تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

ملکشاهی: نرخ بیکاری در لرستان از آنچه مرکز آمار اعلام کرده بالاتر است/تعریض جاده رومشکان تا پایان سال جاری

  • کد خبر : 49112
  • 07 اردیبهشت 1393 - 10:28

  نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ بیکاری در لرستان بیش از ۱۷ درصدی است که مرکز آمار ایران اعلام کرده است. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از فارس، الهیار ملکشاهی با اشاره به آمار بالای بیکاری در لرستان اظهار کرد: آماری که مرکز آمار ایران در خصوص بیکاری لرستان با […]

 

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ بیکاری در لرستان بیش از ۱۷ درصدی است که مرکز آمار ایران اعلام کرده است.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از فارس، الهیار ملکشاهی با اشاره به آمار بالای بیکاری در لرستان اظهار کرد: آماری که مرکز آمار ایران در خصوص بیکاری لرستان با نرخ ۱۷,۱ دهم درصد اعلام کرده، آمار درست و دقیقی نیست.

وی افزود: ما مطمئن هستیم، آمار اصلی بیکاری در استان لرستان از آمار اعلام شده بالاتر است.

این مسئول یاد‌آور شد: استان لرستان در زمان جنگ یکی از استان‌های پشتیبان جنگ بوده و در آن زمان که دلار هفت تومان بود و نیاز این استان ایجاد کارخانه بود، به علت اینکه لرستان استانی نزدیک به مرز بود، این امکان فراهم نشد.

*به دنبال فراهم کردن زیرساخت‌ها برای بخش خصوصی هستیم

ملکشاهی عنوان داشت: بعد از جنگ استان‌های مرزی بازسازی شدند، این درحالی بود که لرستان را جزو استان‌های جنگی و مرزی ندانستند، لذا همین امر در توسعه نیافتگی لرستان بعد از جنگ تاثیر داشته است، زیرا خیلی از ساختمان‌های آن در بمباران‌ها نابود شده بود.

ملکشاهی اضافه کرد: الان نیز که دولت بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی نمی‌تواند در استان سرمایه‌گذاری و کارهای عمرانی برای اشتغال ایجاد کند، استان لرستان فاقد هرگونه زیرساخت برای مشارکت بخش خصوصی شده است.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: در حال حاضر ما به دنبال فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای ورود بخش خصوصی به این استان هستیم، زیرا لرستان تاکنون پرواز فرودگاه که یکی از زیرساخت‌های توسعه است، نیز نداشته که خوشبختانه در حال حاضر این مشکل رفع شده است.

*لرستان در بیشتر زمینه‌ها با نرم کشوری فاصله دارد

وی با اشاره به اینکه عقب‌ماندگی استان لرستان به گذشته برمی‌گردد، متذکر شد: در قبل از انقلاب مردم لرستان زیر بار رژیم طاغوت نمی‌رفتند، آن‌ها نیز به لرستان توجه نمی‌کردند که این عامل‌ها در بیکاری امروز لرستان تاثیر دارد.

ملکشاهی ادامه داد: در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد کارهای خوبی در سطح لرستان بوده‌ایم، اما این کارها در مجموع با نرم طبیعی کشوری فاصله دارد.

رئیس کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت باید استان‌های کم‌تر توسعه یافته مانند لرستان را مورد حمایت ویژه خود قرار دهد.

*در عزل و نصب‌ها به دنبال افراد توانمند هستیم

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص عزل و نصب‌های صورت گرفته در استان لرستان یاد‌آور شد: برخی از این عزل و نصب‌ها با هماهنگی نمایندگان مجلس و استاندار صورت گرفته و برخی دیگر با صلاح دید خود استاندار انجام می‌شود.

وی عنوان داشت: در عزل و نصب‌ها به دنبال مدیران توانمند هستیم، لذا هیچ طایفه‌ای از افراد در این مسئله اهمیت خاصی ندارند.

