تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

برخی از بستنی‌ها دشمن سلامتی

  • کد خبر : 49276
  • 09 اردیبهشت 1393 - 2:00

  میرملاس نیوز/ سرویس سلامت: خامه و تخم مرغ و وانیل و مواد معمول به کار رفته در بستنی‌ها هیچ ضرری برای افراد ندارند اما موادی مانند شربت‌های فروکتوز- اتیل استات و پروپیلن گلیکول که توسط برخی از کارخانه‌های مواد غذایی در بستنی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند مضر هستند. همچنین چاشنی‌هایی با طعم آلبالو و […]

bastani-pish_ir_

 

میرملاس نیوز/ سرویس سلامت:

خامه و تخم مرغ و وانیل و مواد معمول به کار رفته در بستنی‌ها هیچ ضرری برای افراد ندارند اما موادی مانند شربت‌های فروکتوز- اتیل استات و پروپیلن گلیکول که توسط برخی از کارخانه‌های مواد غذایی در بستنی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند مضر هستند.

همچنین چاشنی‌هایی با طعم آلبالو و تمشک نیز دارای مواد مصنوعی و شیمیایی هستند که بعضا” به جای وانیل به کار برده می‌شوند و دارای ترکیبات استات بوده و به شدت برای بدن خطرناکند.

بنابر همین گزارش اخیرا در بسیاری از بستنی‌ها نیز از روغن‌های هیدروژنه – شیر خشک و شربتهای شیرین کننده مصنوعی استفاده می‌شود که این مواد نیز برای سلامت مصرف کنندگان مناسب نیستند.
از دیگر اقدامات سازندگان بستنی نیز پر کردن بستنی با فشار هوای زیاد به منظور مضاعف شدن حجم بستنی است که البته این کار ضرری به سلامت افراد نمی‌زند و فقط ضرر آن متوجه اقتصاد خانواده‌هاست. پس بهتر است از بستنی‌های مطمئن استفاده کنید تا لذت ببرید نه اینکه پس از مصرف تاوان خنکی آن را بپردازید.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=49276

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.