تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
13

حماسه سنگر / یادگار دفاع مقدس محمدرضا درخشان

  • کد خبر : 48328
  • 29 فروردین 1393 - 22:37

مقام معظم رهبری : زنده نگه داشتن یاد شهداى انقلاب باعث تداوم حرکت انقلاب است.     سرویس منتظران/ میرملاس نیوز  : حماسه سنگر / یادگار دفاع مقدس محمدرضا درخشان   با او که صحبت می کنی دغدغه هایش را بیرون می ریزد. دغدغه هایی که همه چیز را در همدلی می داند. همدلی هایی […]

مقام معظم رهبری : زنده نگه داشتن یاد شهداى انقلاب باعث تداوم حرکت انقلاب است.

 

saramadan1404_Teacher_1_0000002277

 

سرویس منتظران/ میرملاس نیوز  :

حماسه سنگر / یادگار دفاع مقدس محمدرضا درخشان

 

با او که صحبت می کنی دغدغه هایش را بیرون می ریزد. دغدغه هایی که همه چیز را در همدلی می داند. همدلی هایی که در این روزها کم شده است و جایش را به دو دستگی ها داده است.

خاطراتش را از دوران دفاع مقدس با اشتیاق واگویه می کند. در جبهه  ایستاده تر از نخل ها بوده است، زمانی در لشگر ۵۷ و بعد هم در کردستان .

محمد رضا درخشان را می گویم. روزی و روزگاری در سنگر جبهه مرد و مردانه ایستاد و اکنون در مجمع تشخیص مصلحت  نظام به آینده می اندیشد.

انتظاراتش آن اندازه نیست که تو را در تنگنا قرار دهد. دلش می خواهد فرهنگ دفاع مقدس زنده بماند و یادگاران آن زمان برادر باشند و نه در برابر.

می گوید:

رزمندگان ایستادند، مرد بودند و در دست هایشان ذکر می چرخید و در گام هاشان لرزش نبود و همین دشمن را می ترساند.

آنها ارزش وطن را و خاک را در سنگرها تجربه کرده بودند و می دانستند ارزش یک وجب خاک سرزمین بی نهایت است.

اگر دیروز دشمنان سرزمین ما را تهدید می کردند امروز کشور ما را تحریم می کنند

 بیایم از مدیریت فرهنگ دفاع مقدس جهت توسعه و پیشرفت کشور استفاده کنیم.

از دوستان کوهدشتی که می پرسی، شهید حمید سوری را به خوبی به یاد دارد.

می گوید در سپاه حمید را دیدم. جوانی بسیار باهوش ، مؤمن و کم حرف و کاردرست بود. من از وجود او از لحاظ برخورد و نوع نگاه و تفکر استفاده های بسیار کردم.

آقایان امرایی،رحیمی، فرهاد بازوند و حجت بازوند را هم به نیکی یاد کرد.

به بخشی از خاطرات سردار محمد رضا درخشان اشاره می کنم.

شهادت یک اتفاق نیست

خرداد ماه ۱۳۶۳ در منطقه زبیدات عراق و در بالای ارتفاعات کله قندی مستقر شده بودیم. کله قندی به عراقی ها بسیار نزدیک بود حتی حرکت تانک هایشان را به وضوح می دیدیم. برای بررسی منطقه رفته بودیم.

غروب بسیار زیبا و دلگیری بود.نیروهایمان کم بودند و آتش تهیه دشمن بسیار سنگین. شدیدا تحت فشار بودیم. دشمن دوربین های قوی ای داشت و به وسیله آنها منطقه را به دقت کنترل می کرد.

مشغول بررسی منطقه بودم که پیک گردان رسید. نامه ای برایم آورده بود. از یکی از دوستان ،که برایم بسیار عزیز بود.

برای گرفتن نامه از محلی که ایستاده بودم خارج شدم. هنوز چند قدم  از سنگر فاصله نگرفته بودم که یک کاتیوشا به سنگر خورد و سنگر به کلی نابود شد.

آری شهادت تصادفی و اتفاقی نیست.

طنز در جبهه

شرایط جبهه ها سخت و دشوار بود. از دست دادن دوستان از یک سو آزارمان می داد و از سوی دیگر مسائلی مانند کمبود نیرو و تجهیزات بچه ها را از لحاظ روحی اذیت می کرد. گاهی نیز مقاومت زیر آتش تهیه دشمن واقعا طاقت فرسا می شد. تحمل صدای توپ و گلوله و خمپاره در ساعت های طولانی کار راحتی نبود.

همین مسائل باعث می شد که بچه ها برای حفظ روحیه خود و دیگران کارهایی را انجام دهند. از جمله اینکه، بسته به موقعیت شوخی هایی را انجام می دادند.

