تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

اول بخوانید بعد اگر جرأت داشتید نوشابه بخورید!

  • کد خبر : 48374
  • 30 فروردین 1393 - 8:34

  میرملاس نیوز/ سرویس سلامت: پزشکان همواره بر این نکته تأکید دارند که مصرف نوشابه های گازدار برای بدن مضر است و خطراتی را برای سلامت افراد به همراه دارد. اما در این میان برخی بیماران باید بیشتر مراقب این مسئله باشند. مصرف نوشابه های گازدار حاوی کافئین مضرات فراوانی برای بدن دارد ولی بیش […]

13930129000831684260684

 

میرملاس نیوز/ سرویس سلامت:

پزشکان همواره بر این نکته تأکید دارند که مصرف نوشابه های گازدار برای بدن مضر است و خطراتی را برای سلامت افراد به همراه دارد. اما در این میان برخی بیماران باید بیشتر مراقب این مسئله باشند.

مصرف نوشابه های گازدار حاوی کافئین مضرات فراوانی برای بدن دارد ولی بیش از همه، خطر ابتلا به چاقی به دلیل مصرف این نوشابه‌ها در بین عموم مردم شناخته شده است غافل از این که این نوشیدنی گازدار برای بسیاری از بیماران مضر بوده و نوشیدن آن توصیه نمی شود.

آسم: «سدیم بنزوات» موجود در نوشابه به عنوان یک ماده نگه دارنده در مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. مواد نگه‌دارنده سدیمی به طور کلی سدیم را به مواد غذایی اضافه می‌کنند و مقدار پتاسیم را کاهش می دهند. از عوارض جانبی مصرف «سدیم بنزوات» موجود در مواد غذایی همچون نوشابه می توان به بروز کهیر پوستی، آسم و اگزما اشاره کرد.

از بین بردن مینای دندان: قند و اسید موجود در نوشابه های گازدار به راحتی مینای دندان را در خود حل می کند.

بیماری‌های قلبی: بسیاری از نوشابه های گازدار حاوی مقادیر بالایی مواد شیرین‌کننده فروکتوز هستند که با بروز سندروم متابولیک و ابتلا به بیماری بیماری ها قلبی در ارتباط است.

مشکلات کلیوی: نوشابه های گازدار حاوی مقدار بالایی اسید فسفریک هستند که با بروز سنگ های کلیوی و بیماری های ایجاد شده در مجاری ادراری در ارتباط اند. مردان، نژادهای قفقازی و افراد مبتلا به اضافه وزن بیش از دیگران در معرض ابتلا به سنگ‌های کلیوی قرار دارند.

بلوغ زودرس : قوطی نوشابه های گازدار با پوششی از «رزین» پوشیده شده که حاوی مواد سرطان زاست. این مواد شیمیایی روی سیستم غدد درون ریز اثر گذاشته و باعث بلوغ زودرس در افراد و بروز ناهنجاری های دستگاه تناسلی می شود.

پوکی استخوان: اسید فسفریک موجود در نوشابه و مواد غذایی مصرفی باعث از بین رفتن بافت استخوانی و احتمال بروز پوکی استخوان می شود. ترشح فسفر در ادرار باعث تخلیه کلسیم از طریق ادرار شده و باعث نرسیدن کلسیم لازم به استخوان ها و کمبود مواد مغذی در بدن می شود. حدود ۸ درصد از زنان و ۲۰ درصد از مردان دچار پوکی استخوان می شوند.

چاقی: ارتباط بین مصرف نوشابه زیاد و اضافه وزن آنقدر بالاست که محققان معتقدند با هر بار مصرف نوشابه خطر ابتلا به چاقی و اضافه وزن ۶/۱ برابر بیشتر می شود.. 

دیابت: افرادی که به مصرف زیاد نوشابه عادت کرده اند بیش از دیگران در معرض ابتلا به دیابت قرار دارند به طوری که احتمال بروز دیابت به دنبال مصرف نوشابه تا حدود ۸۰ درصد افزایش می یابد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=48374

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.