- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مستند “با سیمره” رتبه نخست جشنواره نوروزی صدا و سیما را کسب کرد

 

 

مراسم معرفی برترین آثار نوروزی سیما، امروز در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش میرملاس نیوز، مراسم قدردانی از بهترین‌های تولیدات تلویزیونی نوروز ۹۳  با حضور معاون،مدیران و برنامه‌سازان سیما برگزار شد .

در این مراسم  مستند “با سیمره”  به تهیه کنندگی و کارگردانی بهمن ابراهیمی ، رتبه نخست بهترین مستند نوروزی شبکه های داخلی و برون مرزی سیما را کسب نمود.

برنامه های راه یافته به این جشنواره از شبکه های مختلف داخلی و برون مرزی سیما  ارزیابی وانتخاب شده بودند  که در این مراسم عوامل این برنامه ها مورد تقدیر قرار گرفتند. 

این برنامه‌ها در بخش های مختلف چون مستند، مجموعه‌های نمایشی، کودک، مسابقه و سرگرمی، معارفی و راهیان نور ارزیابی شده اند.

مستند با سیمره در ۲۶ قسمت ۳۰ دقیقه ای به بررسی آداب ، سنن، فرهنگ و جاذبه های طبیعی و گردشگری در طول مسیر رودخانه سیمره از گاماسیاب در نهاوند تا هور العظیم در خوزستان خواهد پرداخت.  ۱۰ قسمت از مجموعه ۲۶ قسمتی مستند ” با سیمره” ایام نوروز از شبکه جهانی جام جم پخش شد .

 

برگزیدگان

مسابقات معارفی و قرآن: محمد صیرفی (مجری) و حجت الاسلام علوی (کارشناس) برنامه یاد خدا و علی اکرمی (تهیه‌کننده) و سیدوحید مرتضوی و الهام غفاری (مجریان) مسابقه چشمه‌های جاری.

مستندهای معارفی و قرآنی: علی افشاری برای تهیه مستند یک کلام حرف حساب (شبکه قرآن و معارف سیما) انتخاب شد و از حجج اسلام غیاث، دکتر رفیعی و شهاب مرادی به عنوان کارشناسان مذهبی که بیشترین همراهی را با برنامه‌های تلویزیونی و مخاطبان سیما داشتند؛ قدردانی شد.

برنامه‌های ویژه شعار سال: به دلیل تحقیق و پژوهش و انتخاب مهمانان متناسب با موضوع و استمرار هدفمند برنامه‌ها در طول تعطیلات نوروزی از محسن رفیعی برای تهیه برنامه دریچه(شبکه یک) قدردانی شد.

مسابقات تلویزیونی: به دلیل نوآوری و خلاقیت در طراحی و اجرای مسابقه از حسین آقازمانی (طراح و برنامه‌ریز)، مهدی محمدی (تهیه‌کننده) و محمدرضا احمدی (مجری) مسابقه آقای گزارشگر(شبکه سه) قدردانی شد.

مستندهای تلویزیونی: از بهمن ابراهیمی، تهیه کننده و کارگردان مستند با سیمره (شبکه جام‌جم) ونیزاز مستند حیات خانه ما (شبکه دو) قدردانی شد.

برنامه‌های صبحگاهی: برنامه صبحی دیگر(شبکه آموزش) به تهیه‌کنندگی سیدرامین ملکی موسوی و اجرای نیما کرمی (مجری) قدردانی شد.

تله‌فیلم: از شبنم عرفی‌نژاد کارگردان فیلم فصل تازه (سیمافیلم)، محمدرضا شفیعی تهیه‌کننده فیلم فریادهای خاموش (شبکه دو)، رهبر قنبری و بابک نبی‌زاده برای نگارش فیلمنامه پنجره (شبکه دو) قدردانی شد.

در این بخش از سعید چنگیزیان برای بازی در تله‌فیلم دنیای بهتر و ریما رامین‌فر برای نقش‌آفرینی در فیلم تلویزیونی چند روز بیشتر قدردانی شد.

برنامه‌های تحویل سال: برنامه سه ستاره (شبکه سه) به عنوان بهترین ویژه‌برنامه تحویل سال انتخاب و از احسان علیخانی (مجری و تهیه‌کننده) و علی زلقی (کارگردان تلویزیونی) این برنامه قدردانی شد.

جایزه ویژه هیأت داوران بخش برنامه‌های ترکیبی و مسابقه به برنامه قندپهلو (شبکه آموزش) اهدا و از رضا رفیع (کارشناس و مجری)، شهرام شکیبا و ناصر فیض (کارشناس) و امیر قمیشی (تهیه‌کننده) قدردانی شد.

بخش کودک و نوجوان: برنامه کلاه قرمزی ۹۳ جایزه ویژه هیات داوران در بخش کودک و نوجوان را کسب کرد و از ایرج طهماسب (کارگردان، مجری و نویسنده)، حمید جبلی (نویسنده، عروسک‌گردان و صداپیشه) و حمید مدرسی(تهیه‌کننده برنامه) قدردانی شد.

برنامه‌های ورزشی: از برنامه جام بیستم (شبکه ورزش) و مهدی توتونچی تهیه‌کننده برنامه قدردانی شد.

دوبله: بهرام زند به عنوان بهترین مدیر دوبلاژ فیلم‌های سینمایی، غلامعلی افشاریه بهترین مدیر دوبلاژ مستند، ناصر طهماسب بهترین مدیر دوبلاژ پویانمایی معرفی شدند و از حسین شایگان برای بهترین ترجمه و ویراستاری و سیدمحمد کشفی برای بهترین صدابردار و صداگذاری قدردانی شد. همچنین از حسن طرازنده و فریدالدین امامی مدیران واحدهای دوبلاژ و رپرتاژ قدردانی شد.