یادم می آید در منطقه موسیان به وسیله یک ماشین آتش نشانی داخل یک دستگاه کمپرسی آب ریختند تا بچه ها آب تنی کنند. راننده کمپرسی  هم از فرصت استفاده کرد و در یک فرصت مناسب سوار شد و ماشین را به حرکت در آورد. حرکت ماشین موج شدیدی ایجاد کرد و بچه ها با موج آب به بیرون از ماشین پرتاب شدند و همین باعث خنده و شادی بچه ها شد.

پایی که جا ماند

در منطقه ی زبیدات عراق بودیم. یکی از بچه های خرم آبادی به نام جوزی امیری که فرمانده گروهان عمار از گردان انبیاء بود ، فردی بسیار شریف و متدین و زحمتکش بود. خیلی با دل و جرات بود. در خط مقدم خمپاره به ماشینش خورد و امیری به شهادت رسید.

بخش عمده ای از ماشین در آتش از بین رفت

خلاصه جنازه را بیرون کشیدیم و به عقب فرستادیم. بعد از چند روز به ما خبر دادند که جنازه پا ندارد.

داخل ماشین را جستوجو کردیم گفتیم نه پا دارد. داخل ماشین را که گشتیم دیدیم پایش جا مانده بود. حال غریبی بود.

پا را هم عقب فرستادیم.

یادش گرامی باد

آماده شهادت

یکی از شگردهای عراقی ها این بود که موقع نماز که می شد آتش سنگینی می ریختند. همان اتفاقی که در روز عاشورا هم افتاد. موقع نماز ظهر، صف نماز جماعت امام حسین(ع) و یارانش را تیر باران می کردند. گویی قرار است تاریخ مظلومیت یاران حسین(ع) تکرار شود.

قبل از نماز بود که با احمد سپهوند جلسه فرماندهی برگزار شد. احمد از بچه های خرم آباد و معاون گردان انبیاء بود. فردی بسیار مستعد، متین، شجاع و نترس بود.

در جلسه دیدیم که موهایش را کاملا با ماشین زده بود. از احمد علت این کارش را پرسیدیم.

جواب داد به این خاطر که اگر حین نماز ترکش خوردم و ترکش به سرم اصابت کرد مجبور نباشند برای پانسمان سرم را بتراشند و کارشان راحت باشد.

جلسه به پایان رسید و ما به سنگرهایمان برگشتیم. وقت نماز بود. داشتیم مهیای نماز می شدیم که تماس گرفتند و گفتند احمد شهید شده است. ترکش درست به سرش خورده بود و موقع اعزام به درمانگاه به شهادت رسیده بود.

 

مطلب پایانی :

استان لرستان به عنوان استانی توانمند با ظرفیت‌های فراوان در بخش‌های مختلف به ویژه نیروی انسانی، با مردمی خونگرم و مهمان‌نواز در حوزه‌های مختلف مدیریتی و علمی و نیروی کار جوان، همواره منافع انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را در نظر داشته و در دوران دفاع مقدس، بیشترین اعزام‌ها به جبهه‌های حق علیه باطل را داشته و به همین تناسب جمعیت، شهدا و جانبازان و آزادگان عزیزی را برای حفظ نظام و انقلاب، تقدیم‌کرده‌است. طبق آمار، ۶۳۴۱ نفر شهید، ۱۶۰۰۰ نفر جانباز و ۹۰۰ نفر آزاده تقدیم انقلاب نموده‌است و از طرفی، مردم این استان در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی مانند راهپیمایی‌ها و شرکت در انتخابات، حضوری فعال و گسترده داشته و نشان داده که لرستان در عرصه‌های مختلف برای نظام، منشأ خدمات و تحولات بسیاری بوده‌است، ولی متأسفانه در قیاس با سایر استان‌ها، فاصله زیادی از نظر اقتصادی، عمرانی و آبادانی و غیره دارد که این استان با توجه به توانمندی‌های بالقوه می‌بایست مورد توجه بیشتری قرار گیرد. به عنوان نمونه، سرانه درامد ملی استان با توجه به نبود سرمایه‌گذاری پایدار و واسطه‌ای بودن تمام فعالیت‌های اقتصادی به اعتبارات دولتی، میزان عملیات بانکی در سطح استان‌ها و بیشتر سپرده‌گذاری‌های کوتاه‌مدت بوده و به این دلیل، سرانه درامد و گردش مالی بانک‌ها نیز بسیار محدود می‌باشد و از این حیث، سرانه درامد استان بر اساس آمار و ارقام موجود، رتبه مناسبی ندارد و از طرفی، در بحث هدفمندسازی رایانه‌ها، در استان توجه لازم به بخش‌های تولید و کشاورزی نشده و تسهیلات لازم مطابق قانون به تولیدکنندگان پرداخت نشده‌است، لذا از لحاظ درامد سرانه وضعیت بسیاری از خانواده‌ها نگران‌کننده‌است و به جای آنکه با کارهای عمرانی و خدمات‌رسانی و زیربنایی، مرهمی بر دردهای این خطه گذاشته شود، به زخم محرومیت و عقب‌ماندگی آن نمک می‌پاشند و سیر توسعه‌نیافتگی استان را تشدید می‌کنند. از سرمایه‌گذاری‌های کلان در پهنه نیازها و خواسته‌های اهالی این منطقه اثری وجود ندارد و در بعد سرمایه‌گذاری و عمران هم مثل دیگر استان‌ها، خبری که باعث شادی و دلگرمی مردم شود، وجود ندارد.

