تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

شاهرخی : آمادگی انتخاب فرماندار زن را در لرستان داریم

  • کد خبر : 49016
  • 05 اردیبهشت 1393 - 22:11

به گزارش میرملاس نیوز ؛ سید سعید شاهرخی در جمع بانوان فعال سیاسی و اجتماعی که در محل آمفی تئاتر استانداری لرستان برگزار شد، بیان کرد: بانوان باید با استفاده از سیره و منویات حضرت زهرا(س) نقش کلیدی خود را در جامعه ایفا کنند. وی با بیان اینکه نقش بانوان در نظام مقدس جمهوری اسلامی، […]

MG_0063

به گزارش میرملاس نیوز ؛ سید سعید شاهرخی در جمع بانوان فعال سیاسی و اجتماعی که در محل آمفی تئاتر استانداری لرستان برگزار شد، بیان کرد: بانوان باید با استفاده از سیره و منویات حضرت زهرا(س) نقش کلیدی خود را در جامعه ایفا کنند.

وی با بیان اینکه نقش بانوان در نظام مقدس جمهوری اسلامی، قبل و بعد از پیروزی بی‎بدیل و مثال‎زدنی است، اظهار کرد: در شکل‎گیری انقلاب در تظاهرات علیه طاغوت، بانوان در کنار مردان جهت تداوم و تثبیت انقلاب و گذر از محدودیت‎هایی که سر راه این انقلاب بود نقش پررنگی داشتند.

شاهرخی با اشاره به اینکه در حفظ ارزش‎ها، دفاع مقدس و عرصه‎های مختلف علمی و دانشگاهی شاهد حضور تأثیرگذار بانوان هستیم، یادآور شد: در اینکه توسعه کشور مستلزم استفاده از همه ظرفیت‎های مادی و معنوی نظام و کشور است شکی نیست و شاکله این توسعه استفاده از نیروی انسانی و آن هم بانوان است چراکه توسعه امکان‎پذیر نخواهد بود مگر اینکه از همه ظرفیت‎ها استفاده کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان گفت: دکتر روحانی قبل و بعد از انتخابات بر این باور است که باید جایگاه ویژه‎ای را برای زنان ترسیم و اجرا کنند و اینکه زنان علاقه‎مند هستند در عرصه تصمیم‎گیری، تصمیم‎سازی و اجرا نقش داشته باشند، توقعی به‎جاست.

وی تصریح کرد: با توجه به سیاست‎های کلان دولت، قطعاً این مهم در دستور کار دولت و مدیریت ارشد استان است.

شاهرخی با اشاره به اینکه دولت خودش را در مقابل آراء مردم موظف به پاسخگویی می‎داند، بیان کرد: صداقت و شفافیت مهم‎ترین رکن دولت است و آنچه حق مطلب است را در اختیار مردم می‎گذارد.

این معاون استاندار با تأکید بر اینکه دولت از نقد سازنده استقبال می‎کند، اضافه کرد: براساس شعاری که معیار و ملاک این دولت است فعالیت دولت یازدهم براساس اعتدال، عقلانیت، شایسته‎سالاری، تنوع و خوش‎آمدگویی به همه تفکرات است تا افراد نقطه نظرات خود را در شیوه اداره کشور عملیاتی کنند.

وی با بیان اینکه باید همه افراد در چارچوب قانون اساسی در عرصه‎های اجتماعی حضور پیدا کنند و دولت نیز استقبال می‎کند، بیان کرد: اعتدال به معنای اعتقاد به قانون اساسی، صلابت رهبری، بنیاد‎های نظام و اعتقاد به رأی مردم است.

شاهرخی با اشاره به اینکه مسیر حرکت دولت و کشور را مردم با حضور در پای صندوق‎های اخذ رأی تعیین می‎کنند، افزود: تعهد ما نیز این است که از رأی مردم صیانت کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان با بیان اینکه در هر انتصابی باید شاخص‎ها وجود داشته باشد، ادامه داد: برای سمت‎های معاونت فرمانداری، معاونت اداره کل و بخشداری‎ها از چند تن از بانوان دعوت به عمل آمد اما آنها بعد از ۲۴ ساعت انصراف دادند و این امر دست ما را بسته و دایره انتخاب ما را محدود کرد و نیاز است که بانوان مقداری خودباوری داشته باشند.

وی تصریح کرد: استاندار اعلام کرده که آمادگی دارد فرمانداری را از بین بانوان انتخاب کند.

