تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
10

شهدای هفته اول اردیبهشت / خاطره ی دکتر مراد سوری از سردار شهید علیمردان آزادبخت ” به مناسبت سالگرد شهید “

  • کد خبر : 48725
  • 01 اردیبهشت 1393 - 23:12

امام خمینی (ره) : ملت ما عاشق شهادت بود، با عشق به شهادت پیش رفت این نهضت.   سردار شهید علیمردان آزادبخت شهیدعباسقلی حاتمیان شهید عزیز محمودی شهید فرامرز علیپور شهید محمدابراهیم جعفری شهید نصراله بازوند   ************************************************     سردار شهید علی مردان آزادبخت ” فرمانده دلاور گردان همیشه پیروز محبین “   تاریخ […]

امام خمینی (ره) : ملت ما عاشق شهادت بود، با عشق به شهادت پیش رفت این نهضت.

 

1002522kakc005

سردار شهید علیمردان آزادبخت

عباسقلی حاتمیان

شهیدعباسقلی حاتمیان

عزیز محمودی

شهید عزیز محمودی

فرامرز علیپور

شهید فرامرز علیپور

محمدابراهیم جعفری

شهید محمدابراهیم جعفری

نصراله بازوند

شهید نصراله بازوند

 

************************************************

 

 

62

سردار شهید علی مردان آزادبخت ” فرمانده دلاور گردان همیشه پیروز محبین “

 

تاریخ شهادت   ۱۳۶۶/۲/۲

 

خاطره دکتر مراد سوری از سردار شهید علیمردان آزادبخت :

 

کجایند (علی) مردان بی ادعا
به مناسبت سالروز شهادت فرمانده دلاور گردان محبین شهید علیمردان آزادبخت (۲/۲/۱۳۶۶)

 

اوایل سال ۱۳۶۴ بود. تنور جنگ (دفاع مقدس) هر روز شعله ورتر می شد. پدر بزرگوار شهید علیمردان آزادبخت مهمان ما بود. او با پدرم گرم صحبت بودند (ایشان و پدرم سابقه دوستی و آشنایی دیرینه داشتند). آن زمان من دانش آموز دبیرستان بودم و با فضای معنوی رزمندگان آشنا و اخلاص و شهامت و شجاعت آنان را می شناختم. پدر شهید علیمردان در حالی که از فراق و دوری فرزندش ناراحت بودند، فرمودند: من نمی دانم این پسر من در جبهه چه کار می کند، نه حرفی می زند و نه تعریفی می کند و نه می گوید چه کاره است ، من سر از کار او درنمی آورم تا کی می خواهد در جبهه بماند!

آن زمان من فهمیدم که علیمردان از رزمندگان واقعی و با اخلاص هستند. و با توجه به اینکه او را ندیده بودم ولی محبت او در دل و جانم شعله کشید.

سرا پا وسعت دریا گرفتند        همان مردان که در دل جا گرفتند

آری: العمل الخالص الذی لا ترید ان یحمدک الا الله عزّوجل. عمل اخلاص آن است که نخواهی کسی تو را بر آن بستاید غیر از خداوند بلند مرتبه. و او مصداق عینی این روایت بود.
بعد از مدتی همراه چند تن از دوستان بعد از دوره آموزشی کوتاهی به عنوان امدادگر به جبهه اعزام شدیم بعد از مستقر شدن در بهداری پادگان شفیع خانی که در آن زمان به خاطر وجود پاک و با صفای رزمندگان معنویتی خاص داشت (شرف المکان بالمکین). از دوستان و رزمندگان راجع به فرماندهان گردان هایی که در آنجا مشغول تکمیل آموزش نظامی بسیجیان بودند، پرسیدم :که متوجه شدم فرمانده گردان محبین همان علیمردان است که در نزد پدرش هم گمنام است. دوباره به یاد فرمایشات پدر بزرگوارش افتادم که فرمودند: علیمردان از جبهه هیچ نمی گوید، نمی دانم چه کاره است و چه کار می کند. دانستم که حدسم درست بوده است و اخلاص هیچوقت پوشیده نخواهد ماند.