از طرف دیگر، متأسفانه با وجود اینکه استان لرستان در دوران دفاع مقدس به علت نزدیکی با مرزها اسیب‌های بسیاری را متحمل شده و باوجود نقش مهم استان لرستان در عرصه‌های اقتصادی و صنعتی، سهم اعتبارات عمرانی استان در مقایسه با سایر استان‌ها ناچیز بوده‌است. بر اساس فهرستی وسیع از شاخص‌های اقتصادی، استان لرستان در بین استان‌های کشور و در مجموع، در اقتصاد ملی، از موقعیت خوبی برخوردار نیست، و متأسفانه استان نتوانسته‌است، به تناسب توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود، از اقتصاد ملی سهم مناسبی کسب کند.

این در حالی است که مردم فهیم و خوب استان لرستان در حمایت از نظام، با بالاترین ظرفیت در خدمت نظام و ولایت بوده، به‌گونه‌ای که علاوه بر شرکت در انتخابات و رویدادهای رسمی، به صورت یکپارچه و با وحدت اقشار مختلف، حمایت خود را از مسیر نظام و انقلاب، بارها اعلام نموده‌اند و حضور چشمگیر این مردم در شرایط تاریخی مختلف با توجه به اسناد موجود، گواه این ادعاست. این استان برای نظام جمهوری اسلامی ایران، کم‌هزینه و در عین حال سودمند بوده‌است. این حضور به صورت فعال در طول این ۳۵ سال، نشان‌دهنده عمق پایبندی و پایداری مردم استان لرستان به نظام جمهوری اسلامی بوده و باید عرض کنم در حال حاضر، علاوه بر مشکلات عدیده استان که بخشی از آن در بالا توضیح داده شد، عمده مشکل لرستان، موضوع بیکاری است که سایر حوزه‌ها را تحت‌الشعاع قرار داده‌است. با توجه به این مسائل انتظار می‌رود دولت تدبیر و امید که با تأکید بر گسترش رویکرد اعتدال و رفع محرومیت و تبعیض، کار خود را آغاز کرده‌است، با درایت و هوشمندی جناب آقای دکتر روحانی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و هیئت محترم وزیران، توجه و عنایت ویژه‌ای به مشکلات این استان داشته و در جهت حل و فصل این مشکلات، اقداماتی اساسی و مؤثر انجام دهد.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=48328

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 118در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۱۱۷
  1. امام خمینی (رضوان الله علیه)
    خدا می داند که راه و رسم شهادت کور شدنی نیست و این ملت ها و آیندگان هستند که به راه شهیدان اقتدا خواهند نمود.

    • با سپاس و قدردانی فراوان

    • پوربساط از الشتر
      با تقدیر و تشکر فراوان از جناب آقای درخشان. ممنونم که با بیانات شیوا به بیان برخی از خاطرات دفاع مقدس پرداخته اید و کاستی های فراوان استان لرستان را مورد ارزیابی قرار داده اید.
      امیدوارم در راه خدمت رسانی به ایران اسلامی و سرزمین مادریتان ، استان لرستان همواره موفق و پیروز باشید.

