تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
5

قیمت خرید تضمینی کلزا در لرستان اعلام شد/هر کیلو کلزا ۱۹۰۰ تومان

  • کد خبر : 49049
  • 06 اردیبهشت 1393 - 14:35

  رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: قیمت تضمینی هر کیلوگرم محصول کلزا در استان ۱۹ هزار ریال تعیین شده و مقدمات خرید این محصول از کشاورزان فراهم شده است.به گزارش میرملاس نیوز ، مهرداد غضنفری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حدود هزار هکتار اراضی استان به کشت کلزا اختصاص یافته […]

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: قیمت تضمینی هر کیلوگرم محصول کلزا در استان ۱۹ هزار ریال تعیین شده و مقدمات خرید این محصول از کشاورزان فراهم شده است.
به گزارش میرملاس نیوز ، مهرداد غضنفری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حدود هزار هکتار اراضی استان به کشت کلزا اختصاص یافته که از این سطح، یکهزار و ۴۵۰ هکتار در شهرستان سلسله واقع شده است.

وی با بیان اینکه کشت محصول کلزا بهترین گزینه برای کشت تناوب گندم است اظهار داشت: با توجه به شرایط مساعد سطح زیر کشت این محصول در استان، آب و هوای استان و خاک حاصلخیز، پیش بینی می شود امسال پنج هزار تن از این محصول در استان برداشت و روانه بازار شود.

وی تصریح کرد: شهرستان سلسله شرایط بسیار مناسبی برای توسعه اراضی کلزا دارد و سازمان جهاد کشاورزی در این راستا آمادگی حمایت، ارائه مشاوره و خدمات به کشاورزان جهت توسعه اراضی زیر کشت این محصول را دارد.

بسیار خوبی شامل آب و هوایی و خاک دارد و به کشاورزان شهرستان توصیه می کنیم جهت گسترش کشت آن تلاش کنند و سازمان آماده مشاوره و خدمات دهی به کشاورزان می باشد.

به گفته غضنفری از دانه محصول کلزا بین ۴۰ تا ۴۸ درصد روغن با کیفیت و بین ۳۵ تا ۴۰ درصد پروتئین مورد نیاز دام تامین می شود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=49049

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.