سراغ او را گرفتم، گفتند که موقع نماز مغرب و عشاء به حسینیه می آید. بی صبرانه به حسینیه رفتم به محض ورود علیمردان از شباهت به پدرش او را شناختم. قیافه ای رعنا و محجوب و تو دل برو داشت:

شیرین تر از آنی به شکر خنده که گویند         ای خسرو خوبان که تو شیرین زبانی

با طمانینه ای خاص در صف نماز جماعت نشست، من فرصت را غنیمت شمردم و سریع کنار او نشستم با تواضع و توجه کامل نماز را خواند:

در نیاید حال پخته هیچ خام        پس سخن کوتاه باشد والسلام

بعد از نماز به او دست دادم ولی شرم حضور مانع از آن شد که خود را معرفی کنم. نماز جماعت تمام شد و هر کدام به مقر خود رفتند:

 

رفتم به مسجد از پی نظاره ی رخش       بر رو گرفت دست و دعا را بهانه کرد

خیلی خود را سرزنش کردم که چرا خود را معرفی نکردم و تصمیم گرفتم که روز بعد حتماً باب آشنایی را با او باز کنم. دوباره با نزدیک شدن اذان مغرب به حسینیه رفتم و دم در منتظر شدم تا آن شهید بزرگوار بیاید به محض ورود او سعی کردم که دوباره کنارش بنشینم ولی حسینیه شلوغ بود و من با فاصله در صفی که او حضور داشت نشستم.
بین صلاتین وقتی که سر بلند می کردم و به او نگاه می کردم می دیدم که او هم به من خیره شده و چون من دوباره او را نظاره می کردم ، فوراً سرش را پایین می انداخت .چندین بار این ناز نگاه او تکرار شد ، فهمیدم که او هم مرا شناخته است. بعد از نماز دیدم با لبخندی ملیح به طرف من می آید:

دستم نداد قوت رفتن به پیش دوست        چندی به پای رفتم و چندی به سر شدم

وقتی به هم رسیدیم ، پرسید اهل کجایی؟ گفتم حدستان درست است و خود را معرفی کردم. با مهربانی و تواضع فراوانی با من مصافحه و معانقه کرد. و مصرانه از من خواست که آن شب مهمان محفل عاشورایی آنان باشم. و اینگونه بود که مهر اخلاص او را که در دل داشتم با دیدن حرکات و سکنات او مضاعف گشت. این ارادت هر روز بیشتر می شد و با دوستان هرازگاهی به دیدار او می رفتیم و شاهد رشادت ها و افتخارآفرینی های او بودیم تا اینکه در بهار سال ۱۳۶۶ همراه بسیجی گمنام و دلاور دکتر مصطفی محمدی در واحد ادوات برای عملیات کربلای ده به ارتفاعات مشرف بر ماووت عراق اعزام شدیم. عملیات با موفقیت شروع شد. درحین عملیات همراه آقای محمدی در حال تردد در منطقه عملیاتی بودیم که در قسمتی که جاده کوهستانی باریک بود خودروی ما با خودروی روبرو نمی توانست راحت از کنار هم بگذرند و متوجه دستی از خودرو مقابل بر شانه ام گردیدم ، و فرمود بسیجی حالت چطوره؟ دیدم که علیمردان است ولی بشاشت همیشه را نداشت و حال و هوای معنوی و روحانی خاصی پیدا کرده بود. که در این حین آقای دکتر مصطفی محمدی اظهار داشتند که روز یا شب قبل به مقر فرماندهی لشکر رفته ام و در خدمت حاج نوری فرمانده دلاور لشکر ۵۷ بوده ایم که دیده ام علیمردان در گوشه ای از سنگر در خواب بوده است و حاج نوری او را بیدار کرده و به او گفته: علیمردان چرا این طوری شده ای، گرفته ای، مزاح نمی کنی، او هم خوابی را برای حاجی و دوستان تعریف کرده بود که متاسفانه الان در خاطر من نیست و آنان اظهار داشته بودند که انشاالله خیر است.

راهی است راه عشق که هیچش کناره نیست       آن جا جز آن که جان بسپارند چاره نیست

روز بعد از این ماجرا دیدم بیسیم چی گردان آقای محمدی را صدا زد و بعد از مکالمه او متوجه شدم که وی بسیار محزون و مغموم گشت و دانستم که اتفاقی رخ داده است. او ابتدا از ما پنهان می نمود ولی بعد از اصرار گفتند که علیمردان در ارتفاعات روبرو (ماووت) به شهادت رسیده است. و اینگونه بود که فرماندهی دلاور و مخلص و شجاع و محبوب که دوستان و نیروهایش به او عشق می ورزیدند به خیل شهیدان پیوست. و افتخارآفرینی هایش برای جوانان و مردم دیارمان ماندگار شد.
والسلام علیه یوم ولد و یوم یموت و یوم یبعثا حیاً

 

 

 