  2. از سرور ارجمندم جناب آقای درخشان بخاطر نوشتن این خاطرات ارزشمند وتاثیر گذار صمیمانه سپاسگزاری میکنم و از اینکه در مطلب پایانی خردمندانه ومستدل به روند توسعه نیافتگی استان لرستان پرداخته اید جای تقدیر دارد انشاا… با پشتکار و تدبیر مسئولین و روشنگریهای منطقی وعالمانه امثال جنابعالی شاهد رفع محرومیت در استان لرستان باشیم

  3. حضرت امام خامنه ای (مدظله )
    بصیرت قطب نمای حرکت در اوضاع پیچیده جامعه امروز است.
    کمال تقدیر و امتنان رو از برادر بسیجی جناب آقای درخشان دارم که در کمال زیبایی و فصاحت کلام و بصیرت دینی سیره عملی شهدارو در قالب چند خاطره ادغام کردند با وظایفی که امروزه بر دوش دولت و ملت فهیم ایران همیشه سر فرازه و قابل توجه اینکه به عظمت رشادت مردم لر و اوج محرومیتی که به حق سزاوار این مردم نیست اشاره کردن .
    نام نیکتون در لرستان همیشه ورد زبانه هم در خاطرات کودکان دیروز که قلم به دستان امروزند و هم در ذهن همرزمان و هم شهریانتان . هر کجا هستید زیر بیرق ولایت سربلند باشید
    و ثابت قدم در رفع معضلات استان بقدر توان و تدبیر عالمانه تان .

  4. باسلام خدمت سرداردرخشان نیروی ارزشی و مخلص این مرزوبوم. امیداست درراه خدمت به مردم سرزمین مادری خود پیروز وسربلند باشی . آرزومند موفقیتهای روزافزون شما هستیم.

  5. باسلام .ضمن عرض خسته نباشید وتشکربخاطر ارائه مطالب بسیارجذاب وپرمحتوا توسط سردار درخشان.
    ازآقای بالنگ نیز تشکرمی شود وای کاش آقای بالنگ نسبت به معرفی آقای درخشان جهت شناسایی بهترهمشهریان اقدام می نمودید . که ایشان اهل کجاست ؟ درزمان جبهه کدام لشکر ودرچه مسئولیتی بوده اند ودرحال حاضر به چه مشغول می باشند؟ فقط بخاطر شناخت بیشتر ایشان توسط رزمندگان.

    • سلام آقای والی پور
      ممنون از حضورتون
      اهل الشتر هستند و جهت آشنایی بیبشتر می توانید به وبلاگ شخصی ایشان ( محمدرضا درخشان ) مراجعه نمایید
      با تشکر

  6. درود بر سردار درخشان …بسیار خاطرات شیرین و تاثیرگذاری بود…

  7. باسلام
    برادر درخشان مطالب را رویت نمودم خسته نباشیدو برایتان سلامتی و بهروزی را آرزومندم.

  8. ضمن تشکر از برادر بالنگ که این گفتگوی با ارزش را ترتیب دادند .
    ای یلان لشکر پنجاه و هفت
    روزگاری سخت بر ما جمله رفت
    از چه خاموشید ای مقدادها
    ای ابوذر ای کمیل ای انبیا
    کاش می شد تا بگویم موبمو
    شرح مردی آفریدن در « بمو»
    ای دل بیچاره سر تک یاد کن
    روز پاتک خاک «میمک »یادکن
    در دلم چزابه ای هردم بپاست
    جان من همچون کمیل و انبیاست
    ای «زبیدات» ای غریب آبادما
    « گرد رش» کو آن همه فریاد ما
    می شود جانم پریش و بی امان
    همچو طفلان دیار « دهلران»
    جبهه! مادر کنج خانه مرده ایم
    بی کفن بر روی شانه مرده ایم
    رفت آن شبها که در امواج خون
    ماشناور خصم می شد سر نگون
    « کربلای چار میدان رضا»
    خود نشان مردی مردان ما
    جان من در ارتفاعات « گمو»
    گم شد و خود یک خبر نامد ازو
    روزها همکیش آه غربتم
    چون « دویرج» پاسگاه غربتم
    من دگر جمعی لشکر نیستم
    بی تو ای جبهه دگر من کیستم
    آن« دوئیجی» « ضلعیها» گذشت
    « کربلای چار و پنج» و « نصر هشت»
    ای برادرها چه شد یاران ما
    آن دعاها، گریه چون باران ما
    وای من « ماووت» غربت پیش روست
    « نصر چار» ی باید و یک هنگ دوست
    جان من چون « تنگه مرصاد» شد
    ترکشی خورد و خراب آباد شد
    کاش مهمان می شدم خمپاره را
    تا نمی دیدم دل آواره را
    خاک بر سر بادم از این روزگار
    زین همه نامردم بی بند و بار
    عده ای نادیده خون و نام جنگ
    در نقاشیها فقط دیده تفنگ
    طعنه بر این شیرمردان می زنند
    آنچه نا باید کنند آن می کنند
    مانده ام من از چه در ماندم به ننگ
    سربداری ناشدم هنگام جنگ
    جنگ پایان یافت من گشتم تمام
    جبهه را گفتم: عزیزم والسلام
    ای دلاور صخره های کوه پا
    مرگ پنهان می شد از دست شما
    ای به زیر افکنده سرها سر بلند
    سینه سرخ سبز پوش ارجمند
    در حضور آن همه خوف و خطر
    مرگ هم می گشت مفقود الاثر
    تیر می ترسید در آن گیر و دار
    گیردش ناگاه موج انفجار
    گرنمردم مانده ام بی جسم و جان
    دارم از ایرد هزاران امتنان
    مانده ام من با کفی پر از بیان
    تا بگویم شرح مردی هایتان
    خصم پنداری عجب بیهوده بست
    نیست جنگی گر، بسیجی باز هست
    ای یلان لشکر پنجاه و هفت
    روزگاری سخت بر ما جمله رفت
    شاعر رضا حسنوند ( شوریده لرستان )
    برادر سردار درخشان اگر آنروز خردسال بودیم جبهه را درک نکردیم اما خدا را هزارن بار شاکریم که شما گنجینه های دفاع مقدس هنوز هستید و پاسدار ارزشها هستتید . واینک در مجمع تشخیص مصلحت به فکر آینده جوانان لرستان دل می سوزانید . شاید خدا خواسته که شهید نشوید تا رسالت خود را بنحو احسن انجام دهید ، و آن هم خدمتی به نسل بیکار و جوانان تحصیل کرده و بی درآمد این استان است موفق باشید .

