- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ملکشاهی: نرخ بیکاری در لرستان از آنچه مرکز آمار اعلام کرده بالاتر است/تعریض جاده رومشکان تا پایان سال جاری

 

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ بیکاری در لرستان بیش از ۱۷ درصدی است که مرکز آمار ایران اعلام کرده است.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از فارس، الهیار ملکشاهی با اشاره به آمار بالای بیکاری در لرستان اظهار کرد: آماری که مرکز آمار ایران در خصوص بیکاری لرستان با نرخ ۱۷,۱ دهم درصد اعلام کرده، آمار درست و دقیقی نیست.

وی افزود: ما مطمئن هستیم، آمار اصلی بیکاری در استان لرستان از آمار اعلام شده بالاتر است.

این مسئول یاد‌آور شد: استان لرستان در زمان جنگ یکی از استان‌های پشتیبان جنگ بوده و در آن زمان که دلار هفت تومان بود و نیاز این استان ایجاد کارخانه بود، به علت اینکه لرستان استانی نزدیک به مرز بود، این امکان فراهم نشد.

*به دنبال فراهم کردن زیرساخت‌ها برای بخش خصوصی هستیم

ملکشاهی عنوان داشت: بعد از جنگ استان‌های مرزی بازسازی شدند، این درحالی بود که لرستان را جزو استان‌های جنگی و مرزی ندانستند، لذا همین امر در توسعه نیافتگی لرستان بعد از جنگ تاثیر داشته است، زیرا خیلی از ساختمان‌های آن در بمباران‌ها نابود شده بود.

ملکشاهی اضافه کرد: الان نیز که دولت بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی نمی‌تواند در استان سرمایه‌گذاری و کارهای عمرانی برای اشتغال ایجاد کند، استان لرستان فاقد هرگونه زیرساخت برای مشارکت بخش خصوصی شده است.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: در حال حاضر ما به دنبال فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای ورود بخش خصوصی به این استان هستیم، زیرا لرستان تاکنون پرواز فرودگاه که یکی از زیرساخت‌های توسعه است، نیز نداشته که خوشبختانه در حال حاضر این مشکل رفع شده است.

*لرستان در بیشتر زمینه‌ها با نرم کشوری فاصله دارد

وی با اشاره به اینکه عقب‌ماندگی استان لرستان به گذشته برمی‌گردد، متذکر شد: در قبل از انقلاب مردم لرستان زیر بار رژیم طاغوت نمی‌رفتند، آن‌ها نیز به لرستان توجه نمی‌کردند که این عامل‌ها در بیکاری امروز لرستان تاثیر دارد.

ملکشاهی ادامه داد: در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد کارهای خوبی در سطح لرستان بوده‌ایم، اما این کارها در مجموع با نرم طبیعی کشوری فاصله دارد.

رئیس کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت باید استان‌های کم‌تر توسعه یافته مانند لرستان را مورد حمایت ویژه خود قرار دهد.

*در عزل و نصب‌ها به دنبال افراد توانمند هستیم

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص عزل و نصب‌های صورت گرفته در استان لرستان یاد‌آور شد: برخی از این عزل و نصب‌ها با هماهنگی نمایندگان مجلس و استاندار صورت گرفته و برخی دیگر با صلاح دید خود استاندار انجام می‌شود.

وی عنوان داشت: در عزل و نصب‌ها به دنبال مدیران توانمند هستیم، لذا هیچ طایفه‌ای از افراد در این مسئله اهمیت خاصی ندارند.

ملکشاهی در خصوص وضعیت چهارخطه کوهدشت به زانوگه گفت: طی جلسه‌های صورت گرفته عملیات چهارخطه کوهدشت به زانوگه آغاز شده و آسفالت اسلام‌آباد به حوزه پلدختر در حال انجام است.

وی تصریح کرد: منطقه وزسور که یک منطقه دور افتاده و دارای جاده صعب‌العبور است، امسال آسفالت می‌شود.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص منطقه هومیان گفت: این منطقه که محل زندگی عشایر است، در سال جاری ۱۳ کیلومتر آن آسفالت و دسترسی مردم به مراکز شهری امکان‌پذیر می‌شود.

*تعریض جاده رومشکان تا پایان سال جاری

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: تا پایان سال جاری تعریض و آسفالت جاده رومشکان که یکی از عریض‌ترین جاده‌های کوهدشت است، تا پایان سال به پایان می‌رسد.

وی در خصوص جاده امامزاده ابوالوفا یادآورشد: این امامزاده که روزانه در ایام تعطیل ۱۰۰ هزار و در ایام غیر تعطیل ۱۰۰ هزار زائر دارد، یکی از تعهدات اداره اوقاف بوده که تا چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

ملکشاهی عنوان کرد: امامزاده محمد درب گنبد امسال بیش از ۶۰۰ هزار زائر داشته است.