”  میرملاس نیوز : با تشکر از جناب دکتر مراد سوری که واقعا امشب کلی زحمتشون دادیم با این حال که شیفت بود و بیمار داشت اما با صبر و حوصله خاطره ی زیبا رو در اختیار ما گذاشتند اجرشون با شهدا و سید و سالار شهیدان امام حسین (ع)  “

 

 

1002522kakc001 

زنده یاد سردار حاج حمید قبادی و سردار شهید علیمردان آزادبخت

94

ایساده : حاج یونس آزادبخت، شهید والامقام محمود رضایی، حاج یونس قبادی، سرداران شهید داریوش مرادی و علیمردان آزادبخت

نشسته : حاج بهزاد باقری

35

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=48725

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 74در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۷۴
  1. ای شهید ، ای که بر کرانه ازلی و ابدی وجود برنشسته ای دستی برآر …

    و ما قبرستان نشینان عادات سخیف را نیز ازین منجلاب بیرون کش

  2. سلام و درود خدا بر روح پاک شهیدان گلگون کفن کوهدشت سرفراز علی الخصوص روح پاک سردار شهید علیمردان آزادبخت ، انشاالله شرمنده شهدا نباشیم.
    جناب آقای دکتر سوری دست مریزاد و خوش به حال شما که چنین عزیزانی را از نزدیک درک نموده و افتخار همنشینی با ایشان را داشته اید. انشالله روز به روز شاهد سربلندی جنابعالی و سایر یادگاران دفاع مقدس باشیم.
    برادر بالنگ خدا قوت

  3. برادر عزیزم جناب آقای مراد سوری با سلام و عرض ادب و احترام
    از اینکه توفیق یافته اید در حد امکان و توان خود، گوشه ای از سجایای اخلاقی و رفتار خداپسندانه فرمانده پاکباز و مظلوم پهنه های نبرد جنوب و غرب کشور، عارف وارسته شهید علیمردان آزادبخت بازگو و روایت نمایید، باید خدای را سپاسگزار باشید و بر این نعمت همه دوستداران خوبی ها و پاکی ها قدرشناس باشند. بی تردید افزون بر دلاوریها، گمنامی و تدبیر بی مانند آن عزیز سفر کرده در سالها حضور در صحنه های آتش و خون نقش بی بدیل و بی مانند او را در کربلای چهار و پایمردی او را در زیر طوفان بی مانند آتش باری دشمن از بن دندان مسلح نباید هیچ انسان شرافتمندی به فراموشی سپارد که اگر نبود پیشروی و حضور جوانمردانه گردان محبین به فرماندهی این جوان دیندار، شجاع و پاکباز ای بسا عملیات کربلای پنج و فتح و گشایشهای آن عملیات دیرتر و کمتر رخ می نمود. خداوند آن شهید سعید را با حضرت ابوالفضل عباس (ع) و دیگر شهیدان کربلا محشور فرماید.

  4. چون علیمردان یلی کمتر کسی

    دیده بود اندر شجاعت ای بسی

    تو چه می دانی علیمردان که بود

    شیرمرد جبهه ها دلفان که بود

  5. بسم رب الشهداءوالصدیقین
    (چند مطلب کوتاه در وصف شهدا)
    تقدیم به خانواده مظلوم شهید شاخص علیمردان

    خوندن برخی از جملات آدم رو بفکر فرو میبره و این سوال رو همچنان بدون پاسخ میگذاره که : آیا مردان شهادت رو برای خودشون انتخاب میکنند یا اینکه این شهادته که مردان شایسته اش رو گلچین میکنه …

    تفنگ های پر برای شلیک به مغزهای پر ساخته شده اند!

    و مغزهای خالی برای پر کردن این تفنگها.

    – نیچه

    عکس شهدا را می‌بینم، ولی عکس شهدا عمل می‌کنیم …

    چرا ؟!

    آهای مایی که ادعا داریم …

  6. این حقیر هم سالروز شهادت برادر عزیزم سردار شهید علی مردان ازادبخت را گرامی میدارم .
    با سلام خدمت برادر عزیزم جناب آقای دکتر سوری که با بیان خاطره ی زیبای خود اشک چشمانم که سالها بود خشک شده بودرا سرازیر گردانید .انتظار ما از دوستان و هم رزمان شهید علی مردان نوشتن و ذکر این خاطرات است