  9. درود بر دلیرمردان لرستان. موفق و پیروز باشید.

  10. ﺳﻠﺎﻡ ﺑﺮﺑﻘﻴﻪ ﺍﻟﺸﻬﺪﺍ ﺧﺪﺍ ﺭﺍﺷﻜﺮ گﺬﺍﺭﻡ ﻛﻪ ﻫﻨﻮﺯ ﻋﺰﻳﺰ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺩﻟﺎﻭﺭ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺗﺎ ﺧﺎﻃﺮﺍﺕ آﻥ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺭﺷﺎﺩﺕ ﻭﻣﺮﺩﺍﻧگﻰ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ گﻮ ﻛﻨﻨﺪ ﺟﻨﺎﺏ ﺩﺭﺧﺸﺎﻥ ﺷﻚ ﻧﻜﻦ ﻫﻨﻮﺯ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻗﻠﺐ و ﻭﺟﻮﺩ آﻣﺎﺩﻛﻰ ﺳﺮﺑﺎﺯﻯ ﺷﻤﺎ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺑﻰ ﺍﺩﺍ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﻥ ﺑﻪ ﺍﻣﻴﺪ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺍﺑﺎﺩ

  11. باسلام امیدوارم بیان اینکونه خاطرات برای نسل جدید اقناع کننده باشد وبادفاع مقدس اشنای پیدا کنند تا بدانند رزمندگان چه زحمات وتلاشهایی زیادی نموده اند باسپاس فراوان از مدیریت فراوان سایت وهمکاران محترم شان

  12. با سلام مطالب ارزشمندی بود موفق و پیروز باشید

  13. چه زیباست از رزمندگان گفتن! چه خوش است وصف شهدا را از همسنگران شهدا شنیدن ! چه باصفاست ترسیم لحظاتی که در کنار شهدا، آخرین خاطره ها رقم می خورده و چه شیرین است از شهدا گفتن و شنیدن و نوشتن…

    با تشکر فراوان از از جناب آقای درخشان که مطالب زیبایی را در قالب خاطرات همراه با اطلاعات کافی از حضور رزمندگان و شهدای لرستانی در جبهه ها بدور از هرگونه تظاهر و بی ریا بیان فرمودند.

    همچنین عرض خسته نباشید به برادر بزرگوار حاج بهزاد باقری و دوست عزیزم سعید آقا بالنگ.

  14. سپاهی مردی آزاده به تنها تیر ترکش آزمون تلختان اینک آماده مجوییدم نسب فرزند رنج و کار گریزان چون شهاب از شب چو صبح آماده دیدار….مبارک باد آن باده که اندربزم نوشندش مبارک باد آن جامه که اندر رزم پوشندش……
    درود بر درخشان

  15. با سلام، خیلی زیبا بود اجر همه بچه های جبهه و جنگ با سیدالشهداء

  16. یاد باد آن روزگاران را یاد باد . یاد مردی و پایمردی تان ، یاد شهادت و جانبازی تان ، یاد اسارت و رنج مفقودی تان ، یاد آزادگی و رنج شیمیایی تان و…….. بخیر و نیکی . تاریخ زیبا ترین و زرین ترین صفحه خود را بنام شما درج کرده است

  17. از لابلای بقایای گوهرهای انسانی دوران دفاع مقدس می توان روش خوب زیستن را آموخت، البته مدیران جهادی مخاطب رهبر معظم انقلاب اسلامی هم اینانی هستند که امروز باید با فانوس در جامعه به دنبالشان گشت.