ملکشاهی در خصوص وضعیت چهارخطه کوهدشت به زانوگه گفت: طی جلسه‌های صورت گرفته عملیات چهارخطه کوهدشت به زانوگه آغاز شده و آسفالت اسلام‌آباد به حوزه پلدختر در حال انجام است.

وی تصریح کرد: منطقه وزسور که یک منطقه دور افتاده و دارای جاده صعب‌العبور است، امسال آسفالت می‌شود.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص منطقه هومیان گفت: این منطقه که محل زندگی عشایر است، در سال جاری ۱۳ کیلومتر آن آسفالت و دسترسی مردم به مراکز شهری امکان‌پذیر می‌شود.

*تعریض جاده رومشکان تا پایان سال جاری

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: تا پایان سال جاری تعریض و آسفالت جاده رومشکان که یکی از عریض‌ترین جاده‌های کوهدشت است، تا پایان سال به پایان می‌رسد.

وی در خصوص جاده امامزاده ابوالوفا یادآورشد: این امامزاده که روزانه در ایام تعطیل ۱۰۰ هزار و در ایام غیر تعطیل ۱۰۰ هزار زائر دارد، یکی از تعهدات اداره اوقاف بوده که تا چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

ملکشاهی عنوان کرد: امامزاده محمد درب گنبد امسال بیش از ۶۰۰ هزار زائر داشته است.

 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=49112

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 33در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳۳
  1. اقای ملکشاهی دست از سر مردم کوهدشت ورومشگان برداربرو به همان شهرستان ملکشاهی در ایلام .به زودی ما فرهنگیان رومشگان طوماری برعلیه انتصاب برادرت در رومشگان به همه مسوولین مینویسیم باید همه بدانند که شما به خاطر برادرت چه ظلمی به ما فرهنگیان کوهدشتی کردی دوسال است که همش میگویی بیکاری و… توهم مانند استادت اقای عباسی فرد یکبار چپی هستی یکبار راست میشوی تورا به خدا برگرد به ایلام .ما مردم رومشگان حاضریم بااحترام زیاد بدرقه اتان کنیم فقط برگرید به ایلام ضمنا ایلام سد سیمره داره ونمیتونی متوقفش کنی

    • قضاوت احساسی، غیر منطقی ، توهین آمیز و غیرمنصفانه ای بود و لازم است استغفار کنید برادر یا خواهر عزیز در ضمن احتمال زیاد رومشگانی هم نیستی

    • لطفا از طرف ما مردم رومشگان حرف نزن جناب کسی که خود را رومشگانی معرفی کرده ایی ..ما مردم رومشگان به ایشان که یک چهره بین المللی هستند افتخار میکنیم …

  2. تو واسه کوهدشت چیکار کردی راه آهن کوهدشت،کارخانه خودروسازی ، سد کوهدشت و … چی شد

    • کوهدشتی عزیز اونها خوراک تبلیغاتی عده ای بودند ولی انشئاله بادرایت آقای ملکشاهی درست میشن

    • سلام آقای نماینده محترم اصلا خبر دارند که وضعیت تولید کنند گان در شهر کوهدشت ازجمله پرورش دهندگان مرغ در آستانه ورشکستگی می باشند جوجه ودارو و سویا وذرت گران وبعد خریداری مرغ توسط دلالان با نرخ پایین ، به نظر می رسد لازم است سایت وزین میر ملاس گزارشی از این موضوع تهیه نماید وبه اطلاع آقایان نماینده برسانید شاید به فکر بیفتند

    • می دونم پشیمانی که به ملکشاهی رای ندادی ولی رو اعصابت مسلط باش خداکریمه

  3. این بار بنده در خدمت ملکشاهی راد هستم چون ایشان خیلی خوب هستند

  4. آقای نماینده حالا که اینو میدونید پس یه کاری واسه فبولشده های استانداری بکنید که دو ساله انتظار میکشن.

