- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

گزارش پیگیری اجرای سد معشوره از زبان فرماندار شهرستان کوهدشت

 

در خصوص فعال شدن سد معشوره حدود یک سال ونیم پیش موضوع را از طریق استانداری ونماینده محترم پیگیری نمودیم با توجه به دشت وسیع کوهدشت و اراضی مستعد کشاورزی شهرستان و همچنین ضرورت تامین آب شرب بر صنایع بسیارلازم و ضروری است لذا این پی گیری ها بدون وقفه ادامه پیدا کرد و منجر به حضور رئیس جمهور محترم قبلی و وزیر محترم نیرو در کلنگ زنی رسمی سد گردید. تا اینکه پس از گذشت مدتی و در زمان دولت جناب آقای روحانی ، اعلام گردید که سد مذکور فاقد مجوز لازم است. مجددا از طریق جناب آقای مهندس بازوند استاندار محترم و جناب آقای ملکشاهی نماینده محترم پی گیری های لازم بصورت جدی دنبال شد. آقای استاندار در این خصوص جلسه حضوری با معاون محترم اول ریاست محترم جمهوری داشته و اهمیت  موضوع را تشریح فرمودند و نظر ایشان را جلب نمودند سپس با وزیر محترم نیرو جلسه و همچنین مکاتبات  با وزیر محترم نیرو و معاونین مربوطه با مستندات کامل انجام دادند و همچنین نماینده محترم موضوع را با جلسات با وزیر محترم نیرو معاونین و مذاکره با ریاست محترم جمهور و جناب آقای نوبخت  معاون محترم رئیس جمهور  و تهیه نامه مجمع نمایندگان استان لرستان به مسئولین مربوطه و نیز طی دو نطق پرشور و هشدار دهنده در مجلس اقدامات بسیار خوبی داشتند.
در پایان سال علیرغم مشغله کاری آقای استاندار، اینجانب درروز پایان سال ۹۲ جلسه ای را با دعوت از ده نفر از معتمدین و کشاورزان شهرستان  به اتفاق امام جمعه محترم در خدمت استاندار محترم بودیم و مطالبات مردم و ضرورت احداث سد اززبان معتمدین و امام جمعه کوهدشت و اینجانب به سمع ونظر استاندار محترم رسید و استاندار محترم هم پی گیریها و اقدامات انجام شده را تشریح نمودند. و با توجه به اطلاعات جامعه ی که در خصوص سد معشوره داشتند اعلام فرمودند  یکی از مهمترین پروژهایی که مورد علاقه من است که انجام شود همین سد معشوره است   و اعلام کردند که عملیات سد ادامه پیدا می کند و مسئولین قول انجام دادند و به مردم اعلام نمایید که نگران نباشند . در ادامه اقدامات انجام شده ، با درخواست اینجانب از نماینده محترم، جلسه ای با هماهنگی  جناب آقای  ملکشاهی با وزیر محترم نیرو در تاریخ ۲۴/۱/۹۳ ساعت ۹ چه در تهران با حضور استاندار محترم، نماینده محترم، امام جمعه محترم،و اینجانب و دوازده نفر از معتمدین و کشاورزان شهرستان که به همراه به تهران برده بودیم، تشکیل گردید. جلسه سه ساعت به طول انجامید. مطالبات مردم به صورت کامل در جلسه مطرح گردید و آقای وزیر اعلام فرمودند که وزارت نیرو آب مورد نیاز کشاورزان و شرب و صنایع شهرستان کوهدشت را تامین خواهد کرد. و مشکل را حل می نمایند و به مردم اعلام نمایید. که نگران نباشند و این موضوع حل خواهد شد و الحمدلله این جلسه نتایج بسیار خوبی داشته و موجب رضایتمندی فراوانی بود.
انشالله در آینده نزدیک شاهد فعال شدن عملیات اجرایی سد معشوره خواهیم بود و جا دارد از تلاش و پیگیری های مجدانه جناب آقای استاندار محترم و جناب آقای دکتر ملکشاهی نماینده  محترم تقدیر و تشکر ویژه را داشته باشیم.
 
حمزه پور فرماندارشهرستان کوهدشت