  18. با سلام و تحیت از رزمنده بسیجی سردار سرافراز جبهه های نبرد سردار درخشان،
    تشکر و خداقوت می گویم امید است سالها در سایه حق سلامت باشید و سربلند.

  19. برادر خسته نباشید
    سالهاست که ترا میشناسم بسیجی هستی که برای تداوم این نهضت خدمت میکنی انشاالله تا پیوستن نهضت خمینی(ره) به نهضت مهدی(عج) پاینده باشی.
    ارادتمند شما علی سیف

  20. سلام بر همه رزمندگان لرستان به ویزه برادر سردار درخشان یاد دوران دفا ع مقدس گرامی باد

  21. سلام بر سردار بی ادعا
    لرستان به فرزندان غیور و رشیدی همچون شما که باعث افتخار لرستان می شود به خود می بالد.

  22. سلام
    یاد و خاطره دفاع مقدس باعث افتخار مردم ایران است و آرامش و امنیت امروز ایران ثمره فداکاری و از خود گذشتگی رزمنده هاست.

  23. ممنونم اقای مرادی درخشان

  24. سلام رزمنده حماسه دیروز تو آرامش امروز ما.

  25. سلام رزمنده حماسه دیروز تو آرامش امروز ما.

  26. اما افسوس کوچه ها دیگر آن کوچه های قدیمی نیستند و رنگی از درد و داغ ندارند . کوچه ها

    دیگر اخلاص تقسیم نمی کنند و طعم شهادت و آسمانی شدن را در دل و دماغ عابران خسته

    نمی پراکنند . پنجره ها رو به باغ گل محمدی باز نمی شوند.

    ردپایی از کبوتران سپید بر جای نمانده است

    وبلاگ گردان محبین

  27. شما یادگاران شهدا هستید.ضمن تقدیر از قلم شیوای جنابعالی در بیان فداکاریهای شهدا وایام جنگ،امیدوارم نوشتار شما سرلوحه کار مدیران شود،وبیش از پیش از خاطرات ودل نگرانی های شما خصوصا در مورد لرستان بشنویم وبخوانیم.

  28. مقام معظم رهبری در زمان جنگ در توصیف رشادت آنها در راه خدا فرمودند:رزم فرزندان لر قبل از آنکه شنیدنی باشد دیدنیست!
    با سلام
    باتشکر از شما برادر درخشان بی شک کشور اسلامی مدیون دلاور مردی های شماست

  29. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت جناب باقرى عزیز .تولد وبلاگ شاهدان رو به همه ى عزیزانى که دل در گرو شهدا و یاران شهدا دارن تبریک میگم.

  30. با سلام و خسته نباشید
    با آرزوی سلامتی و توفیق برای جنابعالی که همچنان خاطرات آن زمان و پایداری ها را برای سرزمین عزیزمان به ارمغان آوردید ما همیشه مدیون بزرگ مردانی مانند جنابعالی و شهدای گرانقدرمان هستیم امید واریم بتوانیم با حفظ شئونات اسلامی خون شهدا وجانبازی جانبازان را پایمال نکنیم خدا نگهدارتان باشد

  31. با سلام و تبریک سال نو
    خداوند منان جنابعالی را توفیق دهد ازاینکه آن زمان در سنگر دفاع از سرزمینمان پر تلاش و جان بر کف ایستادگی کردید برای حفظ این مرز وبوم چه جانفشانی ها که نکردید ممنونیم ومدیون همه شما جانبازان وهمچنین شهدای عزیزمان هستیم امیدواریم دغدغه های امروزی و این روز گار با عث پایمال شدن خون شهدا و زحمات و جانفشانی های شما نشود آمین

  32. درود بر شما
    این سعادت نصیب هرکسی نشده که در آن لحظات که در میان آتش و خون موقعیت هم سنگران را بفهمی و درک کنی و هم اکنون به صورت خاطره باقی بمانند ما مفتخریم که جنابعالی چه آن زمان در سنگر جان برکف برای حفظ این سرزمین تلاش کردید باید دست مریزاد بگوییم و هم اکنون نیز برای حفظ شئونات اسلامی وحفظ خون شهدا پر تلاش و مقاوم ادامه می دهید خداوند منان اجری عظیم برایتان رقم بزندآمین