  5. رومشکان دیگه کم وکسر ندار د از حق کوهدشت کی دفاع کنه

  6. مبارکه ………………..تعریض که هیچی پالایشگاه نفت رومشگان هم مبارکه

  7. درکوهدشت وبخشهای تابعه که مدیران توانمندومتخصصی وجودداردمواظب باشید خدای ناکرده تغییراتی ایجادنشود

  8. نماینده محترم در متن بالا مرقوم فرمودند که: در زمانی که دلار ۷ تومان بود واسه کوهدشت به علت نزدیک بودن به مرز ، کارخانه ای احداث نشد . پس چرا خوزستان که داخل جنگ بود هر گونه کارخانه ای توش احداث شد . جناب آقای ملکشاهی عزیز ، مشکل کوهدشت خودمون هستیم و بس . انتظار ما از دولتها فقط محدود شده به موارد سیاسی . توان یک نماینده و انرژی اش در راستای انتساب های گوناگون معطوف میشود . البته این تقصیر نمایندگان محترم نیست . بلکه ایشان خواسته مردم را که همان تغییرات مدیریتی است ، دنبال میکنن. البته فرمایش جنابعالی کاملا درست است و نرخ بیکاری بسیار بالا و شاید بیش از ۴۰ درصد

  9. باسلام اگه اداره اوقاف نصف درامد امامزاده ها رو به عمران خودشون تخصیص بده مشکلی باقی نمی مونه

  10. جناب نماینده محترم آمارواطلاعات دادن کارزیاد مهمی نیست شما بفرمایید طی این چندسال که وکالت مردم را در مجلس داشته اید چه کارهایی برای حل مشکل بی کاری جوانان حوزه انتخابیه اتان انجام داد ه اید.شما فرموده اید مردم لرستان چون زیر بار رژیم طاغوت نمی رفت رژیم طاغوت هم به لرستان توجه نمی کرد.جناب آقای ملک شاهی گناه مردم منطقه درجمهوری اسلامی چیست غیر از اینکه به ولایت مداری ودفاع از انقلاب شهره عام وخاصند . هرچند جاده سازی توسعه برق ومخابرات از ملزومات توسعه وآبادانی است.اما این امر به تنها کفایت می کند؟آیا اطمینان دارید رژیم طاغوت بود الان جاده های روستایی ومخابرات و…توسعه نیفتاده بود ؟.استاندار محترم لرستان بیان داشته اند استان لرستان از بی برقی رتبه دوم کشورند.!جناب آقای ملک شاهی لرستان صاحب می خواهد،مسیول باعرضه و باشهامت میخواهد.جناب نماینده شما باید شهامت مطالبه حق مردم را داشته باشید اشکال ندارد داد بزنید دادخواهی کنید(لایحب الله جهره باالسو من القول الا من ظلم).جناب آقای نماینده! یه وقت بگذارید وسری به میدانهای تهران بزنید ببینید وضع جوانان ومردان کوهدشتی را که برای یک لقمه نان آواره اندچگونه است؟! اطمینان دارم که وجدانت ناراحت خواهد شد وبه غرورت برخواهد خورد .جناب آقای ملک شاهی وقتی ساختمانی در سعادت آبادتهران تخریب می شود۱۷نفراز هم شهری های شما نمایندگان لرستان زیر اوار می مانند وخانواده های آنان داغدار می شود نماینده وقت هنرش این است که هرچه زودتر ازقوه قضاییه جواز دفن بگیرد!اما به ذهنش نمی رسد چرابایداین اتفاق برای کارگران لربیفتد؟! چرا از موضوع برای حل مشکلات بی کاری دراستان استفاده نکردند؟ جناب نماینده بدانید که اگر مردم فعلی از ما در گذرند آیندگان ازما نخواهندگذشت و هیچ توجیه عقلی وشرعی نمی تواند مانع مطالبات به حق مردم محروم منطقه باشد. یاعلی مدد.