شاهرخی گفت: در بحث امنیت اجتماعی و مسائل امنیتی گلایه‎هایی از سوی بانوان مطرح شد که قابل قبول است، در ۶ ماهه اول سال ۹۲ آمار سرقت‎ها در کل استان روزانه بالای ۴۵ تا ۵۰ فقره بوده و این پایین‎تر از میانگین سرقت‎ها در کل کشور است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان اظهار کرد: به‎منظور رفاه حال مردم برای هر پاسگاهی چهار پاسگاه سیار و ۲۵ پاسگاه ثابت در نقاط جرم‎خیز و ۳۵ گشت انتظامی(موتوری) را مستقر کردیم.

وی افزود: همچنین سیستم‎های پیشرفته، کنترلی و مداربسته را نیز در ۶۰ نقطه کلیدی شهر مستقر کردیم که امروز آمار سرقت‎ها روزانه بین ۲۵ تا ۳۰ مورد است.

شاهرخی اضافه کرد: سرقت‎های کلان مثل سرقت از طلافروشی بسیار محدود است و بیشتر در حد کیف‎قاپی است.

این معاون استاندار لرستان بیان کرد: ۲ میلیارد تومان از اعتبارات استانی صرف امنیت فیزیکی محیط شهر شده است.

وی با اشاره به اینکه در لرستان نرخ بیکاری جوانان بین سنین ۱۵ تا ۲۵ سال ۵۰ درصد است، اظهار کرد: متأسفانه نرخ تورمی که دولت روحانی تحویل گرفته ۴۲ درصد به‎علاوه دنیایی از بدهی پیمانکاران و خزانه است.

شاهرخی گفت: با حضور دولت مردم انتظار تغییر در وضعیت معیشتی و اقتصادی خود دارند؛ دولت ملزم به اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‎ها شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان افزود: دولت در تلاش است با این رکود مقابله و وشعیت معیشتی مردم را بهبود ببخشد.

وی اظهار کرد: اولین کاری که امور بانوان استان باید در راستای شناسایی بانوان توانمند استان انجام دهد این است که یک بانک اطلاعاتی از زنان توانمندی که در عرصه‎های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می‎توانند فعالیت کنند، ارزیابی و این بانک را نظام‎مند کند چراکه الان در استان فاقد این بانک اطلاعاتی هستیم.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=49016

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. سلام آقای شاهرخی
    شما با یادگار ۸ سال دفاع مقدس ،آزاده و جانباز بالای ۵۰ درصدی که فرماندار خرم آباد بود چکار کردید ، باند و سیاست حتی به ارزش های دفاع مقدس هم رحم نمی کند ، ما نگران انتصاب هایی هستیم که دراستان انجام میشود، به حرمت شهدا به همسنگرانشان بی حرمتی نشود.

  2. بابا بی خیال مردم تحمل فرماندار زن را ندارند از این کارها نکنید تو رو خدا

  3. خوب است استاندار لرستان پست معاونت سیاسی استانداری را به زنان واگذار نمایند

  4. جناب شاهرخی مشکل ما پست کلیدی برای بانوان نیست.مشکل ما بیکاری وحشتناک جوانان میباشد.
    از زمانیکه استاندار جدید آمده کارش فقط جابجایی انوبوسی مدیران.گمان نمیکنیم مشکل لرستان مدیران
    گذشته باشد؟کلید جناب روحانی انگار فقط درب های بسته پیش روی برخی فتنه گران ۸۸را باز میکند نه
    درب جعبه سیاه مشکلات اقتصادی مردم را.دولت احمدی نژاد در دو سال اول احمدی نژاد را با شش ما
    اول این دولت مقایسه کنید تا بفهمید کارتان شده فقط قیچی کردن.هرجا بوی اصولکرا می آید سم پاشی میکنید.شک نکنید مردم جواب شما را در انتخابات آینده خواهند داد.

  5. آقای شاهرخی ،لطف کن مردان اصلاح طلب را که باگذشت ۹ماه از شروع به کار دولت همچنان مجبور هستند دستورات مدیران انحرافی را اجرا کنند دریاب،در استانداری ودر بیخ گوش شما همچنان شاهد رشد وارتقا این افراد هستیم ،در فرمانداری کوهدشت وضعیت بسیار نگران کننده است ،چرا فکری نمی کنید؟ انتصاب زنان پیشکش به فکر مردان اصلاح طلبی باش که مردانه ۸ سال انواع مشکلات را تحمل کردند ودم بر نیاوردند……

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.