- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

استاندار لرستان: استقبال از پروازهای فرودگاه خرم‌آباد امیدوارکننده است

 

استاندار لرستان گفت: استقبال خوب مردم لرستان از پروازهای فرودگاه خرم‌آباد امیدوارکننده است.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از فارس، هوشنگ بازوند صبح امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد اظهار کرد: خوشبختانه امروز شاهد استقبال خوبی برای گرفتن بلیط هواپیما در فرودگاه خرم‌آباد هستیم به صورتی که در برخی از موارد دیده می‌شود، تعداد زیادی در فرودگاه تهران به خرم‌آباد به علت تمام شدن بلیط نمی‌توانند، بلیط را تهیه کنند که این استقبال زیاد برای ما امیدوار کننده و نشان از شکوفایی لرستان است.

وی افزود: در گذشته فرودگاه این شهر به صورت تعطیل یا نیمه تعطیل بوده است که امروز شاهد پروازهای هر روزه در این فرودگاه و دو روز در هفته را به سمت مشهد مقدس هستیم.

بازوند با اشاره به نرخ بالای بیکاری در استان لرستان طی چند سال متوالی عنوان کرد: تا زمانی که رشد اقتصادی مثبتی نداشته باشیم، نمی‌توانیم مشکل بیکاری این استان را حل کنیم.

این مسئول اضافه کرد: خیلی از موانع اقتصادی استان لرستان نیازمند کار فرهنگی است، لذا باید در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی کار فرهنگی در خصوص رفع این موانع را بیشتر کنیم.

استاندار لرستان متذکر شد: اقتصاد و فرهنگ هر دو باید به کمک همدیگر بیایند، زیرا فرهنگ زیر بنای اقتصاد است و اگر اقتصاد بتواند، افقی داشته باشد، نیازمند کار فرهنگی است.

بازوند خاطرنشان کرد: مشکلات استان لرستان باید آسیب‌شناسی شوند، زیرا تا زمانی که آن‌ها آسیب‌شناسی نشوند، مشکلاتی همچون بیکاری همچنان باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در هیچ کجای دنیا توسعه را بخش دولت نمی‌تواند، به تنهای ایجاد کند، لذا استان لرستان نیز نیازمند مشارکت مردم و بخش خصوصی است.

بازوند یاد‌آور شد: تورم و رکود مشکل بیکاری استان را به وجود آورده‌اند، زیرا این دو دشمن اصلی بیکاری هستند.

این مسئول اذعان کرد: یکی از دلیل‌های بیکاری لرستان استفاده نکردن از ظرفیت‌ها و فرصت‌سوزی‌ها در مقابل فرصت‌سازی‌ها در گذشته این استان است که امیدواریم بتوانیم در سال‌جاری این مشکل را تا حدودی حل کنیم.