تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

ظرفیت های فراوان لرستان به حالت نیمه تعطیل درآمده است

  • کد خبر : 48761
  • 02 اردیبهشت 1393 - 18:05

  استاندار لرستان گفت: ظرفیت های بسیار فراوان در این استان امروز به حالت نیمه تعطیل درآمده و این در حالی است که وجود این ظرفیت ها با آمار بالای بیکاری استان مغایرت اساسی دارد. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایرنا، هوشنگ بازوند روز سه شنبه در همایش بزرگ زن مشارکت سیاسی و […]

 

استاندار لرستان گفت: ظرفیت های بسیار فراوان در این استان امروز به حالت نیمه تعطیل درآمده و این در حالی است که وجود این ظرفیت ها با آمار بالای بیکاری استان مغایرت اساسی دارد.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایرنا، هوشنگ بازوند روز سه شنبه در همایش بزرگ زن مشارکت سیاسی و اجتماعی افزود: امروز سرانه درآمدی پایین وضعیت اقتصادی نامطلوب استان حاصل فرصت سوزی های بسیار است.

وی با اشاره به راه اندازی برخی طرح های اقتصادی و گردشگری و برنامه ریزی برای اجرای طرح های موثر وهمچنین استقبال از پروازهای فرودگاه خرم آباد را بیانگر تحرکات مطلوب در اقتصاد استان دانست و گفت: این اقدامات نشانه امید و شکوفایی است که برای ادامه این روند مردم استان باید به خودباوری رسیده و این خودباوری را در جامعه استان به یک فرهنگ اساسی تبدیل کنند.

وی در خصوص شکوفایی اقتصاد لرستان تا پایان سالجاری ابراز امیدواری کرد و اظهار داشت: هم اکنون رشد اقتصادی لرستان دورقمی بوده و برای رفع بسیاری از موانع نرم افزاری توسعه نیازمند انجام اقدامات فرهنگی هستیم.

بازوند با تاکید بر فراهم کردن زیرساخت های ذهنی توسعه در استان اضافه کرد: نقش زنان استان برای برون رفت از این شرایط و وضعیت نگران کننده همچون سالهای دفاع مقدس بی بدیل و ضروری است.

وی گفت: در این شرایط عزم ملی باید به واقع در لرستان معنا شود و مردم این استان در کنار یکدیگر و با همت و امید به آینده برای توسعه و رونق اقتصاد استان گام بردارند.

وی ادامه داد: همچنین رشته های موجود در دانشگاههای استان نیز باید مطابق با ظرفیت های استان بوده تا بتوان به صورت علمی و کارشناسی از این ظرفیت های بالا که برخی از آنها صدها هزار میلیارد ریال ارزش دارد بهره برداری شود.

نماینده عالی دولت در لرستان گفت: عدم استفاده از توانمندی های لرستان موجب رکود و تورم و به دنبال ان آمار بالای بیکاری شده به نحوی که در ملاقات عمومی با مردم استان، اشتغال و وضع اقتصادی به عنوان مهمترین دغدغه و نگرنی مردم عنوان می شود.

بازوند با اشاره به نامگذاری سال، این نامگذاری را نسخه شفابخش استان دانست و تصریح کرد: فرهنگ واقتصاد لازمه یکدیگر هستند و می توان گفت فرهنگ زیربنای اقتصاد است.

وی با اشاره به نقش ویژه زنان در توسعه و پیشرفت تصریح کرد: کار آسیب شناسی در خصوص بن بست های اقتصادی لرستان در سال ۹۲ انجام شده که امید می رود با توجه به آسیب های شناسی انجام شده و رفع آنها، امسال شاهد کاهش بیکاری در لرستان باشیم.

وی گفت: در این راستا تصمیماتی در خصوص انتصاب بانوان در برخی پست های مدیریتی استان اتخاذ شده تا از توانمندی بانوان استان در این خصوص استفاده شود.

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=48761

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 12در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۲
  1. آقای مهندس پیگیر پالایشگاه نفت شهرستان پلدختر هم باشید

    • آقای استاندار
      مردم عمل می خواهند
      دردها رابلد بودن کافی نیست
      ما منتظر درمان مشکلات استانیم
      یکسال از عمر دولت تدبیر و امبید گذشت
      کو ، کجا ، چیزی نمی بینیم

  2. اقای مهندس این ظرفیت های نیمه تعطیل با دوست بازی و رفاقت بدون درنظر گرفتن لیاقت کاملا تعطیل میشوند بخود ای که فردا دیر است

  3. سلام،

    ظرفیت ها که بسیارند، کو امکانات و مدیریت؟

  4. چگونه ممکن است که رشد اقتصادی کشور منفی باشد ولی رشد محرومترین استان دورقمی باشد ،بله ممکن است دورقمی باشد ولی منفی

  5. صنعت معدن وتجارت و مدیر لایق ان جناب بیرانوند که ۸ سال است رییس است و در دوره دولت امید که ابقا خواهد شد جان خواهد گرفت

  6. اقای استاندار باور کنید ارائه امار واقعی وصحیح به مردم خود نشانه تدبیر است که شما دارید ،صداقت با مردم از وصایای امام اول شیعیان به حاکمانش بود اما متاسفانه در مورد استاندار قبلی صدق نمیکند .

  7. اقای احمدی قطعا قیاس اقای بازوند ودهمرده اشتباه است چرا که بازوند مرد عمل وکارازموده وبومی استان وچهره ای مردمی ومتواضع وخاکی ،بنده قصد تملق ندارم چون نام بنده محفوظ است اما با روش کار هردو اشنایی دارم .

  8. جناب آقای استاندار درمعارفه خود گفت که لرستان را گلستان میکنم حالا شعار ناامیدی سر میدهد

    • آقای پلدختری ، تو این پست که جناب بازوند همش امیدوارانه صحبت کردن………..کجاش دم از ناامیدی زدن؟؟؟؟؟؟
      ایشون وضع کنونی استان رو نامطلوب دونستن و به مردم امید دادن که تا یکی دو سال آینده روند مطلوبی رو خواهیم داشت……غیر از اینه؟؟؟؟؟؟؟

  9. اقای استاندار محترم با عرض سلام و خسته نباشید! شما رشد اقتصادی لرستان رو دو رقمی گفتین در صورتیکه بر اساس امار رشد اقتصاد کشور منفی میباشد چطور لرستان دارنده رتبه اول بیکاری در کشور رشد اقتصاد ان دو رقمی است در ضمن کدام کشور رشد اقتصادی ان سه رقمی است که ما به ان نرسیده ایم ناراحتیم لطفا برای شعور بازدید کنندگان از سایت احترام قائل باشین

  10. زاگ وب رتبه بندی جدید وب سایت های استان لرستان و هچنین رتبه بندی وب سایت های غر بو جنوب کشور را منتشر کرد . لینک های زیر را بخوانید و در صورت لزوم انتشار فرمایید
    سربلند باشید
    http://www.zagweb.ir/%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C/17471
    http://www.zagweb.ir/%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C/17476

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.