- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

گزارش تصویری افتتاحیه هفته طراحی گرافیک

 

 

 

8-2--93

 

 

گزارش تصویری افتتاحیه هفته طراحی گرافیک

 
 
٩ اردیبهشت ١٣٩٣

طراحان گرافیک روز جهانی خود را جشن گرفتند.
یکشنبه هفتم اردیبهشت ، طراحان گرافیک چند نسل مختلف با حضور پر شمار خود، روز جهانی گرافیک را، در خانه هنرمندان ایران جشن گرفتند.
در روز آغازین هفته گرافیک، نمایشگاه طراحان نسل جدید گرافیک ایران، با نام منهای سی ، نمایشگاه آثار طراح گرافیک برجسته آلمانی، فونس هیکمن و همچنین نمایشگاه مروری بر آثار طراح پیشکسوت، عباس سارنج افتتاح شد.
حضور پر تعداد طراحان گرافیک ، هنرمندان و علاقمندان از نسل های مختلف به حدی بود که مراسم امسال با شور و حال دیگری نسبت به سال های قبل برگزار شد.
از نکات قابل توجه این مراسم، طراحی محیطی جذاب هفته گرافیک بود که توسط طراحانی از شهر مشهد، که طراحی مجموعه هویت بصری ، تبلیغات و پوسترهای این دوره را بر عهده داشتند، اجرا گردید.
در مراسم افتتاح هفته گرافیک که با حضور علی مرادخانی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، ابتدا فرزاد ادیبی به نیابت از هیات مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک به روی صحنه رفت و پس از خوشامد گویی، فیلم کوتاهی از مراحل مختلف ساخت طراحی هویت بصری هفته گرافیک پخش شد.
سپس علی رشیدی رئیس هیئت مدیره‌ی انجمن به ایراد سخنان خود پرداخت و پس از آن فیلمی از مهدی مهدیان دبیر هفته گرافیک ۹۳ نمایش داده شد که شامل آمار و اطلاعات نمایشگاه های مرتبط با هفته گرافیک توسط وی بود. در نوبت های مختلف نیز، ابراهیم حقیقی، قباد شیوا، نورالدین زرین کلک ، بهرام کلهرنیا، امرالله فرهادی بر روی صحنه رفتند و از عباس سارنج و سرژ آواکیان به عنوان اعضای جدید افتخاری انجمن طراحان گرافیک ایران ، تقدیر گردید . سپس جوایز نشان اردیبهشت اهدا گردید که در بخش تالیف منصور کلاه کج و در بخش ترجمه اشکان صالحی جوایز خود را دریافت کردند.
در پایان، با سخنرانی علی مراد خانی معاونت هنری وزارت ارشاد، جلسه خاتمه یافت و حاضرین برای ثبت عکس دسته جمعی بزرگداشت روز جهانی گرافیک به محوطه بیرونی خانه هنرمندان رفتند که مجید ملانوروزی مدیرکل هنرهای تجسمی ارشاد نیز برای ثبت عکس به جمع طراحان پیوست.
پس از آن، نمایشگاههای مختلف هفته گرافیک واقع در طبقه همکف خانه هنرمندان افتتاح شد و فونس هیکمن میهمان برجسته هفته گرافیک که در افتتاحیه حضور داشت و همراه سایرین از گالری ها دیدن کرد.
در ادامه احمد مسجدجامعی نیز برای بازدید از نمایشگاهها در محل خانه هنرمندان حضور پیدا کرد و به همراه ابراهیم حقیقی و علی رشیدی از نمایشگاه بازدید نمود.
لازم به ذکر است یکی دیگر از اتفاقات مهم هفته طراحی گرافیک تهران سخنرانی فونس هیکمن از کشور آلمان است که این رویداد در سالن سینما‌تک موزه هنرهای معاصر تهران و عصر پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

*

00-geraphic1

00-graphic3

00-graphic2

فونس هیکمن طراح برجسته گرافیک آلمان،مهمان ویژه هفته گرافیک ۹۳ می باشد.سخنرانی ایشان تاریخ پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت،ساعت ۱۷ در سینما تک موزه ی هنرهای معاصر تهران خواهد بود. [1]

00-graphic9

00-graphic14

00-graphic15

00-graphic16

00-graphic17

00-graphic18

15-ne-wdr-b-rangmagazine