروی راه پاک شهیدان را خواستارم.

  13. جناب آقای مهندس آزادبخت عزیز سلام
    جدیت وپیگیری وتلاش مستمر شما در عرصه تحقیق وپژوهش ستودنی است .واکنون باقلم شیوا وروانتان محفل ومجلس را با یاد ونام ایثارگران وشهدا عطر آگین نمودید . پایدار باشید .

  14. جناب مهندس ازادبخت
    از متن زیبا و شیوای شما تشکر و سپاسگزار.موفق و پایدار باشی.

  15. باسلام وعرض ادب واحترام خدمت جناب مهندس آزادبخت:امید است بیش از پیش از متون های از یاد رفته ی شهدای گرانقدر و بزرگوارمان یادی کنید.
    باتشکر وسپاس بی پایان….

  16. برادر و استاد عزیزم جناب آقای حاج علی محمد محمدی از توجه و عنایت ویژه شما و چونان گذشته بسی سپاسگذارم . شما سر مایه ای کم مانند در عرصه علم و ادب هستید با شادباش روز معلم به شما و همه ی معلمان و همه ی استادان پر تلاشمان سر بلند و نیک فرجام باشید.

  17. جواد جان
    از عنایت و نگاه زیبای شما بسیار سپاسگزارم شادکام و سربلند و کامیاب باشید.

  18. محمد امین
    امید آنکه در امور فردی و اجتماعی به ویژه آرمان ها و اهداف نورانی وبلند شهیدان بیش از پیش همه ی ما سربلند و کامیاب و سر فراز باشیم.

  19. با سلام و عرض ادب خدمت مهندس آزادبخت، متن زیبای شما در خور تقدیر و تشکر است. موفقیت روزافزون را برای شما آرزو دارم.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.