    • سلام بر شهیدان وخانواده های سربلندشان،عظیم عزیز بوی گل را از چه جوییم از گلاب،آخرین بار که خانه تان مهمان بودیم را هرگز فراموش نمیکنم،حضور شهید علیمردان به حق پیوسته را حس میکردم واکنون پانزده سال گذشته است و دوباره با خواندن این خاطره از دکتر مرادفرشته خصال از آن فرشته ی آسمانی حال وهوای چشمانم بارانی شد،شهادت میدهم که انی سلمٌ لمن سالمکم وحربٌ لمن حاربکم
      خوشابه حال شهیدان که بهار وصلشان جاودان است

    • برادر بزرگوارم عزیزم جان /انشا… که همیشه سربلند باشید .سلام ما را به خانواده محترم برسانید

  7. با سلام و تشکر فراوان از دوست ارجمندم آقای دکتر سوری
    شهید علیمردان از بارزترین اسوه های مجاهدان با اخلاص و شجاع دیار ماست که در آینده شخصیت والای او بر همگان آشکار خواهد گردید . در این میان بیان خاطراتی همچون این دست نوشته برادر عزیزمان دکتر سوری ، بسیار راهگشاست .
    بنده نیزدر اولین فرصت ، مشاهداتم از سلوک و رفتار آن شیر مرد جبهه ها را قلمی خواهم کرد ان شاء الله
    در آخرین سفرش به جبهه بنده و جناب حجه الاسلام و المسلمین اخویان از کوهدشت تا خرم آباد او را همراهی کردیم وآنجا به علت متفاوت بودن مقصد مأموریت از او جدا شدیم . افسوس که نمیدانستیم این دیدار آخر است . اگر حافظه یاری کرد نکاتی را نیز از آن دیدار آخر خواهم نگاشت .
    سلام و درود بر روح ملکوتی اش و نیز دیگر شهیدان والا مقامی که این صفحه مزیّن به نام مبارک آنان است :
    شهیدعباسقلی حاتمیان
    شهید عزیز محمودی
    شهید فرامرز علیپور
    شهید محمدابراهیم جعفری
    شهید نصراله بازوند

  8. امید وارم روزی رزمندگان لرستان مخصوصا کوهدشت دست به قلم شوند و از شجاعتهای این فرمانده بی نظیر بگویند و بنگارند

  9. سلام
    عرض ادب و احترام
    به مناسبت سالگرد این شهید عزیز بخش بر آن شدیم تا با ذکر فرازی از وصیت نامه و بیان خاطره ای از این شهید والا مقام در مقابل پایمردی های این عزیز ادای تکلیف کنیم .باشد که مورد عنایت این عزیزان قرار بگیریم.((دبیر حماسه و ایثار پایگاه اطلاع رسانی خبرافلاک.))
    الهم الرزقنا توفیق الشهاده فی سبیلک

  10. دکتر جان سلام:
    از اینکه حوصله بخرج دادی و گوشه ای از اقیانوس بیکران دلیر مرد میدانهای نبرد را به تصویر کشاندی
    بسیار سپاسگزارم :ما هم بی صبرانه در منتظران چشم براهتان می مانیم:

  11. سلام وصلوات بر روح پر فتوح فرمانده دلیر و شجاع گردان محبین .

  12. سلام ،همزمان مصاحبه حلیم خاتون خانیان ۸۵ ساله که پنج شهید(همسر وچهار فرزند)تقدیم کرده ومیگوید افتخار میکنم همسر وچهار فرزندم در راه خدا شهید شدند را در یکی از روزنامه های سراسری میخواندم و احساس کردم همه شهدا و اعضای خانواده آنها یک خانواده هستند با یک اندیشه و آرمان مشخص وروشن یعنی راه خدا. یقینا شهدا انتخابیند والبته قابلیت این انتخاب را پیدا میکنند،شهید علیمردان ودوستان و همرزمانش نمونه های این انتخابند واسوه های جهاد وایثار وشهادت یادشان گرامی وتشکر از آقا سعید عزیز

  13. باعرض سلام وادب واحترام خدمت آقای دکترسوری دوست گرانمایه . گرامی میدارم یادوخاطره کلیه شهدای عزیز را علی الخصوص شهید گرانقدر علی مردان آزادبخت.
    بعرض میرساند که این حقیر درهنگام شهادت این بزرگ مرد تاریخ ، حضور داشتم وبنده که درآن زمان بعنوان دیده بان بروی ارتفاعات اسبی دره مشرف برشهرماووت عراق حضورداشتیم چند لحظه بعدازشهادت علی مردان وآقای نقیبی ودونفرسربازوظیفه که اهل پلدختربودند (این چهارشهید گرانقدر، دریک سنگر به شهادت رسیدند) آقای دکترمحمدی که مسئولیت ادوات رابرعهده داشتندودرجریان آتش توپخانه عراق برروی ارتفاعات اسبی دره ، گلان و…… بودندبابیسیم جویای احوال اینجانب شدندو بنده خبرشهادت شهید علی مردان ونقیبی را به ایشان منتقل نمودم .
    انشاالله اگه خداوند کمک نماید دراولین فرصت ممکن ، نحوه شهادت ، وحالات قبل ازشهادت ، این شهیدبزرگوار را که خودبه عینی دیده ام برای دوستان نقل خواهم کرد.

