- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

چرا کسی پاسخگوی حذف راه آهن کوهدشت نیست؟!

 

نشست بررسی و رفع مشکلات پروژه راه آهن دورود – بروجرد – خرم آباد با حضور استاندار برگزار شد

استاندار لرستان دردیدار با کارفرما، مشاور و پیمانکار پروژه ریلی دورود – بروجرد – خرم آباد ضمن تاکید بر رفع موانع و مشکلات اجرایی این طرح، گفت: این پروژه عمرانی یکی از طرح های حیاتی و مهم برای تامین و توسعه زیرساخت های لازم در راستای رشد و توسعه همه جانبه و پایدار استان لرستان است.

به گزارش میرملاس نیوز ، مهندس بازوند دراین جلسه که در محل استانداری لرستان برگزار شد، افزود: دراین زمینه دستگاههای اجرایی استان نیزموظف به همکاری و همراهی کامل و مطلوب با مجریان پروژه با هدفسرعت بخشی به روند اجرای طرح هستند.

وی اظهار کرد: با توجه به نقش مهمی که این پروژه در زمینه تامین زیرساخت های مناسب برای توسعه همه جانبه استان دارد، ضروری مسایل و مشکلات موجود در روند اجرای طرح با همکاری و تعامل بین بخشی دستگاههای اجرایی استان رفع شود.

استاندار لرستان گفت: صدور مجوزهای قانونی در حوزه های زیست محیطی، منابع طبیعی و دیگر دستگاههای مرتبط برای  تسهیل روند کار و فرآیند اجرای پروژه بسیار مهم و ضروری است.

وی تاکید کرد: دراین راستا، نشستی نیز با حضور مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط با اجرای این پروژه و مدیران و متولیان اجرای این پروژه در محل اجرای طرح برگزار و مسایل و مشکلات مرتبط با این پروژه مهم عمرانی به صورت علمی و کارشناسی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

در ادامه این جلسه، کارفرما، مشاور و پیمانکار طرح راه آهن دورود – بروجرد – خرم آباد نیز گزارشی از روند اقدامات و فعالیت های انجام شده در خصوص اجرای این طرح را ارائه کردند.

تشریح نقشه مطالعاتی و عملیاتی پروژه در طول مسیر، برنامه زمان بندی شده اجرا، میزان پیشرفت و چگونگی اجرای طرح و فرآیند اخذ برخی مجوزهای قانونی در جریان اجرای پروژه با توجه به مسیر اجرا از جمله موارد مطرح شده از سوی مجریان پروژه بود.

استاندار لرستان نیز با تاکید بر اهمیت اجرای این طرح برای توسعه و آبادانی استان، آمادگی کامل مجموعه مدیریتی استان برای همراهی و همکاری با مجریان در راستای تسهیل کار و سرعت بخشی به  روند اجرای پروژه را اعلام کرد.

عملیات اجرایی پروژه ریلی دورود – بروجرد – خرم آباد با هفت ایستگاه توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار طرح از دی ماه سال گذشته آغاز شده است.

برای اجرای این پروژه ۴۶۹ میلیارد تومان اعتبار تا مرحله   ریل گذاری درنظر گرفته شده و زمان اجرای پروژه نیز ۴۸ ماه اعلام شده است.

 

———————————————————————————————————————————————————–

 

به گزارش اختصاصی میرملاس نیوز ؛ چند روز پیش خبری از استانداردر خبرگزاری مهر درج شد که خبر از نهایی شدن نقشه های راه آهن دورود – خرم آباد – اندیمشک داد که این خبر باز اجحافی بزرگ در حق مردم کوهدشت خواهد بود، این در صورتی است که مطابق بند ۱۱ ابلاغی معاون اول رئیس جمهور وقت به شماره ۴۶۳۷۰٫۳۳۵۶۰ مورخ ۹۰/۲/۱۸ این مصوبه دقیقاً مسیر راه‌آهن را از دورود، خرم‌آباد، کوهدشت، پل دختر و اندیمشک مشخص نموده است.

گفتنی است در تاریخ آذرماه سال ۹۰  نیز وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به نامه ی شاهرخی قبادی نماینده ی وقت شهرستان کوهدشت اعلام نموده بود که مردم کوهدشت نگران نباشند طبق مصوبه دولت و ابلاغ معاون اول رییس جمهور راه آهن در کوهدشت اجرا خواهد شد.

حال با این وجود چه کسی پاسخگوی مردم شریف و همیشه محروم کوهدشت خواهد بود ؟ از استاندار محترم و پرتلاش لرستان درخواست داریم این قضیه را بررسی و جواب مناسب و خوشحال کننده ای را به مردم شهرستان کوهدشت بدهند…

 

[1]

 

لینک خبر استاندار در خبرگزاری مهر : [1]  

http://www.mehrnews.com/detail/News/2272092 [1]

 

 

[2]

 

 

 لینک خبر وزیر وقت راه و شهرسازی  : [2]

   http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900905000853#sthash.QqPl2chk.dpuf [2]