  11. ما که کم کم داریم رخت خویش از این شهر بر می بندیم و شهر را وا می هلیم به همه ی کسانی که در کمال تعجب امید به تغییر آینده ی این شهر دارند، و به چیزهای خوب و قشنگی که نیست فکرر میکنند
    این را از من کمترین بپذیرید دوستان خوبم، تا دیر نشده هجرت کنید و آیندگان خویش را از بند این دهات هر کی به هرکی برهانید باشد که رستگار شوید هم در دنیا هم در آخرت…

  12. باهم بهترباشیم مثبت بیندیشیم تاحضرت حق مددکارمان باشد شایدباهم زودتربه ابادانیو ترقی برسیم

  13. برای‏ ‏رومشگان‏ ‏هیچ‏ ‏قدمی‏ ‏برداشته‏ ‏نشده‏ ‏شهرستان‏ ‏شدن‏ ‏یک‏ ‏مطالبه‏ ‏قدیمی‏ ‏مردم‏ ‏رومشگان‏ ‏بود‏ ‏که‏ ‏از‏ ‏قبل‏ ‏قدمهای‏ ‏موثری‏ ‏توسط‏ ‏نماینده‏ ‏قبلی‏ ‏برداشته‏ ‏شده‏ ‏بود‏ ‏ولی‏ ‏‏ کار‏ به‏ ‏نام‏ ‏ایشان‏ ‏تمام‏ ‏کرد‏ ‏.‏ ‏دوم‏ ‏جاده‏ ‏رومشگان‏ ‏قبل‏ ‏از‏ ‏انتخابات‏ ‏۹۰ مجلس‏ ‏آماده‏ ‏اسفلت‏ ‏بود‏ ‏و‏ ‏قسمتهای‏ ‏عمده‏ ‏و‏ ‏اصلی‏ ‏آن‏ ‏تعریض‏ ‏و‏ ‏اسفالت‏ ‏شده‏ ‏بود‏ ‏.سوم‏ ‏شما‏ ‏هم‏ ‏مانند‏ ‏عمده‏ ‏واکثریت‏ ‏مردم‏ ‏فهیم‏ ‏رومشگانخ‏ ‏به‏ ‏‏ ‏ایشان‏ ‏انتقاد‏ ‏دارید‏ ‏چهارم‏ ‏‏ ‏درج‏ ‏نظریاتی‏ نسنجیده‏ ‏‏در‏ ‏مورد‏ ‏رو‏ ‏‏ ‏‏ ‏مشگان‏ ‏‏ ‏باعث‏ ‏نگرانی‏ ‏و‏ ‏آزردگی‏ ‏خاطر‏ ‏مردم‏ ‏رومشگان‏ ‏می‏ ‏شود‏ ‏و‏ ‏همچنین‏ ‏اختلاف‏ ‏سلیقه‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏اختلاف‏ ‏تایفه‏ ‏ای‏ ‏و‏ ‏قبیله‏ ‏ای‏ ‏تغییر‏ ‏می‏ ‏دهد‏ ‏که‏ ‏بسیار‏ ‏ایده‏ ‏عقب‏ ‏مانده‏ ‏و‏ ‏ناپسندی‏ ‏است‏ ‏.‏ ‏امیدوارم‏ ‏جهت‏ ‏وحدت‏ ‏طرحان‏ ‏بزرگ‏ ‏و‏ ‏با‏ ‏اصالت‏ ‏و‏ ‏ریشه‏ ‏دار‏ ‏سایت‏ ‏وزین‏ ‏و‏ ‏ارزشمند‏ ‏میرملاس‏ ‏از‏ ‏انعکاس‏ ‏همچنین‏ ‏عباراتی‏ ‏خودداری‏ ‏کند‏ ‏چون‏ ‏ما‏ ‏اختلاف‏ ‏نظر‏ ‏و‏ ‏‏ ‏وانتقاد‏ ‏و‏ ‏نقد‏ ‏و‏ ‏رقابت‏ ‏سالم‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏رسمیت‏ ‏شناخته‏ ‏ایم ‏ایم‏ ‏ولی‏ ‏اختلاف‏ ‏طایفه‏ ‏ای‏ ‏و‏ ‏قبیله‏ ‏ای‏ ‏را‏ ‏‏ ‏منسوخ‏ ‏شده‏ ‏می‏ ‏دانیم‏ ‏.‏ ‏یا‏ ‏حق

  14. اول تشکر از نماینده محبوب آرین جان تو داری از روی غرض حرف میزنی مردم واقعیتها را می بینند ومگه نشنیدی کار که کرد آنکه تمام کرد جان خودت راست بنویس.