    • سیدنا
      بی صبرانه منتظریم

    • با سلام وارادت خدمت برادر عزیزم سید مروت /مدتها بود احوالت از دوستان می پرسیدم وهر بار کامنت والی پور میدیدم نمی دانستم شمایید. دیشب کلی فکر کردم تا متوجه شدم .سالهاست آرزوی دیدنت دارم .خیلی خوشحالمان کردی

      • سلام بربرادرعزیز ودوست مهربانم آقای دکتر سوری ایدهم الله تعالی
        آقای دکتر همیشه ازدوستانی که باآنها درارتباط بودیم جویای احوال می شدم وخیلی وقته که سعادت زیارت شما وبعضی دیگر ازدوستان قدیمی را نداشته ام . ماهم همچنان مشتاق دیدار شما هستیم.

    • با سلام خدمت برادر والی پور ما هم بی صبرانه منتظر ذکر این خاطرات هستیم

      • سلام آقای آزادبخت . چشم .باهماهنگی که باآقای بالنگ بعمل آمده دراولین فرصت ممکن درج خواهدشد انشاالله.

  14. زیباترین

    جلوات عشق خونی است که

    برپیشانی شهید

    می نشیند .
    سلام ودرود خدا برکلیه شهدا بخصوص دلاور عزیز سردار ازادبخت

  15. سلام
    .خرداد ماه گرم سال ۱۳۶۲ سایت ۴و۵ مقر گردان محبین و چند روزی پس از پدافند سخت و طاقت فرسای منطقه عملیاتی والفجر مقدماتی در فکه و تپه دو قلو .( جبهه ایکه به دلیل فاصله بسیار نزدیک با عراقیها واقعا هر شبش عملیاتی بود .) نیروهای گردان قهرمان محبین تشویق شده و به انتظار رفتن به سفر زیارتی مشهد مقدس لحظه شماری میکردند .
    دقیقا یادم هست برای نماز ظهر و عصر به حسینه تیپ ۱۵ امام حسن رفتم . حسینه ای با سقف فلزی که بر روی تپه ای نه چندان بلند کمی دور از محوطه گردان بود و محلی برای تجمع بسیجیها برای نماز و دعاهای با صفا و معنویتشان .
    حسینیه خلوت بود و چند رزمنده در قسمت بالایی مشغول نماز جماعت بودند .
    شهیدان علیمردان آزادبخت ،جهانشهاه آزادبخت ،محمود رضایی ،مرتضی حسنپور و دقیقا یاد ندارم کدامشان پیش نماز آن جمع زیبا و معنوی بود .
    و بعدها هر کدام در قطعه ای از این خاک پاک خونش ریخته شد و به خدا رسید.
    سلام و صلوات بر روح مطهر شهدا و خصوصا سردار شهید علیمردان آزادبخت که این ایام بنام اوست .

    تشکر از برادر عزیز م دکتر مراد سوری برای خاطره زیبا و معنویش.

    یاد باد آن روزگاران یاد با د از من ایشان را هزاران یاد باد
    التماس دعا

  16. سلام ودرودخداوندبرارواح ملکوتیشان یادشان گرامی وراهشان پررهروباد،تشکرصمیمانه ازبرادرنازنینم دکترسوری بادرج این خاطره زیباشون درسایت وزین میرملاس

  17. بادرودبرهمه ی شهدا بخصوص شهیدعلیمردان آزادبخت که براستی دلاوری کم نظیروفرماندهی بی باک بود.
    چندمرحله درکنارشان بودم ورشادتهای این سرداررشیدرا ازنزدیک شاهدبودم ،شایدقلم وزبان توانایی وصف رشادتهای ایشان را نتوانندادا کنند. درودبردکترسوری که اخلاق ورفتارشان هیچگاه ازذهنم پاک نمی شود. انسانی متواضع وبسیارمحجوب. انشالله که هرکجا هستندخداوند یاروهمراهشان باشد.باسپاس ازحاج بهزادعزیزودوست داشتنی

  18. درود ر روح پسر عمه دلاورم شهید علیمردان…من اون زمونا شش هف سال بیشتر نداشتم اما خوب یادمه یبار وقتی میخواستن برن جبهه خونه ما بودن و میگفتن باید برگردم روستا و بعد دیدن پدرم برم جبهه..
    بی نهایت مهربون و خوشرو بودن وقتی سوار ماشینش (لند کروز)میشدم یا اسلحشو دستم میگرفتم چه لذتی میبردم….