  33. ماهمیشه مدیون دلاوریهای شمابرادران بزرگ هستیم انشاالاه خداوندهمیشه نگداردباشه

  34. با سپاس از شما

  35. با سلام بسیار عالی بود جناب درخشان

  36. باسلام
    جناب آقای درخشان از اینکه به مرور برخی از خاطرات دفاع مقدس پرداخته اید و یاد آن روزها را برای ما جوانان زنده ساخته اید ممنونم. بی شک ایران اسلامی مدیون رشادت های شماست.
    بر خود لازم میدانم از نگاه حضرتعالی به کمبودهای استان لرستان(سرزمین مادریتان) سپاسگذاری نمایم، امیدوارم با لطف جنابعالی و سایر هم استانی هایمان استان لرستان هرچه زودتر به آنچه استحقاق آنرا دارد دست یابد.
    انشاالله

  37. با سلام
    اجرتان با امام حسین

  38. سلام بر روح پاک شهدا
    سلام بر جانبازان
    سلام بر شما دلیر مردان این سرزمین خداوند به شما قوت دهد تاراه شهدا را با تلاش در راه پیشرفت مملکتمان و کوتاه کردن دست دشمنان همواره ادامه دهید انشاالله

  39. سردار درخشان امروز به عنوان یک لرستانی نخبه در مجمع تشخیص مصلحت نظام می درخشد
    برای سلامتی و موفقیتش دعا کنیم

    • متشکرم از توجه شما به اینجا .برای همه خد متگزاران نطام از درگا ه خدا برای موفقیت دعا میکنیم

  40. سردار درخشان
    سلام
    از بیانات رسا و کارشناسانه شما لذت بردم امیدوارم در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز به مانند دوران دفاع مقدس دلاورانه و پرتلاش ظاهر شوی
    کاش سایت میرملاس بیشتر و بهتر شما را معرفی می کرد
    کاش گوشه ای از ان همه رشادت و دلاوری هایتان را به نسل جدید معرفی می کرد
    کاش سایت میرملاس نکاتی از سمت هایتان را نشان از لیاقت شما دارد به هم استانیها مرفی می کرد

    • سلام مهندس امیری صمیمانه از شما تشکر و قدردانی میشود .سایت میر ملاس در این مدت خوب فعال شده برای ادامه مسیر از خدا وند منان جهت عزیزان سایت ارزوی سلامتی وموفقیت دارم

  41. با سلام و درود خدمت جنابعالی
    حماسه سنگرتان را خواندم و لذتی بس وافر بردم

    با این که این استان ۱۰۰ درصد شیعه نشین و تاکنون حتی یک گلوله علیه نظام شلیک نکرده متاسفانه در دولت های مختلف مورد بی مهری مسئولین قرار گرفته اند ؛ امید است با دولت تدبیر و امید گشایشی در زمینه توجه ویژه به مردم غیور و ولایتمدار لرستان اتفاق بیفتد بخصوص در مورد هزاران جوان بیکار و تحصیلکرده این خطه
    سرافراز و پیروز و سلامت باشید سردار عزیز…
    غلامعلی فلاح _ اداره فرهنگ و ارشاداسلامی خرم آباد

  42. اگر کوه ها ازجای کنده شوند تو ثابت و استوار باش دندانها را بر هم بفشار کاسه سرت را به خدا عاریت ده پای بر زمین میخکوب کن به صفوف پایانی لشگر دشمن بنگر از فراوانی دشمن چشم بپوش و بدان که پیروزی از سوی خداوند است.( سفارش امام علی (ع) به محمد حنفیه در جنگ جمل)
    اری همانا جهاد در راه خدا دری از درهای بهشت است که خداوند انرا به روی دوستان مخصوص خود گشوده است . جهاد لباس تقوی و زره محکم و سپر مطمئن خداوند است.
    خوش به سعادت سردار درخشان و همراهان و همسنگران ایشان و خوشا به خاطر عظمت جایگاه تان در پیشگاه احدیت.
    جناب اقای سردار درخشان خیلی خوب بود مستدام و پیروز باشید

  43. سلام من به نسل شما و آرمان هایی که به خاطر اونها عده ای حتی از جون خودشون هم گذشتن افتخار میکنم و غبطه میخورم

  44. سلام
    کامنت ها رو یک به یک با دقت خوندم از ابراز لطف عزیزان از سراسر ایران اسلامی به رزمندگان اسلام و شما خدمتگزاران بی ادعا لذت بردم
    موفق و منصور و سربلند باشید

  45. سلام بر حماسه سازان اهل سنگر، درود بر شما سنگر سازان وطن دوست که با جان و مال و تمام متعلقات دنیایى وداع کردید تا از شرف و ناموس و ایران عزیز محافظت و دفاع کنید , سردار بزرگ شما با این حرکت زیبا قلبهاى عاشق هموطنان با غیرت را یکبار دیگر روانه جبهه ها، همانجایى که عاشقترینها به مصاف دشمن میرفتند تا به وصل و معشوق واقعى یعنى خدا برسند و اینگونه بود گ امروز ایران و ایرانى در سراسر گیتى سربلند و مسرور است به شمایان میبالیم و افتخار میکنیم ، این حرکت محک خوبى براى امار گیرى دلدادگان و عاشقان حماسه است یاد باد ان روزگاران را یاد باد، سلامت و سر بلند باشید.