  15. اقای ملکشاهی عزیز سد خسرواباد کجا رفت چرا هیچ خبری ازش نیست اگه این کارو بکنید لطف بزرگی در حق مردم کونانی کردید واسه رای اوردن از منطقه کونانی در دور بعد پیگیر این قضیه هم باشید همش رومشگان که نمیشه

  16. من طرفدار جناب ملکشاهی نبودم ایشان فردی توانمند وقوی هستند ولی متاسفانه در بحث گزینش تعدادی از مسئولین ادارات از افراد خوبی استفاده ننموده امیدواریم که آنها را جابجا کنه مانند …………………..

  17. اقای ملکشاهی در مدت دوسال واندی از نمایندگیتان چه زیر ساختی را برای شهرستان کوهدشت بوجود اوردی ایا اطلاع داری پست ۶۳ کیلو وات برق در منطقه دالاب چند درصد پیشرفت داشته -جاده کوهدشت -خرم اباد فقط در حوزه کوهدشت تکمیل نشده -خشت اول پتروشیمی که با درایت حیدری اغاز شد در کوره راه تعیین مسیر مانده -راه اهن کوهدشت که حذف شد -معشوره که شد کاغذ پاره -ماشین سازی همچنین -امار بیکاری سرسام اور -ایا به سوگند نمایندگی وفادار مانده ای …………………

  18. بیش از نود درصد نظرات یا از روی غرض ورزی است یا واقعا دانش کمی دارند ..زمانی که نماینده ها ۱۲ سال در مجلس حضور داشتند وکشور از نظر وضعیت اقتصادی در بهترین شرایط ممکن بود چرا هیچ کاری نکردند این بنده خدا با این شرایط بد اقتصادی چکار میتوانسته بکند که نکرده او که هر چه فریاد در گلو دارد بر سر مسئولین کشید ..البته من به شخصه با بعضی انتصاب هایش از جمله رئیس آموزش وپرورش مشگل دارم که امیدوارم ایشان افراد شایسته را در این گونه مسئولیتها بگمارند …..

  19. مردم قضاوت عجولانه نکنند ایشان کارها را به خوبی انجام میدهند.

  20. خدا وکیلی حرف درستی زدی که اقای ملکشاهی باید بر گرده ایلام چون اگه بره ایلام مردم اونجا حتما قدرش را میدانند و مثل عده ی کمی که از روی غرض و تعصب نابجا زحمات ایشان را نادیده میگیرند در صدد تخریب کردن وی بر نمی ایند اگه یکی از منتقدان اقای ملکشاهی سه کار مفید از نمایندگان قبلی که برای کوهدشت انجام دادن بگه درسته ٫ یکی از نمایندگان قبلی درصد قابل توجهی از سهام یکی از بانکها رو داره ٫نماینده دیگه وام ۲۰۰ میلیاردی برای دامادش گرفت و نماینده دیگه که همه می دونن پسرش با پورشه به کوهدشت رفت وامد می کنه و جریان ۳۰۰۰ میلیارد ولی اگه کسی چیزی در باره اقای ملکشاهی بگه اونوقت هر چی شما می گید درسته حتی اگه یه ریال باشه٫ خدا شاهده نمیتونید پیدا کنید چو انسان پاک و معتقدیه

  21. چراغی به خانه رواست به مسجد حرام است…….پس نماینده محترم این ۴سال برای رومشگان زحمت بکشن زیاد نکردن رومشگان طی این چند سال مظلوم واقع شده بود.

  22. اقای رومشگانی دو سال از نمایندگی گذشته پس کی برای کوهدشت کاری انجام میگیره حتما دور بعدی نمایندگی با این عملکرد .

    • با وجود ما مردم رومشکان چرا کنه/دلمون بخاد دوره بعد هم ایشون رو به مجلس میفرستیم/درود بر مردم شهرستان رومشکان

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.