  19. زیارت نامه شهدا

    اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَولِیاءَ اللهِ وَ اَحِبّائَهُ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَصفِیَآءَ اللهِ وَ اَوِدّآئَهُ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصَارَ دینِ اللهِ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ رَسُولِ اللهِ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَمیرِالمُومِنینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ فاطِمَهَ سَیِّدَهِ نِسآءِ العالَمینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبیمُحَمَّدٍ الحَسَنِ بنِ عَلِیٍّ الوَلِیِّ النّاصِحِ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبیعَبدِ اللهِ ، بِاَبی اَنتُم وَ اُمّی طِبتُم ، وَ طابَتِ الاَرضُ الَّتی فیها دُفِنتُم ، وَفُزتُم فَوزًا عَظیمًا ، فَیا لَیتَنی کُنتُ مَعَکُم فَاَفُوزَمَعَکُم .

    باعرض سلام وادب واحترام خدمت برادر ارجمند جناب آقای دکترسوری از صبر و حوصله بخرج دادی و گوشه ای از اقیانوس بیکران دلاوری کم نظیروفرماندهی بی باک را به تصویر کشیدی
    بسیار سپاسگزارم

    سالروز شهادت سردار شهید علی مردان آزادبخت گرامی باد

  20. سردار شهید علیمردان آزادبخت یل بی باک و محجوب سپاه لرستان بود که الحق او و گردان قهرمانش در نهایت گمنامی سهم بسزایی در کربلای چهار و در ادامه آن پیروزیهای کربلای ۵ داشته است. نام او فقط در شهرستان کوهدشت نیست که برای همگان آشناست بلکه در جای جای شهرها و روستاهای لرستان با نام این دلاور شهید (علیمردان آزادبخت)آشنایی کامل دارند.

    از طرف خود و خانواده, سالروز شهادت این اسوه بی باکی و شجاعت را در شب بیست و هفتمین سالگرد شهادت ایشان, به خانواده محترم آزادبخت باز تبریک و تسلیت عرض میکنم و همراه با ایشان یاد و خاطر این شهید عزیز را گرامی میداریم.

    همینطور درود و صلوات به روح پاک همه شهدا و خصوصاً شهدای مربوط به این هفته که تصاویرشان همراه با تصویر شهید علیمردان نازنین درج شده است.
    ((شهید گرامی عباسقلی حاتمیان . شهید گرامی عزیز محمودی. شهید گرامی فرامرز علیپور. شهید گرامی محمدابراهیم جعفری. شهید گرامی نصراله بازوند))

    با تشکر از راوی خاطره جناب آقای سوری و جناب آقای سعید بالنگ که با این خاطره زیبا و تصایویر از شهید ,حالات روحی بنده و خیلیها را عوض نمودند.
    و همچنین تقدیر و تشکر از برادران بزرگوارم حاج بهزاد باقری و حاج آقا هادی قبادی بخاطر حمایت و همراهی با دوستان میرملاس در این کار ارزشمند که روز به روز در حال گسترده شدن و ثمر بخش شدن است.

  21. دکتر سوری عزیز سلام
    ای کاش آنانیکه حتی یک روز جبهه نبوده اند وحتی شهامت فکر کردن به آن رشادت ها راندارند واکنون خود را میراث دار آین عزیزان می دانند می فهمیدند این شهدا برای تفرقه ونفاق وتهمت زنی وافتراه بستن برای بقا بر کرسی ریاست شهید ننشستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  22. شهید شفیع روز جزاست ، شهید هدیه از یک پدر دل سـوخته تقدیـم به محضر حضـرت حق است ، شهـید تقدیمی از یک مادر زجر کشیده به عالم ملکوت است ، شهید برادران و خواهران خود را در غم نشـانده اما در پاداش متنعم بودن در جوار حضرت حق سهیم می کند ، شهـید همـسر و فرزنـدان را تنـها می گذارد اماخدای بزرگ را کفیل آنها می کند ، شهید در دنیا زیبنــدگی اقارب و در آخرت دست گیرنـدگی است ، شهید شفیع و الدین و همسر و فرزندان است و شهید بهشت آفرین است .
    با تشکر از قلم زیبای دوست وبرادر گرامی جناب دکتر سوری ، ان شاءالله که ادامه داشته باشد.
    وبلاگ گردان محبین