  46. سردار غیور شما افتخار ما هستید

  47. با سلام وخسته نباشید دخدا می هام که ابوالفضل نگهدارت بویه کر لر شیر مرد لرستان انشاالله موفق بویی و سر بلند گتم یادی د دیارمو و زوون مادریمو بکیم خدا دیار سرت

  48. جناب سردار درخشان، یادت همیشه سبز است در خلوت خیالم
    انشاا… در سایه امام زمان(عج) سلامتو سربلند باشی

  49. با سلام
    سلامت و سربلند باشید غیورمردان لرستان دست مریزاد

  50. با توفیق روز افزون و سلامتی شما از در گاه حق پایداریتان را میستاییم وسر بلندی سرزمینمان مدیون زحمات و از خود گذشتگی هایتان است اجرتان با امام حسین

  51. سلام آقای درخشان
    من به نسل شما و آرمان هایی که به خاطر آنها عده ای حتی از جان خودشون هم گذشتن افتخار میکنم.
    با آرزوی توفیق و موفقیت روزافزون شما

  52. با سلام و عرض ادب
    مـــذّلــت حــرام اسـت در دیـن ما بــود عــزّتِ نــفــس، آیــیـن مــا

    که یادآور جمله ی ارزشمند امام حسین (ع) در روز عاشوراست : هیهات منّا الذل
    این ملت باید به وجود عاشقانی چون شما افتخار کند.
    با آرزوی سلامت و موفقیت برای شما بزرگوار

  53. با سلام و تحیت از رزمنده بسیجی سردار سرافراز جبهه های نبرد سردار درخشان،
    تشکر و خداقوت می گویم

  54. ازمحبت شماصمیمانه تشکر میکنم درخشان

  55. سردار درخشان حقیقتا از سرمایه های هشت سال دفاع مقدس و از برادران جبهه و جنگ بوده و افتخار همه لرستانیها بلکه همه عاشقان ایران زمین است. هر جا هستن شاد باشند

  56. درود بر سردار درخشان عزیز. الحق و انصاف سردار درخشان شخصیت فوق العاده دوست داشتنی دارند. وجود بزرگوارانی چون شما سردار برای ایران عزیز باعث سربلندی و بالندگی می باشد. من به عنوان یک جوان سعادت درک جنگ تحمیلی را از نزدیک نداشتم و هیچ وقت نمی توانم اون همه رشادت و غیرت و همت را در دوران مقدس دریابم نه به خاطر اینکه در خصوص دلاوران دوران جنگ تحمیلی مطالعه نداشتم و یا تحقیق ننموده ام بلکه صرفا بدین جهت که کار شما فراتر از زمان خود بود. درود بر شما سردار عزیز و همه بزرگوارانی که در طول تاریخ کهن این مرز و بوم در دفاع و پاسداشت از کیان سرزمین ایران جانشان را در کف دست گرفته و به میدان مبارزه آمدند.

  57. زنده باد سردار درخشان و همه رزمندگان دوران دفاع مقدس.

    تو چرا می‌جنگی؟

    ـ پسرم می‌پرسد

    من تفنگم در مشت

    کوله‌بارم در پشت

    بند پوتینم را محکم می‌بندم

    مادرم

    آب و آیینه و قرآن در دست

    روشنی در دل من می‌کارد

    پسرم بار دگر می‌پرسد:

    تو چرا می‌جنگی؟

    با تمام دل خود می‌گویم:

    تا چراغ از تو نگیرد دشمن
    درود بر همه سردران ایران زمین خصوصا استان لرستان.

  58. جناب اقای وثوقی صمیمانه از شما تشکر میکنم

  59. با عرض سلام و خسته نباشی خدمت سردار درخشان
    مردم ایران مدیون زحمات و دلاوری های مردان بزرگی همچون سردار درخشان است.

  60. سلام سردار عزیز مطالب رو خوندم بسیار جالب بود برای شما ارزوی سلامتی و تندرستی دارم . ارادتمند محمد باقر

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.