  23. هرکه با آل علی دمساز شد بخت او روی شهادت باز شد
    مردی از مردان علیمردان نام رازدار و محرم این راز شد

  24. سلام خوش به حال حاج آقا قبادی هر چند وقت یکبار سفر معنوی به مکه و کربلا مشرف میشوند

  25. سلام بر شهیدان راه خدا
    سلام خدا بر شهیدان دفاع مقدسمان و سلام بر روح شهدای شهرمان بویژه بر سردار بی ادعای این هفته علیمردان عزیز.
    در سال ۱۳۶۷ در سالگرد شهید علیمردان یکی از همشهریان نقل کرد: در جریان فتح دژ شلمچه این شهید عزیز فرمانده خط شکن بوده است. ظاهرأ برنامه عملیات بگونه طراحی شده تا نیروها در مدت سه و نیم ساعت به پشت دژ برسند. اما این شهید دلاور طوری نیروهایش را در استتار کامل و بسیار سریع هدایت می کند که بعد از دو ساعت به محل قرارشان می رسند. امروز به راوی حماسه پیامک دادم که خاطره رو کامل درج کنه.

  26. اززحمات بی ریاوصادقانه دکتر مرادسوری تشکر میکنم آنان که می گوین کجاین مردان بی ادعا بنده آقای سوری رابه عنوان یکی ازمردان بی ادعای جبهه وجنگ به شما معرفی می کنم
    آقل ی سوری امیدوارم که درتمامی مراحل زندگی موفق وسربلند باشی

  27. خدمت سعیدعزیزم عرض سلام وخسته نباشیددارم
    براستی که اینهمه تلاش شما همردیف بچه های جنگ است بخصوص اینکه انتقال فرهنگ شهادت وایثاربه نسل امروز وظیفه ای سنگین است وهرکسی توان این مهم را ندارد. خداوند اجروپاداش دنیاوآخرت را به شما هدیه دهد..

  28. سلام بر آنهایی که از همه چیز گذشتند تا ما به هر چه میخواهیم برسیم

    سلام بر آنهایی که قامت راست کردند تا قامت ما خم نشود

    سلام بر آنهایی که به نفس افتادند تا ما از نفس نیافتیم

    سلام بر آنهایی که رفتند تا ما بمانیم

    سلام بر مردان خدا

    سلام بر شهدا …!

  29. فداکاری شهیدان و گذشت خانواده ها و حضور رزمندگان ما بود که ابرهای تیره و تار آن روزگار دشوار را از افق زندگی این ملت زدود

    سلام بر مردان خدا

    سلام بر شهدا …!

  30. امام خامنه ای درباره ی شهید و شهادت می فرمایند:

    فداکاری شهیدان و گذشت خانواده ها و حضور رزمندگان ما بود که ابرهای تیره و تار آن روزگار دشوار را از افق زندگی این ملت زدود
    سلام بر مردان خدا
    سلام بر شهدا …!

  31. یاد و نام سردار وفرمانده دلاور شهید والامقام علیمردان آزادبخت و همه شهداء والامقام که این صفحه به نام و تصویرشان منور ومقدس گردیده گرامی باد
    روحشان شاد

  32. شهید خرازی:
    خسته ام. ماندن طاقتی می خواهد که من ندارم … کاش اتفاقی می افتاد

  33. درود برروح والای شهدا ،سردار علیمردان آزادبخت
    روحش شاد ویادش گرامی

  34. سلام ودرودخدا برشهیدان والامقام بنده ازهمرزمان سردار ازادبختم تاجای بیاد دارم سال شهادت ایشان ۶۴عملیات والفجر ۹میباشد

    • سلام و تشکر از حضورتون
      نه دوست عزیز شهادت شهید آزادبخت ۱۳۶۶ بوده

  35. با عرض سلام و درود خدمت تمامی دوستان عزیز. خدمت دوستانم عرض کنم که دلاوریها و شجاعت های رزمندگان کوهدشتی فقط مختص به کوهدشت و لرستان نیست بلکه در تمام غرب کشور دلاوریهاشون زبانزد همه است. بنده در سال ۱۳۸۰ که در منطقه سرپل ذهاب سرباز بودم وقتی افسران و درجه داران ارتش ازم میپرسیدند اهل کجایی میگفتم کوهدشت باور کنید همه جمع میشدند از دلاوریهای شهیدان بزرگوار علیمردان آزادبخت وحمید ابراهیمی تعریف میکردند من هم به خودم می بالیدم و افتخار میکردم. یاد و خاطره این عزیزان رو گرامی میداریم.روحشان شاد و یادشان گرامی باد.

  36. سلام خدا و اولیای خدا بر روح شهیدان والامقام انقلاب اسلامی مخصوصا شهیدان مظلوم کوهدشت و گردان سرافراز محبین امیدوارم به همت بازماندگان کاروان شهادت هر چه زودتر شاهد چاپ و انتشار خاطرات این شهیدان والامقام باشیم .
    یادمان باشد به گفته رهبر معظم انقلاب زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان خود کمتر از شهادت نیست
    از زحمات دوستان وبلاگ میرملاس نیز کمال تشکر و قدردانی را دارم اجر شما با شهدا

  37. درود خدا به روح بلندشهدا وشهدای این هفته خصوصادلاور مرد زاگرس شهید علیمردان ازادبخت وبا باتشکر ازاستا دعزیز وبی ادعا دکتر مراد سوری با ذکراین خاطره شیرین و ارزشمند شهید شوشتری :دیروز از هر چه بود گذشتیم امروز از هرچه بود گذشتیم انجا پشت خاکریز بودیم واینجاه در پناه میز دیروزدنبال گمنامی بودیم امروز مواظبیم ناممان گم نشود .جبهه بوی ایمان میدادواینجاایمانمان بو می دهد.انجابردرب اتاقمان میی نوشتیم یاحسین فرماندهی از ان توست.الان می نویسیم بدون هماهنگی واردنشوید.خدایانصیرمان باش تابصیر گردیم بصیرمان کن تا از مسیر بر نگردیم .ازادمان کن تا اسیر نشویم

  38. با سلام به ارواح طیبه شهدا وصلحا خصوصا درود وسلام به روح پر فتوح شهید سر افراز سردار علیمردان آزادبخت . وبا تقدیر وتشکر از جناب آقای دکتر سوری عزیز که با سوز وگداز واخلاص وصداقت هرچه تمام روایت گر این خاطره خوب ومعنوی بودند .

  39. با سلام به ارواح طیبه شهدا ودرود بر روح شهید علیمردان آزادبخت این دلاور مرد سرزمین ایران اسلامی این سردار با اخلاص …..

  40. باسلام به روان پاک شهدا دفاع مقدس ودرود به روح مطهر سردار نامی ،جنگجوی بی نظیر و بی همتا .فاتح صاحب نظر درجنگهای منظم ونامنظم ،اسوه تقوی وپاکی مومن ومعتقدبه نظام وارزشهای اسلام ناب شهید علیمردان آزادبخت.بی شک تاریخ یادآور رشادتهای بزرگ مردانی از این مرز و بوم خواهد بود که عابد شب و جنگجوی روزهای سخت بودند.مردانی به بلندا و عظمت ایران زمین عظمتی افریدند چون بزرگی کوروش کبیر و داریوش و امیر کبیر و امام خمینی(ره).تاریخ گواهی خواهد داد آن رشادتها و ایثار و از خود گذشتن ها را . قطعا یادآوری آن روزهای سخت و جانفشانی آن بزرگمردان چراغی روشن برای فرزندان و آیندگان این مرز و بوم خواهند بود ان شاءالله

  41. سلام و درود خداوند ب روح مطهر شهید علی مردان آزدبخت

    و سایر شهدای عزیزی که ذکرشون بود

    یاعلی

  42. سلام بر امام شهیدان حضرت امام راحل رحمت الله علیه و جانشین برحقش حضرت امام خامنه ای مدظله العالی شهیدان عزت و اقتدار و صلابت و عظمت را به ما هدیه نمودند بیاید یاد شهدا بخشی از زندگیمان باشد شهدا شمع محفل بشریتند…

  43. سلام بر شهیدان علی مردان و آزاد بخت و همه شهدای راه ولایت با ولایت زنده ایم…ایام عزت و سربلندی مستدام باد با تشکر دکتر عابد نقیبی

  44. سلام علیکم وقتی شهید زنده از شهید سخن بگوید باید دلها را تسخیر کند بسی گفتیم وگفتند از شهیدان شهیدان را شهیدان میشناسند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.